Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker


Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Aesj, er kvalm i dag...som om ikke mensen og forkjoelelse var nok! :sur:

Og i morgen er en viktig dag paa jobben. Maa se aa forberede meg naa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med dagbok!

Håper du og din kjære lykkes veldig snart og at 2006 blir et feiende flott babyår for dere! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle lykkeoenskninger mottas som vanlig med takk! Trenger all hell og lykke vi kan faa, foeler jeg paa meg...

Naa har jeg bestilt el-tester (strips) og fem gravitester (ogsaa strips) fra billige-teste.dk. Haaper jeg faar utslag paa el....

Da blir det bare aa forfoere mannen litt ekstra mye akkurat da! Det som er problemet hos oss er at vi nok ikke er av de mest aktive i sengehalmen til vanlig. Ingen av oss er spesielt amoroese paa hverdager etter lange dager paa jobb, det er foerst i helgene at vi livner litt mer til. Jeg faar proeve aa vaere litt ekstra sexy naar det gjelder. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ødelegger ikke disse testene litt av stemningen da? Det har jeg lurt på. "Nå må vi sette i gang, for jeg har eggløsning", liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra naa av skal T vaersaagod holde seg unna varme bad! Som den engelskmannen han er elsker han varme bad, men fra naa av skal temperaturen paa dusj og bad ikke vaere for hoey, ellers kommer jeg med vannboette!!

Ikke skal han drikke altfor mye heller, men det gjoer han ikke uansett. Men leste at en skikkelig fyllekule kan oedelegge spermiene i tre maaneder fremover, saa det er jo verdt aa tenke paa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ødelegger ikke disse testene litt av stemningen da? Det har jeg lurt på. "Nå må vi sette i gang, for jeg har eggløsning", liksom?

Jeg aner ikke, men jeg kan jo vaere litt diskre. Har ikke tenkt aa vifte med dem opp i ansiktet hans heller! :ler: Skal ta dem mest for aa finne ut om jeg overhodet har el, ettersom jeg har pcos og har paavist lave progesteronverdier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese at du og T setter igang med prøvingen allerede nå! Det blir spennende tider fremover! Bare å spørre hvis du lurer på noe, Popelka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese at du og T setter igang med prøvingen allerede nå! Det blir spennende tider fremover! Bare å spørre hvis du lurer på noe, Popelka!

Tusen takk Peony, det skal jeg! :klem: Det er saa spennende aa foelge med paa din graviditet, heldigvis virker det ikke avskrekkende ennaa hvertfall! Har du tenkt paa foedselen og hvordan du vil ha den? Om du vil ha smertestillende og saant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok, Popelka! Så hyggelig at dere er igang med prøving! Jeg trodde ikke mannen var klar ennå, jeg? Men han lot seg tydeligvis overtale? :ler:

Sender over masse babystøv :babysmokk:

:klem: fra Fru B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Han var ikke helt klar, men saa har han en ganske direkte og rett-paa-sak mor som fikk ham til aa skjoenne at vi faktisk er ganske godt rustet til aa ha barn naa. Alt er jo i orden oekonomisk sett, og som hun sa, "hva tror du at du vil synes er viktigst her i livet, penger og frihet eller aa faa deres egen familie?" Han er ikke overivrig ennaa, og vil helst ikke snakke saa mye om proevingen i seg selv, mer ta ting som de kommer (ute kondom!) og se hva som skjer....men jeg vet at han blir en perfekt pappa og kommer til aa glede seg like mye som meg naar det skjer!

Tusen takk for babystoev! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Peony, det skal jeg!  :klem:  Det er saa spennende aa foelge med paa din graviditet, heldigvis virker det ikke avskrekkende ennaa hvertfall! Har du tenkt paa foedselen og hvordan du vil ha den? Om du vil ha smertestillende og saant?

Jeg har ennå ikke tenkt så mye på fødselen, men jeg gruer meg foreløpig ikke i hvert fall. Jeg har ingen planer om å gjennomføre noen større heltedåd enn jeg må, så hvis jeg føler at jeg trenger smertestillende (noe jeg regner med), så vil jeg gjerne ha det. Men jeg regner med at mannen og jeg kommer til å gå et fødselsforberende kurs nærmere sommeren, og da finner jeg nok mer ut av hva slags tilbud som finnes og hva jeg vil benytte meg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede bestemt meg for at jeg vil ha ALT som er mulig aa faa (uten aa riskikere helsen til meg eller barnet selvsagt), jeg har nemlig litt angst for aa faa fullstendig panikk av smerter...har hatt en del smerter i forbindelse med noen operasjoner, men det er lenge siden naa, og foedselssmerter er jo uansett noe annet....men jeg synes det hele virker veldig skummelt! :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har allerede bestemt meg for at jeg vil ha ALT som er mulig aa faa (uten aa riskikere helsen til meg eller barnet selvsagt), jeg har nemlig litt angst for aa faa fullstendig panikk av smerter...

....men jeg synes det hele virker veldig skummelt!  :forvirret:

Det tror jeg ikke det er!

Jeg tenkte sånn som deg før, helt fra jeg var liten av har jeg hatt angst for å skulle føde en gang. Men under utdanningen min hadde jeg praksis på Storken (Haukeland), some r en ABC-klinikk. Og der fikk jeg være med og oppleve to fødsler, begge uten medikamentell smertelindning. Det var helt fantastisk å få oppleve hva en fødsel egentlig er og hvordan kroppen arbeider, og hvor utrolig dyktige jormødrene er.. Og viktigst av alt: En fødsel er ikke et døgn med smertehelvete. I mellom riene er det fullstendig smertefritt.

Og fra å ha hatt angst gikk jeg over til å bestemme meg for at når jeg en gang skal føde, skal jeg gjøre det på naturmetoden, uten plalagt medikamentell smertelindring.

Men jeg har respekt for alle valg som folk velger å ta i forbindelse med sin fødsel, for det er dem og bare dem som eier fødselen og de forventningene de har på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig aa hoere at det ikke er saa skremmende, Epona. Jeg har mindre angst enn jeg pleide, saa kanskje jeg ogsaa kommer til ditt standpunkt en dag! Uansett vet man jo ikke hvordan man takler smertene foer man er oppe i det, saa jeg holder alle muligheter aapne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...