Gå til innhold

Forloveren min hadde hvitt i bryllupet mitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere angående å gå med hvitt i bryllup? Forloveren min og jeg hadde allerede snakket om dette, og jeg sa nei til hvit sommerkjole men hun møtte opp med det likevel. I vinterbryllup med kleskode mørk dress. 

Anonymkode: 56602...4fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du spør hva vi tenker angående dette, så kunne jeg personlig ikke brydd meg mindre. Det viktigste for meg er at gjestene kler seg i noe de føler seg vel i, og ellers har en super dag. Og at de slipper å bruke penger på en kjole, bare fordi jeg skal gifte meg. Men siden du åpenbart bryr deg om det, og hadde sagt i fra til henne på forhånd at hun ikke fikk gå i den kjolen, så regner jeg med at det ikke er ok for deg? Hva sa du til henne da hun kom i den kjolen, da? Og hadde hun andre alternativ hjemme (eventuell tilbydde du deg å låne henne en kjole)? 

Anonymkode: f2999...62e

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et halvt år siden. Let it go.

Anonymkode: 3278d...975

  • Liker 28
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Siden du spør hva vi tenker angående dette, så kunne jeg personlig ikke brydd meg mindre. Det viktigste for meg er at gjestene kler seg i noe de føler seg vel i, og ellers har en super dag. Og at de slipper å bruke penger på en kjole, bare fordi jeg skal gifte meg. Men siden du åpenbart bryr deg om det, og hadde sagt i fra til henne på forhånd at hun ikke fikk gå i den kjolen, så regner jeg med at det ikke er ok for deg? Hva sa du til henne da hun kom i den kjolen, da? Og hadde hun andre alternativ hjemme (eventuell tilbydde du deg å låne henne en kjole)? 

Anonymkode: f2999...62e

Hun foreslo selv en blå en, men så dukket hun opp i den hvite likevel. Jeg sa hun kunne låne en og at jeg syntes det var ubehagelig hun skulle gå med den hvite, men hun sa hun kunne i gå i hva kun ville og at hun ikke følger slike tradisjoner (å ikke gå med hvitt) 

Men ja, det er tydeligvis jeg som er rar her.. Jaja.

Anonymkode: 56602...4fd

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor lett den kunne forveksles med en brudekjole. 

Helt hvit kjole = ikke greit.

Hvit kjole med blomster eller annet fargerikt mønster = helt ok.

Anonymkode: 20cec...9fc

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hva tenker dere angående å gå med hvitt i bryllup? Forloveren min og jeg hadde allerede snakket om dette, og jeg sa nei til hvit sommerkjole men hun møtte opp med det likevel. I vinterbryllup med kleskode mørk dress. 

Anonymkode: 56602...4fd

Jeg synes egentlig at hvis dere har hatt en diskusjon på forhand og du sa nei så er det ugreit at hun gjør det likevel. Samtidig er jeg enig i at det kommer mye an på hva slags hvit farge det er snakk om, hva slags fasong har kjolen osv. årsaken til at en ikke skal bruke hvitt handler vel om at man ikke skal overskygge bruden. Opplever du at valget om å gå i hvitt var en slags konkurranse med deg?
 

Eller er det selve bruddet med tradisjonen om å ikke gjøre det som du synes er ugreit? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (11 minutter siden):

Hvitt/grått må vel gå ? Pappa født 1945 sier svart=Begravelse 

Mørk dress er «dresskode» som betyr «pent». Andre dresskoder som brukes er «galla» og «smoking», dvs mer formelt enn «mørk dress».

(kilde: https://www.nettavisen.no/livsstil/mote/dette-betyr-kleskodene-i-bryllupsinvitasjonen/s/12-95-3424137598

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var årsaken til at hun gikk for hvitt? Selv så hadde jeg ikke brydd meg at mine gjester gikk i brudekjole i mitt eget bryllup, men dette var jo viktig for deg og burde vært respektert.

Hun høres ut som en kjip venninne. Håper du hadde en fin dag likevel❤️

Anonymkode: 361fe...f80

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva tenker dere angående å gå med hvitt i bryllup? Forloveren min og jeg hadde allerede snakket om dette, og jeg sa nei til hvit sommerkjole men hun møtte opp med det likevel. I vinterbryllup med kleskode mørk dress. 

Anonymkode: 56602...4fd

Tenker at dette er altfor lenge siden til å gå å gange på fortsatt

Anonymkode: ecacb...ca1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit kjole kan variere veldig, spørs på kjolen hva jeg syns. Men så lenge du har sagt nei er fet kjipt uavhengig av fargen

Anonymkode: 6d4e0...f31

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hun foreslo selv en blå en, men så dukket hun opp i den hvite likevel. Jeg sa hun kunne låne en og at jeg syntes det var ubehagelig hun skulle gå med den hvite, men hun sa hun kunne i gå i hva kun ville og at hun ikke følger slike tradisjoner (å ikke gå med hvitt) 

Men ja, det er tydeligvis jeg som er rar her.. Jaja.

Anonymkode: 56602...4fd

hun sa ikke at du var rar

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (5 timer siden):

hun sa ikke at du var rar

?? De fleste mener det er innafor å gå med hvitt i bryllup, og som forlover blir du tatt mye bilder av sammen med bruden, og ikke minst alle bildene fra selve festen hvor det er noen med hvitt og man blir usikker på om det er bruden eller en gjest.

Jeg er tydeligvis alene om å reagere på dette, dermed rar. Det kan være det samme, føler jeg har fått svar på at ingen andre reagerer.  
 

Til de som spør: det var en HVIT halvlang sommerkjole med stropper med detaljer på. (Hadde den vært blomstrete hadde jeg sagt det heller :))

Anonymkode: 56602...4fd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hva tenker dere angående å gå med hvitt i bryllup? Forloveren min og jeg hadde allerede snakket om dette, og jeg sa nei til hvit sommerkjole men hun møtte opp med det likevel. I vinterbryllup med kleskode mørk dress. 

Anonymkode: 56602...4fd

Syns hvit kjole er noe man absolutt burde unngå! Rød kjole tenker jeg derimot ikke så mye om (selvom det også er en farge som liksom er forbudt). Jeg selv har unngått alle disse fargene som er "ulovlig" 🤣

Anonymkode: c03ff...ca3

  • Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig av henne å dukke opp i hvitt. Verre etter at du hadde sagt nei til det. 

Anonymkode: b8f41...ac4

  • Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt merkelig og jeg hadde reagert. Dog ikke sånn at jeg hadde sagt noe, men ledd til sammen med mannen og himlet med øynene over hvor blåst man kan være. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns det vitner om mangel på sosiale antenner. Du har sagt at det betyr noe for deg og at du ikke ønsker henne i hvitt, da respekterer man det. Jeg hadde aldri «ødelagt» min venninnes dag på den måten 

Anonymkode: e5447...58b

  • Liker 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var merkelig og dårlig gjort av forloveren. 

Anonymkode: e1b09...54b

  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke brydd meg så veldig. Kanskje litt uheldig, men jeg hadde ikke tenkt veldig mye på det

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde folk hadde såpass kompetanse om dette at de vet at kun bruden skal gå i hvitt hvis ikke annet er avtalt.

  • Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...