tøydokka Skrevet 13. juli 2023 #121 Skrevet 13. juli 2023 Nei. Drikker ikke kaffi. Om jeg får besøk, så får de brus, te, saft eller vann viss de vil ha.
tøydokka Skrevet 13. juli 2023 #122 Skrevet 13. juli 2023 Mardina skrev (På 8.7.2023 den 18.00): De fleste som drikker kaffe, klarer nok å "tvinge" ned en kopp eller to med pulverkaffe 😄 Ikke nødvendig å ha kaffetrakter 😊 Er det så viktig med kaffi at man må tvinge ned noe? Synes det er merkelig å gå på besøk å forvente å få servert noe som ikke blir drukket av de som bor der. 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #123 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo, det finnes mange grunner. Bruker ikke tid på sånne gammeldagse apparater som kaffetrakter 😄 Anonymkode: 7a62b...388 Som flere har påpekt kan man kjøpe en billig presskanne eller bare en filterholder til en femtilapp, og helle for hånd og få kjempegod kaffe. Trakter er unødvendig, kaffemaskin er unødvendig, kapselmaskin er unødvendig, men pulverkaffe er mest unødvendig av alt, for det smaker høgg. Anonymkode: f5486...aaa 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #124 Skrevet 14. juli 2023 Bøtteballetten skrev (1 time siden): Har ikke kaffetrakter, har heller ikke kaffemaskin. Jeg drikker ikke kaffe. Får jeg besøk, så blir de tilbudt pulverkaffe. Duger ikke det, da blir det te eller vann. tøydokka skrev (49 minutter siden): Nei. Drikker ikke kaffi. Om jeg får besøk, så får de brus, te, saft eller vann viss de vil ha. Jeg synes det er sært at man ikke kan anstrenge seg såpass for en gjest. Kaffe er en alminnelig sosial drikk som folk forventer å få servert, og personlig synes jeg det er dårlige manerer å bare nekte fordi man ikke liker det selv. Virker som det er en prinsippsak for enkelte at de bare serverer det de selv liker, men det gjør dere ikke interessante eller unike - dere er bare sære og uhøflige, og det er barnslig å sitte her og nærmest skryte av det. Høflige folk setter gjesten i sentrum, ikke seg selv. Anonymkode: f5486...aaa
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #125 Skrevet 14. juli 2023 Jeg drikke kaffe selv, et par kopper om dagen. Men bruker bare pulverkaffe som jeg blander i vann fra vannkoker. Det er det gjester får også. Anonymkode: 986df...4b7 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #126 Skrevet 14. juli 2023 Mardina skrev (1 time siden): Dårlig vant? Okei..... 😂 La nå folk få drikke det dem vil. Plager det deg at noen faktisk liker pulverkaffe? 😆 Nei, overhodet ikke, så lenge de holder det for seg selv og gir gjestene sine noe bedre 😉 jeg prøver bare å si at de fleste ikke liker det, samtidig som jeg sier at jeg er klar over at noen liker det. Det er egentlig ikke spesielt vanskelig å forstå, så jeg forstår ikke hvorfor du kverner videre på det. Anonymkode: f5486...aaa 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #127 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan få brus, har kjelleren full 😄 Anonymkode: 7a62b...388 Hvordan er brus et alternativ til kaffe?? Brus er for barn. Jeg ønsker uansett ikke å sitte og tylle i meg hverken kalorier, sukker eller aspartam. Anonymkode: f5486...aaa
Bøtteballetten Skrevet 14. juli 2023 #128 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg synes det er sært at man ikke kan anstrenge seg såpass for en gjest. Kaffe er en alminnelig sosial drikk som folk forventer å få servert, og personlig synes jeg det er dårlige manerer å bare nekte fordi man ikke liker det selv. Virker som det er en prinsippsak for enkelte at de bare serverer det de selv liker, men det gjør dere ikke interessante eller unike - dere er bare sære og uhøflige, og det er barnslig å sitte her og nærmest skryte av det. Høflige folk setter gjesten i sentrum, ikke seg selv. Anonymkode: f5486...aaa Jeg skryter ikke av det. Nå er jeg så heldig at slekta ikke er like snobbete som deg, så de foreslår selv pulverkaffe. Før de kjøpte seg kaffemaskin, så sto pulverkaffeglasset på bordet hos dem også. Så det går nok bra å servere pulverkaffe fortsatt. 2
tøydokka Skrevet 14. juli 2023 #129 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg synes det er sært at man ikke kan anstrenge seg såpass for en gjest. Kaffe er en alminnelig sosial drikk som folk forventer å få servert, og personlig synes jeg det er dårlige manerer å bare nekte fordi man ikke liker det selv. Virker som det er en prinsippsak for enkelte at de bare serverer det de selv liker, men det gjør dere ikke interessante eller unike - dere er bare sære og uhøflige, og det er barnslig å sitte her og nærmest skryte av det. Høflige folk setter gjesten i sentrum, ikke seg selv. Anonymkode: f5486...aaa Hadde vært greit om jeg kunne forvente å få kullsyrevann eller vann med isbiter når jeg besøker de samme folkene som forventer kaffi uansett hvor de ferdes. Men jeg forventer egentlig ikke noe servering om jeg besøker noen. Det er som om de som liker kaffi forventer å få det overalt, mens vi som liker andre ting ikke har rett til å forvente noe alternativ. Synes ikke det er noe stas å servere en fæl drikk som jeg synes smaker dritt til gjester. Klarer ikke kaffifolk å ha det hyggelig uten kaffi i et par timer? Blir dere krenket på besøk om det ikke serveres ekkel pulverkaffe som dere må "klare å tvinge ned?". Er så irritert på kaffidrikkende folk som forventer at det er noe de skal få servert fra kanne i kopp overalt, mens vi som ikke liker kaffi aldri kan forvente å få et alternativ. Feks te eller vann med isbiter? Neida, aldri fått, selv om de har fått servert nykokt kaffi fra meg i årevis og de vet at jeg gjerne starter vakten med kullsyrevann med is. Tar 20 sekund å fikse mitt isvann med kullsyre fra maskinen på jobb. Tar vesentlig mye lengre tid å ordne kaffien. Men de kaffidrikkende egoen forventer nykokt kaffi når de kommer på jobb. men hva får jeg? Ingenting annet enn medbragt isvann. Det er diskriminering og jeg føler at vi ikke-kaffidrikkere blir krenket og undervurdert. Kaffidrikkere, dere får dårlig ånde og det lukter vondt når dere har brukt doen både nr 1 og 2. Æsjkj. 🤢 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #130 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som flere har påpekt kan man kjøpe en billig presskanne eller bare en filterholder til en femtilapp, og helle for hånd og få kjempegod kaffe. Trakter er unødvendig, kaffemaskin er unødvendig, kapselmaskin er unødvendig, men pulverkaffe er mest unødvendig av alt, for det smaker høgg. Anonymkode: f5486...aaa Ta med deg egen drikke. Frekt å be folk servere sånne gammeldagse ting, som trakterkaffe. Anonymkode: 7a62b...388
Gjest Albbas Skrevet 14. juli 2023 #131 Skrevet 14. juli 2023 9 hours ago, Mardina said: Men du kan ikke si det på vegne av absolutt alle som drikker pulverkaffe..... Selv kjenner jeg flere som ikke har noe problem med å drikke pulverkaffe. B.l.a min egen samboer, som drikker det hver dag 😊 Mange er ikke det samme som alle. Det er kun du som sliter med forskjellen på "mange" og "alle". Din opprinnelige påstand var at de fleste som liker kaffe liker pulverkaffe. Det er FEIL. ingen påstår at alle misliker pulverkaffe. Etter min erfaring har eldre større toleranse for pulverkaffe enn yngre folk.
Mardina Skrevet 14. juli 2023 #132 Skrevet 14. juli 2023 tøydokka skrev (8 timer siden): Er det så viktig med kaffi at man må tvinge ned noe? Synes det er merkelig å gå på besøk å forvente å få servert noe som ikke blir drukket av de som bor der. Har aldri sagt at kaffe er viktig 😂 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei, overhodet ikke, så lenge de holder det for seg selv og gir gjestene sine noe bedre 😉 jeg prøver bare å si at de fleste ikke liker det, samtidig som jeg sier at jeg er klar over at noen liker det. Det er egentlig ikke spesielt vanskelig å forstå, så jeg forstår ikke hvorfor du kverner videre på det. Anonymkode: f5486...aaa Okei du 😂 Albbas skrev (30 minutter siden): Mange er ikke det samme som alle. Det er kun du som sliter med forskjellen på "mange" og "alle". Din opprinnelige påstand var at de fleste som liker kaffe liker pulverkaffe. Det er FEIL. ingen påstår at alle misliker pulverkaffe. Etter min erfaring har eldre større toleranse for pulverkaffe enn yngre folk. Snakk om å henge seg opp i bagateller 😂
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #133 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ta med deg egen drikke. Frekt å be folk servere sånne gammeldagse ting, som trakterkaffe. Anonymkode: 7a62b...388 Du må virkelig jobbe litt med leseforståelsen 🙄 Anonymkode: f5486...aaa
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #134 Skrevet 14. juli 2023 tøydokka skrev (6 timer siden): Hadde vært greit om jeg kunne forvente å få kullsyrevann eller vann med isbiter når jeg besøker de samme folkene som forventer kaffi uansett hvor de ferdes. Men jeg forventer egentlig ikke noe servering om jeg besøker noen. Det er som om de som liker kaffi forventer å få det overalt, mens vi som liker andre ting ikke har rett til å forvente noe alternativ. Synes ikke det er noe stas å servere en fæl drikk som jeg synes smaker dritt til gjester. Klarer ikke kaffifolk å ha det hyggelig uten kaffi i et par timer? Blir dere krenket på besøk om det ikke serveres ekkel pulverkaffe som dere må "klare å tvinge ned?". Er så irritert på kaffidrikkende folk som forventer at det er noe de skal få servert fra kanne i kopp overalt, mens vi som ikke liker kaffi aldri kan forvente å få et alternativ. Feks te eller vann med isbiter? Neida, aldri fått, selv om de har fått servert nykokt kaffi fra meg i årevis og de vet at jeg gjerne starter vakten med kullsyrevann med is. Tar 20 sekund å fikse mitt isvann med kullsyre fra maskinen på jobb. Tar vesentlig mye lengre tid å ordne kaffien. Men de kaffidrikkende egoen forventer nykokt kaffi når de kommer på jobb. men hva får jeg? Ingenting annet enn medbragt isvann. Det er diskriminering og jeg føler at vi ikke-kaffidrikkere blir krenket og undervurdert. Kaffidrikkere, dere får dårlig ånde og det lukter vondt når dere har brukt doen både nr 1 og 2. Æsjkj. 🤢 Det er ingen som snakker om å kreve noe. Vi sier bare at kaffe er den vanligste sosiale drikken, og det er vanlig å drikke kaffe, det er vanlig å servere kaffe, det er ikke vanlig å ikke forholde seg til kaffe som sosial drikk. Du kan ikke sammenligne det med dine sære liker-ikke-greier. Anonymkode: f5486...aaa 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #135 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det er ingen som snakker om å kreve noe. Vi sier bare at kaffe er den vanligste sosiale drikken, og det er vanlig å drikke kaffe, det er vanlig å servere kaffe, det er ikke vanlig å ikke forholde seg til kaffe som sosial drikk. Du kan ikke sammenligne det med dine sære liker-ikke-greier. Anonymkode: f5486...aaa Tilføyer: Hvis jeg er gjest et sted der jeg kun blir tilbudt brus eller pulverkaffe eller andre dårlige alternativer, så svarer jeg selvfølgelig ikke med å KREVE noe annet. Jeg svarer pent nei takk, på en måte som ikke trekker oppmerksomheten verken mot det som tilbys eller det som ikke tilbys, og leder samtalen over på noe annet. Som gjest er jeg opptatt av å ikke stille verten i et dårlig lys, og som vert selv er jeg opptatt av å fokusere på gjesten. Anonymkode: f5486...aaa
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #136 Skrevet 14. juli 2023 La oss snu på det ; om du som ikke liker kaffe kom på besøk og jeg bare serverte kaffe. Ikke hadde noe annet å tilby, ville ikke du syns det var kjipt? Anonymkode: 77fdc...eb2
Gjest Hoia Skrevet 14. juli 2023 #137 Skrevet 14. juli 2023 Jeg har ikke trakter, Nespresso eller noe i den duren. Jeg hadde sånn sølvkanne tidligere, espresso. Det hender jeg kjøper en kaffe ute, men det ender ofte med at jeg lar den stå, bare fordi espresso er det billigste en kan kjøpe på kaffe, hvis en skal gjøre noe der. De iskaffene i butikken er visstnok ikke så bra å drikke. Nå har jeg startet et nytt prosjekt med iste, grønn te over natten i kjøleskapet, og kjøpt en sånn glasskopp på Clas Ohlson med sugerør. Men nå er det ut av Kvinneguiden!
Gjest Hoia Skrevet 14. juli 2023 #138 Skrevet 14. juli 2023 F.eks lese alle avisene, så kan en bare ta opp medbrakt ved siden av. Og la kaffen stå!
Akiba Skrevet 14. juli 2023 #140 Skrevet 14. juli 2023 Ingen trakter her, drikker som regel te i hus og kaffe på byen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå