Gå til innhold

Hadde du foretrukket å ikke bli invitert til et bryllup som ikke er «din smak»?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser mange klager over kjedelige/kjipe bryllup her inne. Tema som går igjen er selskapsleker/spill/aktiviteter, lange taler, mangel på fri bar, får ikke ha med følge/får ikke sitte med følge, «kjedelig fest», seremoni som ikke er gjestene sin smak (noen liker ikke kirken, andre liker ikke humanistiske varianter, noen liker ikke å stå osv). Det kan i det hele tatt virke som om det er mye man kan gjøre «galt» når man arrangerer et bryllup. 
 

Spørsmålet mitt er om dere hadde foretrukket å ikke bli invitert i bryllup som ikke lever opp til deres standard? Eller om dere kan leve med å gå i et bryllup som føles som en konfirmasjon sålenge dere får se vennene deres gifte seg?

Anonymkode: 10308...347

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det skulle ha vært ganske «sært» for at jeg ikke skulle ha reist, evt. at det hadde vært for langt unna, for eksempel ikke veldig nære venner som velger å gifte seg i det fjerne utland og dermed store reisekostnader… vi hadde ikke fri bar i bryllupet vårt, alle gjestene fikk noen bonger hver, men vi dekket overnattingen på hotellet der vi var (noe som var dyrere enn om vi hadde valgt fri bar i stedet). Håper ingen tenkte at det var kjipt… 🤷‍♀️ Tenker at uansett er jo brudeparet, ens venner eller familie, det som er viktigst, og man klarer sjelden å gjøre alle til lags…

Anonymkode: c1ab2...679

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts igjen. Jeg er helt enig i at dere valgte en (svært) god løsning. Jeg mener også at de som synes mangel på fri bar/alkohol er vel kravstore og det er det som er bakgrunnen for tråden. Synes at bryllupstrendene har tatt litt av, og at det skapes for store forventninger til hva et «kult» bryllup skal inneholde. 

Anonymkode: 10308...347

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i flere kjedelige bryllup men sånn er det bare, ville jo dratt uansett. Sikkert ikke alle som syntes at mitt bryllup var verdens kuleste heller 😅

Anonymkode: c100e...011

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to ting som ville gjort at jeg ikke hadde dratt i et bryllup:

1) veldig langt borte i utlandet med lang reisetid

2) alkoholfritt

Utover det synes jeg alle varianter er OK. Jeg hadde ikke blitt med på selskapsleker, men antar det ikke er obligatorisk (ikke vært i bryllup med selskapsleker for gjestene)

Anonymkode: 0a75f...2cf

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er to ting som ville gjort at jeg ikke hadde dratt i et bryllup:

1) veldig langt borte i utlandet med lang reisetid

2) alkoholfritt

Utover det synes jeg alle varianter er OK. Jeg hadde ikke blitt med på selskapsleker, men antar det ikke er obligatorisk (ikke vært i bryllup med selskapsleker for gjestene)

Anonymkode: 0a75f...2cf

Som jeg skulle sagt det selv. :) 

Anonymkode: 7079a...915

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er to ting som ville gjort at jeg ikke hadde dratt i et bryllup:

1) veldig langt borte i utlandet med lang reisetid

2) alkoholfritt

Utover det synes jeg alle varianter er OK. Jeg hadde ikke blitt med på selskapsleker, men antar det ikke er obligatorisk (ikke vært i bryllup med selskapsleker for gjestene)

Anonymkode: 0a75f...2cf

Drar du i barnebursdager?  Synes det var spesielt med alkoholfritt som krav😅

  • Liker 15
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kan delta i dåp og konfirmasjon synes jeg det er litt rart å ikke kunne delta i alkoholfritt bryllup?

Anonymkode: 10308...347

  • Liker 10
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar i bryllup for å se noen jeg er glad i gifte seg.  Er fornøyd så lenge jeg får god mat (og gjerne dessert/kake), og kjenner minst en av de andre gjestene slik at jeg har noen å prate med mellom slagene. 

Ellers tenker jeg det hadde vært ganske kjedelig om alle bryllupene jeg dro i skulle vært i "min smak". Vi har jo hatt vårt bryllup og feiret sånn som vi hadde lyst til. Andre må få gjøre som de vil (så lenge jeg ikke MÅ delta i enkelte selskapsleker :ler:). Er ikke spesielt glad i alkohol, så jeg hadde glatt dratt i et "konfirmasjonsbryllup", men min introverte mann som får det litt triveligere i fremmedes selskap med litt alkohol, hadde kanskje kjedet seg mer. Han forventer absolutt ikke fri bar da, selv om det var det vi valgte da vi giftet oss.

Anonymkode: 42b3c...51f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da for all del invitere meg uansett hvordan de legger opp dagen. Frister det å være tilstede så møter jeg opp. Frister det ikke, så kan jeg ikke fordi jeg jobber den helgen. Jobben min har reddet meg mange ganger som en unnskyldning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vel stusset litt dersom jeg ikke hadde blitt bedt til noen nære venner eller familie. Med mindre om ingen andre i "min kategori" var bedt. 

Jeg koser meg i de aller fleste bryllup, det er faktisk kun ett bryllup jeg synes var litt kjedelig. Ikke på grunn av at det var kjipt, men det var litt dårlig organisering så alle gjestene satt stort sett og ventet hele bryllupet. 

Anonymkode: 9dc07...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er to ting som ville gjort at jeg ikke hadde dratt i et bryllup:

1) veldig langt borte i utlandet med lang reisetid

2) alkoholfritt

Utover det synes jeg alle varianter er OK. Jeg hadde ikke blitt med på selskapsleker, men antar det ikke er obligatorisk (ikke vært i bryllup med selskapsleker for gjestene)

Anonymkode: 0a75f...2cf

Hva om det er pga alkoholisme? 

Anonymkode: 58224...a45

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er å si meningen sin om ulike sider av en teoretisk feiring på et forum når man blir spurt. Noe helt annet er det å ikke ønske å delta i bryllupet til noen man er glad i, selv om det inneholder enkelte elementer som man isolert sett ikke liker så godt. Dette er det litt viktig å huske. 

Alkohol i bryllup skaper alltid engasjement i diskusjoner, men jeg oppfatter drikkebonger som det mest vanlige, når det kommer til stykket. Mulig det sier noe om min omgangskrets, men det tror jeg egentlig ikke. 

Det jeg personlig har et problem med når man skal diskutere hva som er greit og ikke, er når det helt tydelig er et gjennomtenkt, planlagt og svært påkostet bryllup, men salderingspostene gjennomgående er alt som handler om det å være et godt vertskap. Eller når gjestene blir sett på som rekvisitter i et show. Ellers er det mye som er mer enn greit, og opp til brudeparet å bestemme, selv om det er utenfor mine preferanser. Hvis utgangspunktet er en noenlunde inkluderende feiring der et grunnpremiss er at gjestene skal ha en fin opplevelse og man ønsker å være et godt vertskap, så er det meste greit for de aller fleste. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er brudeparet som gifter seg, så jeg er inneforstått med at det blir etter deres smak. Var i et Star Wars inspirert bryllup engang. Brudeparet hadde dette som felles interesse. Litt spesielt var det å se ektefellen i fullt kostyme og fekte med  neonsverdet. Men what ever floats your boat tenker jeg da. Så lenge kakene er gode er alt bra. 

Anonymkode: 9eb70...7df

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone83 skrev (1 time siden):

Drar du i barnebursdager?  Synes det var spesielt med alkoholfritt som krav😅

Huh? Er barnebursdag og bryllup det samme? Og krav? Hvis noe hadde vært «krav» i det jeg skrev, hadde det vel vært alkohol og ikke alkoholfritt? 

Anonymkode: 0a75f...2cf

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hva om det er pga alkoholisme? 

Anonymkode: 58224...a45

De må jo gjerne ha et alkoholfritt bryllup, men med mindre det hadde vært ekstremt nær slekt eller min aller beste venninne så hadde jeg ikke dratt nei. SÅ gøy er det ikke med bryllup

Anonymkode: 0a75f...2cf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du kan delta i dåp og konfirmasjon synes jeg det er litt rart å ikke kunne delta i alkoholfritt bryllup?

Anonymkode: 10308...347

Hvis det var meg du svarte, så er jo det helt forskjellige ting. Ingen dåp eller konfirmasjoner jeg har vært på har vart hele kvelden og natten. Bryllup er voksenfest. 

Anonymkode: 0a75f...2cf

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ser mange klager over kjedelige/kjipe bryllup her inne. Tema som går igjen er selskapsleker/spill/aktiviteter, lange taler, mangel på fri bar, får ikke ha med følge/får ikke sitte med følge, «kjedelig fest», seremoni som ikke er gjestene sin smak (noen liker ikke kirken, andre liker ikke humanistiske varianter, noen liker ikke å stå osv). Det kan i det hele tatt virke som om det er mye man kan gjøre «galt» når man arrangerer et bryllup. 

Anonymkode: 10308...347

Tvangssosialisering er det mest plagsomme for min del. At man tvinges til å sitte med fremmede, eller delta på leker. Hvis det gjøres frivillig plager det meg selvsagt ikke. Men har hørt om leker der folk måtte reise seg ved plassen sin og svare på diverse spørsmål. Sånt vil garantert gjøre mange ukomfortable. 

Anonymkode: abf41...18d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om en blir invitert til bryllup trenger en da ikke takke ja.

Har droppa flere bryllup, til og med til noenlunde nær slekt, fordi jeg ikke har hatt lyst. Det er da bare å finne på en unnskyldning.

Anonymkode: 742b7...918

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her drar vi i alt vi blir invitert til, med mindre vi ikke får fri fra jobb. Har vært i Asia i bryllup, med småbarn på slep. Sverige, Danmark, Østerrike og selfølgelig flere norske bryllup.

Er ikke min dag uansett, men noen vi bryr oss om, så da stiller man opp så langt det lar seg gjøre er min mening 🥰

  • Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...