Gå til innhold

Hadde du foretrukket å ikke bli invitert til et bryllup som ikke er «din smak»?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det eneste som desidert irriterer meg, er sykt besværlige* brylluper, jeg ikke kan si nei til, fordi det er på sviger-siden av familien. 

*Som når de pinadø skal gifte seg i en kirke langt uti gokk, deretter ha festen i en låve tre mil unna, transport må man selv stå for, matallergier tror de ikke på, offentlig transport finnes ikke, overnattingsmulighetene er steikhete campinghytter med utedass en mil unna låven eller hotell to timer borte, som man selvklart også selv skal stå for, pluss de blir sure når en av foreldrene drar med barna ved 8-tiden fordi man hadde jo lang tid til å skaffe barnevakt... 

Ja, jeg har opplevd all of the above, fordelt på et par brylluper eller tre. Ikke bare noe jeg finner på. 

Anonymkode: 3df4e...b4e

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke viktig for meg «å se vennene mine gifte seg». Jeg tenker at mye av hurra-stemningen rundt bryllup stammer fra tiden da bryllupet var starten på et samliv for en rødmende jomfru og en keitete unggutt. :P Samtlige av mine venner har bodd sammen i årevis før de eventuelt gifter seg, så for min del så betyr et bryllup null nada og niks. 🤷‍♀️

 

Anonymkode: 8e6a4...20f

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives veldig godt i bryllup. Kjempegøy! Jeg er sånn som kan sitte og grine av en tale fra en firmenning i andres bryllup! Men bryllup er jo veldig privat da! Så jeg forventer ikke å bli invitert i noen bryllup. Det er bare hyggelig når en blir bedt! Mange inviterer jo bare den innsnevrede familien sin nå når man blir eldre! 

Men nå er det vitterlig ut her! Fortsatt god sommer!

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan mene og diskutere hva jeg liker og ikke på et anonymt forum. Men dersom noen jeg er glad i skal gifte seg, så tar jeg på finstasen og oppfører meg som en eksemplarisk gjest. Så lenge brudeparet er fornøyd med dagen sin og rammen rundt, så tenker jeg det koster meg svært lite å gjøre det beste ut av det, uansett om det er en type fest jeg ville valgt selv eller ikke.

Eneste jeg ikke hadde kommet til, hadde vært et bryllup jeg var invitert som kaffe-gjest. 
 

 

Anonymkode: 619fd...53b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dukker alltid opp i bryllup som jeg er invitert til, så lenge jeg ikke er bortreist eller noe. 

Fortsatt god sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tingene du lister opp er ikke spesielt kontroversielle, TS? Det er de færreste som liker selskapsleker eller lange taler, og de fleste bryllup har da fri bar, par som får sitte sammen og stoler til seremonien?

Jeg har stått under en seremoni og det var grusomt. Langtekkelig, utendørs, elendig vær og vi hadde små barn. Utrolig dårlig idé. 

Jeg har faktisk aldri opplevd bryllup med drikkebonger. Høres veldig rart ut. De i vennekretsen som ikke har ønsket eller hatt råd til fri bar på hotell e.l. har servert vin og drinker kjøpt i Sverige og på polet, på leid grendehus og liknende. 

Har aldri opplevd at noen har invitert kun én person i et par, eller splittet par under middagen. 

Så jeg opplever spørsmålet som konstruert. 

Anonymkode: 7bc36...c19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva om det er pga alkoholisme? 

Anonymkode: 58224...a45

En alkoholiker skal klare å la være å drikke selv om andre drikker om h*n har fått behandling. Og uansett, faktisk  om de har fått streng beskjed.

Vil vedkommende drikke likevel, får man la være å be h*n. 

Anonymkode: 9a776...960

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Ser mange klager over kjedelige/kjipe bryllup her inne. Tema som går igjen er selskapsleker/spill/aktiviteter, lange taler, mangel på fri bar, får ikke ha med følge/får ikke sitte med følge, «kjedelig fest», seremoni som ikke er gjestene sin smak (noen liker ikke kirken, andre liker ikke humanistiske varianter, noen liker ikke å stå osv). Det kan i det hele tatt virke som om det er mye man kan gjøre «galt» når man arrangerer et bryllup. 
 

Spørsmålet mitt er om dere hadde foretrukket å ikke bli invitert i bryllup som ikke lever opp til deres standard? Eller om dere kan leve med å gå i et bryllup som føles som en konfirmasjon sålenge dere får se vennene deres gifte seg?

Anonymkode: 10308...347

Ja hadde foretrukket å ikke bli invitert 

Anonymkode: 099cf...5a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Tone83 said:

Drar du i barnebursdager?  Synes det var spesielt med alkoholfritt som krav😅

Sammenligner du barnebursdag med bryllup??

Anonymkode: 099cf...5a3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Hva om det er pga alkoholisme? 

Anonymkode: 58224...a45

Ja hva med det?

Anonymkode: 099cf...5a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slle bryllup er dønn kjedelige for alle bortsatt fra brudeparet.

Anonymkode: 4373e...493

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar i bryllup fordi jeg er glad i paret. Hvordan de arrangerer er opp til dem. Bryr meg lite hva temaet er, hvorfor skulle "min" standard være den eneste jeg liker?

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Det er to ting som ville gjort at jeg ikke hadde dratt i et bryllup:

1) veldig langt borte i utlandet med lang reisetid

2) alkoholfritt

Utover det synes jeg alle varianter er OK. Jeg hadde ikke blitt med på selskapsleker, men antar det ikke er obligatorisk (ikke vært i bryllup med selskapsleker for gjestene)

Anonymkode: 0a75f...2cf

Fasit.

Anonymkode: 54cb3...b24

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På brudeparets dag handler det om de og ikke om meg. Jeg har ikke vært i så mange bryllup, men jeg drar når jeg blir invitert, uansett hva slags bryllup det er. 

Det som ville fått meg til å takke nei var dersom det var et bryllup langt unna (i utlandet) som jeg ikke hadde hatt råd til å være med på. 

Anonymkode: f4e57...cb5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar i alt og bryr meg lite om hvordan det gjennomføres, hvilken mat, følge eller ikke osv. er ikke mitt bryllup 

Anonymkode: b9a52...a38

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.7.2023 den 4.16):

Slle bryllup er dønn kjedelige for alle bortsatt fra brudeparet.

Anonymkode: 4373e...493

Overhodet ikke enig. Har vært i mange hyggelige og morsomme bryllupsfester. Tror dette handler mye om innstilling; at alt ikke handler om seg selv… 

Anonymkode: a0d64...182

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 21.7.2023 den 19.36):

Det er to ting som ville gjort at jeg ikke hadde dratt i et bryllup:

1) veldig langt borte i utlandet med lang reisetid

2) alkoholfritt

Utover det synes jeg alle varianter er OK. Jeg hadde ikke blitt med på selskapsleker, men antar det ikke er obligatorisk (ikke vært i bryllup med selskapsleker for gjestene)

Anonymkode: 0a75f...2cf

Alkoholfritt kan jo være hvis barn eller ungdom er inkludert i selskapet? 

Ellers annen kultur. 

Syns ikke et bryllup MÅ inneholde alkohol, selvom det er ålreit. 

Anonymkode: 9fbc2...b4a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike tråder minner meg på hvor sosialt avgrenset jeg er.. Jeg slet veldig psykisk etter bruddet med eks-samboer, så alle våre felles venner valgte ham (og den nye dama hans) fremfor meg, selvom kjæresteforholdet og vennskapene hadde vart i mer enn ti år. De få venninnene jeg har ser jeg så sjeldent at jeg hadde nok ikke blitt invitert i bryllupet deres engang.. Er 32 år og har aldri vært i bryllup. Har vel rett og slett ingen nære venner, selvom jeg ofte tar kontakt og gjør mitt beste for å opprettholde gamle vennskap og danne nye. Det er vondt 🥺

Anonymkode: 81f5e...8be

  • Liker 1
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kost meg i de bryllupene jeg har vært i, og de har vært ganske forskjellige. Det er er privilegium å bli bedt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Msramkins

Det er ikke barebare, av og til blir det feil uansett hva man gjør… Jeg tenker brudeparet må bestemme selv hvor og hvordan bryllupet skal være, og invitere de de ønsker ( og kanskje noen man «må» for husfreden i slekta si skyld). Så må jo hver enkelt selv bestemme om de  kommer eller ikke. ( Å ikke invitere noen fordi man tror de ikke vil, er et minefelt… Det kan jeg aldri se for meg går bra…) At ikke alle kan komme i dyre bryllup langt borte syns jeg må være forståelig. At voksne folk furter over å tilbringe noen få timer i et alkoholfritt bryllup syns jeg er barnslig. Gled dere med brudeparet på deres store dag, selv om ikke alt er sånn som du ville gjort det ( og det tror jeg de fleste også gjør). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...