Gå til innhold

Har uveret Hans komt til deg?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette var ikke mye til vær. Ble våt men ikke verre enn at jeg valgte å gå en tur på 2t. Whats the fuss all about?

Anonymkode: 8f3bf...c2e

Ingenting er jo bedre enn det. Dette går jo på hvor du bor og hvor været slår til, men det skjønner du sikkert 🙂

Anonymkode: 33fb0...27c

• Liker 5
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er normalt vestlandsvær. Men jeg synes det er helt fair at avisene skriver om østlandet. Og de hadde jo rett, ting skjer. En gutt forsvant inn i et rør og er alvorlig skadet, i Oslo må se åpne sluser så kloakkvann siver ut. Elver går over veier og togene innstilt. Infrastrukturen er ikke laget til å tåle de mengdene med vann som vi har ellers i landet. Og stadig utbedres det her på vestlandet, med kanaler som åpnes opp i dagen for å kunne svelge unda mer vann. For det er mer nedbør nå enn før, det er det ikke tvil om. Og mer vil det nok bli. 

Anonymkode: 73bc7...d72

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ein stakkars italienar har prøvd å gå til Trolltunga i dag 😑

Hjelp/Pronto

Anonymkode: b0627...7e5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Snakk om overdrivelse og skremselspropaganda. Som om vi ikke har hatt regnvær før! 
her ble kosten på terrassen veltet av vinden i natt (Gardermoen) 😱🤪

så tenker at dette skal gå helt fint 

Anonymkode: 27228...fc9

Så fordi din hage ikke er fylt med vann, tenker du dette varselet er overdrevet. 

Selv bor jeg midt i rødt. Men har for et meste hatt duskregn, og den lille bekken vi pleier å få i innkjøringen, er ikke eksisterende. 

Dog ser jeg ikke varselet som overdrevet, fordi to mil lenger sør i samme kommune er det helt kaos. Selv med litt regn er det forstatt stor skred fare her jeg bor. 

Så jeg er nå glad for å få meldinger. Flere hovedveier her er nå stengt pga vann. Selv om Hans ikke har akkurat har rammet min hage denne gangen.  

Desuten har de også sagt fra, at de også har brukt varselet på tlf som en liten test. 

Anonymkode: 79a7e...33c

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om uværet var 1 dag med regn så ja.Men han har gått igjen for nå er det opphold.

Anonymkode: 5f9a5...778

AnonymBruker
Skrevet

Bor på grensa mellom rødt og oransj i tidligere Sogn og Fjordane. Det regner, men jeg har syklet til og fra jobb i mer regn enn dette. Blåser ikke i det hele tatt. Det har gått et ras her i nærheten, men det er i motsatt retning av dit jeg skal.

Blir sykkel til jobb i dag også. Da hører jeg i det minste om det kommer et ras. Det gjør jeg ikke i bilen.

Anonymkode: a8376...f6f

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok endel som får svelge sine uttalelser i dag, som har blitt rammet likevel. Jeg ser på endel av områdene som her ble beskrevet som " normalt høstvær" i går som har noe helt annet i dag. Men folk er vel ikke i stand til å innrømme at de tok feil. 

Anonymkode: a2970...077

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Bor på grensa mellom rødt og oransj i tidligere Sogn og Fjordane. Det regner, men jeg har syklet til og fra jobb i mer regn enn dette. Blåser ikke i det hele tatt. Det har gått et ras her i nærheten, men det er i motsatt retning av dit jeg skal.

Blir sykkel til jobb i dag også. Da hører jeg i det minste om det kommer et ras. Det gjør jeg ikke i bilen.

Anonymkode: a8376...f6f

Jeg skal kjøre fra Vestlandet til Oslo på fredag, og gruer meg veldig(over Hemsedal). Men sånn ellers føles det som en normal høst med regn her på Vestlandet🫣

Anonymkode: 36c07...a02

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er normalt vestlandsvær. Men jeg synes det er helt fair at avisene skriver om østlandet. Og de hadde jo rett, ting skjer. En gutt forsvant inn i et rør og er alvorlig skadet, i Oslo må se åpne sluser så kloakkvann siver ut. Elver går over veier og togene innstilt. Infrastrukturen er ikke laget til å tåle de mengdene med vann som vi har ellers i landet. Og stadig utbedres det her på vestlandet, med kanaler som åpnes opp i dagen for å kunne svelge unda mer vann. For det er mer nedbør nå enn før, det er det ikke tvil om. Og mer vil det nok bli. 

Anonymkode: 73bc7...d72

Men så består hele vestkysten av steinete fjell og fjorder der vannet kan renne unna - ikke flatmark og leire og ikke minst kvikkleire. Skru på nyhetene, så skjønner du kanskje at det er LITT mer alvorlige konsekvenser av «vestlandsvær» i innlandet og Østlandet. Hvor blåst og navlebeskuende går det an å bli?

Anonymkode: fe580...87e

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg skal kjøre fra Vestlandet til Oslo på fredag, og gruer meg veldig(over Hemsedal). Men sånn ellers føles det som en normal høst med regn her på Vestlandet🫣

På fredag er det jo over 😂 det skal være over i kveld, muligens i morgen. Mulig du møter på noen stengte veier om du kjører en eller annen liten vei et sted

Anonymkode: 05260...547

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det har kommet tidvis en god del regn, men det nekter jeg å kalle "Hans". 

Anonymkode: e2b57...384

AnonymBruker
Skrevet

Er på ferie i Italia, nyyydelig vær.

Så nei

Anonymkode: e8577...41d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

På fredag er det jo over 😂 det skal være over i kveld, muligens i morgen. Mulig du møter på noen stengte veier om du kjører en eller annen liten vei et sted

Senfølger er vel verre enn regnet i dag? Det er vel en del fare for ras mm i etterkant? eller🫣

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er evakuert, veien har rast ut, kjelleren er full av vann så ja Hans har skapt store problemer for meg.

Anonymkode: 334dd...70f

• Liker 3
  • Hjerte 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Senfølger er vel verre enn regnet i dag? Det er vel en del fare for ras mm i etterkant? eller🫣

Det er klart, men likevel så har man litt mer oversikt over områder som er mer utsatt enn andre

Skrevet

Vi har ikke veiforbindelse lenger, veien til skolen er også borte og de jobber kontinuerlig med gravemaskin for å redde husene ovenfor meg fra vannmassene. Gata til kusinen min er evakuert, og det er flere andre her jeg bor også. Så ja, her er det merkbart. Enda vi ikke er en flomutsatt kommune engang. 

• Liker 5
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Her på Sørlandet/kysten er det forholdsvis rolig enda, litt vind og småregn. Jeg venter på at uværet Grete skal komme, når Hans allerede er forbi.

Anonymkode: 72f4c...639

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Rosa Dartle skrev (51 minutter siden):

Vi har ikke veiforbindelse lenger, veien til skolen er også borte og de jobber kontinuerlig med gravemaskin for å redde husene ovenfor meg fra vannmassene. Gata til kusinen min er evakuert, og det er flere andre her jeg bor også. Så ja, her er det merkbart. Enda vi ikke er en flomutsatt kommune engang. 

Uff trasigt, hvor er dette😥

AnonymBruker
Skrevet

Bor i et oransje område i Møre og Romsdal, det regnet ganske kraftig i går, men akkurat nå har det lettet litt. Er ikke påvirket, men blir bekymret for jordskred. Det gikk et ikke langt fra der jeg bor for noen år siden. 

Det er ikke uvanlig her i området med så mye regn, men det pleier å skje seinere på høsten. 

Anonymkode: cdf62...bf7

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Uff trasigt, hvor er dette😥

Vi bor på Østlandet. Har aldri opplevd flom her før, og jeg har bodd her i 20 år. Slekta til mannen sa at de heller aldri har opplevd noe lignende, bodd her i 70 år. Så for oss er det mer enn en 25-årsflom i alle fall.

• Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...