AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #161 Skrevet 7. august 2023 Hvis du føler at du trenger mer egentid, så må du ordne mer egentid. Tv/pc på rommet, så du kan ta tidlig kveld når det trengs, eller justere turnusen din. Hva han mener om dette, er egentlig uvesentlig, for han kan ikke mene noe om dine behov. Men i et samboerskap, med mine og dine barn, må man jo bare gjøre det man må for å tilpasse seg. Det må være lov å melde seg ut et par dager i mnd'en. Anonymkode: a136e...82a
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 8. august 2023 #162 Skrevet 8. august 2023 Skjønner ikke dette med at TS har tatt alle sykedager med barnet. Man har da ikke rett på sykedager med stebarn. Hvordan gjøres det i praksis? Bruker du fridagene dine?
Gjest takinova Skrevet 8. august 2023 #163 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (På 2.8.2023 den 2.20): Jeg er i forhold med en mann som har 2 barn. Ett barn er voksen og bor for seg selv + ett yngre barn. 5 åring. Jeg har ett voksent barn som bor for seg selv. Vi er begge i slutten av 40 åra. Jeg jobber turnus og har en særdeles krevende jobb. Arbeidsdagen min er full av utagering/vold, høye lyder og mange mange kamper. Samboer og barnemor har en 50/50 fordeling (ca 45% hos oss)) og det er supert for barnet. Det fungerer flott for barnemor og samboer og barnet. Men ikke for meg. Begge foreldre har en del "barnefri" men jeg ender alltid opp med kun 1 til 2 fridager i løpet av en måned der jeg har fri og "barnefri". Kjenner dette gjør meg veldig veldig sliten og jeg vet ikke hvordan jeg skal løse dette. Noen som har noen gode råd? Jeg trenger tid til å "komme meg" etter en så fysisk jobb og etterhvert som tiden går får jeg mindre og mindre energi. Samboer virker veldig skuffet da jeg har nevnt dette. At jeg er så sliten og savner noe tid med han og meg eller noe tid for meg selv til å hente meg inn. Jeg har aldri lagt meg bort i hvordan de to organiserer samvær med barnet da jeg føler jeg ikke har noe med dette å gjøre. Men skal jeg gå til grunne av slitenhet? Hjemme med barn på den alderen går det jo i 100. Det er roping og skriking dagen lang. Leking med høye dunk og alt som hører med. Å en masse rydding og vasking fra min side + en masse hensyn som selvfølgelig er der da man har barn i hus. Jeg får jo ikke gjort de tingene jeg setter pris på da jeg har fri. Tv er jo utelukket da mine programmer ikke er barnevennlige nok og de skal ha full tilgang til tv. Ikke kan jeg bare slappe av i egen sofa da det skal hoppes å danses rundt meg hele tiden. Å det forventes at jeg skal delta på alt som skjer fra morgen til kveld da jeg har fri. Ja dere vet. Må jeg gå fra mannen jeg elsker og ett barn jeg virkelig er knyttet til og uendelig glad i bare fordi jeg ikke lenger har energi til alt dette? Anonymkode: 7314a...779 Hvorfor i ALL VERDEN er dere sammen?
Gjest takinova Skrevet 8. august 2023 #164 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (På 2.8.2023 den 16.41): Ts her Ja jeg skjønner at det er jeg som har ett problem og da jeg som må gjøre noe med det. Jeg syntes dog det er rart at jeg skal måtte ofte min jobb og min turnus for andres barn. Som dere sier så er det jo ikke sikkert det varer allikevel og da har jeg ofret langt mer enn jeg er komfortabel med. Barnemor sine behov for fritid og sosialt samvær med sine venninner går langt foran meg og mine behov ser jeg. Å det er alltid vi som har barnet bår det er sykt. Vi som tar med til leger. Vi som gjør alt det «kjipe» for mor skal jobbe og mor skal på weekendturer. En ting er å tilpasse seg barns behov men mitt liv er tilpasset mors sosiale status egentlig. Om dere skjønner eller ikke skjønner regnestykket ang min «fri med barnefri» så får dere la være å skjønne det. Det er beskrevet lenger opp. De har ikke 7 daget hos den ene og 7 dager hos den andre. Det er alt fra 1 natt til 4 netter sammenhengene. Ungen blir fraktet fram og til ake 3-4 ganger i uka på det meste. Jeg har vært i livet til dette barnet i 4 år nå. Så lenge barnet kan huske. Men skjønner nå at jeg får bryte opp med samboer for å kunne igjen ha ett snev av «fri og barnefri» Anonymkode: 7314a...779 Fatter ikke hvorfor du gneldrer om barnemor. Du har vel ingenting med hennes liv å gjøre. Ta heller ansvar for deg selv og dette barnet du misliker. Flytt fra dem.
Leselusa Skrevet 13. august 2023 #165 Skrevet 13. august 2023 Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, latterliggjøring og avsporing, samt svar til dette. Mvh. Leselusa, mod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå