Gå til innhold

Har uveret Hans komt til deg?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bor i Trondheim. Her har det bare regnet litt - et par byger med mye regn i går, men de var over kjapt. Ikke noe spesielt her, m.a.o., selv om vi alle fikk nødvarselet på telefonen.

Anonymkode: 283a3...805

Samme her i Sunnhordland. Men fekk ikkje naudvarsel, då.

Anonymkode: b0627...7e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.8.2023 den 14.03):

Snakk om overdrivelse og skremselspropaganda. Som om vi ikke har hatt regnvær før! 
her ble kosten på terrassen veltet av vinden i natt (Gardermoen) 😱🤪

så tenker at dette skal gå helt fint 

Anonymkode: 27228...fc9

Sjelden har en kommentar tålt realiteten dårligere.. 🤮

Anonymkode: 6025b...c58

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor på Jessheim. Er ikke flom eller ras her, som jeg har hørt om. Er et hus nederst i en bakke her som har fått vann inn i garasjen ser det ut som. Men her jeg bor har det vært verre før. Vet at det er verre borti Lillestrøm, da. Og det er ikke mulig å ta tog til Oslo. 

Anonymkode: e93b5...f0f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Og jeg må også kommentere de som bor på Vestlandet som godter seg over at "nå får de på østlandet føle hvordan Bergens-været er!" 

Jeg har bodd i Bergen, og ja det regnet mye, men det kan jo ikke sammenlignes med det her. Steder som Gudbrandsdalen og Leira er rammet fordi elva går over sine bredder/ det er en dal. Det har også vært ras i Lærdal som ligger i en fjord, altså en slags dal. Sist jeg sjekka var ikke Bergen en dal eller ligger ved en elv. Nå er også noen boliger på Skedsmokorset evakuert fordi de er redde for kvikkleireskred. Kvikkleire finner man kun på Østlandet, i Trøndelag og i Sverige. 

Her jeg bor i Jessheim har det gått bra. Men så er det helt flatt her, og vi har ingen elver. Så det er ikke like høy sjanse for flom og ras her. Selv om jeg kjenner jeg er LITT bekymra mtp kvikkleire. 

Anonymkode: e93b5...f0f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og jeg må også kommentere de som bor på Vestlandet som godter seg over at "nå får de på østlandet føle hvordan Bergens-været er!" 

Eg føler ikkje at vi på Vestlandet godtar oss i det heile tatt. Vi ser med skrekk og medfølelse på kaoset som "Hans" har laga. 

Er berre glade det ikkje har gått liv.

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har regnet og blåst litt, såpass at det synes på åkerne.

Flaks at ikke Hans startet i nord Norge. Tenk på alt vannet vi hadde fått da når det skulle renne nedover til midt Norge og sør Norge. Det er ille nok som det er. Synd at ikke vannet kan renne opp over, for da kunne litt av det som er der de har for mye, rent nordover der de har det tørt nå. 

Anonymkode: da6df...83b

AnonymBruker
Skrevet

Oslo her onsdag og bittelitt regn i dag bare. 

Anonymkode: e1f44...562

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.8.2023 den 11.05):

Her på Vestlandet har det byrja å regne og å blåse litt. 

Eg ligg ikkje midt i nedslagsfeltet, men det skal likevel bli sterk vind. Regn er vi vane med her. Har forebudd meg litt: ordna ute, sett utemøblar inn. 

Korleis er det hos deg? 

Komt? Hva slags norsk er dette? Er du fra Grorud? 

Anonymkode: c5e63...d17

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Eg føler ikkje at vi på Vestlandet godtar oss i det heile tatt. Vi ser med skrekk og medfølelse på kaoset som "Hans" har laga. 

Er berre glade det ikkje har gått liv.

Kommentarfelt på Facebook flommer over av (pun intended) folk som ler og godter seg og sier at dette er helt vanlig vestlandsvær

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.8.2023 den 14.03):

Snakk om overdrivelse og skremselspropaganda. Som om vi ikke har hatt regnvær før! 
her ble kosten på terrassen veltet av vinden i natt (Gardermoen) 😱🤪

så tenker at dette skal gå helt fint 

Anonymkode: 27228...fc9

Blålin skrev (På 7.8.2023 den 14.12):

Synes det er slik hver gang. En forferdelig overdrivelse i forhold til hva som faktisk skjer. Hvis det er klimaendringer de ønsker å "hype", slår det tilbake. "Ulv, ulv..."

AnonymBruker skrev (På 7.8.2023 den 14.57):

Det er ikke måte på hvor ille det skal være/bli her. Foreløpig har det regnet nesten hele natta og dagen, litt torden, men noe ekstremt er det jo ikke. Helt vanlig augustvær.

Er lei av alle katastrofevarslene. 

Kanskje går det et ras eller to, som det alltid har gjort. 

Anonymkode: 8cde2...e7f

AnonymBruker skrev (På 7.8.2023 den 15.22):
AnonymBruker skrev (På 8.8.2023 den 9.31):

På fredag er det jo over 😂 det skal være over i kveld, muligens i morgen. Mulig du møter på noen stengte veier om du kjører en eller annen liten vei et sted

Anonymkode: 05260...547

Er dette fortsatt meningene deres? Eller har dere uansett at det trykkes på den store røde knappen av en grunn? 

Anonymkode: 61b97...fbb

• Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er dette fortsatt meningene deres? Eller har dere uansett at det trykkes på den store røde knappen av en grunn? 

Anonymkode: 61b97...fbb

Egentlig ja. Hvis de kunne trykket på den store røde knappen i episenteret istedenfor langt utenfor i randsonen, hadde man vist mer forståelse . I Oslo blir det latterlig at Raymond oppfordrer til hjemmekontor pga.. hva da? Ingenting skjedde her.

Anonymkode: 15bfe...135

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.8.2023 den 16.29):

Egentlig ja. Hvis de kunne trykket på den store røde knappen i episenteret istedenfor langt utenfor i randsonen, hadde man vist mer forståelse . I Oslo blir det latterlig at Raymond oppfordrer til hjemmekontor pga.. hva da? Ingenting skjedde her.

Anonymkode: 15bfe...135

Men er det ikke bedre at man er litt føre var, enn at man skal tenke "det skjer sikkert ikke allikevel" og dermed ikke gjøre grep?
Nå får jo alle kritikk, både de som varslet uten grunn og de som ikke gjorde tiltak. 
Vi visste ikke akkurat hvor episenter ville være, de siste prognosene tydet på at været ville gå lengre øst og nord enn det det gjorde. Vi i Hallingdal fikk rødt varsel på tirsdag formiddag, og tirsdag kveld sto alt under vann.....

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...