Caissa Skrevet 25. april 2024 #861 Del Skrevet 25. april 2024 MaggaBente skrev (På 25.4.2024 den 6.40): Det er jo bare tull, det blir som å spise mindre fordi barn sulter i Afrika. Ekspander Ikke helt vel? Ingrediensene for å produsere både Wegovy og Ozempic befinner seg jo på samme sted. Endog i samme beholder (eller hva det nå er) i lokalitetene til Novo Nordisk. Så da blir det vel mer sammenlignbart med at "hvis mor tar mindre fra potetgullposen i skapet, så blir det mer igjen til resten av familien"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #862 Del Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (På 17.4.2024 den 17.24): Samme gjør jeg. Begynte å miste hår etter 6 mnd på wegovy og nå mister jeg så mye! Spesielt i forbindelse med dusjing/tørking av hår. Samme gjorde en venninne av meg. Hun gikk til spesialist (fastlege har ofte lite annet å si enn at det er naturlig i sammenheng med vekttap) og da fikk hun tabletter som hun tar daglig som stanser hårtap og stimulerer ny hårvekst. Hun merker allerede positive effekter etter bare et par måneder på disse tablettene. Jeg kommer til å gjøre det samme hvis dette fortsetter de neste ukene. Anonymkode: 806fa...9a3 Ekspander Hva heter disse tablettene? Jeg har måtte slutte på Wegovy grunnet hårtap - så lei meg! Anonymkode: 8f280...7e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #863 Del Skrevet 25. april 2024 Jeg må slutte nå, fordi jeg får opphopning av gallestein. Kjent problem for meg og jeg venter på operasjon, men det har blitt betydelig verre ved bruk av Wegovy. Har gått ned 12 kg og burde 10 til, får håpe jeg har klart å endre vanene godt nok. Anonymkode: 2d2de...8b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #864 Del Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (På 25.4.2024 den 8.32): Dere som opplever å få treg eller løs mage av Wegovy: Har dere treg eller løs mage hele tiden, eller opplever dere at det veksler mellom det ene og det andre? Anonymkode: 974a8...556 Ekspander For meg veksler det veldig. Jeg kan være treg i magen i mange dager, så ille at jeg tar noe dråper avføringsmiddel for å få det i gang igjen. Så kan det gå en uke eller to så er jeg løs i magen, og så avløses det gjerne av noen uker med treghet. Litt vilkårlig, men etter diare kommer ofte hard mage og omvendt, men ikke alltid. Kan være helt normal i uker av gangen. Anonymkode: 6ee96...e16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #865 Del Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (På 24.4.2024 den 19.54): Det mistenker jeg er bullshit! En diabetiker kan ikke velge ozempic fremfor wegovy for sin diabetes, så argumentet henger ikke på greip… Anonymkode: 46233...2f1 Ekspander For noe tull!! Du kan ta kontakt med nettbasert lege så får du garantert derifra. Anonymkode: 20a74...4e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caissa Skrevet 25. april 2024 #866 Del Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (På 24.4.2024 den 7.14): Nå har jeg gått på sprøyta en mnd. Gikk ned 5 kg de 3 første ukene. Har ikke noe matlyst, spiser ca. halvparten av hva jeg pleier. Går dobbelt så mange skritt pr. dag. Den siste uka har vekta stoppet opp, det er kanskje normalt? Våkna opp skikkelig svimmel i går, veldig ubehagelig. Hvorfor må man øke etterhvert egentlig? Anonymkode: 1e3a3...459 Ekspander Ja, at vekta kan gå opp, ned, eller ligge stabilt en stund (til stor frustrasjon!) er helt normalt. Det er mange prosesser som foregår i kroppen, hele tiden. Endringer kan føre til at noen må justeres for eksempel. Ser kroppen er et kjempekomplisert "maskineri", som trenger tid for å kalibrerer seg. Hvis du spiser halvparten av hva du pleier vil det etterhvert vises på vekta. Men kanskje ikke så raskt som ønskelig, eller i så store tall som ønskelig. Så da gjelder det å være tålmodig 🙂 Vi mennesker foretrekker ofte å forenkle, for eksempel med "kalorier inn - kalorier ut". Les mer om det i denne artikkelen: https://www.forskning.no/mat-og-helse-overvekt/kan-du-bli-tykkere-uten-a-spise-mer/1893269 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #867 Del Skrevet 25. april 2024 Caissa skrev (På 25.4.2024 den 22.47): Ja, at vekta kan gå opp, ned, eller ligge stabilt en stund (til stor frustrasjon!) er helt normalt. Det er mange prosesser som foregår i kroppen, hele tiden. Endringer kan føre til at noen må justeres for eksempel. Ser kroppen er et kjempekomplisert "maskineri", som trenger tid for å kalibrerer seg. Hvis du spiser halvparten av hva du pleier vil det etterhvert vises på vekta. Men kanskje ikke så raskt som ønskelig, eller i så store tall som ønskelig. Så da gjelder det å være tålmodig 🙂 Vi mennesker foretrekker ofte å forenkle, for eksempel med "kalorier inn - kalorier ut". Les mer om det i denne artikkelen: https://www.forskning.no/mat-og-helse-overvekt/kan-du-bli-tykkere-uten-a-spise-mer/1893269 Ekspander Drit i vekta.Du har bedre sider som du er verdt. Anonymkode: 1581e...f72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kompis2 Skrevet 26. april 2024 #868 Del Skrevet 26. april 2024 Passet å lese innlegget ditt nå Caissa. 👍 Jeg våknet frustrert og oppgitt av ingen nedgang siste uka. Vurderte å øke dosen selv om jeg "burde" klare meg på den jeg går på. Men, jeg er svak på ettermiddag og kveld.. Har helga på meg til å stramme meg opp og ta meg sammen! Mandag skal neste dose settes og da vet jeg hva jeg må gjøre. Ellers skinner sola, jeg skal på trening og det skal bli stekt laks til middag senere! God fredag! 💯 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MaggaBente Skrevet 26. april 2024 #869 Del Skrevet 26. april 2024 Caissa skrev (På 25.4.2024 den 9.34): Så da blir det vel mer sammenlignbart med at "hvis mor tar mindre fra potetgullposen i skapet, så blir det mer igjen til resten av familien"? Ekspander Njæh, alt handler om penger og så lenge det fins folk som er villige til å betale for wegovy, så vil ikke det ha noe å si for ozempic. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caissa Skrevet 26. april 2024 #870 Del Skrevet 26. april 2024 (endret) Kompis2 skrev (På 26.4.2024 den 5.39): Passet å lese innlegget ditt nå Caissa. 👍 Jeg våknet frustrert og oppgitt av ingen nedgang siste uka. Vurderte å øke dosen selv om jeg "burde" klare meg på den jeg går på. Men, jeg er svak på ettermiddag og kveld.. Har helga på meg til å stramme meg opp og ta meg sammen! Mandag skal neste dose settes og da vet jeg hva jeg må gjøre. Ellers skinner sola, jeg skal på trening og det skal bli stekt laks til middag senere! God fredag! 💯 Ekspander Håper dagen din blir kjempefin! 🌞 (...og resten av helga, før neste dose også!) Jeg har med en blanding av frustrasjon og tålmodighet gjennomlevd vel 8 uker (og 9 injeksjoner), med liten effekt på tallene på vekta. Har vært mye sulten, og hatt omtrent samme indre tankestress når det gjelder søtsaker som før Wegovy. Jeg merket jo stor virkning etter den aller første sprøyta jeg tok. Deretter merket jeg omtrent ingenting. Men om det bare er forbigående, slik som da jeg startet med Wegovy, vet jeg jo ikke ennå. (Det er kanskje derfor de fleste "må" øke dosen? Fordi effekten avtar over tid?) Jaja, jeg holder nå på. Men tenker omtrent ikke på det lenger, slik som i begynnelsen, da jeg tenkte "Wegovy" dag og natt nesten. Har ukentlig alarm på mobilen for å minne meg på å sette dosen, i tilfelle jeg glemmer det hehe! (Har ingen bivirkninger, så vidt jeg vet, heldigvis! "Ingen virkning, ingen bivirkning"? 🤣) Fjernet omtale av medisindosering. Perelandra, mod. Endret 26. april 2024 av Perelandra 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 26. april 2024 #871 Del Skrevet 26. april 2024 Tråden er ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caissa Skrevet 26. april 2024 #872 Del Skrevet 26. april 2024 MaggaBente skrev (På 26.4.2024 den 6.18): Njæh, alt handler om penger og så lenge det fins folk som er villige til å betale for wegovy, så vil ikke det ha noe å si for ozempic. Ekspander Merkelig logikk... Mener du at dersom hele lagerbeholdningen av semaglutid tømmes for å produsere Wegovy, som deretter selges til "folk som er villige til å betale for wegovy" ("alt handler om penger"), så vil det ikke ha noe å si for Ozempic? Da vil det jo ikke være noe semaglutid igjen til å produsere Ozempic... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #873 Del Skrevet 26. april 2024 Dere som reagerer på sukker/enkelte typer mat (sånn veldig mageknip eller må løpe på do). Hvor fort etter inntak skjer dette? 😅 gått på sprøyta siden september i fjor, aldri merka noe. Men fikk plutselig så sykt vondt og diare nå. Lurer på om det var kaffe moccaen jeg drakk, eller om jeg begynner å bli syk 😅 Anonymkode: 5b6dd...84c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MaggaBente Skrevet 26. april 2024 #874 Del Skrevet 26. april 2024 Caissa skrev (På 26.4.2024 den 9.31): Merkelig logikk... Mener du at dersom hele lagerbeholdningen av semaglutid tømmes for å produsere Wegovy, som deretter selges til "folk som er villige til å betale for wegovy" ("alt handler om penger"), så vil det ikke ha noe å si for Ozempic? Da vil det jo ikke være noe semaglutid igjen til å produsere Ozempic... Ekspander Logikk eller ikke, det eneste jeg forsøkte (om mulig keitete) var å få frem at jeg syns det var helt urimelig at legen ikke ville skrive ut wegovy til en som fyller kriteriene med den begrunnelsen😌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #875 Del Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 10.26): Dere som reagerer på sukker/enkelte typer mat (sånn veldig mageknip eller må løpe på do). Hvor fort etter inntak skjer dette? 😅 gått på sprøyta siden september i fjor, aldri merka noe. Men fikk plutselig så sykt vondt og diare nå. Lurer på om det var kaffe moccaen jeg drakk, eller om jeg begynner å bli syk 😅 Anonymkode: 5b6dd...84c Ekspander Jeg spiste kanskje 5-6 smågodt biter i går kveld, det gikk fint men jeg merket magen var litt i ulage i dag morges. Luftsmerter. Det var fredagskake på jobb, og den var det myyye sukker i. Tok et relativt lite stykke. En time etter var det full mageknip og jeg hadde ikke lang tid på å rekke doen 🤪 Jeg er på nest høyeste dose, og har gått på sprøyta i fem måneder. Jeg tåler svært lite sukker, og i hvert fall ikke flere dager på rad. Og diareen er ganske så eksplosiv(beklager for mye informasjon🙈) Er glad vi har mange toaletter som ligger litt øde til på jobb! Anonymkode: 4cc93...886 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #876 Del Skrevet 26. april 2024 Caissa skrev (På 26.4.2024 den 9.04): Håper dagen din blir kjempefin! 🌞 (...og resten av helga, før neste dose også!) Jeg har med en blanding av frustrasjon og tålmodighet gjennomlevd vel 8 uker (og 9 injeksjoner), med liten effekt på tallene på vekta. Har vært mye sulten, og hatt omtrent samme indre tankestress når det gjelder søtsaker som før Wegovy. Jeg merket jo stor virkning etter den aller første sprøyta jeg tok. Deretter merket jeg omtrent ingenting. Men om det bare er forbigående, slik som da jeg startet med Wegovy, vet jeg jo ikke ennå. (Det er kanskje derfor de fleste "må" øke dosen? Fordi effekten avtar over tid?) Jaja, jeg holder nå på. Men tenker omtrent ikke på det lenger, slik som i begynnelsen, da jeg tenkte "Wegovy" dag og natt nesten. Har ukentlig alarm på mobilen for å minne meg på å sette dosen, i tilfelle jeg glemmer det hehe! (Har ingen bivirkninger, så vidt jeg vet, heldigvis! "Ingen virkning, ingen bivirkning"? 🤣) Fjernet omtale av medisindosering. Perelandra, mod. Ekspander Vil bare tipse deg om Saxenda. Jeg gikk på Wegovy i 10 uker. Null effekt, selv på høyeste dose. Saxenda (virkestoff liraglutid) har hjulpet meg mye. På egen hånd har jeg de siste årene gått ned omtrent 20 kg, og Saxenda har i perioder hjulpet meg med 15 kg til. Anonymkode: 563fe...ad1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #877 Del Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 13.42): Jeg spiste kanskje 5-6 smågodt biter i går kveld, det gikk fint men jeg merket magen var litt i ulage i dag morges. Luftsmerter. Det var fredagskake på jobb, og den var det myyye sukker i. Tok et relativt lite stykke. En time etter var det full mageknip og jeg hadde ikke lang tid på å rekke doen 🤪 Jeg er på nest høyeste dose, og har gått på sprøyta i fem måneder. Jeg tåler svært lite sukker, og i hvert fall ikke flere dager på rad. Og diareen er ganske så eksplosiv(beklager for mye informasjon🙈) Er glad vi har mange toaletter som ligger litt øde til på jobb! Anonymkode: 4cc93...886 Ekspander Takk for svar! Har avvent meg veldig med sukker siden sprøyta, frister bare ikke lenger. Men innimellom kan det bli noen smågodtbiter eller lignende i bursdager og sånt, og ikke merket noe da. Lager også kaffelatte hjemme, men da med sukkerfri sirup. Var på et møte i dag, og der hadde de en kaffemaskin så tok meg en moccamacchiato, times tid etterpå klarte jeg ikke å knipe igjen mer. Og jeg går aldri på do andre steder enn hjemme 🫣 gikk over etter det, men spiste bittelitt lunsj etterpå (ikke noe sukker) og da satt magen i gang igjen 😅 Anonymkode: 5b6dd...84c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 26. april 2024 #878 Del Skrevet 26. april 2024 Tråden er ryddet for kommentar til moderering. Minner om at spørsmål eller kommentarer til moderering tas på Private forumhenvendelser Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #879 Del Skrevet 26. april 2024 Det er beskrivelser som de siste innleggene om eksplosiv diaré osv som gjør at jeg ikke våger å starte 🥲 Anonymkode: 06486...16a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kompis2 Skrevet 26. april 2024 #880 Del Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 17.22): Det er beskrivelser som de siste innleggene om eksplosiv diaré osv som gjør at jeg ikke våger å starte 🥲 Anonymkode: 06486...16a Ekspander Jeg har ikke opplevd noe av det, så alt du leser gjelder ikke alle! Og jeg spiser smågodt av og til. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå