Gå til innhold

Forloveren min hadde hvitt i bryllupet mitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Siden du spør hva vi tenker angående dette, så kunne jeg personlig ikke brydd meg mindre. Det viktigste for meg er at gjestene kler seg i noe de føler seg vel i, og ellers har en super dag. Og at de slipper å bruke penger på en kjole, bare fordi jeg skal gifte meg. Men siden du åpenbart bryr deg om det, og hadde sagt i fra til henne på forhånd at hun ikke fikk gå i den kjolen, så regner jeg med at det ikke er ok for deg? Hva sa du til henne da hun kom i den kjolen, da? Og hadde hun andre alternativ hjemme (eventuell tilbydde du deg å låne henne en kjole)? 

Anonymkode: f2999...62e

Hadde absolutt ikke vært greit! Og at det var forloveren i tilegg hadde gjort meg enda mer skuffet når du i tilegg ga klar beskjed på forhånd! 

Noen bruder kjøper jo forloverkjole da, og velger farge selv (bruden).  Hvorfor gjorde du ikke det?

 

Anonymkode: b5d0f...8aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært forlover selv og er da gjest i et bryllup. Og når man er gjest, så må vi følge vertskapet sine tradisjoner. Jeg spurte selvfølgelig bruden som jeg skulle være forlover til om å gå med en rosa kjole (dette var i starten før det ble skikkelig inn med rosa kjoler). Kunne aldri falt meg inn å gått i noe hvitt i et bryllup .. respektløs spør du meg

Anonymkode: 88374...fe4

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo de fleste kleskoder i bryllup på vei til å forsvinne, men hvit kjole i bryllup, det er no-go altså. Virkelig. Med mindre du er bruden, såklart.

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde ikke syntes det hadde vært greit. alle vet at det er kun brude som går i hvitt i bryllupet

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det var ugreit når dere hadde snakket om det på forhånd. Som gjest hadde jeg neppe reagert. Jeg ville tenkt at det var planlagt at forloveren også skulle gå i hvitt.

Anonymkode: 8a165...8be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke brydd meg mindre! For meg var det viktigst at alle koste seg! Nykker klarte jeg å spare meg for! 

Anonymkode: 7416e...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Respektløst av henne å ikke høre på dine ønsker i ditt bryllup.
Prøver å unngå både hvitt og rødt i bryllup, alle vet jo at det er sånn det bør være.

Anonymkode: f4341...15f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

?? De fleste mener det er innafor å gå med hvitt i bryllup, og som forlover blir du tatt mye bilder av sammen med bruden, og ikke minst alle bildene fra selve festen hvor det er noen med hvitt og man blir usikker på om det er bruden eller en gjest.

Jeg er tydeligvis alene om å reagere på dette, dermed rar. Det kan være det samme, føler jeg har fått svar på at ingen andre reagerer.  
 

Til de som spør: det var en HVIT halvlang sommerkjole med stropper med detaljer på. (Hadde den vært blomstrete hadde jeg sagt det heller :))

Anonymkode: 56602...4fd

Man ser da forskjell på bruden selv om begge har hvit kjole?!? Hva med brudgom og forlovere? De har ofte samme farge?!? Dette blir for dumt å henge seg opp i…. 

Anonymkode: 7416e...47b

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit sommerkjole som forlover i et bryllup høres malplassert ut! Har inntrykk av at folk går inn i tråder og sier de ikke ville brydd seg, men egentlig bare er ute etter å shame ts, hadde de opplevde det selv hadde de nok ikke likt det selv.

Anonymkode: 73b85...1cd

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvit sommerkjole som forlover i et bryllup høres malplassert ut! Har inntrykk av at folk går inn i tråder og sier de ikke ville brydd seg, men egentlig bare er ute etter å shame ts, hadde de opplevde det selv hadde de nok ikke likt det selv.

Anonymkode: 73b85...1cd

Vinterbryllup skulle det være

Anonymkode: 73b85...1cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bruker ikke hvitt i bryllup. Hvor vanskelig kan det være? Det er en farge som utgår. 

Anonymkode: 5be98...071

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler svarene i tråden her er veldig utypiske, at man ikke går i hvitt er da første regel for bryllupsantrekk. Iallfall ikke helhvitt! Det er noe de aller fleste er enige om at man ikke gjør, med mindre brudeparet spesifikt ønsker det. Og her har jo TS i tillegg gitt beskjed på forhånd om at hun ikke ønsker hvitt antrekk. 
 

Skal man flisespikke er jo heller ikke en lys sommerkjole passende til et vinterbryllup med kleskode mørk dress. Da er det helst mørkere farger og mer formelt.  
 

Men jeg ville latt det gå om jeg var deg, TS. Det er lenge siden. Men jeg ville helt klart tenkt mitt om venninna, når hun bevisst valgte å gå imot ditt ønske. 

Anonymkode: 6f47f...d7f

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hva tenker dere angående å gå med hvitt i bryllup? Forloveren min og jeg hadde allerede snakket om dette, og jeg sa nei til hvit sommerkjole men hun møtte opp med det likevel. I vinterbryllup med kleskode mørk dress. 

Anonymkode: 56602...4fd

Ingen normale gjester kler seg i hvitt i bryllup, det er brudens farge

Anonymkode: c56dd...413

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Man ser da forskjell på bruden selv om begge har hvit kjole?!? Hva med brudgom og forlovere? De har ofte samme farge?!? Dette blir for dumt å henge seg opp i…. 

Anonymkode: 7416e...47b

helt enig. Er bare bridezillanykker syns jeg. En brud er faktisk ikke så spesiell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er opp til enhver som gifter seg. Her har venninna de vært ufin siden du hadde dresskode. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun er ikke en venninne. En venninne vil deg vel, og ville ønske at bryllupet ditt ble slik du ønsket. 

Anonymkode: 354fd...ac2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han svaksynt han du giftet deg med?

Om nei, ja så gikk nok dette bra, han så nok forskjell på dere selv om dere begge gikk i hvitt.

Men for all del, det kunne nok blitt noen interessante scenarioer dersom han ser veldig dårlig.

Legge dette fra deg nå, du kan ikke la dette plage deg nå, ett halvt år etter bryllupet som var i vinter. Du kan ikke la dette følge deg resten av livet.

Endret av tvertimot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min stemor kom i helhvit kjole i mitt bryllup. Brydde meg ikke.

Anonymkode: 94397...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde personlig ikke brydd meg om noen valgte en hvit kjole i mitt bryllup, men jeg hadde nok reagert hvis forlover hadde gjort noe jeg hadde gitt uttrykk for at jeg ikke ønsket i mitt bryllup.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...