Gå til innhold

Sist sette film?

Anglofil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Knowing - ikke den beste filmen til Nicolas Cage, men heller ikke den verste. Mye spenning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (59 minutter siden):

Madea- a homecoming.

Den så jeg også nylig. Har aldri hørt om Madea-filmene før, men jeg så at "Mrs Brown" var med. Digger Agnes! Så da måtte jeg jo se den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Batman - likte den for det meste, men den får trekk for til dels laaaaange, kjedelige scener.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Batman - Tror dette er min favoritt batman film så langt, sykt bra.

Anonymkode: 71ee7...fa0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

❤️Batman❤️

noe så fantastisk..filmkunst

Anonymkode: 265f2...dd7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så jeg "I, Robot" og "The Great Gatsby" - to filmer som nesten ikke kan bli mer forskjellig

Endret av sofie777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så The Batman. Godt spilt, mørk og til dels spektakulær action. Utrolig bra! 9/10 her. 

Pattinson er sjef.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ofte klassikere på nytt, så den siste var 'For en neve dollar mer'. Clint Eastwood var jaggu en hunk på den tiden🤤 Ser at Scott Eastwood har trekkene til far altså... 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeLorean skrev (På 20.3.2022 den 23.49):

Jeg så The Batman. Godt spilt, mørk og til dels spektakulær action. Utrolig bra! 9/10 her. 

Pattinson er sjef.

Så den på kino, helt ok. Er ikke som Batman 89 eller The Dark Night trioen, på langt nær, men mye bedre Batman enn Ben Affleck😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

mordi9 skrev (6 minutter siden):

Woke piss

Atte hæ? 

Anonymkode: f0d1a...4d7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilRyan skrev (På 20.3.2022 den 23.23):

Spider-Man: No way home. Likte den veldig godt.

Overraskende og morsom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hva den heter,men likte den ikke. var om noe slanger og haier og diverse, ikke helt min type

Anonymkode: a8588...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, mordi9 said:

Catwoman forteller Batman, "Jeg vedder på at du kommer fra en rik familie fordi bla bla bla" etterfulgt av "Sjekk ditt hvite privilegium." 
Etter den scenen forteller The Riddler til Batman at han må "betale for farens synder." Det betyr at Batman ikke har gjort noe ondt, men The Riddler kommer til å holde ham ansvarlig uansett. 
Woke/kommunistisk propaganda var hovedtemaet i den siste delen av filmen som var: "Uansett hva du gjør, ingenting vil  endre seg." En demoraliseringstaktikk mao.

1. Bruce Wayne kommer fra en styrtrik familie, og er materielt sett veldig priviligert. Han er også hvit.

2. "Farens synder" er noe som tilhører kristenkonservativ tenkning, og enkelte ortodokse retninger. Det er omtrent så langt fra woke som man kan komme. OG uansett så er The Riddler skurk i filmen og det er meningen at vi ikke skal være enige med ham. Det er liksom litt av poenget med skurker.

3. Dette er verken woke eller kommunistisk, men klassisk dystopi. Dystopi er en veletablert narrativ/litterær form, vi kan nesten kalle det en slags sjanger. Gode eksemper på dystopi som ikke er helt nytt er feks bøker av George Orwell, Aldous Huxley og Margaret Atwood. Poenget med dystopi er å gi leseren eller publikum et fiktivt bilde av verdens undergang, slik at vi alle kan prøve å gjøre vårt for å unngå at det skjer i virkeligheten, selv om karakterene i historien ikke kan fikse sin verden.

Jeg er langtfra woke, men ser virkelig ikke at The Batman er det heller. Og om du helt ærlig blir så krenket og trigget av at forskjellen i privilegium mellom hvite og fargede blir påpekt i en film som handler om korrupsjon og kriminalitet, så får du heller bare velge en eldre film neste gang, eller noe av en høyrevridd regissør.

Anonymkode: 1f666...195

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...