AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #141 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 8.7.2023 den 3.54): Jeg er ikke så stygg med gjester at jeg ikke kan tilby de kaffe som smaker godt Anonymkode: 461c7...732 Jeg liker aller best brasero frysetørket kaffe jeg da. Varmere jo bedre. Kaffe fra kaffetrakter er for kald. Anonymkode: a0691...5b0 1
rampeguri Skrevet 14. juli 2023 #142 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvordan er brus et alternativ til kaffe?? Brus er for barn. Jeg ønsker uansett ikke å sitte og tylle i meg hverken kalorier, sukker eller aspartam. Anonymkode: f5486...aaa Så hva er alternativet til voksne som ikke liker varme drikker når brus er for barn? Regner med at saft også er i samme kategorien fot deg? Skal vi bare drikke melk (som smaker verre enn kaffe) eller vann?
Gjest Hoia Skrevet 14. juli 2023 #143 Skrevet 14. juli 2023 De fleste sier jo ja takk da, det er bare å la den stå! På kafé bare be om en ekstra kopp, putte noe annet opp i koppen. En er ikke på besøk hos noen for å få noe, liksom! Men nå er det ut av det nettet her!
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #144 Skrevet 14. juli 2023 rampeguri skrev (17 minutter siden): Så hva er alternativet til voksne som ikke liker varme drikker når brus er for barn? Regner med at saft også er i samme kategorien fot deg? Skal vi bare drikke melk (som smaker verre enn kaffe) eller vann? Nå blander du veldig her. Mitt svar var til en som ville servere brus til vanlige voksne kaffedrikkende gjester, fordi h*n ikke like kaffe selv. At noen ikke liker varme drikker er helt irrelevant for det spørsmålet. Anonymkode: f5486...aaa
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #145 Skrevet 14. juli 2023 Jeg har ikke 🤷♀️ Anonymkode: 62572...58a
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #146 Skrevet 14. juli 2023 Har ikke kaffetrakter. Har derimot både presskanne og sånn moka/espresso-kanne. Og lager kaldbrygget kaffe til iskaffe nå om sommeren. Drikker traktekaffe på jobb, men fortrekker de andre. Anonymkode: a297b...1fa
Skogkatten Skrevet 14. juli 2023 #147 Skrevet 14. juli 2023 Jeg har ikke kaffetrakter, eller noe annet utstyr til kaffe. Hadde et glass pulverkaffe i skapet før, men det var det ingen som ville ha, så det har jeg kastet. Jeg ser ikke poenget med at jeg skal kjøpe inn noe som tar plass i skapet, og som bare skal brukes noen få ganger i året. Som en som ikke drikker kaffe, så er det begrenset hva jeg får av alternativer både hjemme hos folk og i møter eller lignende sammenhenger. Ofte ender jeg med et glass vann, fordi de ikke har så mye som en tepose i hus. Og det skal jeg liksom bare synes er greit, samtidig som det forventes at jeg skal kjøpe inn og oppbevare utstyr jeg selv ikke trenger, fordi kaffedrikkere og deres behov og vaner, tydeligvis er så mye viktigere enn meg. Nei, de får tilbud om te, og jeg har mengder av god og dyr løsvektte. Eller de kan få brus, kullsyrevann eller vann fra kranen, om de heller vil ha det. Det er mer enn jeg får å velge i hos mange kaffedrikkere, så jeg skammer meg ikke over å ikke tilby kaffe. Og om den kaffen er livsviktig, så får de ta med eget brukerutstyr. 1
tøydokka Skrevet 15. juli 2023 #148 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det er ingen som snakker om å kreve noe. Vi sier bare at kaffe er den vanligste sosiale drikken, og det er vanlig å drikke kaffe, det er vanlig å servere kaffe, det er ikke vanlig å ikke forholde seg til kaffe som sosial drikk. Du kan ikke sammenligne det med dine sære liker-ikke-greier. Anonymkode: f5486...aaa Er det sært å like vann med isbiter?
Million Skrevet 15. juli 2023 #149 Skrevet 15. juli 2023 Jeg har ikke kaffetrakter. Vil ikke kjøpe en kaffe/kapselmaskin heller, for det er ikke plass på benken. Orker ikke ha stående en maskin på benken og ta opp plass for noe som brukes så sjelden. Min egen fordøyelse tåler ikke kaffe, får diare av det, så noe kaffemaskin/trakter hadde kun blitt en sjelden gang til gjester. Tilbyr gjestene instantkaffe (frysetørret pulverkaffe) og sier i fra at det er den type kaffe det er, så de kan velge å si ja eller nei til kaffe når de vet at det er "den dårlige typen". 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #150 Skrevet 15. juli 2023 tøydokka skrev (5 timer siden): Er det sært å like vann med isbiter? Nei, det sa jeg ikke. Anonymkode: f5486...aaa
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #151 Skrevet 16. juli 2023 Skogkatten skrev (På 14.7.2023 den 19.51): Jeg har ikke kaffetrakter, eller noe annet utstyr til kaffe. Hadde et glass pulverkaffe i skapet før, men det var det ingen som ville ha, så det har jeg kastet. Jeg ser ikke poenget med at jeg skal kjøpe inn noe som tar plass i skapet, og som bare skal brukes noen få ganger i året. Som en som ikke drikker kaffe, så er det begrenset hva jeg får av alternativer både hjemme hos folk og i møter eller lignende sammenhenger. Ofte ender jeg med et glass vann, fordi de ikke har så mye som en tepose i hus. Og det skal jeg liksom bare synes er greit, samtidig som det forventes at jeg skal kjøpe inn og oppbevare utstyr jeg selv ikke trenger, fordi kaffedrikkere og deres behov og vaner, tydeligvis er så mye viktigere enn meg. Nei, de får tilbud om te, og jeg har mengder av god og dyr løsvektte. Eller de kan få brus, kullsyrevann eller vann fra kranen, om de heller vil ha det. Det er mer enn jeg får å velge i hos mange kaffedrikkere, så jeg skammer meg ikke over å ikke tilby kaffe. Og om den kaffen er livsviktig, så får de ta med eget brukerutstyr. Vel, virker som både du og omgangskretsen din er relativt lite gjestfrie, så dere fortjener kanskje hverandre. Her i huset kan man få alt man ønsker, du hadde kunnet du den dyrbare løsvektsteen din (eller annen type te) om du hadde ønsket, du hadde til og med fått tilbehør til teen jeg selv ikke bruker (suketter, sitron, melk). En presskanne tar virkelig ikke all verdens med plass. Anonymkode: 23d59...5ed
GrønnNellik68 Skrevet 16. juli 2023 #152 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 7.7.2023 den 22.40): Jeg drikker ikke kaffe, og har ikke trakter. Får jeg besøk så tilbys de sånn kaffe som røres ut i kokt vann. Er det rart? Lurer på om jeg burde kjøpe en trakter Anonymkode: 4bfce...aff Jeg har bare vannkoker og tørr kaffe funker nå for meg. Slipper å tømme ut så mye. Er alene så har ikke hatt behov for trakter.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #153 Skrevet 16. juli 2023 Drikker kaffe hver dag, men for meg funker pulverkaffe og kokt vann helt greit. Tenkte å kjøpe en trakter kanskje men det er så enkelt med vannkoker og bare røre ut. Null renhold Anonymkode: b108a...eda
Citpensacola Skrevet 16. juli 2023 #154 Skrevet 16. juli 2023 Jeg har ikke kaffetrakter jeg heller. Lager stort sett kaffe med aeropress til meg selv, eller med V60 om jeg er skal ha mye eller har besøk. Hater ekstra "dingser" på kjøkkenbenken som går på strøm, så jeg bruker håndkvern når jeg lager kaffe.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #155 Skrevet 16. juli 2023 Jeg synes ikke at de som ikke drikker kaffe, må ha kaffe i tilfelle gjester. Den kan jo ikke stå åpen i evigheter heller, så det blir jo svinn. Jeg begynte å drikke kaffe da jeg bikket 30, og før det måtte gjester klare seg uten. De fleste visste jo at jeg ikke drakk kaffe, og da forventet de heller ikke å få det servert. Anonymkode: 92006...9c7
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #156 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 14.7.2023 den 2.20): Jeg synes det er sært at man ikke kan anstrenge seg såpass for en gjest. Kaffe er en alminnelig sosial drikk som folk forventer å få servert, og personlig synes jeg det er dårlige manerer å bare nekte fordi man ikke liker det selv. Virker som det er en prinsippsak for enkelte at de bare serverer det de selv liker, men det gjør dere ikke interessante eller unike - dere er bare sære og uhøflige, og det er barnslig å sitte her og nærmest skryte av det. Høflige folk setter gjesten i sentrum, ikke seg selv. Anonymkode: f5486...aaa Jeg synes det er rimelig sært å dra på besøk til folk som ikke drikker kaffe og forvente å få det servert. Det blir som om jeg skulle ha krevd havregrøt til frokost når jeg er på besøk hos slekta, fordi jeg pleier å spise det til frokost omtrent hver dag når jeg er hjemme. Litt av poenget med å dra på besøk hos folk, er vel at alt ikke må være som det er hjemme? Jeg er veldig glad i kaffe nå, men dauer ikke hvis jeg må gå noen dager uten. Jeg tok nylig med meg en pose nescafe gold på camping, men den smakte ikke så veldig godt, så jeg droppet kaffen noen dager. Kaffen smakte enda bedre da jeg kom hjem igjen. Anonymkode: 92006...9c7 1 1
Gjest Hoia Skrevet 16. juli 2023 #157 Skrevet 16. juli 2023 Jeg kjøper plenty av sånne Nescafe-glass med koffeinfri, og alle blir stående.
Gjest Peanut Skrevet 16. juli 2023 #158 Skrevet 16. juli 2023 Bruker Brasero og så har jeg en kaffemaskin på kjøkkenet som jeg må sette meg inn i hvordan fungerer.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #159 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg synes det er rimelig sært å dra på besøk til folk som ikke drikker kaffe og forvente å få det servert. Det blir som om jeg skulle ha krevd havregrøt til frokost når jeg er på besøk hos slekta, fordi jeg pleier å spise det til frokost omtrent hver dag når jeg er hjemme. Litt av poenget med å dra på besøk hos folk, er vel at alt ikke må være som det er hjemme? Jeg er veldig glad i kaffe nå, men dauer ikke hvis jeg må gå noen dager uten. Jeg tok nylig med meg en pose nescafe gold på camping, men den smakte ikke så veldig godt, så jeg droppet kaffen noen dager. Kaffen smakte enda bedre da jeg kom hjem igjen. Anonymkode: 92006...9c7 Kaffe er den mest brukte drikken sosialt så det er ikke sært å forvente kaffe. Har man kaker til så er det ikke noe annet som duger. Kaffe går om det er varmt eller kaldt ute, te blir man altfor varm av om sommeren. Anonymkode: 77fdc...eb2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #160 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 8.7.2023 den 15.27): Du klarer ikke engang å ha et glass pulverkaffe stående? Sært. Anonymkode: 2f100...c27 Jeg kjenner ingen som liker pulverkaffe. Eller. det er sikkert noen som drikker det, men jeg har forsøkt å lempe min nescafe over på nærmeste slekta. De er ivrige på å gå fjelltur, så jeg tenkte den kan komme godt med, men det er ingen som vil ha. En drikker presskannekaffe, de fleste jeg kjenner har trakter, en liker kun kaffekapsler.. Det blir umulig å gjøre alle til lags. Skal vi som ikke drikker kaffe (jeg drikker nå, men begynte sent), ha alle varianter på lur for å glede alle være gjester? Anonymkode: 92006...9c7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå