Gå til innhold

Torpet 2023


Cid

Anbefalte innlegg

Nusket skrev (1 time siden):

Å oppføre seg bra er fin kvalitet, men man må jo utmerke seg med egenskaper for å drive en gård også. 

Syntes vel egentlig ingen av de som er igjen, utmerker seg mer en andre, når det gjelder gårdsdrift, det er kanskje noen som utmerker seg med mindre egenskaper. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Taaakler ikke Carla ass! Har i utgangspunktet ikke sansen for MAria heller, men da Maria ba pent om at folk ikke måtte være for harde og freidige mot henne fordi hun har baggasje som gjør at hun er sårbar for sånt reagerer selvfølgelig Carla med å si at hun bare er sånn fordi hun er utdannet, "profesjonell" kokk og at Maria ikke må ta seg nær av ufine ting Carla eventuelt sier pga dette. Altså hvafornoe? Mat er viktig for Carla (det ser man jo) så derfor må hun få lov til å oppføre seg som en mannbisk hund på kjøkkenet. Men fellesskap og følelsen av tilhørighet er viktig for Maria fordi hun har opplevd å bli fryst ut og mobbet tidligere i livet. Jeg vet ikke hva Carla tror, men det er altså stekte og kokte poteter det er snakk om, hva med å ikke bli så ufin over poteter at folk griner? Snakk om å overhode ikke ta til seg tilbakemeldinger, her var det bare å sende forspørselen rett i retur, "Nei, Maria du må bare tåle at jeg er kjip". Det at Carla foreslo at Maria skulle svare med "Hold kjeft din bitch ikke vær frekk" eller hva det var hun foreslo var jo også bare helt bak mål. Er det sånn man ønsker å prate til hverandre?

Dessverre har jeg hatt lignende erfaringer med kokker selv, de virker å være i en særklasse hva gjelder ufin kommunikasjon og forventinger om å "styre skuta"

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Apis said:

Syntes vel egentlig ingen av de som er igjen, utmerker seg mer en andre, når det gjelder gårdsdrift, det er kanskje noen som utmerker seg med mindre egenskaper. 

Ja :ler:

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AntiBullshit said:

Taaakler ikke Carla ass! Har i utgangspunktet ikke sansen for MAria heller, men da Maria ba pent om at folk ikke måtte være for harde og freidige mot henne fordi hun har baggasje som gjør at hun er sårbar for sånt reagerer selvfølgelig Carla med å si at hun bare er sånn fordi hun er utdannet, "profesjonell" kokk og at Maria ikke må ta seg nær av ufine ting Carla eventuelt sier pga dette. Altså hvafornoe? Mat er viktig for Carla (det ser man jo) så derfor må hun få lov til å oppføre seg som en mannbisk hund på kjøkkenet. Men fellesskap og følelsen av tilhørighet er viktig for Maria fordi hun har opplevd å bli fryst ut og mobbet tidligere i livet. Jeg vet ikke hva Carla tror, men det er altså stekte og kokte poteter det er snakk om, hva med å ikke bli så ufin over poteter at folk griner? Snakk om å overhode ikke ta til seg tilbakemeldinger, her var det bare å sende forspørselen rett i retur, "Nei, Maria du må bare tåle at jeg er kjip". Det at Carla foreslo at Maria skulle svare med "Hold kjeft din bitch ikke vær frekk" eller hva det var hun foreslo var jo også bare helt bak mål. Er det sånn man ønsker å prate til hverandre?

Dessverre har jeg hatt lignende erfaringer med kokker selv, de virker å være i en særklasse hva gjelder ufin kommunikasjon og forventinger om å "styre skuta"

Det er så mange måter å formidle seg på. 

Carla kunne svart "Maria, det er leit at du oppfatter det sånn. Jeg blir litt ivrig siden jeg er kokk av yrke og tar kanskje for mye eierskap, så jeg skal prøve å tone meg ned. Samtidig kanskje du kan prøve å ikke ta det personlig, for det er det ikke."

F.eks.

Jeg har verken likt Carla eller Kathrine noensinne, nettopp pga måten de kommuniserer på. 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cid said:
  Reveal hidden contents

Jeg tror at Kathrine kommer til å velge Yassin. 

 

Spoiler

Fordi han er en større konkurrent? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nusket skrev (Akkurat nå):
  Skjul innhold

Fordi han er en større konkurrent? 

 

Spoiler

Næh, hun er sikkert sur på han fortsatt etter alt det sist og vil ha han ut. Enten han eller Björk.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Cid said:
  Hide contents

Næh, hun er sikkert sur på han fortsatt etter alt det sist og vil ha han ut. Enten han eller Björk.

