Gå til innhold

Hadde du foretrukket å ikke bli invitert til et bryllup som ikke er «din smak»?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde uansett satt pris på invitasjonen, kan heller takke nei.

Anonymkode: efb9c...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker874626 skrev (12 timer siden):

Er dette en greie? Klage på andre sine bryllup?
 

TS spurte, vi svarte. Er ikke verre enn det. 

Anonymkode: 0a75f...2cf

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller latt være å bli invitert enn å måtte splittes fra partneren min under bryllupet, ja. Avhengig av hvor jeg ble plassert; hvis det var med fremmede så ville jeg telt ned minuttene til jeg kunne dra.

Anonymkode: 5e60a...004

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.7.2023 den 10.48):

(…)

Har aldri vært i en barnebursdag, bortsett fra mitt eget barn. Jeg er jo ikke er barn. Jeg inviterer ikke voksne til mitt barn sin barnebursdag heller, 

Anonymkode: 073b2...146

Litt overrasket over dette, faktisk. Det er da vanlig å be besteforeldre, tanter og onkler i barnas bursdag, med mindre man har en kjempestor familie eller de bor langt unna? 

Anonymkode: 5d4d0...41b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.8.2023 den 22.47):

Jeg ville heller latt være å bli invitert enn å måtte splittes fra partneren min under bryllupet, ja. Avhengig av hvor jeg ble plassert; hvis det var med fremmede så ville jeg telt ned minuttene til jeg kunne dra.

Anonymkode: 5e60a...004

Det får da være måte på å være avhengig av partner (med mindre du lider av sterk psykisk sykdom). Hva skulle du gjort om du var singel? Hvordan klarer du deg i arbeidslivet?

Anonymkode: 5d4d0...41b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil så klart bli invitert, men det sier jeg kanskje fordi jeg ikke har vært i så mange.

Har kjedet meg gjennom middag der jeg satt med inneslutta ukjente som var uhøflige nok til ikke å inkludere meg i samtalen. (Jeg tok initiativ og snakket med alle rundt, men de var tydeligvis alle sammen av «iiik, en fremmed snakker til meg»-typen). Har sitter på gangen og venta som kaffegjest, sammen med andre da. Har kjedet meg gjennom taler. Men også dansa og hatt det gøy, spist god kake, truffet familie og andre hyggelige folk, og satt stor pris på å være med på å feire brudeparene. 

Anonymkode: 5d4d0...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært i flere forskjellige bryllup, og tenker at det er vesensforskjell på de fleste av de jeg har vært i, og mange av de bryllupene som beskrives her på KG.

De fleste bryllupp er en hyggelig opplevelse. De fleste av mine venner og familie er åpenbart oppmerksomme på sin rolle som vertskap, og gjør basistingene for at gjestene skal ha en god opplevelse.

Jeg er enig med flere.
Dersom jeg inviteres i bryllup som "statist" eller fordi jeg "skal gjøre noe for brudeparet", (Om det er å lage mat, vaske opp, bidra med penger, eller hva det nå er.) Da kan jeg faktisk fint utelates fra gjestelisten.

Ellers stiller jeg gjerne opp, med innstillingen om at det blir en hyggelig kveld. (Og så reiser jeg heller tidlig hjem, om jeg synes det blir for langtekkelig.

Anonymkode: a9ad3...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bryllup er pes uansett og vil gjerne ikke bli bedt.

Anonymkode: 4373e...493

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker874626 skrev (På 1.8.2023 den 8.46):

Er dette en greie? Klage på andre sine bryllup?

Har deltatt i alle bryllup vi har vært invitert i, både humanistisk, innendørs og utendørs, i ordinær kirke, moromner-kirke og pinsemenighet. 
Festene, med taler, tradisjoner og lokasjon har vært vel så variert.

Alle har vært fint på sin måte, og vil ikke si jeg rangerer noen over andre.
Klart - noen er mer overdådige enn andre, men det er jo etter hva brudeparet har valgt. 

Selv hadde vi vårt bryllup på en hytte i skogen, med ca 1 times gåtur på skogssti for å komme fram. Overnatting i telt og med utedo. Kanskje litt utenfor normalen, men det var hva vi ønsket oss.  

Til alle dere som planlegger bryllup: Vær så snill og ikke la dere påvirke av hva gjestene ønsker seg, eller KG-mafiaen mener er "et bra bryllup". Dagen er deres og kun deres.  Familien og (de ekte) vennene vil glede seg mest over det som er best for dere. 

Dere ønsket det men syntes gjestene noe om det?

Anonymkode: 4373e...493

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan delta på det meste, for mennesker jeg er glad i. Det er ikke min dag. Nå har jeg ikke økonomi til å reise langt eller bli med på andre ting som gir meg store utgifter, så et sånn bryllup måtte jeg takket nei til. 

Ellers har jeg (som innbarket ateist) deltatt i alkoholfritt bryllup med andakt og salmer, jeg har gått i andre kjedelige bryllup, og gjennom årene opplevd mye som ikke er min "greie". Men så lenge det handler om folk jeg er glad i, er det bare fint å "ofre" en lørdag for noen som setter pris på at jeg er der på dagen deres. 
Eneste som er litt viktig for meg, er forventningsavklaring på forhånd. Jeg må ha en viss anelse om hva jeg går til. Men så lenge man kjenner brudeparet så vet man jo stort sett hva som kommer. :) 

Anonymkode: 144f7...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/6/2023 at 8:04 PM, AnonymBruker said:

Dere ønsket det men syntes gjestene noe om det?

Anonymkode: 4373e...493

Jeg tror du misset poenget. 

Verken bryllupet eller festen ble arrangert fordi gjestene ønsket det. Det ble arrangert fordi vi ønsket å bli gift og ha den feiringen som vi ønsket oss. 
 
Hvis vennene done ikke kan holde ut én enkelt kveld for noe som er viktig for deg, så tror jeg ikke det vennskapet er så mye verdt i første omgang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/1/2023 at 8:46 AM, AnonymBruker874626 said:

Er dette en greie? Klage på andre sine bryllup?

Har deltatt i alle bryllup vi har vært invitert i, både humanistisk, innendørs og utendørs, i ordinær kirke, moromner-kirke og pinsemenighet. 
Festene, med taler, tradisjoner og lokasjon har vært vel så variert.

Alle har vært fint på sin måte, og vil ikke si jeg rangerer noen over andre.
Klart - noen er mer overdådige enn andre, men det er jo etter hva brudeparet har valgt. 

Selv hadde vi vårt bryllup på en hytte i skogen, med ca 1 times gåtur på skogssti for å komme fram. Overnatting i telt og med utedo. Kanskje litt utenfor normalen, men det var hva vi ønsket oss.  

Til alle dere som planlegger bryllup: Vær så snill og ikke la dere påvirke av hva gjestene ønsker seg, eller KG-mafiaen mener er "et bra bryllup". Dagen er deres og kun deres.  Familien og (de ekte) vennene vil glede seg mest over det som er best for dere. 

 

On 8/8/2023 at 4:24 PM, AnonymBruker874626 said:

Jeg tror du misset poenget. 

Verken bryllupet eller festen ble arrangert fordi gjestene ønsket det. Det ble arrangert fordi vi ønsket å bli gift og ha den feiringen som vi ønsket oss. 
 
Hvis vennene done ikke kan holde ut én enkelt kveld for noe som er viktig for deg, så tror jeg ikke det vennskapet er så mye verdt i første omgang.

Dette hadde jeg ikke holdt ut for verken min nærmeste familie eller mine bestevenner. Dette bryllupet hadde jeg takket nei til uansett hvem det var som giftet seg

Anonymkode: 099cf...5a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

 

Dette hadde jeg ikke holdt ut for verken min nærmeste familie eller mine bestevenner. Dette bryllupet hadde jeg takket nei til uansett hvem det var som giftet seg

Anonymkode: 099cf...5a3

Og det må du få lov til 🙂

For øvrig var det ingen av de inviterte som takket nei, med unntak av noen som fødte tre dager senere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes generelt at store selskaper er kjedelig/ styrete, men jeg reiser selvfølgelig. Hvordan bryllupet er er ikke så viktig for meg, det er brudeparet som skal få drømmen oppfylt. Det eneste unntaket er vel om det blir for dyrt å delta for jeg har ikke så god råd (dvs utenlandsreise med overnatting f.eks.)

Anonymkode: 5844e...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.8.2023 den 9.58):

 

Dette hadde jeg ikke holdt ut for verken min nærmeste familie eller mine bestevenner. Dette bryllupet hadde jeg takket nei til uansett hvem det var som giftet seg

Anonymkode: 099cf...5a3

Samme her. Heldigvis ingen av mine nærmeste som kunne funnet på å ha bryllup en time inn i skogen med utedo og telt.

Anonymkode: 0a75f...2cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 13.8.2023 den 15.32):

Samme her. Heldigvis ingen av mine nærmeste som kunne funnet på å ha bryllup en time inn i skogen med utedo og telt.

Anonymkode: 0a75f...2cf

Det er litt spesielt å kreve av bryllupsgjester ja. Jeg hadde blitt med på det hvis det var snakk om min nærmeste familie eller venner, men hadde absolutt ikke syns det var noe særlig. 

Anonymkode: a0d64...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tycho Urke

Hvem bryr seg hva slags smak gjestene har, det er ikke gjestene som skal gifte seg, det er ikke gjestenes bryllup. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dratt i alle bryllup jeg har blitt invitert til. 

Det er bare én ting jeg kan se for meg at hadde fått meg til ikke å dra, og det er om det hadde blitt uforholdsmessig dyrt. Noen gifter seg i utlandet eller på steder i Norge det er dyrt og vanskelig å reise til. Jeg hadde i alle fall droppa det om det var litt mer perifere venner i en sånn situasjon.

Jeg ville ikke tenkt så mye på småting som folk kan synes er litt kjedelige - alle gjestene kan ikke være 100 % fornøyde hele tida. Men jeg ville tenkt meg godt om før jeg planla en fest som la opp til at gjestene måtte svi av hele feriebudsjettet for å delta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/5/2023 at 2:56 AM, AnonymBruker said:

Litt overrasket over dette, faktisk. Det er da vanlig å be besteforeldre, tanter og onkler i barnas bursdag, med mindre man har en kjempestor familie eller de bor langt unna? 

Anonymkode: 5d4d0...41b

Det er ikke vanlig her. Barn går i barnebursdager. 

Anonymkode: 68fdc...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...