AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #61 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg anses leilighet som hus. For det er det. Hus er en konstruksjon som folk kan bo i. Det kan være boligblokk, rekkehus, enebolig, villa osv. Dere tenker kanskje på enebolig? Det er noe eget ja. Men hus er hus, en bygning man kan bo i. Antall enheter er ikke avgjørende. Anonymkode: 32e22...09c Samme her. Anonymkode: 9b7b8...6a4
Gregarious Skrevet 4. september 2023 #62 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du skjønner hva jeg mener eller? Kanskje litt kort i dag? Anonymkode: db998...b6a Det du skriver er direkte feil, derfor påpekningen. 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #63 Skrevet 4. september 2023 Man må jo bare le av folk som kommer med slike uintelligente kommentarer. Eneboliger er dessuten ikke automatisk store eller fine og det finnes plenty av rekkehus og tomannsboliger større enn de fleste vanlige eneboliger. Anonymkode: 4378c...7a4 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #64 Skrevet 4. september 2023 Når noen snakker om at de har "alt på stell", med hus, partner, barn osv, så tenker jeg at de mener å eie en bolig. Om det så er leilighet, rekkehus, enebolig eller whatever. Anonymkode: 9ca2d...f37 6 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #65 Skrevet 4. september 2023 Hva handler dette om da? Status eller formell betegnelse? Rent teknisk har jo et hus fire yttervegger ellers bor du i leilighet. Anonymkode: 7ca66...324 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #66 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): På alle kanter?, kan du bygge ut mot naboen hvis du ønsker eller deler du vegg med naboen?. Det som er typisk for leiligheter og rekkehus er at man ikke eier boligmassen eller har frihet til å forandre eller bygge ut, man kjøper retten til å bo i bygget men har i realiteten ikke råderett over det man har kjøpt. Anonymkode: c49ad...b1f Må du gi deg du har jo ikke peiling. Rekkehus eier man egen boligmasse og et areal foran og bak. Det er egne nr på hvert hus og hver tomt. Anonymkode: cff20...e82 3
Mardina Skrevet 4. september 2023 #67 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Rekkehus er rekkehus. Det er ikke hus. Man har eneboliger som sitter fast i hverandres garasje o.l, det er enebolig. Anonymkode: b120d...2c0 Hvis det ikke er hus, hva er det da? 😂 Hybel? Det ligger jo t.o.m i ordet at rekkehus er et hus. 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #68 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Rekkehus er jo bare ett steg opp fra leilighet, et fullverdig hus er enebolig med egen eiendom/hage. Anonymkode: c49ad...b1f Jeg vet ikke hva slags rekkehus du er vant med, men jeg har egen hage i rekkehuset mitt. Det er da ganske vanlig ? Anonymkode: 6e22d...6e8 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #69 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): På alle kanter?, kan du bygge ut mot naboen hvis du ønsker eller deler du vegg med naboen?. Det som er typisk for leiligheter og rekkehus er at man ikke eier boligmassen eller har frihet til å forandre eller bygge ut, man kjøper retten til å bo i bygget men har i realiteten ikke råderett over det man har kjøpt. Anonymkode: c49ad...b1f Og hvis du trodde at en kunne endre på fasaden til en enebolig som en vil så er du sinnsykt på bærtur. Gjelder akkurat de samme reglene som i rekkehus. Rekkehus kan være selveiende. Akkurat som en enebolig. Det vil du ofte se ved at rekkehusene feks aøhar forksjellige tak eller maling osv Anonymkode: cff20...e82 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #70 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Unødvendig kommentar, men jeg er allikevel enig med henne, jeg anser rekkehus som leilighet. Anonymkode: 0f234...47e lol. Jeg bor i rekkehus over tre etasjer, med hage. Bruksarealet er 155 kvadratmeter. Fortsatt leilighet? 🤪 Anonymkode: 779a4...c6b 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #71 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): lol. Jeg bor i rekkehus over tre etasjer, med hage. Bruksarealet er 155 kvadratmeter. Fortsatt leilighet? 🤪 Anonymkode: 779a4...c6b Samme her! Tre etasjer og 152 kvadrat i en av norges største byer så jeg betalte innmari dyrt for den😂 kunne fått et slott for samme pris om vi flyttet på landet, men hvorfor er det så om og gjøre å ha en enebolig på 300 kvadrat? Høres stress ut😅 anser det som et hus, har fire soverom og her skal vi bli boende til vi blir gamle🥰 synes absolutt vi har ting på stell, har faste og trygge jobber, tre barn, rekkeHUS, båt, har råd til å reise til utlandet flere ganger i året og vurderer å skaffe oss katt så jeg er fornøyd med livet😆 Anonymkode: 697e0...e4c 7
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #72 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): lol. Jeg bor i rekkehus over tre etasjer, med hage. Bruksarealet er 155 kvadratmeter. Fortsatt leilighet? 🤪 Anonymkode: 779a4...c6b Teknisk sett, ja. Har ingenting med hverken pris, beliggenhet eller areal å gjøre. Anonymkode: 14781...4bb 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #73 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Teknisk sett, ja. Har ingenting med hverken pris, beliggenhet eller areal å gjøre. Anonymkode: 14781...4bb Da har du en rekkehusleilighet. Anonymkode: 99098...0ca
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #74 Skrevet 4. september 2023 Vi har rekkehus med 3.etasjer og egen hage, og større boligareal enn mange venners enebolig. Ser på det som et hus, selv om det er rekkehus Anonymkode: 6a0d8...a6c 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #75 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da har du en rekkehusleilighet. Anonymkode: 99098...0ca Hva i all verden er definisjonen på en rekkehusleilighet? Jobber på arkitektkontor som tegner boliger og dette begrepet har jeg aldri hørt før denne tråden. TS: venninnen din høres litt tett ut. Men for en del er enebolig målet og alt annet er bare et steg på veien. Vi bor i leilighet og har ingen intensjoner om å flytte på noe tidspunkt. Men vi er vel ikke helt voksne da 🙃 Anonymkode: 75893...843 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #76 Skrevet 4. september 2023 Du får kalle det for en kjedet-villa da neste gang, ts 🥳 Anonymkode: 99098...0ca 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #77 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når man snakker om at man har fått ting på stell, med hus, mann og barn- teller da ikke rekkehus? Skjønner at det ikke er noe fasitsvar, men lurer på hva dere mener? Meg og en venninne mimret fra oppvekst og frem til i dag, hvor jeg sier, "og tenk, nå har vi mann, barn og hus". Hun poengterer da at jeg ikke har hus ennå (som i at jeg bare har rekkehus). Jeg lo det bort, og sier at det er da huset vårt. Ja, det er en bolig, svarte hun 😅 Synes det var en unødvendig kommentar. Anonymkode: aa6fb...1e5 Jeg kjenner mange som bor i leilighet i midt i Oslo, med partner og barn. Leilighetene koster gjerne det dobbelte av vår enebolig 20 min utenfor Oslo. De har det tilsynelatende greit på stell😄 Anonymkode: d4e87...fef 4
Brunello Skrevet 4. september 2023 #78 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): På alle kanter?, kan du bygge ut mot naboen hvis du ønsker eller deler du vegg med naboen?. Det som er typisk for leiligheter og rekkehus er at man ikke eier boligmassen eller har frihet til å forandre eller bygge ut, man kjøper retten til å bo i bygget men har i realiteten ikke råderett over det man har kjøpt. Anonymkode: c49ad...b1f De fleste nye eneboliger kan man ikke bygge ut. De fleste eldre rekkehus kan man bygge ut. 4
Brunello Skrevet 4. september 2023 #79 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Teknisk sett, ja. Har ingenting med hverken pris, beliggenhet eller areal å gjøre. Anonymkode: 14781...4bb Ekstremt mange her som ikke forstår forskjellen på hus og enebolig. Her er en liten oppramsing av hva som defineres som hus. Typer av husRediger Småhus Rekkehus Enebolig Tomannsbolig Flermannsbolig Villa Bolig Boligblokk 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #80 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): På alle kanter?, kan du bygge ut mot naboen hvis du ønsker eller deler du vegg med naboen?. Det som er typisk for leiligheter og rekkehus er at man ikke eier boligmassen eller har frihet til å forandre eller bygge ut, man kjøper retten til å bo i bygget men har i realiteten ikke råderett over det man har kjøpt. Anonymkode: c49ad...b1f Jeg eier mitt rekkehus og min hage, høres ut som du blander med borettslag. Det finnes også selveierleiligheter, fyi. AnonymBruker skrev (1 time siden): Kvinnfolk er så flinke på å dra hverandre ned for hver minste unødvendige ting. Hun følte seg nok mye bedre ved å tråkke litt på det du har oppnådd i livet. Tenk å "bare" ha et rekkehus? Anonymkode: 958c4...dfa Det handler ikke om «kvinnfolk», det er minst like mange menn som bruker betegnelsen og ser litt ned på rekkehus her i byen i alle fall. AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hva handler dette om da? Status eller formell betegnelse? Rent teknisk har jo et hus fire yttervegger ellers bor du i leilighet. Anonymkode: 7ca66...324 Garantert status, for formell betegnelse er selvsagt at rekkehus er hus (småhus), tomannsbolig er hus (også småhus), leilighet er en del av et hus og enebolig er nettopp enebolig. Anonymkode: 8fd9a...cae 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå