Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker


Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Det er da ikke noe i veien med å ønske smertelinding! Mente ikke å tvangs-omvende deg altså ;) La bare ut i dagboken din om hva jeg synes jeg :tunge1: Beklager at jeg misbruker boken din ;)

Da jeg var liten bestemte jeg meg for aldri å få barn, fordi da slapp jeg å skulle føde. Men lysten på barn kom jo, og for få år siden skjønte jeg hva som egentlig skjer under en fødsel, og etter å ha sett to små komme til verden forsvant angsten min. Hun ene som ble mamma var for øvrig veldig opptatt av hvordan fødselen hennes hadde vært for meg - hun var sykepleier selv og hadde som student vært igjennom det samme, men hatt motsatt opplevelse og blitt skremt i stedet. ;) Så forskjellig kan det oppleves!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til med prøvingen! Hadde vel ikke tenkt at jeg skulle befinne meg her i prøverdagbøkene, men jeg må jo følge litt med på deg da. ;) Selv har jeg faktisk tenkt på fremtidig fødsel selv om vi ikke er prøvere enda. Og jeg er blandt de som helst ikke vil ha smertestillende. Det kommer nok mest av at jeg fikk en epidural-lignende bedøvelse i forbindelse med en operasjon, og det var så fælt at jeg tror jeg heller vil ha det vondt. Dessuten høres det lite fristende ut å tenke på at med epidural er faren mye større for at man må ligge i sengen, ha kateter o.l., kan ikke tenke meg å ikke ha muligheten til å bevege meg som jeg vil, gå på do selv osv. Men, det er jo uansett vanskelig å bestemme seg på forhånd. Greit å ha tenkt gjennom mulighetene, og så heller møte med et åpent sinn kanskje. :)

Jeg hadde egentlig aldri noe spesielt ønske om barn før jeg traff samboeren min. Da begynte eggstokkene å rasle etterhvert. Det føltes så naturlig å skulle få barn, vi skulle jo dele livet sammen og en familie var det selvsagte neste skritt. Rart hvordan man kan endre mening slik. Søsteren til bestevenninnen min skulle aldri ha barn, det påstod hun hardnakket selv da hun giftet seg for noen år siden. Nå er hun 32, gravid og gleder seg. :ler:

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Så gøy at du har startet prøverdagbok! Tenk, plutselig er du gravid! :overrasket:

Jeg ble gravid etter bare fire måneder, med en pendlermann som stort sett bare er hjemme i helgene, så du skal ikke se bort fra at det KAN skje om ikke ALTFOR lenge... ;) Jeg krysser i alle fall fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hei!

Det ser ut som vi starter prøvingen og prøvedagboka omtrent samtidig. Håper vi ikke blir her inne så lenge noen av oss, jeg vet om et forum som frister mye, mye mer! ;)

Ser at det er noen som lurte på om ikke el-tester ødelegger stemningen littegrann. Det har vi merket fint lite til, det er mer det at vi prioriterer å legge oss litt tidligere, og dermed har litt mere tid og ork. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp...!! og ikke minst: GRATULERER med prøving i 2006!! Dette blir moro! Bare gled deg.. du har utrolig mye fint i vente!!!

Skal følge med og se hvordan det går!

stor lykketilmedprøvingenklem fra shy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shy: :klem:

Fjellrypa: Bra at el-tester ikke oedelegger romantikken, jeg tror nok ikke det skal faa oedelegge for oss heller! Godt tips med aa legge seg tidlig ;)

Rognebaer: takk for fingerkryssing! ;)

Arkana: ser frem til aa se deg her inne en dag ogsaa! ;) (men ikke noe press altsaa!). Epidural virker litt skummelt, saerlig hvis den blir satt feil, saa vi faar se....kanskje det ikke er saa vondt aa foede likevel (oensketenking sikkert! :ler: )?

Epona: Selvsagt misbruker du ikke boken min!! Kjempenyttig og interessant aa hoere andres meninger, saerlig fra folk som har litt mer erfaring enn meg (skal ikke mye til naar det gjelder foedsler, har knapt sett en foedsel paa tv! :flau:

Kanskje jeg skal proeve aa faa med meg en foedsel paa tv/film (leie en video fra biblioteket kanskje?)? Har ikke hastverk, da men.. :ler:

Nei, naa maa jeg jobbe litt. Har allerede feiret litt bursdag og gleder meg til March of the Penguins i kveld paa kino. Ellers har jeg et viktig intervju aa gjoere og en artikkel aa skrive ferdig.

