AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #101 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nja, putter de i kategorien sammen med blokkleiligheter, sameie boliger og borettslag. Du eier selv, men har ikke friheten til å gjøre hva fan du vil som man kan på landet med flere hundre meter til nærmeste nabo. Anonymkode: 14781...4bb Putter du også eneboliger på moderne byggefelt i samme kategori? (Tett-i-tett, der man ser rett inn til naboen fra absolutt alle kanter.) Anonymkode: a6f89...b94 1 1
Iridium Skrevet 5. september 2023 #102 Skrevet 5. september 2023 Jeg har laget en regel for meg selv hvor jeg bare omgås folk som ønsker meg alt vel, hun er tydelig ikke ei sånn venninne. Jeg kjenner også folk som bor i mye nyere, finere og dyrere leiligheter enn de som har enebolig. Er det status å ha enebolig? Tenk om folk bare evnet å være glad på andres vegne✌ 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #103 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Heter det ikke rekkehusleilighet det man bor i? Hele rekka er et rekkehus. Men leilighet er også å ha ting på stell. Ikke alle som drømmer om hus. Anonymkode: 65e59...46e leilighet er om det er flere boehneter oppe / nede, rekkehus er en enhet oppe og nede, enebolig kan være i rekke med garasje mellom eller frittstående.. Alt man skal nå mene noe om TS, venninna di er spesiell - hev deg over det.. Anonymkode: 9b771...14a 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #104 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Trodde også alltid at rekkehus var hus, men banken kaller det for leilighet. Uansett ikke noe å bry seg om ☺️ Du har jo uansett ting på stell Anonymkode: bd723...e34 Jeg jobber I bank og vi kaller det på ingen måte for leilighet 🤪 Anonymkode: 158c6...6d4 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #105 Skrevet 5. september 2023 Dummeste jeg har hørt, at rekkehus ikke er hus. Her i Oslo kan man også si «at man har kommet seg i hus» om en leilighet - man er da veletablert om man også har en leilighet som rommer familien. Din venninne høres litt enkel ut, og hun synes nok at hun har løst livet litt bedre enn deg, og det lar hun deg få vite. Men det er jo bare hun som dummer seg ut. Anonymkode: 4a9df...2e2 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #106 Skrevet 5. september 2023 Jeg bor i rekkehus og bor derfor selvsagt ikke i hus. Jeg gjør heller ikke husarbeid, men rekkehusarbeid. Viktig å være pinlig nøyaktig så ingen tror jeg prøver å gjøre meg bedre enn jeg er. Anonymkode: f4077...be1 11 1 1
Anonym28 Skrevet 5. september 2023 #107 Skrevet 5. september 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg bor i rekkehus og bor derfor selvsagt ikke i hus. Jeg gjør heller ikke husarbeid, men rekkehusarbeid. Viktig å være pinlig nøyaktig så ingen tror jeg prøver å gjøre meg bedre enn jeg er. Anonymkode: f4077...be1 Haha! Jeg gjør leilighetsarbeid! 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #108 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Når man snakker om at man har fått ting på stell, med hus, mann og barn- teller da ikke rekkehus? Skjønner at det ikke er noe fasitsvar, men lurer på hva dere mener? Meg og en venninne mimret fra oppvekst og frem til i dag, hvor jeg sier, "og tenk, nå har vi mann, barn og hus". Hun poengterer da at jeg ikke har hus ennå (som i at jeg bare har rekkehus). Jeg lo det bort, og sier at det er da huset vårt. Ja, det er en bolig, svarte hun 😅 Synes det var en unødvendig kommentar. Anonymkode: aa6fb...1e5 Jeg ville ikke kategorisert «mann og barn» som «på stell». Hvilken inntekt og yrke har du? Duger det til å finansiere livsstilen du ønsker for deg og barna etter at forholdet er over og mannen flytter ut? Har dere en konkret og realistisk plan for å være foreldre sammen etter at dere slutter være et par? Hvordan tenker du planen må eller bør revurderes om du eller barnet/a blir syk eller ufør og inntekten svikter? Da, ts, når det er på plass - da har du ting på stell. Dette er ikke 1970-tallet. «Mann og barn» er noe en kvinne kan velge eller ikke velge, men det får absolutt null «på stell» poeng, slik «liker å drive med fotball» ikke får poeng. I 2023 handler «på stell» om å være forberedt på å leve godt og selvstendig i den verden vi begir oss inn i, den du ser konturene av med de svakt stigende prisene vi skal se eskalere resten av din levetid. Ikke den verden din bestemor levde i (og, ja, «på stell» på den tiden betydde at en hadde skaffet seg en mann som eide en enebolig. Ikke noe mindre.) Anonymkode: 844ed...e95
RockyRose Skrevet 5. september 2023 #109 Skrevet 5. september 2023 Ser på rekkehus som noko mellom leilighet og hus. Men unødvendig og nedlatande kommentar.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #110 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): På alle kanter?, kan du bygge ut mot naboen hvis du ønsker eller deler du vegg med naboen?. Det som er typisk for leiligheter og rekkehus er at man ikke eier boligmassen eller har frihet til å forandre eller bygge ut, man kjøper retten til å bo i bygget men har i realiteten ikke råderett over det man har kjøpt. Anonymkode: c49ad...b1f Vi har enderekkehus. Vi eier vår tomt, har full råderett over vår eiendom og bolig, og er ikke et sameie. Og ja, vi skal bygge ut huset vårt. Her vi bor finnes det nesten ikke eneboliger, og av det få som finnes har flere av dem mindre tomt og eiendom enn det vi har. Vi kaller ikke vårt rekkehus for en leilighet. Anonymkode: 111f1...5d0 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #111 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Vi kommer mest sannsynlig til å alltid bo i leilighet, 2 voksne og 1 barn. Vår leilighet er 70 kvm. Vi bor i storby og kunne ikke tenkt oss et hus. Har ikke lyst til å bruke ferier på å male hus eller annet vedlikehold utendørs. Vil heller bruke tiden på å reise og ha opplevelser med familien. Anonymkode: 4145b...d39 Det er planen vår også. Orker ikke det vedlikeholdsstyret en enebolig krever. Ikke alle har enebolig som mål i livet. Anonymkode: 9b7b8...6a4 2
Lizard Skrevet 5. september 2023 #112 Skrevet 5. september 2023 Mulig det ikke teller som "hus", men jeg koser meg i rekkehuset mitt med overkommelig husarbeid, hagearbeid, vedlikehold og stort budsjett til reiser og morsomme ting i stedet 🎉 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #113 Skrevet 5. september 2023 Så innmari flaut å si noe sånt, (med mindre hun bare tullet). Kos deg i rekkehuset ditt og blås i hva dette underlige mennesket sier. Anonymkode: 92b1d...acb 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #114 Skrevet 5. september 2023 32 minutter siden, AnonymBruker said: Det er planen vår også. Orker ikke det vedlikeholdsstyret en enebolig krever. Ikke alle har enebolig som mål i livet. Anonymkode: 9b7b8...6a4 Ikke vi heller. Det er masse uforutsette kostnader ved en enebolig. I disse dager er man heldig bare man eier sin egen bolig. For mange er det vanskelig å komme seg inn på boligmarkedet hvis du ikke har foreldre som kan hjelpe deg. Anonymkode: 4145b...d39 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #115 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ikke vi heller. Det er masse uforutsette kostnader ved en enebolig. I disse dager er man heldig bare man eier sin egen bolig. For mange er det vanskelig å komme seg inn på boligmarkedet hvis du ikke har foreldre som kan hjelpe deg. Anonymkode: 4145b...d39 Absolutt ☺️ vi har akkurat kommet inn på boligmarkedet selv, men målet er å bo her ikke å bruke det som et steg på veien til enebolig. Derfor valgte vi stor leilighet med nok plass til en familie. Anonymkode: 9b7b8...6a4 2
Maya39 Skrevet 5. september 2023 #116 Skrevet 5. september 2023 Anonym28 skrev (6 timer siden): Haha! Jeg gjør leilighetsarbeid! Jeg også, rett skal være rett heretter 🤣 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #117 Skrevet 5. september 2023 Jeg omtaler ikke rekkehus som hus, nei. Med hus tenker jeg enebolig. Rekkehus er rekkehus. Anonymkode: a29e0...7ba 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #118 Skrevet 5. september 2023 12 minutter siden, AnonymBruker said: Absolutt ☺️ vi har akkurat kommet inn på boligmarkedet selv, men målet er å bo her ikke å bruke det som et steg på veien til enebolig. Derfor valgte vi stor leilighet med nok plass til en familie. Anonymkode: 9b7b8...6a4 Samme her. Vi bor i storby hvor leiligheter koster flesk, men pga jobbmuligheter er det best for oss og bo i her. Selv områdene rett utenfor er dyre blitt. Vi har 2 soverom. Hadde vi hatt råd til større bolig hadde vi mest sannsynlig valgt å ha 2 barn istedenfor 1. Anonymkode: 4145b...d39
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #119 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Samme her. Vi bor i storby hvor leiligheter koster flesk, men pga jobbmuligheter er det best for oss og bo i her. Selv områdene rett utenfor er dyre blitt. Vi har 2 soverom. Hadde vi hatt råd til større bolig hadde vi mest sannsynlig valgt å ha 2 barn istedenfor 1. Anonymkode: 4145b...d39 Vi hadde valget mellom å bo sentralt i leilighet eller på landet i gammeldags enebolig hvor vedlikehold haster, og det gjorde valget enda lettere. Jeg foretrekker byen. Vi har tre soverom så plass til 2 barn, men vi får se. Foreløpig er det 3 av oss. Anonymkode: 9b7b8...6a4 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #120 Skrevet 5. september 2023 Et rekkehus er jo et hus som er bygget sammen med andre hus så de danner en rekke. Bare å be henne sjekke definisjonen om rekkehus er hus. tåpelig kommentar! Anonymkode: e5142...020 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå