Gå til innhold

Hvorfor er det så vanskelig for kvinner å være ærlige?


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Det er ikke lett å være en helt ærlig kvinne, folk (og særlig enkelte menn) liker ikke det. Der må det liksom dille og lures og dirkes for å få til noe, f.eks. en forandring, uten å sette i gang den  vanlige kverna med bitch og hurpe og bla-bla-bla.  

Anonymkode: 84e4e...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Inverto skrev (1 minutt siden):

Ja jeg hadde oppfordret henne å være ærlig og direkte, med takt (som jeg har nevnt før).
Tro det eller ei, det er faktisk ikke normen å bli angrepet for å fortelle sannheten.
Jeg gjentar denne kommentaren her

 

Når man er på en dagligvarebutikk er man ikke i en farlig situasjon.

På nattklubb eller bar er folk ofte beruset, og terskelen for å gjøre noe du ellers ikke ville gjort er høyere. Jeg regner med du forstår forskjellen? På dagligvarebutikk er naturligvis ikke jeg heller på vakt, og er ikke redd for å si i fra.

Får veldig vondt av å høre at du synes det er greit å bli trakassert og slått for ærligheten sin. 

Anonymkode: 462c2...85c

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, du lyver jo så det renner av deg! Dette er jo bare løgn du farer med :) 

Forøvrig er det ofte farligere for kvinner å lyve enn menn. Men det har jo flere sagt til deg allerede. 

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/finding-a-new-home/202301/men-are-more-selfishly-dishonest-than-women?amp

 

https://www.aftenposten.no/viten/i/gWxb9/menn-lyver-mer-enn-kvinner

Anonymkode: 462c2...85c

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Får veldig vondt av å høre at du synes det er greit å bli trakassert og slått for ærligheten sin. 

Anonymkode: 462c2...85c

Jeg har ikke sagt noe i nærheten av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inverto skrev (På 26.8.2023 den 23.17):

Haha! Ikke si at du er mann i hodet! Hell no bruh 🤣
Jeg er selv autist, så det hjelper til med å være ærlig 😅
Jeg skjønner hva du mener though

Det er ikke uvanlig at kvinner med autisme har litt mer maskulin hjerne enn kvinner som er NT (sier ikke at det gjelder alle kvinner med autisme) , så det er ikke noe rart med å si det. Jeg har også autisme,er kvinne. Svært mange transmenn har autisme, folk kan tro hva de vil. Du er heldig hvis du er mann med autisme, for det finnes tydeligvis regler for hvordan kvinner skal te seg. Menn slipper litt lettere unna med klønete oppførsel.

Anonymkode: ef57d...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inverto skrev (På 26.8.2023 den 22.58):

Jeg leser og hører ofte at kvinner er mestere i vag og indirekte kommunikasjon.
Jeg tror vi alle kan si oss enige at dette er til en viss grad sant, spesielt innen dating.
Det er tross alt forskjell på menn og kvinner, også på den sosiale delen

Spørsmålet er, hvorfor er dere slik? Jeg vet at dette spørsmålet burde heller bli rettet
mot en psykiater eller psykolog. Men jeg tar risikoen på å spør fruene på KG

Er det fordi dere er redd for fysiske konsekvenser eller sinne (fra menn)?
Er det fordi dere ikke vil såre noen? Eller er det så enkelt at dette dreier seg om 
manglende modighet til å være kaldt ærlig og direkte? Noe en ofte observerer blant menn

Jeg personlig, mener at ærlighet (med takt) må altids fortelles til enhver pris.
Ærlighet er ett av de få dydene vår art har igjen i denne mørke verdenen av sugarcoating og enabling.
Jeg er ekstremt ærlig og upretensiøs selv (jeg gjentar: med takt)

Så hvorfor er direkte ærlighet og åpen kommunikasjon så vanskelig for dere?
NB: denne tråden handler om generell ærlighet, ikke bare innen dating som nevnt tidligere. Husk det

Jolly good!

 

Alle menn jeg har datet har løyet om noe så det går begge veier.

Det som er vanskelig er at ting kan enkelt holdes skjult på chat og sikkert på første date. Men mer tid du bruker på en person jo mer kommer sannheten fram,

Jeg føler mange prøver å lure folk inn i forhold ved å skjule ting. Så når forhold er etablert kommer dritten fram og det blir mye verre å komme ut av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inverto skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke sagt noe i nærheten av det

Her har du jo sagt at du synes både stalking og vold er greit. For å sitere deg:

«Begge. Jeg ønsker en verden der alle kan være direkte, ærlig og sitt sanne jeg. Jeg vet at dette er urealistisk, men siden du spurte hva jeg ville ha så der er svaret. Selvsagt kan sannheten gjøre vondt, men det er bare en risiko en må ta. Jeg innser at denne tankegangen er mye enklere for en sjeleløs terminator som meg though xD»

Dette svarte du til ei som lurte på om det var en slik verden du ville ha.

Forøvrig lyver du også når du sier at kvinner lyver mer enn menn. Ser mange i tråden har påpekt dette for deg.

Anonymkode: 462c2...85c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (20 minutter siden):

Men hvor viktig er det for deg at du får gå i henhold til din plass i køen? Når jeg er på butikken, så er det ikke slik at verden går under fordi jeg må vente ett minutt til. 

Du diskuterer en analogi som om den var konkret. Jeg ønsket ikke å diskutere kø-kultur, men det at det finnes en viss liten risiko for vold i alle situasjoner, og hvis man vil minimere den for enhver kost så kan man gå glipp av noe.

Anonymkode: 60d2f...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du er heldig hvis du er mann med autisme, for det finnes tydeligvis regler for hvordan kvinner skal te seg. Menn slipper litt lettere unna med klønete oppførsel.

Menn slipper unna med noen typer klønethet, mens kvinner slipper unna med andre typer klønethet. Samfunnet har nok større forventninger til kvinner enn menn hva gjelder sosial sensitivitet.

Anonymkode: 60d2f...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto
GrønnNellik68 skrev (2 minutter siden):

Jeg føler mange prøver å lure folk inn i forhold ved å skjule ting.
Så når forhold er etablert kommer dritten fram og det blir mye verre å komme ut av. 

Say no more. Den type person vet jeg om.....personlig erfaring

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her har du jo sagt at du synes både stalking og vold er greit. For å sitere deg:

«Begge. Jeg ønsker en verden der alle kan være direkte, ærlig og sitt sanne jeg. Jeg vet at dette er urealistisk, men siden du spurte hva jeg ville ha så der er svaret. Selvsagt kan sannheten gjøre vondt, men det er bare en risiko en må ta. Jeg innser at denne tankegangen er mye enklere for en sjeleløs terminator som meg though xD»

Anonymkode: 462c2...85c

Som du kan se i sitatet mitt nevner jeg aldri aksept for stalking, vold og andre ting.
Og nå begynner du å forurense tråden min med off-topic drama.
Hvis du synes dette er så viktig å prate om så får du heller sende meg en melding
eller lage en tirade om meg i form av en tråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inverto skrev (25 minutter siden):

Ja jeg hadde oppfordret henne å være ærlig og direkte, med takt (som jeg har nevnt før).
Tro det eller ei, det er faktisk ikke normen å bli angrepet for å fortelle sannheten.
Jeg gjentar denne kommentaren her

 

Tro det eller ei, du som mann har ingen sjanse til å forstå hva mange kvinner går igjennom. Hvor mange ganger har du blitt utsatt for seksuelle overgrep eller trakassering i løpet av livet? 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du diskuterer en analogi som om den var konkret. Jeg ønsket ikke å diskutere kø-kultur, men det at det finnes en viss liten risiko for vold i alle situasjoner, og hvis man vil minimere den for enhver kost så kan man gå glipp av noe.

Anonymkode: 60d2f...64c

Når man skal avvise en beruset mann foreligger det en mye høyere risiko enn om man snakker til noen i kø på en dagligvare. Du presenterer det som om disse to situasjonene har lik risiko, og det har de ikke. Derfor er ikke analogien din korrekt. 
 

Anonymkode: 462c2...85c

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er ikke lett å være en helt ærlig kvinne, folk (og særlig enkelte menn) liker ikke det. Der må det liksom dille og lures og dirkes for å få til noe, f.eks. en forandring, uten å sette i gang den  vanlige kverna med bitch og hurpe og bla-bla-bla.  

Anonymkode: 84e4e...ab9

https://www.ark.no/produkt/boker/fagboker/kunsten-a-lykkes-uten-a-sare-mannfolka-9788293625070

Denne boka anbefales å leses av alle KG-menn som tror at ingenting kan skje med kvinner hvis de bare er 100 prosent ærlige hele tiden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når man skal avvise en beruset mann foreligger det en mye høyere risiko enn om man snakker til noen i kø på en dagligvare. Du presenterer det som om disse to situasjonene har lik risiko, og det har de ikke. Derfor er ikke analogien din korrekt. 
 

Anonymkode: 462c2...85c

Nettopp. Det er heller ikke sammenlignbart med en situasjon der man risikerer å få reprimande på jobben fordi man er for direkte, og det liker ikke mennene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er veldig flink til å svare alle andre enn de som motbeviser påstanden din, Ts. Vi vet at menn lyver mer enn kvinner, men disse kommentarene tør du ikke å svare på?

Synes også at det er litt drøyt at du mener kvinner skal være ærlig, selv når de vet at vold er en risiko for ærligheten. 

Anonymkode: 462c2...85c

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historisk har kvinner måtte late som de er enige for å bli beskyttet. I dag er det feighet og lav intelligens som er årsaken. 

Anonymkode: 3c4f0...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er veldig flink til å svare alle andre enn de som motbeviser påstanden din, Ts. Vi vet at menn lyver mer enn kvinner, men disse kommentarene tør du ikke å svare på?

Synes også at det er litt drøyt at du mener kvinner skal være ærlig, selv når de vet at vold er en risiko for ærligheten. 

Anonymkode: 462c2...85c

Du vet, enkelte menn forventer at kvinner skal være 100 prosent ærlige, jomfruelige, dannede, selvoppofrende og selvfølgelig smellvakre. Ikke så nøye med deres partnere :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når man skal avvise en beruset mann foreligger det en mye høyere risiko enn om man snakker til noen i kø på en dagligvare. Du presenterer det som om disse to situasjonene har lik risiko, og det har de ikke. Derfor er ikke analogien din korrekt. 
 

Anonymkode: 462c2...85c

Ok, la meg komme med en ny analogi.

For noen år siden var jeg på Grønland foran en minibank. En beruset mann kommer bak meg og begynner å bråke med at jeg var for treig. Ville det være rett av meg å avbryte uttaket fordi en beruset mann kunne slå til meg, eller var det rett (som jeg gjorde) å høflig be ham om å holde avstand?

Anonymkode: 60d2f...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Historisk har kvinner måtte late som de er enige for å bli beskyttet. I dag er det feighet og lav intelligens som er årsaken. 

Anonymkode: 3c4f0...b30

Så siden menn lyver mer enn kvinner, ganske mye mer, vitner det om at menn generelt er feige og har lav intelligens? Det er jo nettopp det du sier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt voksne kvinner har ofte lagt fra seg " snill pike" syndromet, og blir derfor sett på som frekke, dritt kjerringer, kravstore og bitchy. 

Anonymkode: 16a6f...756

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...