Gå til innhold

Flere som ikke har kaffetrakter?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Overhodet ikke rart. Hvorfor skal du bruke plass på oppbevaring aven trakter når du  ikke drikker kaffe?

Vi er stordrikkere av kaffe, men har gått over til kun pulver. Det er raskere og enklere, og sparer mye benkeplass. Trakteren er stuet på loftet. Gjester får pulverkaffe.

Anonymkode: 55780...463

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Presskanne. Kun jeg som drikker kaffe hos oss. Går veldig fort å ordne ei kanne ved besøk

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville iallefall kjøpt en presskanne for en femtilapp til du får gjester 😛 spesielt hvis du inviterer for større selskap til bursdag f. eks, pulverkaffe smaker ikke særlig godt😅

Anonymkode: 98f43...72e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Som gjest drikker jeg helst det samme som vertskapet. Skjønner ikke hvorfor jeg absolutt skal drikke kaffe (eller serveres kaffe) når jeg besøker noen som ikke drikker kaffe selv. Jeg drikker mye kaffe, men jeg dør jo ikke av å bli servert noe annet når jeg besøker noen. Pulverkaffe smaker høgg uansett hvilken type det er, så det er bortkastede penger.

Det burde ikke forventes at noen som ikke drikker kaffe skal ha kaffetrakter, eller annet kaffebryggeutstyr for den del. 

Anonymkode: 04430...3bc

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

regner med at hun snakker for mange, for pulverkaffe er virkelig motbydelig. Det er det mange som er enige i.

Anonymkode: f5486...aaa

Det får være din mening 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke. Drikker ikke kaffe selv, har kapselmaskin til gjester med 3-4 ulike typer. 

Anonymkode: b8c15...c83

Skrevet

Jeg har ikke trakter. Har dog espressomaskin og flere håndbryggere.

Kjøp en presskanne om du vil ha noe å tilby kaffedrikkende gjester. Evt server te? Pulverkaffe er grusomt 🫢

AnonymBruker
Skrevet

Må jo si at jeg blir skuffet over å ikke få skikkelig kaffe når jeg er bedt på kaffe hos noen. I min verden er pulverkaffe noe man til nød kan drikke på hytta eller ute på tur. Sosial kaffe er traktekaffe eller god kaffemaskinkaffe. 

Anonymkode: 77fdc...eb2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ville iallefall kjøpt en presskanne for en femtilapp til du får gjester 😛 spesielt hvis du inviterer for større selskap til bursdag f. eks, pulverkaffe smaker ikke særlig godt😅

Anonymkode: 98f43...72e

Synes du ;) jeg foretrekker smaken av pulverkaffe. Og da kan også hver enkelt lett lage kaffen akkurat så sterk som man selv ønsker, og er ikke prisgitt den som har fylt en trakter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (10 timer siden):

Det får være din mening 😊

Det er jo nettopp det det ikke er. Veldig mange kaffedrikkere misliker pulverkaffe.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo nettopp det det ikke er. Veldig mange kaffedrikkere misliker pulverkaffe.

Men du kan ikke si det på vegne av absolutt alle som drikker pulverkaffe.....

Selv kjenner jeg flere som ikke har noe problem med å drikke pulverkaffe. B.l.a min egen samboer, som drikker det hver dag 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Synes du ;) jeg foretrekker smaken av pulverkaffe. Og da kan også hver enkelt lett lage kaffen akkurat så sterk som man selv ønsker, og er ikke prisgitt den som har fylt en trakter.

Ja, man kan bestemme selv hvilken grad av nasty kaffen skal være, men pulverkaffe er stusselig, kjipt og sørgelig uansett hvordan du vrir og vender på det. Det er alltid noen som insisterer på at de liker det, men det er virkelig ikke noe å servere gjester. Det finnes ingen grunn til å servere pulverkaffe.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har, men vet ikke hvordan jeg skal bruke den. Skal folk ha kaffe får de pulverkaffe 😄

Anonymkode: 7a62b...388

AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (1 minutt siden):

Men du kan ikke si det på vegne av absolutt alle som drikker pulverkaffe.....

Selv kjenner jeg flere som ikke har noe problem med å drikke pulverkaffe. B.l.a min egen samboer, som drikker det hver dag 😊

Jeg brukte ordet «mange». Hvordan du forstår «mange» som «alle» har jeg ingen forklaring på. At det finnes noen som er så dårlig vant at de foretrekker pulverkaffe, gjør det ikke til en ok ting å servere gjester.

• Liker 1
Skrevet

Har ikke kaffetrakter, har heller ikke kaffemaskin. Jeg drikker ikke kaffe.

Får jeg besøk, så blir de tilbudt pulverkaffe. Duger ikke det, da blir det te eller vann.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har, men vet ikke hvordan jeg skal bruke den. Skal folk ha kaffe får de pulverkaffe 😄

Få gjesten til å hjelpe deg, da. Jeg vil mye heller hjelpe deg å trakte kaffe, enn å drikke pulverkaffe. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, man kan bestemme selv hvilken grad av nasty kaffen skal være, men pulverkaffe er stusselig, kjipt og sørgelig uansett hvordan du vrir og vender på det. Det er alltid noen som insisterer på at de liker det, men det er virkelig ikke noe å servere gjester. Det finnes ingen grunn til å servere pulverkaffe.

Jo, det finnes mange grunner. Bruker ikke tid på sånne gammeldagse apparater som kaffetrakter 😄

AnonymBruker
Skrevet

Få gjesten til å hjelpe deg, da. Jeg vil mye heller hjelpe deg å trakte kaffe, enn å drikke pulverkaffe. 

Du kan få brus, har kjelleren full 😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg brukte ordet «mange». Hvordan du forstår «mange» som «alle» har jeg ingen forklaring på. At det finnes noen som er så dårlig vant at de foretrekker pulverkaffe, gjør det ikke til en ok ting å servere gjester.

Dårlig vant? Okei..... 😂 La nå folk få drikke det dem vil. Plager det deg at noen faktisk liker pulverkaffe? 😆

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat pakket vekk Moccamasteren etter å ha mast på lov av gubben. Kan rett og slett ikke fordra traktekaffe uansett hvor god bønnene er. Her brukes espressomaskinen og pulverkaffe når tiden er knapp. Gjester får velge hva de vil ha.

Anonymkode: 9ec19...2c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...