Gå til innhold

En tråd for oss som går på Wegovy - uten klikk 😉

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Til min store frustrasjon liker jeg ikke Pepsi Max lengre. Synes det er kvalmende...

Anonymkode: 6ee96...e16

Jeg greier heller ikke å drikke brus lenger. Det smaker ikke godt. Det er te nå. 

Anonymkode: c6bf1...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er på dag 9 på Wegovy. Gått ned 1 kg. Veide 84 og vil ned til 57.. Jeg lurer på hvor mye dere andre trener? Jeg er veldig flink til å slite sofaen de dagene jeg har fri, dvs 0 bevegelse, og så har jeg en 50% jobb der jeg ofte er oppe i 4000+ skritt ila en vakt. Trenger inspo til å komme meg ut og gå tur, for har lyst til å kunne vise meg ute i sommer uten å føle meg enorm, så jeg ønsker rask men sunn virkning. Har pcos og insulinresistens, har tidligere blitt slank og holdt meg der i 8 år på lavkarbo. Ikke motivert for lavkarbo nå kjenner jeg… Hilsen ung og lat 48-åring😊

Anonymkode: 92a17...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er på dag 9 på Wegovy. Gått ned 1 kg. Veide 84 og vil ned til 57.. Jeg lurer på hvor mye dere andre trener? Jeg er veldig flink til å slite sofaen de dagene jeg har fri, dvs 0 bevegelse, og så har jeg en 50% jobb der jeg ofte er oppe i 4000+ skritt ila en vakt. Trenger inspo til å komme meg ut og gå tur, for har lyst til å kunne vise meg ute i sommer uten å føle meg enorm, så jeg ønsker rask men sunn virkning. Har pcos og insulinresistens, har tidligere blitt slank og holdt meg der i 8 år på lavkarbo. Ikke motivert for lavkarbo nå kjenner jeg… Hilsen ung og lat 48-åring😊

Anonymkode: 92a17...529

Jeg var opp i 14.000 skritt i løpet av arbeidsdag alene på et offentlig sted. Har ansvar for to forskjellige serverings steder. Så jeg løp frem å tilbake hele dagen. Ble syk av jobben. Aldri pauser og tid til å spise. Det sa pang til slutt.

Anonymkode: ca8c0...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg greier heller ikke å drikke brus lenger. Det smaker ikke godt. Det er te nå. 

Anonymkode: c6bf1...6b8

Men er brus noe å savn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har problemer med mensen etter de startet på wegory? Bare lurte  sier ikke det er et problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Noen som har problemer med mensen etter de startet på wegory? Bare lurte  sier ikke det er et problem. 

Ble borte på meg  etter to Mnd. Hadde ikke mens på 6 Mnd. Men kom tilbake da jeg sluttet på sprøyta. Det gjorde matlysten også,så til de grader😄

Anonymkode: 1581e...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har mistet masse hår, men så har det snudd? Jeg sluttet etter 3 mnd fordi da begynte jeg å miste masse hår. Så startet jeg etter 2 mnd igjen fordi jeg ble jo så sulten og tilbake til gammelt mønster, men har da kontinuerlig mistet masse hår. Helt fra måned 3. på wegovy, de to månedene opphold og nå etter en måned på igjen. Det stopper jo ikke og har nå halvert hårmengden. Nå har jeg ikke mer å miste. Når kan man forvente at det snur? Det står at hårtap er midlertidig, men hvor lenge da, for en måned til så er jeg skalla😭😭😭

Anonymkode: a4c7b...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kun meg som har liten effekt? Har gått på full dose siden juletider, men fremdeles beskjeden effekt. Ingen bivirkninger heller, da. 

Anonymkode: 0609b...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke merket så veldig stor effekt. Merker at jeg blir litt mer mett enn tidligere. Der jeg tidligere ikke ble ordentlig mett av en gitt mengde mat. Og gjerne hadde lyst på litt mer. Så føler jeg meg mett etter å ha spist 3/4 deler av samme mengde nå.
Dessverre har det ikke vist seg for mye frem på vekta enda. Gått på full dose siden oktober.

Anonymkode: 93db1...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det kun meg som har liten effekt? Har gått på full dose siden juletider, men fremdeles beskjeden effekt. Ingen bivirkninger heller, da. 

Anonymkode: 0609b...748

Over 70 klikk med 2.4?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste vekta 69,8 kg og bmi 24,9. Vet at både vekta og bmien er uviktige i forhold til helseeffektene av vekttapet, men det var rett og slett artig og fryktelig motiverende. Er så usigelig trøtt og daff de to første dagene etter injeksjonen, men i dag er formen stigende igjen

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært interessant å vite hvor mange prosent av de som går på wegovy som har bivirkninger. Altså mer enn det som må påregnes. Det er en del i denne tråden som tydeligvis er mye plaget, lurer på om det er vanlig. Samme på Facebook.  Eller er det sånn at de som har lite bivirkninger ikke gidder å skrive det? 

