Gå til innhold

Sist sette film?


Anglofil

Anbefalte innlegg

The Batman, igjen, hjemme 👀
Blir ikke lei. Beste Batman hittil, og tror jeg tør påstå den troner på Topp 10 lista mi av filmer. Alt sitter som et skudd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Athena79 skrev (11 timer siden):

Viaplay. 

takk :)

Anonymkode: a8588...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må snakke om Kevin, er veldig sterk film 6/6

Anonymkode: a8588...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2/13/2022 den 11.30):

Requiem for a dream. Har sett den før, men som voksen nåhar jeg innsett at jeg lider av avhengighet. Hardt slag.

Anonymkode: 8a09c...9de

Du er ikke alene❤ Har sett requiem for a dream for maaange år siden.. men husker den egentlig litt for godt så jeg tør ikke å se den igjen nå i voksen alder 

Anonymkode: e963a...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellulven skrev (25 minutter siden):

White chicks fra 2004, må være en av de beste komediefilmene som er laget 😂

Enig i det. 🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teller dokumentarer også? Den siste jeg så var Beyond Impossible om falskt kjøtt-industrien

 

Anonymkode: 607b5...01c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dýrið / Lamb (2021)
Regi av Valdimar Jóhannsson
Sett på Mubi 

Ekteparet María og Ingvar driver en sauegård i en bortgjemt dal på Island. Under lammingen fødes det et helt unikt lite vesen som gir paret mulighet til å stifte en noe ukonvensjonell familie.

Lamb er Valdimar Jóhannssons debutfilm og ble belønnet med originalitetsprisen under Un Certain Regard i Cannes i 2021. Det er ikke vanskelig å se hvorfor. Handlingen er unektelig bisarr, med mange elementer fra skrekksjangeren, iblandet folkeeventyr og sagn og en god porsjon svart humor. Samtidig er det en intens fortelling om sorg og savn, og valgene man tar for å bøte på uutholdelige tap, selv med viten om at lykken er på lånt tid. Jóhannsson og med-manusforfatter Sjón holder tilbake akkurat nok eksposisjon til at publikum får rom til å finne sin egen vei, ikke bare helt til slutt, men gjennom store deler av filmen.
Noomi Rapace gjør en fremragende innsats som María, og det er en sann fryd å bevitne samspillet mellom henne og det mystiske hybrid-barnet Ada. Johannsson og fotograf Eli Arenson har også gjort en fenomenal jobb med å fange uttrykk hos alle dyrene som medvirker i filmen, og også landskapet får rom til å bli en medspiller i sin egen rett, snarere enn en ren ramme. Lamb er en usedvanlig lovende debut og jeg er skikkelig spent på hva Jóhannsson kan lage i fremtiden.

4/5

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Batman. Jeg må nok si at dette er min favoritt siden Burtons første. :)

Endret av FrankDrebin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...