Gå til innhold

Samletråd: Tolking av graviditetstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, A4-livet skrev:

Ah, skjønner. Men siden dere begge ser en tykk strek vil jeg si at sjansen for at du er gravid er veldig stor. Så på bildene av mine graviditetstester nå og er klin umulig å se om det er noen farge der, kan skimte en svak strek bare. Hadde like sykluser som deg, begynte på 40 dager før de sank med noen dager for hver syklus, slik har det vært de to gangene jeg sluttet på prevensjon og etter en MA. Fryktelig frustrerende :(

Veldig frustrende med sykluser på bærtur :P men forhåpentligvis blir jeg gravid til slutt 🙈 Er du prøver, eller har spira satt seg? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, emhanse skrev:

Jeg ser iallfall en strek! Håper det er litt farge der og at den blir sterkere og sterkere😁😁😁👍🏻👍🏻👍🏻

Du har godt syn @emhanse! 😂😁 det håper vi også! Har voldsomt med menssmerter nå, så det får bære eller briste de neste to dagene ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Snurrepurre skrev:

Veldig frustrende med sykluser på bærtur :P men forhåpentligvis blir jeg gravid til slutt 🙈 Er du prøver, eller har spira satt seg? :) 

Den satte seg og driver og sparker i skrivende stund. 17 uker på vei :)

Bra at noen har bedre syn enn meg her, @emhanse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, A4-livet skrev:

Den satte seg og driver og sparker i skrivende stund. 17 uker på vei :)

Bra at noen har bedre syn enn meg her, @emhanse

Så herlig! :-) gøy at du vil dele erfaringene dine her med oss frustrerte prøvere 😁🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Snurrepurre skrev:

Det ene bildet vil ikke vises men her er det ;) image.jpeg

Jeg skimter en svak tykk strek der ja! 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Strikkesokken skrev:

Jeg skimter en svak tykk strek der ja! 👍

Håper håper håper at den utvikler seg til en skikkelig strek ❤️❤️❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, deprim skrev:

Jeg ser å en svak strek der :hjerte:

Åh, men dere jenter da! Nå får dere meg til å begynne å gråte!!! 😂 (Enda et symptom, jeg gråter for ALT). Men samtidig så klarer jeg ikke å tro at det er håp før jeg får tatt en med ordentlig synlig strek 😘 (I hodet mitt er den foreløpig negativ, selvom jeg hååååper som bare dét!) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer jeg og ødelegger alt. Den er negativ. Det er helt vanlig med den type streker på negative CB. Tar forbehold om at kameraet er så dritt at det ikke fanger opp en ekte strek.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Silfen skrev:

Da kommer jeg og ødelegger alt. Den er negativ. Det er helt vanlig med den type streker på negative CB. Tar forbehold om at kameraet er så dritt at det ikke fanger opp en ekte strek.

Det er jeg helt forberedt på at den er :-)  men er det helt riktig når du sier at den ikke kan være positiv? Jeg har prøvd å lese litt rundt CB pluss sine tester, og brukererfaringer. De fleste sier at skyggestrekene/evap linjer, kommer mot slutten av tiden, eller når man kikker på den etter tiden er gått ut. Jeg fikk denne streken umiddelbart :-) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snurrepurre skrev:

Åh, men dere jenter da! Nå får dere meg til å begynne å gråte!!! 😂 (Enda et symptom, jeg gråter for ALT). Men samtidig så klarer jeg ikke å tro at det er håp før jeg får tatt en med ordentlig synlig strek 😘 (I hodet mitt er den foreløpig negativ, selvom jeg hååååper som bare dét!) 

Mine strimler visste svake streker, men valgte å ta en digital, selv om det er tidlig, å den viste positiv.. prøv det kanskje? :) når var det el var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, deprim skrev:

Mine strimler visste svake streker, men valgte å ta en digital, selv om det er tidlig, å den viste positiv.. prøv det kanskje? :) når var det el var?

Må vente til torsdag uansett da jeg er på jobb inntil da. Vil at mannen min og jeg, evt.  skal få rede på det samtidig :-).  Skal teste på ny da, ja ;) 

har ekstremt uregelmessige sykluser, så det vet jeg dessverre ikke. Men antagelig alt fra 7-14 dager siden :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt KAN være positivt, på lik linje som folk kan få negative tester etter forventet mens og positiv dagen etter. Men pr NÅ så sier jeg at den er negativ. At det ikke kan skje en utvikling der kan jeg selvsagt ikke si noe om. Håper du får et bedre resultat snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Silfen skrev:

Alt KAN være positivt, på lik linje som folk kan få negative tester etter forventet mens og positiv dagen etter. Men pr NÅ så sier jeg at den er negativ. At det ikke kan skje en utvikling der kan jeg selvsagt ikke si noe om. Håper du får et bedre resultat snart.

Var ikke det jeg mente :-) mente hvordan man kan si at den IKKE har blitt påvirket av HCG (og er negativ). For meg tenker jeg at det er 50/50. Altså like stor sjanse for at det er en negativ test, og da en skyggestrek - som en svak svak positiv test, på grunnlag av at den kom umiddelbart, er synlig, og bred  :-). (De fleste skyggestreker på CB plus er synålstreker, og kommer mot slutten av tiden) :-). Er fullstendig forberedt på at den kan være negativ, men jeg utelukker definitivt ikke at den kan være positiv. :-) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Snurrepurre skrev:

Du har godt syn @emhanse! 😂😁 det håper vi også! Har voldsomt med menssmerter nå, så det får bære eller briste de neste to dagene ;)

Det har jeg hatt denne gangen også! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Silfen skrev:

Da kommer jeg og ødelegger alt. Den er negativ. Det er helt vanlig med den type streker på negative CB. Tar forbehold om at kameraet er så dritt at det ikke fanger opp en ekte strek.

Hvorfor må du svare så negativt hver gang noen spør om noe? Du sier jo selv her "at du skal ødelegge alt"... Her er alle prøvere, enten de prøver for første gang eller har prøvd i flere år. Alle er fullstendig klar over at uansett hvor hardt en prøver å se en strek så kan den være negativ. Har lagt merke til måten du svarer i flere tråder her. Hva med å svare litt hyggelig og muntre opp de som er usikre og spør om ting? Her er ingen spørsmål dumme. Forumet er til for å drøfte ting. Hvis ikke du kan være litt mer hyggelig i tonen og svarene dine så syns jeg du kan la være.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, emhanse skrev:

Hvorfor må du svare så negativt hver gang noen spør om noe? Du sier jo selv her "at du skal ødelegge alt"... Her er alle prøvere, enten de prøver for første gang eller har prøvd i flere år. Alle er fullstendig klar over at uansett hvor hardt en prøver å se en strek så kan den være negativ. Har lagt merke til måten du svarer i flere tråder her. Hva med å svare litt hyggelig og muntre opp de som er usikre og spør om ting? Her er ingen spørsmål dumme. Forumet er til for å drøfte ting. Hvis ikke du kan være litt mer hyggelig i tonen og svarene dine så syns jeg du kan la være.

Ærlig talt, hun du siterer ga bare sitt ærlige svar om at testen ser negativ ut. 

Skal alle gi falske forhåpninger og si at testen helt sikkert er positiv når den ikke er det?

Jeg ser heller ingen positiv test, men en negativ en.

Dette er en tråd for å tolke tester som folk legger ut, og da må man jo få gi sitt ærlige svar uten at det skal pakkes inn i regbuer, sukker og enhjørninger.

Testen er dessverre negativ. 

Forhåpentligvis er den tatt på et tidlig tidspunkt og gir et feil negativ svar. 

Anonymkode: 9a359...3b1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snurrepurre skrev:

Var ikke det jeg mente :-) mente hvordan man kan si at den IKKE har blitt påvirket av HCG (og er negativ). For meg tenker jeg at det er 50/50. Altså like stor sjanse for at det er en negativ test, og da en skyggestrek - som en svak svak positiv test, på grunnlag av at den kom umiddelbart, er synlig, og bred  :-). (De fleste skyggestreker på CB plus er synålstreker, og kommer mot slutten av tiden) :-). Er fullstendig forberedt på at den kan være negativ, men jeg utelukker definitivt ikke at den kan være positiv. :-) 

Fordi basert på utstrakt erfaring med mine og andres tester, så får man fullbrede streker som skyggestreker. Jeg får det ALLTID på CB, akkurat som din over. Derfor kan jeg ikke si den er positiv. Jeg vil heller dessuten tolke en test som negativ fremfor positiv, fordi det er noe dritt å få enda høyere forhåpninger dersom man ønsker å bli gravid. Men nei, aldri utelukk at sjansen er der så lenge du ikke har fått mensen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, emhanse skrev:

Hvorfor må du svare så negativt hver gang noen spør om noe? Du sier jo selv her "at du skal ødelegge alt"... Her er alle prøvere, enten de prøver for første gang eller har prøvd i flere år. Alle er fullstendig klar over at uansett hvor hardt en prøver å se en strek så kan den være negativ. Har lagt merke til måten du svarer i flere tråder her. Hva med å svare litt hyggelig og muntre opp de som er usikre og spør om ting? Her er ingen spørsmål dumme. Forumet er til for å drøfte ting. Hvis ikke du kan være litt mer hyggelig i tonen og svarene dine så syns jeg du kan la være.

Fordi det er REALISTISK. Dersom du MÅ lese ting negativt som ikke samsvarer med din egen mening og smiletryner, så bare la vær å lese. Postene mine her er rett frem og ikke skrevet negative på en flekk, eventuelle negative tolkninger er i DITT hode, så det ansvaret må du nesten ta på deg selv.

 

Jeg kan for øvrig snu på flisen og si at jeg syns det er direkte ondskapsfullt når folk hyler frem POOOSIIITIIIIIV når det er særdeles soleklart at testene ikke er det eller at det er en kjemist på gang eller lignende. Tenk på det du, neste gang du roper høyt om at folk er gravide.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt, hun du siterer ga bare sitt ærlige svar om at testen ser negativ ut. 

Skal alle gi falske forhåpninger og si at testen helt sikkert er positiv når den ikke er det?

Jeg ser heller ingen positiv test, men en negativ en.

Dette er en tråd for å tolke tester som folk legger ut, og da må man jo få gi sitt ærlige svar uten at det skal pakkes inn i regbuer, sukker og enhjørninger.

Testen er dessverre negativ. 

Forhåpentligvis er den tatt på et tidlig tidspunkt og gir et feil negativ svar. 

Anonymkode: 9a359...3b1

Nå skriver jeg i innleggene mine at jeg tenker at testen er negativ inntil jeg får en tydelig positiv test. Da er det spesielt at enkelte føler en må skrive at man kommer og "ødelegger alt" og bombastisk annonserer at den definitivt er negativ - på en måte som antyder at alle som ser noe annet, tar feil. 

Personlig så syntes jeg det er rart å si at den ER negativ. For den kan like gjerne være svakt svakt positiv :-) Det er helt lov å si at man syntes den ser negativ ut, at man ikke ser noen strek eller at det er en typisk skyggestrek som CB pluss er kjent for. 

Greia er vel heller at man godt kan si ting på en hyggelig måte, uten å skulle "ødelegge" ;) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...