Gå til innhold

Er det så at ateister har ingen moral, ingen grenser og langt mer kriminelle enn religiøse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hitler var da veldig religiøs. 

Alle kriger oppigjennom historien har religion stått sterkt i front. Gullkorset var med i fronten. 

https://folkogforsvar.no/krig-i-religionens-navn/

Anonymkode: 0463c...83e

Nei, Hitler hatet kristendommen og forsøkte å utrydde den. https://www.washingtonpost.com/history/2019/04/20/hitler-hated-judaism-he-loathed-christianity-too/

Anonymkode: 270f0...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 15.7.2023 den 14.59):

Nei, Hitler hatet kristendommen og forsøkte å utrydde den. https://www.washingtonpost.com/history/2019/04/20/hitler-hated-judaism-he-loathed-christianity-too/

Anonymkode: 270f0...095

Hitler ønsket å viske ut at Jesus var jøde. Hadde han ikke vært religiøs, så hadde han vell ikke brydd seg om Jesus var jøde? 

Hitlers ariske Jesus er en advarsel til oss alle.

https://www.vl.no/meninger/verdidebatt/2019/11/16/hitlers-ariske-jesus-er-en-advarsel-til-oss-alle/

Anonymkode: 0463c...83e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibelen er skrevet av mennesker og noen av de er profeter. De forteller om sitt liv og sitt møte med Gud og noen ganger lager de seg ideer som ikke henger på greip. Religiøsitet. Mye er skrevet ut fra den enkeltes forståelse der og da. Noen forandrer seg underveis i historiene. Mennesket ser tegn og syner overalt. Hvis noen forbanner noen i Guds navn og noe så hender kan du være viss på at de tror de har fått hjelp fra oven, men det kan like gjerne være tilfeldig eller Satan. Det er ikke få som tar liv i 'Guds navn', forfølgelser av ikke-kristne osv. Jeg har ikke noen tro på at det var på Guds befaling, tvertom er jeg sikker på at det er menneskene som svikter Gud og tror de gjør ting etter Guds vilje, som bruker Han som unnskyldning og bortforklaring på alt.. Jesus sa at de/vi skulle gå og forkynne evangiliet, be for de syke, vise kjærlighet - og IKKE at de skulle drepe alle som ikke ville høre. Syke mennesker i en syk verden og ikke en syk Gud. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moralen min kommer fra at det instinktivt gjør vondt når jeg ser andre har det vondt. Jeg har ikke behøvd religion for å ville ha en verden hvor folk kan ha det bra.

Anonymkode: 341b9...416

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Religion har ført til mye jævlig, religiøse også! Men religion er en fellesbetegnelse for tro på noe. Det forteller ikke hva det tros på eller hvem dette religiøse mennesket er uten å nevne hvilken religion det tilhører og selv da må ikke mennesket som bekjenner seg til den religonen være representartiv for den og kan bare være religiøs. De fleste mennesker har laget seg sin egne tro forøvrig. Det kan virke som det er når de skal velge politisk parti; stemmer AP, mens de egentlig burde stemt Miljøpartiet...

Hva så om Hitler var religiøs eller ikke religiøs, ateist eller ikke; han var ond! Ateister er ikke hitlere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med Jihad, ts? Det er ikke ateister som  driver med krigføring og brudd på menneskerettighetene. 

Anonymkode: 69207...5a6

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg tror jeg kommer til å provosere de fleste med dette innlegget

Mitt inntrykk er at ateister har mindre respekt for menneskelivet i seg selv,  med mindre en er kriminell, enn troende. Men troende har langt mindre respekt for dyreliv, enn ikke-troende.

Bredt beskrevet 

Endret av Topsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting med religion å gjøre. Moral er det indre kompasset vi har, og vi blir også lært opp til hva som er rett og galt, og hvordan samfunnet møter en om man gjør noe galt. 

Anonymkode: 37ef3...fda

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Moralen min kommer fra at det instinktivt gjør vondt når jeg ser andre har det vondt. Jeg har ikke behøvd religion for å ville ha en verden hvor folk kan ha det bra.

Anonymkode: 341b9...416

De som trenger religion for å være er medmenneske mangler moralsk kompass. Å være er medmenneske lærer vi i første omgang i hjemmet, så utvikler vi oss videre i møte med andre mennesker. Religiøse som må ser ned på de som ikke deler deres tro, driver med ryktespredning og tilegner fremmede mennesker negative ferdigheter, er ikke gode mennesker. 

Anonymkode: 69207...5a6

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (3 minutter siden):

Hm, jeg tror jeg kommer til å provosere de fleste med dette innlegget

Mitt inntrykk er at ateister har mindre respekt for menneskelivet i seg selv,  med mindre en er kriminell, enn troende. Men troende har langt mindre respekt for dyreliv, enn ikke-troende.

Bredt beskrevet 

Du fremstår ikke som et reflektert menneske. Å være er medmenneske lærer vi i første omgang i hjemmet, så utvikler vi oss videre i møte med andre mennesker. Religiøse som ser ned på de som ikke deler deres tro, driver med ryktespredning og tilegner fremmede mennesker negative ferdigheter, er ikke gode mennesker. 

Anonymkode: 69207...5a6

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du fremstår ikke som et reflektert menneske. Å være er medmenneske lærer vi i første omgang i hjemmet, så utvikler vi oss videre i møte med andre mennesker. Religiøse som ser ned på de som ikke deler deres tro, driver med ryktespredning og tilegner fremmede mennesker negative ferdigheter, er ikke gode mennesker. 

Anonymkode: 69207...5a6

Joda, men det er ikke ryktespredninh å hevde at ateister er langt mer imot lover som beskytter mennesker fra begynnelse til slutt, og at religiøse i langt større grad er imot rettigheter for dyr. Det er fakta

Og at de som i stor grad støtter abort og aktiv dødshjelp er imot dødsstraff, noe jeg også er. 

 

Endret av Topsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er stygt å anklage andre for å ikke ha noen moral bare fordi de tilhører den ene eller andre gruppen… Jeg tror på at mennesker er født med et moralsk kompass, vi vet innerst inne hva som er rett og galt. Derfor blir det bra mennesker av både ateister og religiøse. 
 

Hilsen ateist. 

Anonymkode: f3eb4...5b4

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hva med Jihad, ts? Det er ikke ateister som  driver med krigføring og brudd på menneskerettighetene. 

Anonymkode: 69207...5a6

De verste krigene og folkemordene ble begått av ateister

Anonymkode: 270f0...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Syns det er stygt å anklage andre for å ikke ha noen moral bare fordi de tilhører den ene eller andre gruppen… Jeg tror på at mennesker er født med et moralsk kompass, vi vet innerst inne hva som er rett og galt. Derfor blir det bra mennesker av både ateister og religiøse. 
 

Hilsen ateist. 

Anonymkode: f3eb4...5b4

Den raskeste måte å skape ufred på er hvertfall å anklage noen for da baller det fort på seg og gudene må vite hvor ting ender. Her er denne selvrettferdige personen i gang på å potensielt sette i gang et korstog mot ikke religiøse mennesker, kun min fantasi setter grenser på hvordan det kan tas i mot av enkelte syke jævler. Er gammel nok til å forstå at den som starter angrep har personlig motiv. Får de støtte så, ja.... Vedkommende har ikke sitt eget moralske kompass i orden. Takk og lov at denne ikke har makten, for da er det diktatur. Bort med ateister og hvem vet andre...Akkurat det den beskylder ateister for. Vemmelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grov kriminalitet(drap) blir utført med hevd i religionen. En viss en..

Anonymkode: 7cafc...d0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ateister er ofte humanister, mens religiøse stoler blindt på troen. Den troen har ført med seg mye elendighet og kriminell atferd som ren psykisk mishandling av unger og fullstendig mangel på respekt for andre.

Anonymkode: 01b9d...0f8

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ateister er ofte humanister, mens religiøse stoler blindt på troen. Den troen har ført med seg mye elendighet og kriminell atferd som ren psykisk mishandling av unger og fullstendig mangel på respekt for andre.

Anonymkode: 01b9d...0f8

Ja, men da er det den som gjør det og ikke religionen eller mangel på eller humanisme sin feil. Enkeltindividets valg om å gjøre, si, handle eller la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær greie mot hverandre da :) 

Anonymkode: df37b...e72

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de kristne trenger en høyere makt til å få seg til å oppføre seg sier vel sitt om kristne vs ateister. 

Anonymkode: a53be...961

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...