AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #21 Skrevet 4. september 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Nja, putter de i kategorien sammen med blokkleiligheter, sameie boliger og borettslag. Du eier selv, men har ikke friheten til å gjøre hva fan du vil som man kan på landet med flere hundre meter til nærmeste nabo. Anonymkode: 14781...4bb I så fall er jo ingen eneboliger i byer "hus". "Hus" blir forbeholdt de som bor så isolert at ingen bryr seg om hva du gjør med huset ditt. Anonymkode: a60b8...459 2 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #22 Skrevet 4. september 2023 15 minutter siden, AnonymBruker said: Når man snakker om at man har fått ting på stell, med hus, mann og barn- teller da ikke rekkehus? Skjønner at det ikke er noe fasitsvar, men lurer på hva dere mener? Meg og en venninne mimret fra oppvekst og frem til i dag, hvor jeg sier, "og tenk, nå har vi mann, barn og hus". Hun poengterer da at jeg ikke har hus ennå (som i at jeg bare har rekkehus). Jeg lo det bort, og sier at det er da huset vårt. Ja, det er en bolig, svarte hun 😅 Synes det var en unødvendig kommentar. Anonymkode: aa6fb...1e5 Ho er rar men har rett. Hus = ingen av dine yttervegger er delt med en nabo. Først da kan du kalle det hus. Alt annet er forskjellig variasjoner av leilighet. Er noe av veggene/taket/gulvet delt med en nabo. Så er det en leilighet Anonymkode: db998...b6a 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #23 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Rekkehus er rekkehus. Det er ikke hus. Man har eneboliger som sitter fast i hverandres garasje o.l, det er enebolig. Anonymkode: b120d...2c0 Eneste som skiller hus og rekkehus ifra gata jeg vokste opp, var at rekkehusene hang sammen med ett garasjerak imellom hver bolig. Altså separate hus, uten naboer vegg i vegg. Med et planke tak imellom hver bolig. Har aldri sett på de som noe mindre enn et hus. Forøvrig en gate som har fungert fint, ved at barnefamilier har flyttet inn når de var små, og flyttet ut når de ble tenåringer, og nye barnefamilier har flyttet inn igjen. Så en gate med litt liv og moro med unger. De har4 soverom en til to stuer. Bad, do, gang med do og kjøkken Anonymkode: e0d90...23c 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #24 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Unødvendig kommentar, men jeg er allikevel enig med henne, jeg anser rekkehus som leilighet. Anonymkode: 0f234...47e Anser ikke mitt 200 kvm store rekkehus over tre plan med hage og garasje som en leilighet. Synes det er to ganske forskjellige ting. Antar du anser tomannsbolig som leilighet også? Anonymkode: cc5a0...2ba 13 6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #25 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Rekkehus er rekkehus. Det er ikke hus. Man har eneboliger som sitter fast i hverandres garasje o.l, det er enebolig. Anonymkode: b120d...2c0 Nei det er kjedet enebolig og heller ikke en fullverdig enebolig om du skal være pirkete Anonymkode: cc5a0...2ba 7
Gregarious Skrevet 4. september 2023 #26 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ho er rar men har rett. Hus = ingen av dine yttervegger er delt med en nabo. Først da kan du kalle det hus. Alt annet er forskjellig variasjoner av leilighet. Er noe av veggene/taket/gulvet delt med en nabo. Så er det en leilighet Anonymkode: db998...b6a Nei rekkehus er også hus, du blander med enebolig. 10
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #27 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Unødvendig kommentar, men jeg er allikevel enig med henne, jeg anser rekkehus som leilighet. Anonymkode: 0f234...47e Leilighet for meg er i en blokk med masse andre leiligheter stacka oppå. Rekkehus er veldig annerledes. 😆 Det er gjerne på første nivå og med en hage og terasse. Men det finnes en blanding, da. Det har jeg. Anonymkode: d946d...240 2
Trolltunge Skrevet 4. september 2023 #28 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei det er kjedet enebolig og heller ikke en fullverdig enebolig om du skal være pirkete Anonymkode: cc5a0...2ba Men nå var vel ikke spørsmålet om et rekkehus er en enebolig, noe det ikke er, men om det er et hus. Det vil jeg absolutt si at det er. 9 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #29 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Venninna di er merkelig. Rekkehus er hus. Anonymkode: ed36d...f62 Nei, rekkehus er leilighet. Anonymkode: 9ed0c...3bc