 

Spoiler

Kan nok være at hun tenker mer taktisk nå siden finalen nærmer seg, og velger utifra hvem som er minst/størst konkurrent. Tror ikke hun ser på Bjørk som en særlig stor konkurrent.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FY SØREN så vondt det var å se behandlingen av Maria i dag. Så mye guts det må ha krevd av henne å ta opp dette med mobbing fra barndommen og hvordan dette gjør henne ekstra sår, og så sitter Kathrine og Carla og vrir seg i stolene, og nærmest fniser mens de ser opp i taket og himler med øynene?! Hva i all verden er dette? Kathrine sier stadig vekk at folk bare må komme til henne med ting, men når de endelig gjør det takler hun det jo ikke? Og bullshittet til Carla om at det er de som har det vanskelig sitt ansvar å sørge for å trives? Hallo i luken. Og så ufattelig frustrerende at ingen tør å stå opp for Maria, og samtidig ta kampen mot de to bøllene der inne. Arg. Måtte Yassin eller Bjørk vinne hele skiten. 

  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Undrende123 said:

FY SØREN så vondt det var å se behandlingen av Maria i dag. Så mye guts det må ha krevd av henne å ta opp dette med mobbing fra barndommen og hvordan dette gjør henne ekstra sår, og så sitter Kathrine og Carla og vrir seg i stolene, og nærmest fniser mens de ser opp i taket og himler med øynene?! Hva i all verden er dette? Kathrine sier stadig vekk at folk bare må komme til henne med ting, men når de endelig gjør det takler hun det jo ikke? Og bullshittet til Carla om at det er de som har det vanskelig sitt ansvar å sørge for å trives? Hallo i luken. Og så ufattelig frustrerende at ingen tør å stå opp for Maria, og samtidig ta kampen mot de to bøllene der inne. Arg. Måtte Yassin eller Bjørk vinne hele skiten. 

Dagens episode har ikke gått enda, fint hvis du ikke spoiler for de andre :) 

Når du skal skrive for å unngå spoiling, så trykk på øyet i menyfeltet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undrende123 skrev (16 minutter siden):
Spoiler

FY SØREN så vondt det var å se behandlingen av Maria i dag. Så mye guts det må ha krevd av henne å ta opp dette med mobbing fra barndommen og hvordan dette gjør henne ekstra sår, og så sitter Kathrine og Carla og vrir seg i stolene, og nærmest fniser mens de ser opp i taket og himler med øynene?! Hva i all verden er dette? Kathrine sier stadig vekk at folk bare må komme til henne med ting, men når de endelig gjør det takler hun det jo ikke? Og bullshittet til Carla om at det er de som har det vanskelig sitt ansvar å sørge for å trives? Hallo i luken. Og så ufattelig frustrerende at ingen tør å stå opp for Maria, og samtidig ta kampen mot de to bøllene der inne. Arg. Måtte Yassin eller Bjørk vinne hele skiten. 

 

Spoiler

Husk å bruke spoilerknappen hvis du skriver noe før programmet går på tv :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står det faktisk ikke noe om ikke spoiling i denne tråden, da. Det er i farmentråden, det. Så honest mistake. 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nusket skrev (10 minutter siden):

Dagens episode har ikke gått enda, fint hvis du ikke spoiler for de andre :) 

Når du skal skrive for å unngå spoiling, så trykk på øyet i menyfeltet. 

Sorry! Personlig synes jeg at spoiler-tagsene gjør disse trådene tidvis uleselige, og skulle ønske vi heller kunne lage en regel om at man tar ansvar for seg selv og holder seg unna tråden til man har sett episoden. 

  • Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spoiler

For noen ufine drittkjerringer Kathrine og Carla er! Sitte der å fnise og himle med øynene som to fjortiser! Carla gjorde det samme da Maria prøvde å bestemme seg for å velge andrekjempe. Det er da ikke Marias ansvar at de andre ikke kan oppføre seg normalt mot henne. Snakk om gaslighting! (Forøvrig lettet over å se at hun har tatt ut de irrende øreringene. :laugh: )

Nå håper jeg Yassin vinner hele dritten.


 

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loffen skrev (20 minutter siden):
  Skjul innhold

For noen ufine drittkjerringer Kathrine og Carla er! Sitte der å fnise og himle med øynene som to fjortiser! Carla gjorde det samme da Maria prøvde å bestemme seg for å velge andrekjempe. Det er da ikke Marias ansvar at de andre ikke kan oppføre seg normalt mot henne. Snakk om gaslighting! (Forøvrig lettet over å se at hun har tatt ut de irrende øreringene. :laugh: )

Nå håper jeg Yassin vinner hele dritten.


 

Uff enig 🙊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cid skrev (13 minutter siden):

Hva tror dere sjansen er for at vi får ut Kathrine i neste uke, siste uke før finale uken?

Da må Kathrine velges til førstekjempe, av en storbonde som faktisk tør å velge henne. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...