Ha en fin proeverdag, alle sammen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si meg enig med Fjellrypa, jeg syntes heller ikke at testene ødela romantikken. Kanskje tvert i mot, det å vite at jeg var veldig fruktbar gjorde det hele mer romantisk. Samtidig var det fint å vite når man ikke hadde EL, for da visste man at man hadde sex for gøy og ikke får å få barn. Og det tipset med å legge seg tidlig kan jeg skrive under på - jeg er ofte veldig trett om kvelden, og det inspirerer jo ikke til aktivitet... Å legge seg en halvtime før man pleier kan gjøre underverker! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede feiret litt bursdag og gleder meg til March of the Penguins i kveld paa kino.

Har du bursdag?? I såfall :bursdag: !!!! Er det ikke du som har bursdag, så får du videresende den ;)

Håper uansett at du får en flotters dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg la festen begynne her da jo!!

Masse graulerer med dagen!!!!!

:bursdag::dagens-rose::blomst::kghjerte:

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe: :hoppe: :hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Det finnes jo ingen danse-smilie, så da ble det hoppe-dansing her istede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje det ikke er saa vondt aa foede likevel (oensketenking sikkert!  :ler:  )?

Vel, Mamma påstår hardnakket at det ikke var spesielt vondt å føde (og jeg brukte laaaang tid på å komme ut, såpass at det nesten ble keisersnitt), bare veldig hardt arbeid. Vet ikke helt hva jeg tenker om det, men om ikke annet håper jeg at slikt er arvelig. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sukkerert

Gratulerer med dagen!

Og jeg må :ler:. Mannen din ble klar etterhvert altså?

Til lykke med prøvingen også.

Endret av Sukkerert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsener, akkurat naa har jeg ikke tid til aa svare paa alle men jeg kommer sterkere tilbake - har en deadline som ligger og lurer...

Men ja, mannen er nok ganske klar, tror jeg! Han synes det er litt skummelt med alt ansvaret, og det synes jeg ogsaa, men vi maa jo hoppe i det en eller annen gang ellers forblir vi jo barnloese! Tror han kommer til aa takle det kjempebra og bli mer og mer ivrig etterhvert som proevingen begynner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med dagen! :gratulerer:

Jeg fødte uten smertestillende og er kjempe glad for det. Men jeg var på forhånd klar for å be om alt mulig rart. Og rett for pressriene begynte, ville jeg ha keisersnitt for da orket jeg ikke mer.. Men det er utrolig hva man klarer når man er midt i det og det er overhodet ingen nedtur å få smertelindring. Gjør det som føles best for deg, sånn at opplevelsen blir så bra som mulig ;) Uansett er det å bli mor helt ubeskrivelig fantastisk :)

Endret av April
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER MED DAGEN!!!

Jeg fikk epidural under fødselen, men da jeg bestemte meg gikk det alt for lenge til jeg fikk det, så akkurat da den virket begynnte pressriene, og de måtte kople fra allikevel. Var jo bare tullete, det var jo som å ikke få noe smertestillende... kunne likegodt latt være.... men vi prøvde nåler, men det hadde dessverre ingen virkning på meg... Jeg visste ikke hva jeg ville ha i det heletatt, så jeg tok det på sparket mens det stod på, og det synes jeg var ok.... alle er forskjellige, og det er jo alle fødseler også!

Blir spennende når den tid kommer... men først må du nok :kline: litt først.... ha ha.

kos shy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen! :bursdag: Og gratulerer med prøvedagbok! :)

Ser ut som vi kommer til å bli testet for EL og hormoner ganske samtidig. Jeg ble henvist for tre dager siden til min gynekolog, så jeg får sikkert time om ikke så lenge. Fikk faktisk min første mens (ikke-pillemens) på 6 år i dag, på dag 28! Utrolig. Var redd for å vente i evigheter, som under minipillene.

Lykke til med prøvene du skal ha, og håper at EL er ok. Hvis ikke, så var det veldig enkelt å rette på, beroliget legen min meg med. (mente hun pergo, da mon tro? hun sa bare tabletter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...