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #30 Skrevet 4. september 2023 Trolltunge skrev (1 minutt siden): Men nå var vel ikke spørsmålet om et rekkehus er en enebolig, noe det ikke er, men om det er et hus. Det vil jeg absolutt si at det er. Det var bare for å være vanskelig og poengtere at et hus kan komme i flere forskjellige varianter Anonymkode: cc5a0...2ba 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #31 Skrevet 4. september 2023 Du har nok ikke alt på stell enda og ligger et lite hakk eller to bak din venninne i løypa. Hun har rett og slett kommet lenger i livet og oppnådd mer enn deg. Bruk det som inspirasjon til å jobbe enda hardere i livet. Kanskje du kommer opp på hennes nivå en dag du også. Anonymkode: a1ec6...baf 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #32 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Heter det ikke rekkehusleilighet det man bor i? Hele rekka er et rekkehus. Men leilighet er også å ha ting på stell. Ikke alle som drømmer om hus. Anonymkode: 65e59...46e Rekkehusleilighet er noe annet. De er vertikal delt. Anonymkode: cff20...e82 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #33 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, rekkehus er leilighet. Anonymkode: 9ed0c...3bc Hvis rekkehus er leilighet Hborfor heter det rekkeHUS. Det finnes rekkehusleiligheter og det er typiske fire-seksmannsboliger som ikke kan klassifiseres som en enkelt leilighet. Anonymkode: cc5a0...2ba 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #34 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Rekkehusleilighet er noe annet. De er vertikal delt. Anonymkode: cff20...e82 Horisontalt delt 😅 Anonymkode: cff20...e82 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #35 Skrevet 4. september 2023 Rekkehus er rekkehus. Og dårlig venninne er dårlig venninne. Anonymkode: 26af1...b64 5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #36 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du har nok ikke alt på stell enda og ligger et lite hakk eller to bak din venninne i løypa. Hun har rett og slett kommet lenger i livet og oppnådd mer enn deg. Bruk det som inspirasjon til å jobbe enda hardere i livet. Kanskje du kommer opp på hennes nivå en dag du også. Anonymkode: a1ec6...baf Jeg må selv innrømme at jeg nok ville følt at jeg hadde kommet lengre om jeg kjnne kjøpe en leilighet på 150kvm til 11mill, enn en enebolig på 150kvm til 4-5mill 😅 Synes det å dømme noen ut fra boligen de bor i er tullete 🤪 Anonymkode: 56684...5ff 4 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #37 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Rekkehuset mitt har og eiendom og hage 😅 Anonymkode: aa6fb...1e5 På alle kanter?, kan du bygge ut mot naboen hvis du ønsker eller deler du vegg med naboen?. Det som er typisk for leiligheter og rekkehus er at man ikke eier boligmassen eller har frihet til å forandre eller bygge ut, man kjøper retten til å bo i bygget men har i realiteten ikke råderett over det man har kjøpt. Anonymkode: c49ad...b1f 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #38 Skrevet 4. september 2023 Familie og venner kaller mitt rekkehus for leilighet, selv om det er på tre etasjer, 150 kvadrat og med stor hage. De bor i eneboliger må vite. De bor dog stort sett på steder hvor eneboliger koster godt under halvparten av mitt rekkehus, og ville ikke hatt råd til å kjøpe der jeg bor. Er vel kanskje en måte å hevde seg på? Mulig din venninne er noe av samme slaget, TS? Anonymkode: a663c...bc1 10 1
Fame Skrevet 4. september 2023 #39 Skrevet 4. september 2023 (endret) Rekkehus er hus.. Skatteetaten kaller rekkehus for "Småhus". De deler boliger inn i tre typer; enebolig, småhus, og leilighet Endret 4. september 2023 av Fame 7 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #40 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): På alle kanter?, kan du bygge ut mot naboen hvis du ønsker eller deler du vegg med naboen?. Det som er typisk for leiligheter og rekkehus er at man ikke eier boligmassen eller har frihet til å forandre eller bygge ut, man kjøper retten til å bo i bygget men har i realiteten ikke råderett over det man har kjøpt. Anonymkode: c49ad...b1f Vel. Det er det i praksis ingen som har. Hørt om plan- og bygningsloven? Men nei, det stemmer ikke det du skriver. Man kan ha borettslag, sameie eller seksjonerte enheter. Det er altså mange måter man kan eie bolig på. Bolig = hus. Enebolig, rekkehus, leilighet er forskjellige beskrivelser på typen hus. Anonymkode: 32e22...09c 4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå