Gå til innhold

Dere som skal til syden nå: Dere må vel angre, når dere ser hvor varmt det blir?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fritt å bosette seg der🙂

Anonymkode: 9427d...58d

☀️☀️☀️Jeg vet, store planer om det🐬👏:sol:

Anonymkode: 9ceee...832

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker said:

☀️☀️☀️Jeg vet, store planer om det🐬👏:sol:

Anonymkode: 9ceee...832

Lykke til 🙂

Anonymkode: 9427d...58d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster er i Benidorm akkurat nå: 29 grader og de koser seg. To barn med. Jeg sitter i Norge i overskyet vær. Vet ikke helt hvem som skal være sjalu på hvem gitt.

Anonymkode: 310c0...638

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

På GC var det 40 grader to dager og ellers 36 grader, det er helt overkommelig, media hauser opp varmerekorder og spår nesten verdens undergang virker det som, det er så negativt at det virker som om de vil påvirke folk til å la være å reise, for et kaldt, fordomsfullt og utrivelig land Norge er.

Det er når vi reiser vi virkelig får perspektiver på hvor fin verden faktisk kan være, alt blir malt så negativt her i Norge, ikke rart folk blir deprimerte.

Anonymkode: 9ceee...832

For det er bare i Norge media skriver om dette 🙄

Anonymkode: dfa5c...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min søster er i Benidorm akkurat nå: 29 grader og de koser seg. To barn med. Jeg sitter i Norge i overskyet vær. Vet ikke helt hvem som skal være sjalu på hvem gitt.

Anonymkode: 310c0...638

Ingen?

Anonymkode: dfa5c...d54

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men vi slipper tørke og andre naturkatastrofer da (i hvertfall så langt)

Anonymkode: 9427d...58d

Hvorfor skulle vi ønske å slippe tørke? Jeg elsker ørkenlandskap 😍

Og slipper vi naturkatastrofer?? Flom, jordras, kvikkleire-skred, snøskred, avlinger som råtner på rot i det evinnelige pissregnet… Selv skogbranner klarer vi å få til de få periodene det ikke pissregner.

Norge er et helt jævlig land, klimatisk og geografisk. Men jeg liker kulturen her, og tryggheten (enn så lenge) i velferdstaten.

Anonymkode: 876e6...5ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingen?

Anonymkode: dfa5c...d54

Jeg tror jeg er mer sjalu på henne enn hun på meg i hvert fall, men nå er det ikke lenge til jeg reiser selv.

Anonymkode: 310c0...638

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Det heter brunfarge.

Anonymkode: 16c4c...826

Fortsatt enig, jeg kaller resultatet av soling / taning  for brunfarge . Tan er engelsk, og som med mye annet bruker unge ofte engelsk ord også på dette.  
 

Anonymkode: d0267...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skulle vi ønske å slippe tørke? Jeg elsker ørkenlandskap 😍

Og slipper vi naturkatastrofer?? Flom, jordras, kvikkleire-skred, snøskred, avlinger som råtner på rot i det evinnelige pissregnet… Selv skogbranner klarer vi å få til de få periodene det ikke pissregner.

Norge er et helt jævlig land, klimatisk og geografisk. Men jeg liker kulturen her, og tryggheten (enn så lenge) i velferdstaten.

Anonymkode: 876e6...5ca

Hva skal du spise og drikke i ørkenen din da?

Anonymkode: 310c0...638

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For det er bare i Norge media skriver om dette 🙄

Anonymkode: dfa5c...d54

Media består av click-bait. «Folk flest koser seg i varmen men enkelte mistrives når det er over 25 grader, noen feite eldre mennesker med komorbiditeter som drikker mer øl enn vann kollapser, og bøndene stresser» gir ikke like mange klikk som «KATASTROFE!!!» og «krise!!!» og «varmerekord!!! klimaendringene dreper alle!» og «spedbarn døde!!!» (da de ressurssvake foreldrene la det i solsteiken i 45 varmegrader og lot det bli dehydrert, overopphetet og solbrent på en gang)…

Anonymkode: 876e6...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva skal du spise og drikke i ørkenen din da?

Anonymkode: 310c0...638

1. Det andre som bor i ørkener spiser og drikker

 

og

 

2. Tenker du at vi per nå, året rundt, kun spiser og drikker det som produseres i vårt eget klima her i Norge….? 

Anonymkode: 876e6...5ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fortsatt enig, jeg kaller resultatet av soling / taning  for brunfarge . Tan er engelsk, og som med mye annet bruker unge ofte engelsk ord også på dette.  
 

Anonymkode: d0267...131

Tenk å lage så mye ut av at noen sier tan og andre sier brunfarge. Det har da ingen betydning. Noen sier skateboard andre sier rullebrett. Noen sier taxi, andre sier drosje. Språk er hele tiden i utvikling, slapp av liksom. Spør hva ting betyr hvis du lurer, men når du har fått hørt det, så la det ligge. 

Anonymkode: 310c0...638

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenk å lage så mye ut av at noen sier tan og andre sier brunfarge. Det har da ingen betydning. Noen sier skateboard andre sier rullebrett. Noen sier taxi, andre sier drosje. Språk er hele tiden i utvikling, slapp av liksom. Spør hva ting betyr hvis du lurer, men når du har fått hørt det, så la det ligge. 

Anonymkode: 310c0...638

Står brunfarge i det hele tatt i ordboka?

Er det ikke uansett et veldig rart begrep. Jeg blir i værtfall ikke brun, bare mørkere beige. 

Jeg sier ofte "fått farge" (hva nå enn det betyr), eller rett og slett tan. Og er 40+, så er ikke akkurat en tenåringsgreie. 

Anonymkode: d3f6e...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

1. Det andre som bor i ørkener spiser og drikker

 

og

 

2. Tenker du at vi per nå, året rundt, kun spiser og drikker det som produseres i vårt eget klima her i Norge….? 

Anonymkode: 876e6...5ca

Skal du gå i dvale mens du venter på regn også, som enkelte av de andre pattedyrene som lever der gjør?

Anonymkode: 310c0...638

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Står brunfarge i det hele tatt i ordboka?

Er det ikke uansett et veldig rart begrep. Jeg blir i værtfall ikke brun, bare mørkere beige. 

Jeg sier ofte "fått farge" (hva nå enn det betyr), eller rett og slett tan. Og er 40+, så er ikke akkurat en tenåringsgreie. 

Anonymkode: d3f6e...c1b

Uansett så er det irrelevant for det som var meningen med denne tråden, da.

Anonymkode: 310c0...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Uansett så er det irrelevant for det som var meningen med denne tråden, da.

Anonymkode: 310c0...638

 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skal du gå i dvale mens du venter på regn også, som enkelte av de andre pattedyrene som lever der gjør?

Anonymkode: 310c0...638

 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tenk å lage så mye ut av at noen sier tan og andre sier brunfarge. Det har da ingen betydning. Noen sier skateboard andre sier rullebrett. Noen sier taxi, andre sier drosje. Språk er hele tiden i utvikling, slapp av liksom. Spør hva ting betyr hvis du lurer, men når du har fått hørt det, så la det ligge. 

Anonymkode: 310c0...638

 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva skal du spise og drikke i ørkenen din da?

Anonymkode: 310c0...638

 

 

Hva var irrelevant for debatten sa du? 

Anonymkode: d3f6e...c1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tenk å lage så mye ut av at noen sier tan og andre sier brunfarge. Det har da ingen betydning. Noen sier skateboard andre sier rullebrett. Noen sier taxi, andre sier drosje. Språk er hele tiden i utvikling, slapp av liksom. Spør hva ting betyr hvis du lurer, men når du har fått hørt det, så la det ligge. 

Anonymkode: 310c0...638

Gjorde jeg det? 
vel , i den grad jeg lagde « styr» så var det over misunnelse over « syden» fordi de kom til og få så bra tan. Det er dyr brunfarge / tan, veldig fokus på utseende  og min erfaring er at en ikke får gjevnere tan / brunfarge jo varmere det er . Så nei, jeg er ikke misunnelig , bare velger og reise til høsten. 
jeg sier brun/ brunfarge/ farge om hverandre , men jeg skjønner engelsk. Sier forøvrig taxi noen ganger istedenfor drosje, selvom jeg vet drosje er det norske ordet. Hva var det jeg lurte på egentlig? Om jeg var misunnelig på andres tan? Ja, språket er hele tiden under utvikling. Snakker ikke gammel norsk/ dansk/ riksmål selv heller. 

Anonymkode: d0267...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor skulle vi ønske å slippe tørke?

Er du seriøs nå?

Anonymkode: 9427d...58d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hvorfor skulle vi ønske å slippe tørke? Jeg elsker ørkenlandskap 😍

Og slipper vi naturkatastrofer?? Flom, jordras, kvikkleire-skred, snøskred, avlinger som råtner på rot i det evinnelige pissregnet… Selv skogbranner klarer vi å få til de få periodene det ikke pissregner.

Norge er et helt jævlig land, klimatisk og geografisk. Men jeg liker kulturen her, og tryggheten (enn så lenge) i velferdstaten.

Anonymkode: 876e6...5ca

Så du vil at naturen skal dø ut. Avlinger dør og du vil sulte.

Anonymkode: 16c4c...826

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hvorfor skulle vi ønske å slippe tørke? Jeg elsker ørkenlandskap 😍

Og slipper vi naturkatastrofer?? Flom, jordras, kvikkleire-skred, snøskred, avlinger som råtner på rot i det evinnelige pissregnet… Selv skogbranner klarer vi å få til de få periodene det ikke pissregner.

Norge er et helt jævlig land, klimatisk og geografisk. Men jeg liker kulturen her, og tryggheten (enn så lenge) i velferdstaten.

Anonymkode: 876e6...5ca

Er det dette du ønsker?

79098530.jpg?imageId=79098530&x=0&y=0&cropw=100&croph=90.161290322581&width=993&height=559&compression=80

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...