Gå til innhold

Samletråd: Tolking av graviditetstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forøvrig, om testen viser seg å være negativ, så kommer jeg til å ta kontakt med CB, de har en norsk gratistelefon man kan ringe. Ser at mange av de amerikanske diskusjonsforumene anbefaler det :-) Da blir man visst ofte tilsendt nye tester. 👊🏻 Hehe :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Snurrepurre skrev:

Forøvrig, om testen viser seg å være negativ, så kommer jeg til å ta kontakt med CB, de har en norsk gratistelefon man kan ringe. Ser at mange av de amerikanske diskusjonsforumene anbefaler det :-) Da blir man visst ofte tilsendt nye tester. 👊🏻 Hehe :D 

Jeg har fått skyggestrek på en slik CB-test, og den mener jeg var svakere enn din. Min skyggestrek var slik at jeg måtte konsentrere meg for å se den, og jeg forstod egentlig at det ikke var en ordentlig strek (selv om jeg helst ikke ville forstå det, man håper jo alltid!) Men jeg ser streken godt på bildet ditt. Holder en knapp på at den er positiv, og krysser fingrene for at det stemmer! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Illy skrev:

Jeg har fått skyggestrek på en slik CB-test, og den mener jeg var svakere enn din. Min skyggestrek var slik at jeg måtte konsentrere meg for å se den, og jeg forstod egentlig at det ikke var en ordentlig strek (selv om jeg helst ikke ville forstå det, man håper jo alltid!) Men jeg ser streken godt på bildet ditt. Holder en knapp på at den er positiv, og krysser fingrene for at det stemmer! :) 

Får håpe at det er HCG-utløst ja :D fikk du skyggestreken umiddelbart? Eller kom den litt etterhvert? Man ser streken her ganske greit i virkeligheten.. Men klarer ikke si om den er blå eller grå.. mannen min har ikke klart å se de andre skyggestrekene jeg har hatt (på strimmeltester) men denne så han med en gang. :) men blir jo veldig skeptisk når det er mange som opplever kraftige skyggestreker på disse testene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Silfen skrev:

Fordi det er REALISTISK. Dersom du MÅ lese ting negativt som ikke samsvarer med din egen mening og smiletryner, så bare la vær å lese. Postene mine her er rett frem og ikke skrevet negative på en flekk, eventuelle negative tolkninger er i DITT hode, så det ansvaret må du nesten ta på deg selv.

 

Jeg kan for øvrig snu på flisen og si at jeg syns det er direkte ondskapsfullt når folk hyler frem POOOSIIITIIIIIV når det er særdeles soleklart at testene ikke er det eller at det er en kjemist på gang eller lignende. Tenk på det du, neste gang du roper høyt om at folk er gravide.

Jeg roooper absolutt ikke positiv nei. Jeg bekrefter den som spør hvis jeg ser det samme, men de gangene det like gjerne kan være en skyggestrek gir jeg absolutt inntrykk av det. Mulig du ikke mener være negativ, men du svarer ofte med enstavelsesord som "ugyldig." "Nei" etc, og hvis det bare er meg som opplever det som en negativt ladet tone så ok. Da beklager jeg. Jeg sier ikke at man må bruke smileyer når man svarer, men er lov å oppmuntre og holde motet opp for folk som trenger det. Fallhøyden blir ikke noe større om testen f.eks likevel er negativ så lenge den som spør syns hun ser en strek. Da har hun allerede fått en viss forhåpning, selv om en har et realistisk syn på forhåpningen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma
6 timer siden, Silfen skrev:

Da kommer jeg og ødelegger alt. Den er negativ. Det er helt vanlig med den type streker på negative CB. Tar forbehold om at kameraet er så dritt at det ikke fanger opp en ekte strek.

Jeg ser heller ingen strek på den testen, uansett hvor hardt jeg stirrer zoomer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Chroma skrev:

Jeg ser heller ingen strek på den testen, uansett hvor hardt jeg stirrer zoomer..

Enig i at det er vanskelig å se den på skjerm, Hehe :-) var faktisk lettere å se den om jeg holdt mobilen litt unna (ikke zoomet) :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Snurrepurre skrev:

Får håpe at det er HCG-utløst ja :D fikk du skyggestreken umiddelbart? Eller kom den litt etterhvert? Man ser streken her ganske greit i virkeligheten.. Men klarer ikke si om den er blå eller grå.. mannen min har ikke klart å se de andre skyggestrekene jeg har hatt (på strimmeltester) men denne så han med en gang. :) men blir jo veldig skeptisk når det er mange som opplever kraftige skyggestreker på disse testene. 

Jeg så ikke på testen helt med en gang, dessverre, men den kom i hvert fall innen tidsfristen. Jeg har alltid testet med CB, ikke fryktelig mange ganger, men kan telle testene på to hender nå i hvert fall. Jeg har fått svak, men tydelig positiv én gang (kjemisk graviditet), skyggestrek én gang, og ellers ikke noe som helst. Dermed har jeg studert slike tester (litt for) nøye en del ganger. Og jeg tror du kan være forsiktig optimist nå, altså :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Illy skrev:

Jeg så ikke på testen helt med en gang, dessverre, men den kom i hvert fall innen tidsfristen. Jeg har alltid testet med CB, ikke fryktelig mange ganger, men kan telle testene på to hender nå i hvert fall. Jeg har fått svak, men tydelig positiv én gang (kjemisk graviditet), skyggestrek én gang, og ellers ikke noe som helst. Dermed har jeg studert slike tester (litt for) nøye en del ganger. Og jeg tror du kan være forsiktig optimist nå, altså :) 

Er veldig spent på neste test iallfall!! Mensen har heller ikke meldt sin ankomst, og hver dag uten den er jo en seier i seg selv 🙈 Hehe! Syklusdag 37 i morgen :-) 

jeg har også testet med CB pluss tidligere, og da har de vært blenda hvite.. Har virkelig jaktet etter skyggestreker og det som er. Men har ikke vært antydning, så håpet er der definitivt❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Snurrepurre skrev:

Er veldig spent på neste test iallfall!! Mensen har heller ikke meldt sin ankomst, og hver dag uten den er jo en seier i seg selv 🙈 Hehe! Syklusdag 37 i morgen :-) 

jeg har også testet med CB pluss tidligere, og da har de vært blenda hvite.. Har virkelig jaktet etter skyggestreker og det som er. Men har ikke vært antydning, så håpet er der definitivt❤️❤️

Krysser fingrene for deg og håper du følger meg over til terminklubben for februarbabyer💜 Er spent på oppdateringer fra deg! 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, emhanse skrev:

Krysser fingrene for deg og håper du følger meg over til terminklubben for februarbabyer💜 Er spent på oppdateringer fra deg! 😊

Krysser fingrene :-) Sjansen er jo stor for at vi må prøve på ny neste mnd, men veldig moro om det viser seg at testen er reell! :-) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke styre meg.. Så denne ble ikke tatt på morgenurin, men holdt meg et par timer.. Er det sannsynlig med to skyggestreker etter hverandre?

ser dere streken? Er den tydeligere, eller mindre tydelig enn den forrige, syntes dere? 

Disse bildene er fra dagens test :-) 

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Snurrepurre, jeg er lei for det, men jeg ser ingen strek her..

Anonymkode: 7c9d1...3af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snurrepurre skrev:

Klarte ikke styre meg.. Så denne ble ikke tatt på morgenurin, men holdt meg et par timer.. Er det sannsynlig med to skyggestreker etter hverandre?

ser dere streken? Er den tydeligere, eller mindre tydelig enn den forrige, syntes dere? 

Disse bildene er fra dagens test :-) 

image.jpeg

image.jpeg

Jeg skimter en skyggestrek, men med tanke på at det er flere dager siden sist test skulle denne vært betydelig sterkere nå om den hadde vært positiv:-/ Vil jeg tru... 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Snurrepurre skrev:

Klarte ikke styre meg.. Så denne ble ikke tatt på morgenurin, men holdt meg et par timer.. Er det sannsynlig med to skyggestreker etter hverandre?

ser dere streken? Er den tydeligere, eller mindre tydelig enn den forrige, syntes dere? 

Disse bildene er fra dagens test :-) 

image.jpeg

image.jpeg

Jeg så som sagt noe på den forrige, men denne ser jeg dessverre ingenting på..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv på morgenurin, @Snurrepurre. Etter min erfaring skal du være noen uker på vei for at det skal holde med å holde seg et par timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok to ondskapsfulle skyggestreker :P fikk mensen bare et par timer etter test. Menmen, vi er ved godt mot :-) mistenker at jeg kanskje ikke hadde EL denne mnd, siden hverken testen ble positiv, eller brystene ømme.. Sånn som de pleier fra EL til mens :-) noen som har vært borti det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Snurrepurre skrev:

Var nok to ondskapsfulle skyggestreker :P fikk mensen bare et par timer etter test. Menmen, vi er ved godt mot :-) mistenker at jeg kanskje ikke hadde EL denne mnd, siden hverken testen ble positiv, eller brystene ømme.. Sånn som de pleier fra EL til mens :-) noen som har vært borti det? 

Så dumt :klem: CB er teit, streken din var virkelig misvisende. Du må ringe til dem nå da, og de burde sende noen nye tester! Jeg vet ikke sikkert om jeg har vært borti manglende EL, fordi jeg ikke bruker EL tester. Men jeg har i hvert fall lest at det er helt vanlig at det skjer en gang i blant. Hvis en skal spekulere litt, så kan det kanskje ha vært en kjemisk graviditet, hvor egget ikke festet seg ordentlig, og manglende ømme bryster var et symptom? 

Endret av Illy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Illy skrev:

Så dumt :klem: CB er teit, streken din var virkelig misvisende. Du må ringe til dem nå da, og de burde sende noen nye tester! Jeg vet ikke sikkert om jeg har vært borti manglende EL, fordi jeg ikke bruker EL tester. Men jeg har i hvert fall lest at det er helt vanlig at det skjer en gang i blant. Hvis en skal spekulere litt, så kan det kanskje ha vært en kjemisk graviditet, hvor egget ikke festet seg ordentlig, og manglende ømme bryster var et symptom? 

Ja.. De var skikkelig kjipe!! Har ikke opplevd det med CB pluss før, så det var nedtur. Håper på å få noen nye tilsendt i posten. Mye mulig det har vært en kjemisk.. Umulig å si. Skulle hatt noen strimmeltester liggende også, de vet jeg er ganske pålitelige ;-) Hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig testdato i morgen (14 dager etter innsett), tok en idag og fikk en svak, svak strek... Noe lignende som testen over er. 

Tør ikke håpe på noe som helst... (streken er ikke skyggestrek tror jeg, for den er litt tykk og har farge), skulle tro at en test var sterkere nå var den positiv.. 

Skal teste på nytt igjen i morgen som er testdato. 

Anonymkode: 9a359...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...