Gå til innhold

Forloveren min hadde hvitt i bryllupet mitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her var det sjuukt mye spesielle svar! 
 

Har dere ingen grenser dere som skriver at dere ikke hadde brydd dere??🙈🙉 Om dere hadde en veninne som gjorde imot deres ønske på deres dag? DET er det som er merkelig her. 

Her har TS spesifikt bedt forloveren om å IKKE ha på hvitt i bryllupet, men «veninnen» velger å gjøre det likevel og tråkke på ts sine ønsker på hennes store dag?! 
 

Og du bruker da fader meg ikke hvitt i et bryllyp når du ikke er brud? Du må da ha mangel på ett eller annet om du gjør det. 

Det der er ikke en veninne. Lukter misunnelse lang vei. Jeg hadde aldri fått meg til å gjøre noe slik i bryllupet til min beste veninne, om jeg i tillegg VISSTE at det ville såre henne. 

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maleficenta skrev (2 timer siden):

helt enig. Er bare bridezillanykker syns jeg. En brud er faktisk ikke så spesiell

Men det er brudens dag og hennes selskap. Det syns jeg man må respektere. Hadde du gått imot din venninnes ønske som kanskje er viktig for henne? 
 

Det er venninnen som er ugrei. 
 

Ts, var det ingen andre som sa ifra til denne forloveren? I mitt bryllup, sa jeg at de kunne kle seg i hva som helst og en gjest dukket opp i en nydelig hvit kjole. Jeg komplimenterte og forsikret om at det var greit, men den eldre garden kom en etter en til henne og sa sin mening om klesvalget. Jeg måtte faktisk gi beskjed til de gamle tantene, men gjesten endte med å bytte kjole🙈

Anonymkode: 361fe...f80

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men det er brudens dag og hennes selskap. Det syns jeg man må respektere. Hadde du gått imot din venninnes ønske som kanskje er viktig for henne? 
 

Det er venninnen som er ugrei. 
 

Ts, var det ingen andre som sa ifra til denne forloveren? I mitt bryllup, sa jeg at de kunne kle seg i hva som helst og en gjest dukket opp i en nydelig hvit kjole. Jeg komplimenterte og forsikret om at det var greit, men den eldre garden kom en etter en til henne og sa sin mening om klesvalget. Jeg måtte faktisk gi beskjed til de gamle tantene, men gjesten endte med å bytte kjole🙈

Anonymkode: 361fe...f80

Ja, ga beskjed og tilbudte en annen kjole men hun sa hun ikke tror på tradisjoner og vil helst gå i det hun føler seg aller mest komfortabel i. Så jeg foreslo de andre alternativene vi hadde snakket om tidligere, men hun sa hun ikke kunne dra hjemom og ikke ville låne noe av meg så da fikk det bare bli sånn.. fikk små kommentarer underveis i bryllupet (av typen: oi det er to av dere, eller: oi, hvem av dere er det han tar med hjem - mot mannen min, men hun lo bare, men ingen sa noe spesifikt nei.
Kjenner ingen som er frekke nok til å kaste noen ut eller kjefte på noen uten at det er alvorlig grunn 

Anonymkode: 56602...4fd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ganske allmenn kunnskap at du ikke skal gå i hvitt, i bryllup.
Så ja, det er litt dårlige gjort 
Men personlig, kunne jeg ikke brydd meg mindre. En gjest klarer ikke overskinne bruden uansett.
Dagen handler om to, og det er disse to som står i spissen for alt i kirke/ eller selskap, samt i   alle taler, og danser, og kaker, og fokus .. Så ingen legger merke til henne likevel. Og hvis noen gjør det, så er det fordi hun har valgt å drite i kleskoden. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men det er brudens dag og hennes selskap. Det syns jeg man må respektere. Hadde du gått imot din venninnes ønske som kanskje er viktig for henne? 
 

Det er venninnen som er ugrei. 
 

Ts, var det ingen andre som sa ifra til denne forloveren? I mitt bryllup, sa jeg at de kunne kle seg i hva som helst og en gjest dukket opp i en nydelig hvit kjole. Jeg komplimenterte og forsikret om at det var greit, men den eldre garden kom en etter en til henne og sa sin mening om klesvalget. Jeg måtte faktisk gi beskjed til de gamle tantene, men gjesten endte med å bytte kjole🙈

Anonymkode: 361fe...f80

ja et selskap som hun selv har valgt å ha for å vise seg frem og være prinsesse for en dag, som egentlug er litt for dumt i våre dager, spesielt det at hun skal ha hvit kjole og hva den egentlig symboliserer..  De fleste som gifter seg idag har bodd sammen med mannen i årevis og har gjerne barn allerede. Tar vekk noe av gnisten og poenget med feiringen og hvor opphøyet bruden skal behandles, når de praktisk talt har vært gift lenge allerede. Syns bryllup idag burde tones ned kraftig. Bryllup har mistet mye betydning. Når det er sagt hadde jeg respektert det, men syns det er spesielt om noen syns dette er viktig å fokusere på. Man gifter seg ikke pga en kjole

Endret av Maleficenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 time siden):

ja et selskap som hun selv har valgt å ha for å vise seg frem og være prinsesse for en dag, som egentlug er litt for dumt i våre dager, spesielt det at hun skal ha hvit kjole og hva den egentlig symboliserer..  De fleste som gifter seg idag har bodd sammen med mannen i årevis og har gjerne barn allerede. Tar vekk noe av gnisten og poenget med feiringen og hvor opphøyet bruden skal behandles, når de praktisk talt har vært gift lenge allerede. Syns bryllup idag burde tones ned kraftig. Bryllup har mistet mye betydning. Når det er sagt hadde jeg respektert det, men syns det er spesielt om noen syns dette er viktig å fokusere på. Man gifter seg ikke pga en kjole

Jeg tenker at bryllup og å være en prinsesse for en dag er noe kanskje ts ønsker og at de har brukt masse penger på selskapet. Ts syns det er sårt at hennes venninne og forlover ikke respekterte det. 
 

Bryllup er ikke noe big deal for meg, men respekterer alltid brudeparets ønsker siden jeg er gjest i bryllupet. 

Anonymkode: 361fe...f80

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde dere mange gjester dere ikke kjente i bryllupet? Siden noen ikke skjønte at det var du som var bruden mener jeg?

Anonymkode: ca76a...e7e

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, ga beskjed og tilbudte en annen kjole men hun sa hun ikke tror på tradisjoner og vil helst gå i det hun føler seg aller mest komfortabel i. Så jeg foreslo de andre alternativene vi hadde snakket om tidligere, men hun sa hun ikke kunne dra hjemom og ikke ville låne noe av meg så da fikk det bare bli sånn.. fikk små kommentarer underveis i bryllupet (av typen: oi det er to av dere, eller: oi, hvem av dere er det han tar med hjem - mot mannen min, men hun lo bare, men ingen sa noe spesifikt nei.
Kjenner ingen som er frekke nok til å kaste noen ut eller kjefte på noen uten at det er alvorlig grunn 

Anonymkode: 56602...4fd

Drittvennine. 
 

Hadde jeg vært gjest så hadde jeg gitt klar beskjed på dine vegne. Jeg hadde også stilt opp som reserve forlover. Hadde stilt opp for at du skulle fått mest mulig hyggelig og minst mulig stress. 
 

Har hatt dette som oppgave flere ganger😅

Anonymkode: 361fe...f80

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tenker at bryllup og å være en prinsesse for en dag er noe kanskje ts ønsker og at de har brukt masse penger på selskapet. Ts syns det er sårt at hennes venninne og forlover ikke respekterte det. 
 

Bryllup er ikke noe big deal for meg, men respekterer alltid brudeparets ønsker siden jeg er gjest i bryllupet. 

Anonymkode: 361fe...f80

ja jo jeg skjønner ts er skuffa på et vis jeg bare tenker rent generelt. Hvorfor handler bryllup om at bruden skal bæres på gullstol. Brudgommen får ikke i nærheten av samme oppmerksomheten. Ingen bryr seg om de mannlige gjestenes bekledning skal stjele oppmerksomhet fra brudgommen liksom...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er respektløst av henne og gjøre det når du har vært klar på at du ikke synes det var innafor. Jeg hadde kasta henne ut hvis det var mitt bryllup. 
 

Hun er ikke noe venninne å ta vare på. 

Anonymkode: 33ae0...d98

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (19 minutter siden):

ja jo jeg skjønner ts er skuffa på et vis jeg bare tenker rent generelt. Hvorfor handler bryllup om at bruden skal bæres på gullstol. Brudgommen får ikke i nærheten av samme oppmerksomheten. Ingen bryr seg om de mannlige gjestenes bekledning skal stjele oppmerksomhet fra brudgommen liksom...

Det får bli opp til brudeparet å bestemme. Kanskje ønsker ikke brudgommen så mye oppmerksomhet. 
 

I vårt tilfelle var det brudgommen som fikk mest oppmerksomhet fordi jeg ønsket minst mulig. Folk er forskjellig.

Anonymkode: 361fe...f80

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Det får bli opp til brudeparet å bestemme. Kanskje ønsker ikke brudgommen så mye oppmerksomhet. 
 

I vårt tilfelle var det brudgommen som fikk mest oppmerksomhet fordi jeg ønsket minst mulig. Folk er forskjellig.

Anonymkode: 361fe...f80

de fleste bryllup habdler kun om bruden de fleste tilfeller. Din situasjon er bare unntaket. 

uansety. Det er brudeoaret selv som har valgt å ha stor bryllupsfest. De trenger ikke likevel late som at de er kongelige som er opphøyet over alle andre. Hborgor kan ikke bfyllup bare være en fest som skal være kjekt for alle og ikke en dag hvor brudeparets, og da spesielt brudens narssisistiske tendenser skal løftes frem og hylles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde snakket med en venninne om hvilken kjole FØR bryllup som du skriver, hadde jeg der og da spurt om å se kjole.   Om jeg ikke synes det passer som det høres ut som du skriver, så hadde jeg sagt det der og da før bryllupet.  Hadde vedkommende likevel møtt opp i bryllupet med kjolen. Da hadde jeg bare bedt henne dra hjem. Hadde ikke sett behovet for å ferie en sånn dag men en person som ikke kunne tatt det hensynet til mine ønsker. Hadde nok også revurdert om dette er en person jeg ønsker og ha videre som en venn.  

Lyst til å påpeke at jeg reagerer såpass kraftig fordi det er forlover, det er jo gjerne din nærmeste venn den som burde forstå deg som person best. Da blir det veldig mye mer sårende og der og skaper en veldig kraftig reaksjon fra min side. Hadde det vært en tilfeldig gjest jeg nesten aldri har snakket med da hadde jeg bare oversett deg og ikke brydd meg veldig mye om klesvalget deres. Da er det bedre og fokusere på å gjøre dagen til den beste, har jo tross alt lagt mye penger i 1dag med moro og den dagen skal være fin og moro. Da er det litt begrenset på hvor mye negativitet enn skal legge inn da motivasjonen er og ha mest mulig positiv energi.

 

6 hours ago, AnonymBruker said:

men hun sa hun ikke tror på tradisjoner og vil helst gå i det hun føler seg aller mest komfortabel i.

Akkurat det der så svaret ditt senere. Så er svaret kort og greit. Det din dagen og ikke hennes.... Hun kan fint kle seg i grønt på sinn dag og alle gjestene kommer i hvitt, den dagen hun gifter seg, Da er det hun som bestemmer og du må etterfølge hennes ønsker. Men siden du ønsket tradisjoner, så må hun enkelt og greit respektere valget ditt. Det handler ikke om hennes ønsker på din bryllups dag…. Om hun ikke klarerer å respektere det du ønsker på 1 dag så hadde jeg bare bedt hun blitt hjemme. Men ja siden hun dukket opp og ga blanke så er det jo bare ikke greit, vil ikke ødelegge et vennskap men igjen det er veldig sårende. Jeg synes du burde snakke med henne om hvor mye det såret deg at hun ikke kunne vise hensyn. Om du ikke snakker om det og dere kan finne ut av det / gå videre. Vil det bare bli mer hat og sinne også vil vennskapet bare svakere for tiden som går. Men om du føler vennskapet ikke er verdt jobben å reparere det da er det vel bare og bruke mindre tid med henne og mer tid med andre mennesker du har lyst til og bruke tiden din med. Men synes det er uansett greit og fortelle henne hvorfor du ikke vil bruke mye tid med henne. Da kan hun kanskje lære av det som skjedde. Men viktiste er vel at dere får snakket ut om det uansett hvordan resultat det kommer ut av det. Være hemmlig forbannet hjelper ingenting.

Anonymkode: f44b1...e6f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/1/2023 at 1:54 AM, AnonymBruker said:

Hva tenker dere angående å gå med hvitt i bryllup? Forloveren min og jeg hadde allerede snakket om dette, og jeg sa nei til hvit sommerkjole men hun møtte opp med det likevel. I vinterbryllup med kleskode mørk dress. 

Anonymkode: 56602...4fd

DUMP HENNE!! MED EN ENESTE GANG! 

Anonymkode: afd2d...52e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

DUMP HENNE!! MED EN ENESTE GANG! 

Anonymkode: afd2d...52e

syns det er drøyt å dumpe hele vennskapet pga en kjole. Syns det holder å si at man er skuffet over det og be om en unnskylding. Når det er sagt burde hun tatt det opp med en gang etterpå og ikke et halvt år etterpå. Da er det litt sent å komme med det.

det fins folk med VIRKELIGE problemer

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt latterlig å skulle diktere så i detalj hva gjestene kan gå i. 

Kleskode som "finklær" er mer enn nok innblanding. Å skulle diktere hvilke farger det skal være på finklærene, er bridezilla i mine øyne. 

Anonymkode: 71bda...2fa

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Maleficenta said:

syns det er drøyt å dumpe hele vennskapet pga en kjole. Syns det holder å si at man er skuffet over det og be om en unnskylding. Når det er sagt burde hun tatt det opp med en gang etterpå og ikke et halvt år etterpå. Da er det litt sent å komme med det.

det fins folk med VIRKELIGE problemer

Kommentaren min var ment som en spøk da skjøner du, for det er en gjenganger her på KG, man skal både dumpe menn og damer for de minste ting :D 

Anonymkode: afd2d...52e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. ByTimo hadde noen hvite kjoler med blomster i fjorårets kolleksjon og jeg la merke til at de var gjengangere i de 4 bryllupene jeg var i da. Veldig romantiske kjoler, synes de var på grensen men ok for gjest i bryllup. Helt hvit synes jeg ikke er greit.

Anonymkode: 7b8e2...407

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (7 minutter siden):

de fleste bryllup habdler kun om bruden de fleste tilfeller. Din situasjon er bare unntaket. 

uansety. Det er brudeoaret selv som har valgt å ha stor bryllupsfest. De trenger ikke likevel late som at de er kongelige som er opphøyet over alle andre. Hborgor kan ikke bfyllup bare være en fest som skal være kjekt for alle og ikke en dag hvor brudeparets, og da spesielt brudens narssisistiske tendenser skal løftes frem og hylles?

Klarer ikke å se utfra innlegget til ts at hun er narsissist. Eller mente du venninnen? Det er venninnen som er egoistisk her.

Deres selskap, deres ønsker. 
 

 

Anonymkode: 361fe...f80

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ingen av gjestene bryr seg eller husker hva andre gikk i nå ett halvt år etterpå. 

Anonymkode: 9c401...1a1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...