Gå til innhold

Sist sette film?


Anglofil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

sofie777 skrev (2 minutter siden):

Takk for at du svarer her, og husk at det er mulig å se filmer både på data, nettbrett og mobil. Dessuten også på kino. Dette er ikke en tråd for kun tv.

det er sant :) klarer dessverre ikke se på film på tlf, macen og slik da det blir for smått,men lurer på om jeg drar en tror på kino imorgen :) Jeg har et gavekort :) men ser litt serier da,men ikke mye pga får vondt i hode av så liten skjerm

Anonymkode: a8588...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

sant,men orker ikke og se på så små skjermer som macen og mobilen,men barnet skal på overnatting i helga, så da får jeg tven på rommet til barnet :)

Anonymkode: a8588...52a

Hvorfor har du ikke en egen tv da?

Anonymkode: b98f9...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.2.2022 den 1.54):

Hvorfor har du ikke en egen tv da?

Anonymkode: b98f9...d79

den er knust og ikke brukende

Anonymkode: a8588...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.2.2022 den 23.27):

Verdens Verste Menneske

Anonymkode: 1a92f...6f9

Var den bra? har vurdert å se den. 

Den siste jeg så var Downfall: The Case Against Boeing.  Det er helt sinnsykt for et rotterace flyindustrien har blitt og hvordan det kostet 500 mennesker livet for noen år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

den er knust og ikke brukende

Anonymkode: a8588...52a

Skaff deg en ny da?

Anonymkode: b98f9...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Texas Chainsaw Massacre ( 2022 ). Hadde det gøy med den, filmet veldig fint. Men en karakter som var der, burde de ha kuttet ut, burde ikke vært der i det hele tatt.

Anonymkode: 71ee7...fa0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Texas Chainsaw Massacre ( 2022 ). Hadde det gøy med den, filmet veldig fint. Men en karakter som var der, burde de ha kuttet ut, burde ikke vært der i det hele tatt.

Anonymkode: 71ee7...fa0

Burde kuttet ut Leatherface. Og kalt filmen noe annet.

Anonymkode: 0479e...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Texas Chainsaw Massacre ( 2022 ). Hadde det gøy med den, filmet veldig fint. Men en karakter som var der, burde de ha kuttet ut, burde ikke vært der i det hele tatt.

Anonymkode: 71ee7...fa0

Hvilken karakter synes du?

Anonymkode: b98f9...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Hvilken karakter synes du?

Anonymkode: b98f9...d79

Spoiler

Sally. Ingen grunn til å få henne tilbake, for så å drepe henne. Spesielt siden de måtte ha ny skuespiller uansett. De prøvde åpenbart å kopiere Halloween.

 

Anonymkode: 71ee7...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MATRIX 4. 

Ikke en film jeg kommer til å se igjen. Skuffende 

Anonymkode: b9cd9...12d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nightmare Alley (2021)
Guillermo del Toros nyeste. Med Bradley Cooper, Cate Blanchett og Toni Collette.

7/10

Anonymkode: 81e9c...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Being the Ricardos (2021)
Regi av Aaron Sorkin
Sett på Prime UK

Filmen følger en uke på settet til den amerikanske TV-komedien I Love Lucy, hvor stjernen Lucille Ball må håndtere store utfordringer både fra media og innad i eget samliv. 

Jeg bør nok innlede denne kritikken med å si at jeg har aldri sett I Love Lucy, og kjenner serien kun via referanser, parodier og hommage i flerfoldige andre amerikanske filmer og serier. Jeg er derimot godt kjent med hvor betydningsfull og banebrytende serien på mange måter var, og det første som slo meg da jeg først leste om Being the Ricardos var at idéen om å følge serien gjennom en uke på sett hørtes ut som en veldig interessant idé i seg selv med stort potensiale for både humor, skråblikk og Hollywood-nostalgi. Helt åpenbart er Sorkin svært uenig med meg, for i denne korte uken blir altså hele tre massive komplikasjoner introdusert på løpende bånd; Ball anklages i pressen for å være kommunist, sladrepressen kjører krigstyper om ektemannen Desi Arnands antatte utroskap og som om ikke det var nok, er Lucille også gravid med parets andre barn i en tid hvor det var utenkelig å ytre ordet "pregnant" på amerikansk TV. I virkeligheten fant disse hendelsene sted med betydelig mellomrom, men Sorkin har vel egentlig aldri vært noen forkjemper for begrenselsens kunst. Resultatet er rimelig kaotisk, både i manus og regi, og det er så mange konflikter å håndtere i filmens drøye to timer at alt naturlig nok blir svært overfladisk behandlet, og filmen evner ikke å si noe som helst betydningsfullt om noen av disse temaene - det blir en ren presentasjon, uten konsekvens eller verken emosjonell eller kritisk tyngde. Av en eller annen ubegripelig grunn har han også inkludert fiktive "intervju" med de tre manusforfatterne til den aktuelle I Love Lucy-episoden mange tiår frem i tid, som en slags dokudrama-ramme. Legg til at disse kommentatorene verken kritiserer eller kommenterer handlingen, de er der nærmest utelukkende for å understreke hvor utrolig populær Lucille Ball og I Love Lucy var. Det smaker tørt av gimmick og mangel på kreativitet, og jeg er helt ærlig forbløffet over at manuset har mottatt en BAFTA-nominasjon (men burde kanskje ikke være overrasket, siden både Belfast og Don’t Look Up ble nominert i samme kategori).

Det er gode prestasjoner fra flere av skuespillerne, men de motarbeides av en svak tekst og lite gjennomtenkte regigrep. Likevel er det altså skuespillerne, sammen med noen gode estetiske valg i foto og klipping som redder filmen fra total kalkun-score, rent på tross av en regissør/manusforfatter som fremdeles har til gode å lage noe jeg virkelig har likt.

1.5/5

Endret av Melpomene
Tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/22/2022 at 1:32 PM, AnonymBruker said:
  Reveal hidden contents

Sally. Ingen grunn til å få henne tilbake, for så å drepe henne. Spesielt siden de måtte ha ny skuespiller uansett. De prøvde åpenbart å kopiere Halloween.

 

Anonymkode: 71ee7...fa0

Det er sant, tenkte jeg faktisk ikke på før du skrev det

Anonymkode: b98f9...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...