Gå til innhold

Kvinner trenger faktisk ikke menn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror alle får det bedre når menn også kommer til denne erkjennelsen. De trenger ikke kvinner men de kan gjerne ønske seg det.

Anonymkode: 47a28...8ba

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje damene bør få seg en dame?

Anonymkode: b5273...221

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hele opplegget er så barnslig. Menn trenger kvinner, kvinner trenger menn.

Anonymkode: b339e...7a7

• Liker 13
  • Hjerte 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Refreng

Jeg ser ikke at denne "hvem trenger hvem" greia er relevant for noe i det hele tatt. Man er sitt eget selvstendige menneske, og man skaper det livet man mener er bra for seg selv. Ingenting godt kommer ut av å løpe etter hva du tror andre trenger i deg. Du må se på hva du trenger i deg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Dette hele opplegget er så barnslig. Menn trenger kvinner, kvinner trenger menn.

Anonymkode: b339e...7a7

De fleste av oss gjør ikke det. Jeg har aldri møtt en eneste mann som har egenskaper som gjør livet mitt lettere. Snarere tvert i mot: de er ofte i veien for ett behagelig liv fordi de roter, griser, spiser enormt mye, pisser over halve badet, har ti tommeltotter og mangler lappen pga de må passe på miljøet. Jeg er fult klar over at der er mer praktiske menn enn dette, men det er gjerne prisen man betaler for høyt utdannet mann. Men det som velter lasset om hvorvidt jeg ønsker en mann i livet handler om det emosjonelle, ikke det praktiske. Er han i stand til å være vennen min, være glad i meg, vise det og forplikte seg til langsiktige fremtidsplaner med meg? Der er svaret som regel nei, og da står man igjen med bare sex. Når det er alt man har å hente gir frihet mer.

Anonymkode: d5144...719

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem bygger veier?
Hvem bygger hus?
Hvem bygger vann og avløp?
Hvem jobber i nordsjøen?

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger mannen min ☺️ Ja, jeg hadde klart meg uten, men jeg har det bedre med han i livet mitt. 

Anonymkode: 7bdb8...b02

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt hadde jordkloden vært best tjent uten både kvinner og menn.

Anonymkode: a4ccd...478

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Illuminatum said:

Hvem bygger veier?
Hvem bygger hus?
Hvem jobber i nordsjøen?

Hvem gjør vitenskapelige oppdagelser?

Hvem finner opp og utvikler teknologi?

Hvem har utviklet og drifter kvinneguiden? Og Internett, smarttelefoner, strøm og alt annet som gjør at vi i det hele tatt kan ha denne diskusjonen 😄

Anonymkode: 3f4a1...aa3

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Dette var et nydelig og fint innlegg som svar til det stakkars menn-innlegget som var hos NRK. Menn setter seg selv på en pidestall og tror og forventer at de er noe bare fordi de er født menn.

https://www.nrk.no/ytring/nei_-vi-trenger-ikke-menn-1.16478245

Anonymkode: 128c2...cfd

Hva er egentlig nydelig med dette innlegget? Det er det samme tankegodset som gjentas hver eneste gang en mann/menn fremmer menns perspektiv i denne saken. Det er så forutsigbart at jeg kunne resonnere meg fram til hele innlegget etter å ha lest innledningen. 

Alle som kan lese statistikk ser at det foregår en utvikling hvor menn havner stadig lengre bak på mange områder. Å påstå at løsningen er å gjøre ingenting på samfunnsnivå men at menn må tilpasse seg… kommer fra en person jeg tipper mener masse skal / bør gjøres for å fremme kvinner på samfunnsnivå (eksempelvis kvotering). 

Nå er dette en av de mest unyanserte debattene i politikken i dag, hvor skyttergravene er så dype at mange ikke lenger vil lytte på meningsmotstanderen lenger. 

Menn kan ikke tilpasse seg helt vekk fra sin egen natur, like lite som kvinner kan det. Å kreve/legge til grunn at kvinners løsninger vil ordne menns problemer er like fruktbart som det motsatte. Samfunnet er heller ikke rigget for det.

For å ta et enkelt eksempel: hvor er den ledige kapasiteten i psykriatrien alle mennene skal benytte? Blir kvinner med psykiske problemer friskere om ventetiden fordobles? 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er så rart at menn selv ikke skjønner det hun skriver i kronikken, nemlig at menn er ofre for en patriarkalsk kulturs fortellinger og normer i større grad en kvinner nå.

Menn trenger å skjønne at denne patriarkalske kulturen skader dem og begrenser handlingsrommet deres og skaper en haug med tapere. De må finne en annen måte å være mann på, rett og slett.

Anonymkode: 7b6e7...8a7

• Liker 17
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Strengt tatt hadde jordkloden vært best tjent uten både kvinner og menn.

Anonymkode: a4ccd...478

Jada.. og hva er vitsen med jorden egentlig? Den blir slukt av solen om noen milliarder år uansett.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker det er så rart at menn selv ikke skjønner det hun skriver i kronikken, nemlig at menn er ofre for en patriarkalsk kulturs fortellinger og normer i større grad en kvinner nå.

Menn trenger å skjønne at denne patriarkalske kulturen skader dem og begrenser handlingsrommet deres og skaper en haug med tapere. De må finne en annen måte å være mann på, rett og slett.

Anonymkode: 7b6e7...8a7

Poenget er at menn ikke ser denne patriarkalske kulturen vi må bære arvesynden for. Dette er et narrativ skapt med et eneste fokus; å framme kvinnekamp.

Det blir enkelt sagt som å si til en rød politiker at alle problemene du ser.. må løses med et blått nerrativ (eller motsatt). Alle skjønner at det ikke vil fungere.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illuminatum skrev (27 minutter siden):

Hvem bygger veier?
Hvem bygger hus?
Hvem jobber i nordsjøen?

Folk? 

Homo Sapiens? 

🙄

• Liker 23
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Grandidosa83 skrev (3 minutter siden):

Poenget er at menn ikke ser denne patriarkalske kulturen vi må bære arvesynden for. Dette er et narrativ skapt med et eneste fokus; å framme kvinnekamp.

Det blir enkelt sagt som å si til en rød politiker at alle problemene du ser.. må løses med et blått nerrativ (eller motsatt). Alle skjønner at det ikke vil fungere.

Men det er jo ikke kvinner som har gjort dette mot menn. Det er menn selv som har skapt sin situasjon. Det er menn som har styrt verden i århundrer. Dere lager spillereglene. Vi kvinner har tilpasset oss menns "regler", alltid. Snakk sammen! Finn en løsning. Dere bestemmer over eget liv. Ikke bare sitt der å klag. Gjør noe. 

Anonymkode: b988b...2e1

• Liker 17
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvem gjør vitenskapelige oppdagelser?

Hvem finner opp og utvikler teknologi?

Hvem har utviklet og drifter kvinneguiden? Og Internett, smarttelefoner, strøm og alt annet som gjør at vi i det hele tatt kan ha denne diskusjonen 😄

Anonymkode: 3f4a1...aa3

Again.

Folk.

• Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trenger en partner, men det er ganske koselig, mener jeg.

Anonymkode: f94b3...60e

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen trenger en partner, men det er ganske koselig, mener jeg.

Anonymkode: f94b3...60e

Ja, men det trenger ikke være en mann. Kan være en kvinne. Kan være en ikke-binær. 

Ellers er det mye selskap i en katt eller hund. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...