Ms. Steele Skrevet 2. november Forfatter #181 Del Skrevet 2. november Nesten én måned har gått siden sist ser jeg. Årsaken er rett og slett at jeg har vært syk. Jeg skrev sist at kroppen ikke kjentes helt på topp ut. Det hadde jeg visst rett i at den ikke var. Jeg var litt uggen i kroppen noen dager og så brøt det ut en luftveisinfeksjon som varte helt til nå. Jeg hoster litt fremdeles, men er mye bedre. Feberen er også borte, men den satt jammen lenge i. Så oppsummert så har det blitt tilnærmet null trening og svært lite fokus på kosthold den siste måneden. Derfor er vekten som den var for én måned siden også. I dag har jeg fått prøvd meg litt på å løpe igjen. Løpeformen var ikke helt der den kunne ha vært, men jeg ser på klokka at det er estimert til en Running index på 39 i dag. Det går som elite i min aldersgruppe, så jeg er fornøyd jeg Før jeg ble syk så lå jeg på 44. Det vil si i praksis at jeg bruker 5 minutter lengre tid på en 10 km løpetur enn jeg gjorde for bare fire uker siden. 5 km utgjør ca 3 minutter forskjell. Tipper at jeg kan klare å komme meg tilbake dit om det ikke kommer noe mer som setter meg tilbake. Ikke at jeg skal løpe noen konkurranser akkurat nå, men jeg vil jo tilbake til den formen som jeg hadde. Det er fryktelig kjedelig med både skader og sykdom, men slikt må jeg nesten bare regne med. Livet er ikke for pyser 😅 Jeg har altså ikke vært så flink med kostholdet. Målet om å nå 60 kg innen jul kan jeg nok bare glemme, men jeg kan jo fremdeles gå ned noe. Kanskje jeg kan klare 5 kg ned? Har planer om å starte føring av kcal igjen på mandag. Har sånn smått begynt nå, men det kjennes litt halvhjertet. Tror jeg må gå all in om det skal ha noe for seg. Jeg er uansett ved godt mot og gleder meg over at jeg er i stand til å løpe igjen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 2. november #182 Del Skrevet 2. november Klem til deg! Det er noe dritt når sykdom tar helt over... man føler seg virkelig ikke som seg selv da. Men kjempefint å se deg her igjen nå, og godt å høre at du har fått prøve deg på løping igjen. Lykke til med kostholdet kommende uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 6. november #183 Del Skrevet 6. november Så bra at du føler deg bedre nå! Jeg er selv potte forkjøla og kjenner at det er trassig og tungt med tvungen treningspause, selv om det nok er nødvendig. Håper du får startet trening igjen snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 6. november Forfatter #184 Del Skrevet 6. november Takk for oppmuntringen @Amatariel og @KaBom Formen er svært mye bedre og jeg er snart tilbake der jeg var. Kostholdet har jeg nå fått orden på igjen og det føles deilig! Da kommer nok vektnedgangen etter hvert også vil jeg tro. Løpetreningen med påfølgende styrke på mandag gikk bra. Pulsen ble litt ekstra høy riktignok, men det er ikke annet å vente etter en runde med luftveisinfeksjon. Det tar tid for kroppen å hente seg helt inn igjen. Styrketrening i går gikk også fint. Klarte til og med å øke noen kilo på flere av vektene på bena i forhold til tidligere treninger, så det var ganske overraskende fakisk! Nå er det bare overkroppen som jeg må få styrket opp igjen, for der kjenner jeg godt at jeg er altfor svak. I dag skal jeg endelig få kommet meg på den "helvetesøkten" som tar for seg både kondisjon og tung styrke i ett igjen. Det er jo en slags crossfit. Både gruer og gleder meg til den. Gruer meg mest fordi at deler av kroppen er så lemster og støl etter gårsdagens økt. Får ta meg en god oppvarming i forkant så pleier det å gå seg til Jeg trenger jo heller ikke trene så fryktelig tungt nødvendigvis. Det styrer jeg heldigvis selv på de øktene der. Jeg gleder meg jo også, for det er skikkelig gøy med slike treninger. Det kan minne litt om de øktene som de har på 16-ukers helvete på TV når de konkurrerer seg i mellom og med hverandre. Jeg digger det programmet der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 8. november #185 Del Skrevet 8. november Så kjekt å høre fra deg, @Ms. Steele! Håper siste rester av forkjølelse slipper så du får bedre løpeøkter. Hvordan er kneet ditt nå? Det er godt å kjøre seg helt i kjelleren innimellom. For mitt vedkommende er det dog lenge siden jeg har kjørt sånne økter. Men en dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 9. november Forfatter #186 Del Skrevet 9. november Økten på onsdag gikk over all forventning. Jeg holdt et høyt tempo hele veien slik jeg skulle og fikk gjennomført nesten alle øvelsene innen tiden var omme. Dagen etter var jeg litt sår i magemusklene, men ellers helt fin Torsdag ble det en «velfortjent» hviledag uten de største sprellene. I går ettermiddag løp jeg 8 km på terskelfart. Running Index var da på 42. Det er jeg kjempefornøyd med! Forrige lørdag så var den jo på 39. Det utgjør en forskjell for meg på 4 minutter på 10 km det. Så nå begynner jeg virkelig å ta igjen det tapte der. Nå blir det ikke mer trening før på mandag. Ikke at jeg ikke har lyst, vil eller kan, men jeg må lære meg til at selv om puls, pust og utholdenhet er på plass igjen så er ikke nødvendigvis sener og ledd det Det er jo en gang slik at der det er lite eller ingen blodgjennomstrømning så tar alt fryktelig lang tid. Det er ikke som lunger og hjerte som er blodfylte som bare det. Litt å tenke på det faktisk når man blir litt vel ivrig på løpefronten. Siste rester av forkjølelse er i ferd med å slippe taket nå @123qwe Litt småhosting og snørring innimellom, men kroppen kjennes frisk og fin ut. Kneet og nedre del av hamstringen begynte å krangle litt igjen på slutten av løpeturen i går. Så kjente jeg det igjen da jeg var og gikk en times tid med hunden i dag tidlig. Tar det bare som et tegn på at jeg må roe ned bittelitt og ikke hive meg over alt som er med en gang en forkjølelse og feber slipper taket. Ikke så lett for en som har maur i rumpa når det kommer til trening Jovisst er det godt å kjøre seg i kjelleren på trening innimellom. Det blir en skikkelig godfølelse etterpå selv om det kan være litt stridt når det står på. Du kommer nok dit igjen du også skal du se Vekten er dog et kapittel for seg, men jeg har i det minste tatt tilbake de gode vanene. Ligger ganske lavt i inntak igjen nå sånn jevnt over og får trent bra. Jeg vet at jeg må være tålmodig, men det er ikke alltid like lett det. Sliter litt med godtesug for tiden og greier ikke å holde meg sukkerfri på lørdagene. Tenker at det i bunn og grunn er helt ok, men jeg ser at jeg må jobbe med mengdene altså. 300-400 gram med smågodt i løpet av en lørdag er ikke noe særlig helsefremmede. Jepp, jeg har en jobb å gjøre der. Jeg tar den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 13. november Forfatter #187 Del Skrevet 13. november (endret) Endelig er jeg tilbake der jeg var på treningsfronten! Jeg hoster nå bare av og til under de hardeste øktene, og pulsen har begynt å bli normal igjen. Pulsen blir ikke ekstremt høy med mindre jeg virkelig gir full gass. Deilig! Jeg har fått trent løping og styrke med løpegruppa på mandag, styrketrening i går og CrossFit/HIIT i dag med et forrykende tempo. Alt i alt en veldig bra uke så langt. I morgen blir det hviledag. Kostholdet har jeg god kontroll på nå. Ser at fettprosenten er i ferd med å synke og muskelmassen øker tilsvarende. Det er alltid et godt tegn Jeg må fremdeles jobbe med det godtestyret mitt på lørdagene, men så lenge jeg klarer å spise fornuftig og sunt ellers i ukedagene så tar jeg det litt mer med ro. Håper på noen gram ned innen veiedagen på fredag. Det er ikke så godt når klærne strammer. Gleder meg til den dagen jeg kan se resultater Endret 13. november av Ms. Steele Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 14. november #188 Del Skrevet 14. november Wow, det er jo fantastisk! Flink du er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 15. november #189 Del Skrevet 15. november Ms. Steele skrev (På 9.11.2024 den 14.40): Siste rester av forkjølelse er i ferd med å slippe taket nå @123qwe Litt småhosting og snørring innimellom, men kroppen kjennes frisk og fin ut. Kneet og nedre del av hamstringen begynte å krangle litt igjen på slutten av løpeturen i går. Så kjente jeg det igjen da jeg var og gikk en times tid med hunden i dag tidlig. Tar det bare som et tegn på at jeg må roe ned bittelitt og ikke hive meg over alt som er med en gang en forkjølelse og feber slipper taket. Ikke så lett for en som har maur i rumpa når det kommer til trening Jovisst er det godt å kjøre seg i kjelleren på trening innimellom. Det blir en skikkelig godfølelse etterpå selv om det kan være litt stridt når det står på. Du kommer nok dit igjen du også skal du se Hehe, ja kan kjenne meg igjen i å ikke evne å ta det rolig når man er gira 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet søndag kl 16:45 Forfatter #190 Del Skrevet søndag kl 16:45 Det ble ikke noe vektnedgang denne uken, men heller ikke opp da i det minste. Fettprosenten ser ut til å gå ned og muskelmassen opp. Det blir jeg jo glad for å se. Jeg klarer ikke helt å holde meg unna søtsakene i helgene. Det blir altfor mye og det ødelegger nok en del for den totale nedgangen. Treningen har jeg mer kontroll på. I går løp jeg 10 km og det kjennes helt ok. Jeg ble ikke spesielt sliten heller. Greit nok at jeg ikke løp på mer enn terskelfart, men det var jo meningen også. Nå må jeg ha fokus på å bygge opp sener og ledd. Puls og pust har jeg full kontroll på. Sener og ledd trenger som kjent mye mer tid, kanskje flere måneder også. Så her må jeg bare være tålmodig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet mandag kl 09:37 #191 Del Skrevet mandag kl 09:37 Ms. Steele skrev (16 timer siden): Fettprosenten ser ut til å gå ned og muskelmassen opp. Dette er jo suupert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå