Gå til innhold

Flere som ikke har kaffetrakter?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Untatt den ene med som smaker grevling. Den er faktisk verre syns jeg 😆

Anonymkode: fddf4...032

Hohoho! Det tror jeg på! 😅

Anonymkode: f3115...dff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en dedikert kaffedrikker, og det er helt vanlig at folk ikke har trakter, og jeg forventer det heller ikke. Presskanne er knall, pulverkaffe er helt ok med tanke på gjester. (Men kjøp et glass Nescafe Gull eller noe annet ordentlig noe, ikke First Price/billig kaffe, den er på nivå med krigskaffe.)

Anonymkode: 822d4...d61

• Liker 1
Skrevet

Dette er et fint alternativ til kaffetrakter. Da traktes kaffe på samme måte som ved kaffetrakter, og så er det lett å sette i et skap når den ikke er i bruk.

Screenshot_20230708_142515_Samsung Internet.jpg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet heldigvis ikke om mange som ikke har kaffetrakter eller en brukbar kaffemaskin. Pulverkaffe er ikke bra, det blir ikke riktig temp ved tillaging eller noe. Og det er kjipt å måtte ta med egen kaffe på besøk, men det har hendt at jeg har gjort det. Sosialt besøk uten skikkelig kaffe er ikke noe for meg. 

Anonymkode: 77fdc...eb2

AnonymBruker
Skrevet

Oppfordrer alle til å gidde å ta seg tid til å servere ordentlig kaffe, selv om man ikke drikker det selv. 

• Nyttig 1
Skrevet

Fekk ufrillig traktar i julegåve for mange år sidan sjølv om eg ikkje var kaffidrikkar av slektning som ville ha kaffi på besøk. Men no for nokre år sidan solgte eg traktaren på facebook market og serverer pulverkaffi til dei kaffitørste. Voila, betre plass på kjøkkenet!

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jfr. diskusjonen her om å "servere ordentlig kaffe", mener dere at man bør ha kaffetrakter?! 

Traktekaffe er jo aldri godt, i motsetning til alle andre typer kaffe... 

Anonymkode: 04d6e...772

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kaffe smaker og lukter utrolig vondt, så her i huset finnes det ikke.

Skal du drikke kaffe her, må du ha med på termos 😅

Anonymkode: 1fd0f...429

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kaffe smaker og lukter utrolig vondt, så her i huset finnes det ikke.

Skal du drikke kaffe her, må du ha med på termos 😅

Anonymkode: 1fd0f...429

Du klarer ikke engang å ha et glass pulverkaffe stående? Sært.

Anonymkode: 2f100...c27

• Liker 2
Skrevet

Har heller ikke, her i huset drikker vi te.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jfr. diskusjonen her om å "servere ordentlig kaffe", mener dere at man bør ha kaffetrakter?! 

Traktekaffe er jo aldri godt, i motsetning til alle andre typer kaffe... 

Anonymkode: 04d6e...772

Jo, riktig laget så er det veldig godt. Passe temperatur på vann og nykvernede kaffebønner av god kvalitet har alt å si også her. 

• Liker 1
Gjest Adobyen
Skrevet (endret)

Jeg er glad i kaffe, og har mange måter å lage det på. Kaffekjele, perkulator, presskanne, kapselmaskin og kaffetrakter.  Nå bruker jeg mest trakteren. 

Jeg har veldig lyst på en fin espressomaskin med hele bønner og alt som hører til, men det er jo dyrt, og jeg har ikke lyst på noe som er et ork å vaske.

For folk som ikke drikker kaffe, men ønsker å ha mulighet for å servere det, tror jeg at en kapselmaskin er lurt å ha.  Det er praktisk, lett å holde rent og kapslene holder seg lenge i motsetning til kaffe i boks og pose.
Når jeg blir servert en kopp te, så blir jeg glad. Det trenger ikke å være kaffe :) 

Endret av Adobyen
AnonymBruker
Skrevet

Kaffetrakter? Nei, det er lenge siden. Klarer ikke drikke sånn kaffe lenger 😅

Anonymkode: 26d11...c6f

• Liker 1
Skrevet

Jeg drikker ikke kaffe og har ergo heller ikke kaffetrakter. Jeg har en presskanne beregnet på kaffe, men jeg har ikke hatt kaffe i hus på mange år. Alle  gjestene mine drikker te også (og vil gjerne benytte seg av mitt store utvalg), så kaffen jeg hadde liggende, både til presskanne og pulverkaffe, gikk ut på dato. Skulle jeg mot formodning ha gjester som ikke klarer seg noen timer uten, har jeg matbutikk i samme hus, men det har  ennå ikke vært noe problem. For øvrig synes jeg det er ganske spesielt å forvente at folk skal ha kaffeutstyr når de ikke drikker kaffe - jeg regner ikke med å få te hos folk som ikke drikker det selv, og særlig ikke at de skal ha noe mer avansert enn teposer.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke kaffetrakter. Gjestene får pulverkaffe, og det vet de. De eneste som besøker oss er foreldrene våre og søsken. 

Anonymkode: e8400...732

• Liker 1
Skrevet

De fleste som drikker kaffe, klarer nok å "tvinge" ned en kopp eller to med pulverkaffe 😄 Ikke nødvendig å ha kaffetrakter 😊

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg drikker ikke kaffe, og har ikke trakter.

Får jeg besøk så tilbys de sånn kaffe som røres ut i kokt vann.

Er det rart? Lurer på om jeg burde kjøpe en trakter

Anonymkode: 4bfce...aff

Helt ok. Jeg har bønnemaskin hjemme men forventer ikke annet enn pulverkaffe hos andre

Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Jeg drikker ikke kaffe og har ergo heller ikke kaffetrakter. Jeg har en presskanne beregnet på kaffe, men jeg har ikke hatt kaffe i hus på mange år. Alle  gjestene mine drikker te også (og vil gjerne benytte seg av mitt store utvalg), så kaffen jeg hadde liggende, både til presskanne og pulverkaffe, gikk ut på dato. Skulle jeg mot formodning ha gjester som ikke klarer seg noen timer uten, har jeg matbutikk i samme hus, men det har  ennå ikke vært noe problem. For øvrig synes jeg det er ganske spesielt å forvente at folk skal ha kaffeutstyr når de ikke drikker kaffe - jeg regner ikke med å få te hos folk som ikke drikker det selv, og særlig ikke at de skal ha noe mer avansert enn teposer.

Jeg har men har venninner jeg kan gi teen til når det er mindre enn 3mnd til utløpsdato 🙂 

Skrevet
Adobyen skrev (1 time siden):

Jeg er glad i kaffe, og har mange måter å lage det på. Kaffekjele, perkulator, presskanne, kapselmaskin og kaffetrakter.  Nå bruker jeg mest trakteren. 

Jeg har veldig lyst på en fin espressomaskin med hele bønner og alt som hører til, men det er jo dyrt, og jeg har ikke lyst på noe som er et ork å vaske.

For folk som ikke drikker kaffe, men ønsker å ha mulighet for å servere det, tror jeg at en kapselmaskin er lurt å ha.  Det er praktisk, lett å holde rent og kapslene holder seg lenge i motsetning til kaffe i boks og pose.
Når jeg blir servert en kopp te, så blir jeg glad. Det trenger ikke å være kaffe :) 

Det er ikke ett ork å vaske, men det er dyrt ja. Min hadde jeg kupong på så kostet bare 5k i sin tid (halvpris)

Gjest Adobyen
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (9 minutter siden):

Det er ikke ett ork å vaske, men det er dyrt ja. Min hadde jeg kupong på så kostet bare 5k i sin tid (halvpris)

Ja, jeg har sett på noen sånn ca 5-10 000.  Jeg hadde tenkt å bruke av skattepengene i år, men så ble jeg litt gjerrig hehe. Får tenke på det litt til. Bruker du din mye?  Hvor ofte må du løsne og vaske deler?  Er det sånn melkeskummer i den?  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...