Jeg begynte på wegovy i september, raser overhode ikke ned, men vekta reduseres jevnt og trutt. Ned i BMI fra 34,5 til 29,7. Nesten 14 kg i minus. Og jeg har ikke hatt plager å snakke om. 

Litt hodepine de første ukene, det tror jeg skyldes «brutal» kutt av sukker. Er småkvalm innimellom, ikke spy-kvalm, mer urven i kroppen. Helt til å leve med. Treg mage siste måned, det løste seg med duphalac. 

Jeg har ikke hatt diaré, eggerap, mistet hår, spydd, trøtt, humørsyk, deprimert

Jeg sammenlikner meg heller ikke med andre og selv om jeg ser folk har gått ned det dobbelte av meg på samme tid, stresser det meg ikke. Dette er MIN reise og jeg er så utrolig takknemlig for å slippe tankekjøret rundt mat og at jeg har en lege som følger meg opp underveis. 

ts

Anonymkode: 5f51a...4e2

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare på dag 5 etter første stikk, men merker god effekt og lite bivirkninger. Jeg er veldig redd for å bli dårlig da, så jeg har nok skremt meg selv fra å spise usunt/mye. Litt «utmattet» og uvel innimellom men det tenker jeg er en konsekvens av at jeg spiser veldig mye mindre enn kroppen er vant til. Gått ned 2,5 kg på 5 dager (gått opp en del kilo i vinter så dette overskuddet sitter løst vil jeg tro/vannvekt). Spent på videre effekt!

Anonymkode: 47fff...64e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.2.2024 den 20.34):

Nå sier jeg "det er bare" ...

Men det er da FAKTISK bare å ha motivasjon og gjennomføeingsevne.  ta kraftig grep om kosthold, følge en plan og beveg kroppen. 

Jeg skjønner det er vanskelig å gå fra godis og junk og overspising  til restriksjoner i mengde... men det MÅ TIL. 

Anonymkode: 98c45...22e

Ja jøss

Anonymkode: 3fd72...a38

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ble borte på meg  etter to Mnd. Hadde ikke mens på 6 Mnd. Men kom tilbake da jeg sluttet på sprøyta. Det gjorde matlysten også,så til de grader😄

Huff da... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i siste del av uke 2 på minste dose og har ingen bivirkninger annet enn kanskje litt tretthet. Har fortsatt "sug" etter å spise, men er mett mye lengere enn tidligere.  

Noe jeg lurer på, når jeg googler hvor mye kalorier man trenger i løpet av en dag for å holde vekta kommer det opp at man trenger 30kcal pr kilo kroppsvekt. I mitt tilfelle blir det 140kg*30=4200kcal😲 Kan det stemme? Er mann, 193cm høy.
Jeg har lagt meg på 2000kcal daglig nå men tror jeg bør øke litt for føler meg ganske slapp og energiløs.

Anonymkode: 499b6...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Er i siste del av uke 2 på minste dose og har ingen bivirkninger annet enn kanskje litt tretthet. Har fortsatt "sug" etter å spise, men er mett mye lengere enn tidligere.  

Noe jeg lurer på, når jeg googler hvor mye kalorier man trenger i løpet av en dag for å holde vekta kommer det opp at man trenger 30kcal pr kilo kroppsvekt. I mitt tilfelle blir det 140kg*30=4200kcal😲 Kan det stemme? Er mann, 193cm høy.
Jeg har lagt meg på 2000kcal daglig nå men tror jeg bør øke litt for føler meg ganske slapp og energiløs.

Anonymkode: 499b6...45d

Ja sikkert lurt å øke litt 😊

Anonymkode: 47fff...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Min samboer går på wegovy. Han er kvalm, har diaré og kaster opp. Noen som har erfaringer? Er dette noe som vil vare så lenge han går på det?

Anonymkode: 57f93...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei! Min samboer går på wegovy. Han er kvalm, har diaré og kaster opp. Noen som har erfaringer? Er dette noe som vil vare så lenge han går på det?

Opplevde det selv ved en av dose-økningene, men tok kontakt med lege, og fikk ny resept på den gamle doseringen jeg stod på, og det gikk bedre. 
Folk reagerer utrolig forskjellig på dette, og ved forskjellige doser - både virkning og bivirkning, så anbefaler han å ta kontakt med legen sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hvor lenge har han gått på det? Jeg hadde det sånn de første tre ukene og så ved doseøkning. Økte aldri mer enn én gang, men var dårlig lenge. Så lenge man klarer å spise sunt og ikke for mye, vil formen være bedre for de fleste. Men jeg har fortsatt lyst på usunne ting og har ikke alltid selvkontroll (shocking😄) og da får jeg så heftig kjenne på det påfølgende natt og dag. Første tiden besvimte jeg og hadde magekramper én hel natt fordi jeg spiste to kakestykker i bursdag dagen før. Men kroppen vender seg til medisin og de fleste opplever at det blir bedre. Anbefaler å ikke øke dose så lenge man har effekt, dersom man har heftige bivirkninger. 

Anonymkode: a4c7b...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...