Gå til innhold

Torpet 2023

Cid

Anbefalte innlegg

Adobyen skrev (15 minutter siden):
  Skjul innhold

Han storkoser seg på Torpet jo :)

Spoiler

Jepp men blir rart å vite de neste 2 ukene at ingen vil forlate Farmen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spoiler

Respekten min for Arvid har steget til værs etter disse siste par ukene, han er virkelig en ålreit person! :) Håper han vinner Farmen 👏🏻

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (40 minutter siden):
  Skjul innhold

Wow, bare wow. Nå er det bare Arvid på Torpet som vil si at de 2 neste som ryker fra Farmen vil være garantert en plass på Torpet og garantert å få komme tilbake til Farmen, helt surrealistisk. Dette vil også gjøre Arvid legendarisk i Farmen sammenheng siden han da har vært på Farmen, havnet på Torpet for så å komme tilbake til Farmen men tape og bli sendt tilbake til Torpet og atter en gang komme tilbake til Farmen 🤯   

Spoiler

Har ikke sett enda, men greier ikke holde meg unna spoilere i år 😂 men har både Kornelia og Erika trukket seg? Hvorfor? Han lever vel herrens glade dager der nå, tenker jeg 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (Akkurat nå):
  Skjul innhold

Har ikke sett enda, men greier ikke holde meg unna spoilere i år 😂 men har både Kornelia og Erika trukket seg? Hvorfor? Han lever vel herrens glade dager der nå, tenker jeg 😂

Spoiler

De var demotiverte og likte ikke å være på Torpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (8 minutter siden):
  Skjul innhold

Spoiler

Man kan forstå dem, det blir nesten litt Bent Leikvoll-opplegg, der folk fyker mellom Torpet og Farmen i ei voldsom fart.  Erika har nok ikke spesielt lyst til å dra tilbake til Farmen med Katrine fremdeles der, og Kornelia fikk ikke den gjenforeningen med Sebastian hun hadde ønsket seg.

Arvid har vokst på meg også denne uka, men flere uker der han og et par stykker til bare skal vente på Farmen-retur blir litt tamt.  Om ikke produksjonen har enda flere overraskelser på lur, da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sissy33 skrev (2 minutter siden):
  Skjul innhold

Man kan forstå dem, det blir nesten litt Bent Leikvoll-opplegg, der folk fyker mellom Torpet og Farmen i ei voldsom fart.  Erika har nok ikke spesielt lyst til å dra tilbake til Farmen med Katrine fremdeles der, og Kornelia fikk ikke den gjenforeningen med Sebastian hun hadde ønsket seg.

Arvid har vokst på meg også denne uka, men flere uker der han og et par stykker til bare skal vente på Farmen-retur blir litt tamt.  Om ikke produksjonen har enda flere overraskelser på lur, da.

Spoiler

Kanskje Kjell og Charlotte kommer tilbake? Ellers blir de historisk få i finale uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cid skrev (5 minutter siden):
  Skjul innhold

Kanskje Kjell og Charlotte kommer tilbake? Ellers blir de historisk få i finale uken.

Spoiler

Det er ikke så dumt.  Vi ser sjelden Farmen-deltakerne spekulere i Torpet eller utfordrere, men nå er de 8 stykker med 4 gjenstående tvekamper - de må ane at noe mer uforutsett kan skje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sissy33 skrev (Akkurat nå):
  Skjul innhold

Det er ikke så dumt.  Vi ser sjelden Farmen-deltakerne spekulere i Torpet eller utfordrere, men nå er de 8 stykker med 4 gjenstående tvekamper - de må ane at noe mer uforutsett kan skje?

Spoiler

Jepp, må bli Kjell og Charlotte, de fortjente ikke å forlate på den måten. Eller så får Chris og Finn komme tilbake 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (1 time siden):
  Vis skjult innhold

Han storkoser seg på Torpet jo :)

Spoiler

Endret av Peggy-Lovise
Feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (27 minutter siden):

Skjul innhold

De var demotiverte og likte ikke å være på Torpet.

Spoiler

Ja, jeg forstår jo egentlig det. 

Sissy33 skrev (16 minutter siden):
  Skjul innhold

Spoiler

Forstår dem godt jeg også. Kan ikke være gøy å være kasteball mellom farmen og Torpet hele tiden. Skjønner godt at Kornelia mistet motivasjonen pga det med Sebastian og at ikke Erika hadde så lyst til å komme tilbake enda en gang når Kathrine er der.

Arvid har vokst på meg også. Ja, håper på flere overraskelser på lur, blir kjedelig ellers. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Så Erika og Kornelia trakk seg sammen. Det er vel negative ringvirkninger av denne konkurranseuken. Det å skifte miljø fra Farmen med tilhørende omstilling til Torpet, så gå tilbake i et konkurransemiljø som skaper både håp, konfrontasjoner og konflikter på Farmen igjen, og så nok engang bli snudd mot Torpet. Skjønner godt at de gikk lei og manglet motivasjon for å fortsette. Og det er ekstra lett å trekke seg når man står med snippvesken i hendene ved utgangen slik de nå gjorde. Særlig for Erika. Hun hadde vel ingen motivasjon for å kjempe seg inn på Farmen der Kathrine og co med sitt dårlige miljø hersket og briljerte mot henne. Er synd på jenta. Å få voksne folk så hardt imot seg på høylys dag for bagateller uten støtte fra andre, det er alt annet enn godt. 

Så egentlig er jeg glad Erika kom seg ut derifra. Det var ikke liv laga for henne mer. Hun ble mobbet ut fra Farmen, med en voksen og brautende finnmarking som de andre er redd for i spissen. 

Årets sesong er lavmål på flere måter. Og prosjekt "kampen for tilværelsen" var dårlig utført. Særlig når hele denne konkurranseuken kun ender med at Maria får plass på Farmen pga en loddtrekning på Torpet, og at to deltakere trekker seg. 

I år har 6 deltakere trukket seg av ulike grunner, 2 visstnok midt i en konkurranse, men før konkurransen var avgjort. Sebastian, Bård, Kornelia, Erika, Charlotte og Kjell.
Det er høye tall. Og det setter den unødvendige utsjekken av Charlotte og Bent Inge fra Farmen i perspektiv, som måtte ofre seg for absolutt nada niks. Ikke engang for underholdningens del. 

Endret av Ctrl
  • Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (8 minutter siden):

Skulle ønske det var sånn Robinson aktig hver uke der inne. 

For underholdningens del, ja. Men med tanke på deltakernes del så tror jeg det hadde blitt for mye hvis det hadde skjedd for ofte. Det å leve i en konstant, utrygg og intens konkurranseboble ville brent lunta i begge endene hos mange deltakere. Det hadde blitt for voldsomt, tror jeg. Isåfall snakker vi om en så stor konseptendring at man kan likegodt lage en ny serie med lignende, der deltakerne vet om det på forhånd.

Men det går likevel an å lage litt mer show utav det enn det tidligere har blitt gjort på Farmen, ja. 

Sesongen i år virker å være et "prøveprosjekt", egentlig. For å teste ut potensialet. Jeg vil si at det ikke går så bra som det de kanskje forventet.

Endret av Ctrl
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ctrl skrev (5 minutter siden):

For underholdningens del, ja. Men med tanke på deltakernes del så tror jeg det hadde blitt for mye hvis det hadde skjedd for ofte. Det å leve i en konstant, utrygg og intens konkurranseboble ville brent lunta i begge endene hos mange deltakere. Det hadde blitt for voldsomt, tror jeg. Isåfall snakker vi om en så stor konseptendring at man kan likegodt lage en ny serie med lignende, der deltakerne vet om det på forhånd.

Men det går likevel an å lage litt mer show utav det enn det tidligere har blitt gjort på Farmen, ja. 

Sesongen i år virker å være et "prøveprosjekt", egentlig. For å teste ut potensialet. Jeg vil si at det ikke går så bra som det de kanskje forventet.

Jeg synes likevel at dette har vært den mer interessante sesongen på noen år pga alle endringene, det måtte til endringer for å pirre interessen min igjen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at de kommer til å bringe noen andre til Torpet, for en uke med Torpet episoder hvor Arvid er den eneste deltageren hadde blitt kjedelig og det vet nok produksjonen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endelig sett alle torpet-episodene for denne uken og selv om de to første var kjedelige, var episoden med Kornelia opplysende om konflikten. Synes det er skikkelig ugreit!

Arvid gjør en bedre og bedre figur. Hans episode var jo bare en episode som viser omtenksomheten hans. Synes de andre som ikke tør å si ifra om det de mener er urett bør gå litt inn i seg selv. Jeg forstår at situasjonen gjør det vanskelig å si ifra, men det er ofte vondere å oppleve alle de som ser på dårlig behandling enn den som behandler dårlig.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Cid skrev (35 minutter siden):

Jeg er ganske sikker på at de kommer til å bringe noen andre til Torpet, for en uke med Torpet episoder hvor Arvid er den eneste deltageren hadde blitt kjedelig og det vet nok produksjonen.

Charlotte og Bent Inge hadde fortjent å få komme tilbake til Torpet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lestisen skrev (1 minutt siden):

Charlotte og Bent Inge hadde fortjent å få komme tilbake til Torpet! 

Bent røk ut i vanlig tvekamp da, jeg synes Charlotte og Kjell fortjener en ny sjanse. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...