Gå til innhold

Flere som ikke har kaffetrakter?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt kapselmaskin tidligere men syntes det var for mye styr og mye avfall. Jeg har dessuten liten kjøkkenbenk og er bare en kaffedrikker til hverdags så her går det i pulverkaffe og gjester får presskannekaffe.

Anonymkode: daac9...902

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Drikker kaffe jeg, men ikke fra trakter. Har to kopper hver dag. Pulverkaffe passer meg best. Europris sin er den beste. 

Traktekaffe er ikke så godt at godt at jeg føler jeg går glipp av noe. Lagde kaffe på kjele fra jeg var 7 år. 

Kapselkaffe er for dyrt i forhold til smaken, masse avfall skaper det også .

Anonymkode: 95c0a...89f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er en dedikert kaffedrikker, og det er helt vanlig at folk ikke har trakter, og jeg forventer det heller ikke. Presskanne er knall, pulverkaffe er helt ok med tanke på gjester. (Men kjøp et glass Nescafe Gull eller noe annet ordentlig noe, ikke First Price/billig kaffe, den er på nivå med krigskaffe.)

Anonymkode: 822d4...d61

Nescafé sin pulverkaffe er ikke god! 

Anonymkode: 95c0a...89f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har en slik enkel filterholder for å lage kaffe til gjester:

https://www.clasohlson.com/no/Kaffefiltertrakt/

Den går både å sette over en kopp, eller over ei termokanne om det er større selskap. Veldig praktisk :) 

Bare heller varmt vann over fra vannkokeren. Tar nesten ikke plass i kjøkkenskap.

IMG_3923.jpeg

Anonymkode: 8c5cd...7ba

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke kaffetrakter, har presskanne og en espressomaskin.

Presskanne er ikke dyrt, men du må jo også ha kaffe til den. Malt kaffe blir surt om det står lenge, så da må du nesten kjøpe en fersk pose hver gang. Jeg bruker kaffekvern og bønner, det holder seg lengre når man maler en porsjon selv.

Pulverkaffe smaker dritt, men jeg tåler jo en kopp med det her og der. Skulle jeg bodd hos deg en ukes tid så hadde jeg kanskje kjøpt en presskanne da 😅

Har du mye gjester ville jeg investert. Jeg har barskapet fullt av sprit og vin som er mer til gjester enn meg selv.

Anonymkode: b3c96...d3f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kaffetrakter som jeg bruker de dagene jeg er hjemme hele dagen (drikker mye kaffe), og en kapselmaskin som jeg bruker hvis jeg ikke er så mye hjemme. Foretrekker kaffe fra kaffetrakter. Er vokst opp med kokekaffe, det synes jeg IKKE er noe godt. Pulverkaffe drikker jeg bare på morningen når jeg bor på hotell.

Anonymkode: 23d59...5ed

Skrevet

Jeg drikker en kopp eller to til dagen, men bruker pulverkaffe. Hadde kaffetrakter, men den tok så mye plass på mitt veldig lille kjøkken, og lenge drakk jeg nesten bare te. Jeg gav bort kaffetrakteren til noen som trengte den mer enn meg, og serverer pulverkaffe til gjester. Det er helt ok. 

Jeg kjøper Beanies kaffe på diggbox.no masse gode smaker 😋

AnonymBruker
Skrevet
Flintis skrev (21 timer siden):

Jeg er litt tvisynt på det. Som gjest må en ta det en får du drikker ikke kaffe og tilbyr pulverkaffe, et greit alternativ, men ikke optimalt.

Kaffe er en sosial drikk alternativt te til de som ikke drikker kaffe. 

Så til spørsmålet om trakter. Trakter er bedre enn pulverkaffe, men vil du imponere som vert kan det være greit å gå for presskanne eller en gammeldags kaffekjel noe som er skjeldent.

En enda mer skjelden metode er vel slike bryggere som danner vakum.

For deg som antagelig ikke har den store interessen for kaffe tror jeg presskanne er tingen, litt billigere enn trakter  tar mindre plass, litt mer oppvask, og bedre resultat.

Veldig uenig her, 

Ok, for endel år siden var pulverkaffe triste greier (Nescafe Gold🤮), Men det har kommet nye typer pulverkaffe i butikkene de siste årene. Prøv Nescafe Espresso. Til "norsk" krus/kopp: To stappfulle teskjeer. Smaker aldeles supert. Foretrekker det når som helst i stedet for traktekaffe. 

Anonymkode: 966d0...431

• Liker 2
Gjest Albbas
Skrevet
2 hours ago, Mardina said:

De fleste som drikker kaffe, klarer nok å "tvinge" ned en kopp eller to med pulverkaffe 😄 Ikke nødvendig å ha kaffetrakter 😊

Nei, vi er ganske mange som ikke greier å tvinge ned pulverkaffe. 😨😨 Jeg kan tvinge det ned hvis det er i form av iskaffe med melk, isbiter og sukker, men fortsatt ikke noe godt... 

Malt kaffe kan fryses ned så det varer litt lengre. 😊

Skrevet (endret)
Adobyen skrev (2 timer siden):

Ja, jeg har sett på noen sånn ca 5-10 000.  Jeg hadde tenkt å bruke av skattepengene i år, men så ble jeg litt gjerrig hehe. Får tenke på det litt til. Bruker du din mye?  Hvor ofte må du løsne og vaske deler?  Er det sånn melkeskummer i den?  

Brukes flere ganger daglig av flere voksne + gjester

Delene går i maskinen hver kveld men en må ikke det er bare pga rutinen i det

https://www.power.no/kjoekkenmaskiner/kaffe-og-te/kaffe-og-espressomaskiner/automatisk-kaffemaskin/siemens-te651319rw-kaffemaskin/p-1070544/

Denne jeg har, og ledningen for melkeskum er pop og for å lage varm sjokolademelk 😋

Valgte vekk melkebeholder pga det anså jeg som ett svinnprosjekt å ha

Endret av Fru Uperfekt
Gjest Adobyen
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (4 minutter siden):

Brukes flere ganger daglig av flere voksne + gjester

Delene går i maskinen hver kveld men en må ikke det er bare pga rutinen i det

https://www.power.no/kjoekkenmaskiner/kaffe-og-te/kaffe-og-espressomaskiner/automatisk-kaffemaskin/siemens-te651319rw-kaffemaskin/p-1070544/

Denne jeg har, og ledningen for melkeskum er pop og for å lage varm sjokolademelk 😋

Valgte vekk melkebeholder pga det anså jeg som ett svinnprosjekt å ha

Takk for svar :) vaskingen høres jo grei ut når delene tåler oppvaskmaskin. Jeg putter også det meste der, og kjører ofte bare en halvtimes hurtigvask på f.eks  kolben og filterholderen til kaffetrakteren og delene til kapselmaskinen.  Der går også delene til foodprocessor/blender om jeg har laget meg smoothie/milkshake o.l.  Det er latterlig mange tekniske duppeditter i et kjøkken 😂 jeg må ha dem rene fort, spesielt på sommeren med fluer i luften.

Flott kaffemaskin du har der! Jeg får følge med på tilbudene.

Skrevet
Albbas skrev (22 minutter siden):

Nei, vi er ganske mange som ikke greier å tvinge ned pulverkaffe. 😨😨 Jeg kan tvinge det ned hvis det er i form av iskaffe med melk, isbiter og sukker, men fortsatt ikke noe godt... 

Malt kaffe kan fryses ned så det varer litt lengre. 😊

Da spør man om det er greit for gjestene med pulverkaffe 😊 

Regner med at du ikke snakker for alle, når du sier at ikke alle liker pulverkaffe 😄

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lånte bort min Moccamaster for mange år siden. Ikke fått den igjen. 

Jeg bruker presskanne hjemme. Til nød pulverkaffe. Ikke den vanlige, men f.eks. nescafe espresso. 

Anonymkode: 8c692...7ff

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg lånte bort min Moccamaster for mange år siden. Ikke fått den igjen. 

Jeg bruker presskanne hjemme. Til nød pulverkaffe. Ikke den vanlige, men f.eks. nescafe espresso. 

Glemte å skrive at kaffen oppbevarer jeg i fryseren. 

Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Glemte å skrive at kaffen oppbevarer jeg i fryseren. 

Det var lurt. Så dyr som kaffen har blitt nå til full pris ☹️ jeg kjøper mye når det kommer gode tilbud, så fra nå av skal jeg også lagre litt i fryseren.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har verken trakter eller pulverkaffe. Gjester tilbys vann, brus, juice, eller te. 

Anonymkode: 66e70...c0a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke kaffetrakter. Bruker presskanne, eller kaffekjele. Beste kaffen.

Anonymkode: 0d7bf...318

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jfr. diskusjonen her om å "servere ordentlig kaffe", mener dere at man bør ha kaffetrakter?! 

Traktekaffe er jo aldri godt, i motsetning til alle andre typer kaffe... 

Anonymkode: 04d6e...772

Har hørt at traktekaffi blir besk etter 20 minuttar...så gammal kaffi er fæl og sur

Skrevet
Adobyen skrev (54 minutter siden):

Takk for svar :) vaskingen høres jo grei ut når delene tåler oppvaskmaskin. Jeg putter også det meste der, og kjører ofte bare en halvtimes hurtigvask på f.eks  kolben og filterholderen til kaffetrakteren og delene til kapselmaskinen.  Der går også delene til foodprocessor/blender om jeg har laget meg smoothie/milkshake o.l.  Det er latterlig mange tekniske duppeditter i et kjøkken 😂 jeg må ha dem rene fort, spesielt på sommeren med fluer i luften.

Flott kaffemaskin du har der! Jeg får følge med på tilbudene.

Gjør det

Den modellen har samme utg pris nå som når jeg kjøpte for flere år siden. Meldte meg inn i handlesenterklubber og elektronikkbutikker gikk ca 6-9 mnd så fikk jeg en kupong og kjøpte den. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg har verken trakter eller pulverkaffe. Gjester tilbys vann, brus, juice, eller te. 

Anonymkode: 66e70...c0a

Hva når det er bursdag eller andre lag? Ingen kaffe er trist . 

Anonymkode: 77fdc...eb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...