Gå til innhold

Har uveret Hans komt til deg?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sånn går det når huset ikke står på fjell.

Anonymkode: 72f4c...639

??

Dette blir så dumt at jeg ikke vet hvordan jeg skal svare på det.

For det første var et jordskred UTEN skade på hus.

For det andre, det hjelper ikke om huset ditt er bygget på fjell hvis du har en skråning bak som kan rase ut.

Anonymkode: bedbd...52f

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

??

Dette blir så dumt at jeg ikke vet hvordan jeg skal svare på det.

For det første var et jordskred UTEN skade på hus.

For det andre, det hjelper ikke om huset ditt er bygget på fjell hvis du har en skråning bak som kan rase ut.

Anonymkode: bedbd...52f

Bor man først på fjell, så er det som regel ikke noe som kan rase på huset. Ha en fin ettermiddag og kos deg.

Anonymkode: 72f4c...639

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Snakk om overdrivelse og skremselspropaganda. Som om vi ikke har hatt regnvær før! 
her ble kosten på terrassen veltet av vinden i natt (Gardermoen) 😱🤪

så tenker at dette skal gå helt fint 

Anonymkode: 27228...fc9

Krysser fingrane for deg og kosten din, der på Gardermoen. 

Skriv gjerne oppdatering i morgon om korleis de går i natt :)

Anonymkode: b0627...7e5

AnonymBruker
Skrevet

Her på nordvestlandet, litt sør for Stad er det både vind og regn..

Anonymkode: 27023...2d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor i kvikkleire område ved Glomma, Romerike. Glomma har steget 30cm siste døgnet her, det har regnet jevnt, men skal visstnok ta av i kveld. Spennende tider. 

Anonymkode: 78e70...239

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke måte på hvor ille det skal være/bli her. Foreløpig har det regnet nesten hele natta og dagen, litt torden, men noe ekstremt er det jo ikke. Helt vanlig augustvær.

Er lei av alle katastrofevarslene. 

Kanskje går det et ras eller to, som det alltid har gjort. 

Anonymkode: 8cde2...e7f

I Sverige har et tog sporet av pga at vann hadde gravd ut under skinnene. Det er snakk om å varsle for å forebygge, ikke for å skremme noen. 

Anonymkode: 2ea49...dbc

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Da har det kommet hit.... skulle ut med hunden, måtte bare snu i døren. Det vises ikke fra vinduet mitt fra sofaen. Det regner så kraftig at det nesten ikke vises når jeg ser ut, og jeg ser ikke bakken da jeg bor i 3. etasje. Tenkte ikke på å faktisk gå mot vinduet og se. Så det ble en kort tur på oss. Ble gjennomvåt med en gang. 

Anonymkode: 2386d...584

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Snakk om overdrivelse og skremselspropaganda. Som om vi ikke har hatt regnvær før! 
her ble kosten på terrassen veltet av vinden i natt (Gardermoen) 😱🤪

så tenker at dette skal gå helt fint 

Anonymkode: 27228...fc9

Heldig du da. Vi bor på Hadeland, og har aldri sett noe lignende som det vi ser nå.

Anonymkode: 39b18...7b6

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Gjest Elooon
Skrevet

Regner og blåser. Helt normalt høstvær. Bare synd det liksom skal være sommer enda.

AnonymBruker
Skrevet

Såkalt rødt her, men her er det nokså rolig og fredelig og har vært det i hele dag. Det regnet godt i en kort periode og bitte litt vind, men ikke noe unormalt, thats it. Men, det er kanskje "stille før stormen" ? Frem til nå i allefall stemmer ikke varselet her hvor vi bor (nord øst for Oslo) Mulig det kommer, håper vi slipper unna.

Anonymkode: 09413...0cd

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Oslo øst her - regnmåleren har oppsamlet 66 mm siden i går kveld. Det har regnet mye, men det blåser ikke og alt regnet har ikke kommet på en gang, så vi har sluppet billig unna så langt ut fra hva jeg ser på nyhetene fra en time nordover 😱

Fikk varsel på mobilen i dag, men det var visst en feil.

Anonymkode: fe580...87e

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor blir det 26 varmegrader i morgen. 

Anonymkode: 262ec...61a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nord-Norge? 😀

Anonymkode: b0627...7e5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her har det vært 22 grader selv med uværet, og varmere ble det da sola dukket opp igjen på ettermiddagen.

Anonymkode: 14c7a...f4c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig vær her, en by i Møre & Romsdal. Har ikke fått feilsendt "nødvarsel" heller.

Anonymkode: a7b9b...b05

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i rød sone fikk nettop dagens 4 alarm på telefonen. Men jeg synes det har gått helt fint foreløpig. Regnet hele dagen men ikke mer enn det. 

Er vell kvikkleire skred jeg er mest redd for 🤞🤞

Anonymkode: 9813c...b58

• Hjerte 1
Skrevet

Nei :gjesp:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor akkurat utenfor rød sone (selv om de meldte rød sone her også). Bor på en sånn plass at jeg ikke merker noe til det annet enn at det regner kraftig i perioder 
Men jeg trenger ikke kjøre mer enn 10-15 minutter så er det helt jævlig 🙈 som f.eks Hadeland, Jevnaker, enkelte plasser i Hønefoss, eller enda litt lengre som Brandbu. Der er det voldsomme mengder vann, ras osv osv

Hadde et lite skred like ved der jeg bor. De som bor der har blitt evakuert, men virker ikke som at det er veldig voldsomt/farlig skred

Anonymkode: 05260...547

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette var ikke mye til vær. Ble våt men ikke verre enn at jeg valgte å gå en tur på 2t. Whats the fuss all about?

Anonymkode: 8f3bf...c2e

AnonymBruker
Skrevet

Telefonen hylte og skreik i efta, rødt og farevarsel og det hele. Men det regner jo knapt🙈 Tror faktisk ikke det regner i det hele tatt her. Hadde det ikke vært for internett hadde jeg ikke reagert en gang. Bor i Innlandet. Stille før stormen kanskje.

Anonymkode: ec77e...677

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...