Gå til innhold

Samboer tar ut egenmeldinger for småting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg føler meg skikkelig slem, men jeg reagerer sånn på hva samboer tar egenmelding for. Han kan ta ut fordi han har sovet dårlig, er litt snufsete eller har vondt i magen. Han har en jobb der han kan ha hjemmekontor, så dersom det er litt forkjølelse kan han være hjemme og gjøre jobben for å ikke smitte andre. Jeg tar først egenmeldinger dersom jeg har sykdom som kan smitte andre (ikke mulighet til hjemmekontor). det jeg egentlig lurer på er hva som er normalt? Er jeg urimelig som mener at man bør gå på jobb selv om man har litt vondt i hodet eller har sovet dårlig? 

Anonymkode: a66ae...0da

  • Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar ut egenmelding om jeg ikke får brukt CPAP-maskinen. Uten den sover jeg ekstremt dårlig. En god natt søvn er viktig når en er bussjåfør.

  • Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du henger deg opp i småting. Vondt i hodet og jobbe er faktisk ganske plagsomt. Noen ganger har man behov for egenmelding og det er opp til enhver person å definere selv hva som skal til for egenmelding. Glad du ikke er min sjef for å si det slik.

Anonymkode: 3cff6...a59

  • Liker 27
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike får jeg til å slutte med det tullet, eller å si opp. Man tåler å være litt snufsete eller trøtt. 

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer da helt an på hvilken jobb man har! Å hvorfor bryr du deg, han er voksen 

Anonymkode: f7d47...fc3

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man i utgangspunktet er frisk, så er det tull å ta egenmelding for slike ting, SPESIELT hvis man har mulighet for hjemmekontor. 

Anonymkode: b2cd1...c46

  • Liker 26
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er en voksen mann han gjør som han vil, folk er forskjellige 

Anonymkode: 976e1...7b2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodepine og kontorjobb? Da hadde nok jeg tatt egenmelding også… Hodepine kan være ganske vondt, og å sitte å bruke øynene å fokusere på en skjerm i 8 timer er kanskje ikke det beste da… 

Anonymkode: 90dce...bd3

  • Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan da ikke være en tipp-topp fyr ellers heller?

Han stiller opp for deg når du trenger det, eller handler det meste om han? Han tar unna oppvaskmaskin og klesvask, uten å dumpe oppgaver på deg? 

Eller er han generelt en lat unnasluntrer? 

Anonymkode: 4a7ba...d9c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan til dels forstå deg, selv om akkurat hodepine og hjemmekontor ikke er en bra kombo for noen tror jeg. Dårlig arbeidsmoral er uansett noe jeg syns er ekstremt usexy, og jeg syns i utgangspunktet det er puslete å bruke egenmelding på småtteri uavhengig av kjønn.

Endret av 17.11
  • Liker 28
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.11 skrev (1 minutt siden):

Dårlig arbeidsmoral er uansett noe jeg syns er ekstremt usexy, og jeg syns i utgangspunktet det er puslete å bruke egenmelding på småtteri uavhengig av kjønn.

støtter 

Anonymkode: 80ce7...015

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg TS, så jeg synes ikke du er urimelig. Kunne selv aldri taklet at min mann tok egenmelding for sånne småting. Jeg tenker det tyder på dårlig arbeidsmoral. Men, det kommer selvsagt litt an på hvilken jobb man har. Noen jobber tenker jeg det er mer «innafor» å være hjemme med vondt i hodet eller magen, men ikke når man har mulighet for hjemmekontor. Da tar man hjemmekontor og ser an formen litt utover dagen. Jeg kjenner flere med til dels store søvnproblemer. De sover lite i følge dem selv, men kommer likevel på jobb. 

Anonymkode: 28fbd...82a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at folk svarer ulikt, så velger å utdype:)

samboer har et yrke som jeg dessverre ikke forstår så veldig godt, men har skjønt at han ikke behøver å være veldig skjerpet til en hver tid. Han er veldig dyktig i yrket sitt og får jobbtilbud hele tiden. Han er frisk og har generelt en god moral. Han er virkelig fantastisk på det meste og dette gjør på ingen måte at jeg vurderer å gå fra han. Det jeg lurte på var om dette var normalt/innafor og om det er noe jeg burde ta opp med han. Jeg har nemlig selv en jobb (lærer på barneskolen) der det er utrolig kjipt med dårlig søvn/hodepine, men fordi jeg vet at jeg kan utføre jobben på en slik måte at barna fortsatt trives og lærer drar jeg fortsatt med slike plager på jobb.

TS

Anonymkode: a66ae...0da

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ser at folk svarer ulikt, så velger å utdype:)

samboer har et yrke som jeg dessverre ikke forstår så veldig godt, men har skjønt at han ikke behøver å være veldig skjerpet til en hver tid. Han er veldig dyktig i yrket sitt og får jobbtilbud hele tiden. Han er frisk og har generelt en god moral. Han er virkelig fantastisk på det meste og dette gjør på ingen måte at jeg vurderer å gå fra han. Det jeg lurte på var om dette var normalt/innafor og om det er noe jeg burde ta opp med han. Jeg har nemlig selv en jobb (lærer på barneskolen) der det er utrolig kjipt med dårlig søvn/hodepine, men fordi jeg vet at jeg kan utføre jobben på en slik måte at barna fortsatt trives og lærer drar jeg fortsatt med slike plager på jobb.

TS

Anonymkode: a66ae...0da

Hvor mange egenneldingdager tar han ila et år?

Anonymkode: 964d3...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ser at folk svarer ulikt, så velger å utdype:)

samboer har et yrke som jeg dessverre ikke forstår så veldig godt, men har skjønt at han ikke behøver å være veldig skjerpet til en hver tid. Han er veldig dyktig i yrket sitt og får jobbtilbud hele tiden. Han er frisk og har generelt en god moral. Han er virkelig fantastisk på det meste og dette gjør på ingen måte at jeg vurderer å gå fra han. Det jeg lurte på var om dette var normalt/innafor og om det er noe jeg burde ta opp med han. Jeg har nemlig selv en jobb (lærer på barneskolen) der det er utrolig kjipt med dårlig søvn/hodepine, men fordi jeg vet at jeg kan utføre jobben på en slik måte at barna fortsatt trives og lærer drar jeg fortsatt med slike plager på jobb.

TS

Anonymkode: a66ae...0da

Alle reagerer forskjellig på sykdom. Jeg kunne ikke gått på jobb med hodepine, blir rett å slett kjempe dårlig og det forverres av stress og konsentrasjon. Det beste for min kropp da er å ta en rolig dag, gå en langsom tur i frisk luft, ligge på et mørkt og kjølig rom uten lyd og distraksjon… 

Anonymkode: 90dce...bd3

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Kommer da helt an på hvilken jobb man har! Å hvorfor bryr du deg, han er voksen 

Anonymkode: f7d47...fc3

Vel, jeg har hatt en partner som ikke tålte noen form for motgang, og det er ikke så morsomt i lengden, spesielt ikke når man får barn.

Anonymkode: 0bc0f...fe8

  • Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor mange egenneldingdager tar han ila et år?

Anonymkode: 964d3...478

Det er veldig vanskelig å svare på da jeg ikke teller dem.

Anonymkode: a66ae...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok en del som gjør det samme, men det er ikke innafor av den grunn. Trøtt eller litt snufsete er absolutt ingen grunn til å ta egenmelding. Hodepine kan være så mangt, men om han ikke har migrene  og det bare er litt stresshodepine han sliter med, så vil de fleste kunne ta Paracet/Ibux som ofte vil hjelpe og fint kunne jobbe.

Egenmelding er til for å brukes når man er for syk til å jobbe, å være trøtt eller litt snufsete er ikke å være syk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er litt todelt. Skal det alltid være slik at de som kan ha hjemmekontor, ikke "fortjener" å bruke egenmelding ved sykdom? Samtidig mener jeg jo at man kan presse seg litt hvis man klarer. 

Jeg jobber på sykehjem. Ved magevondt og dårlig mage blir jeg hjemme, selv om jeg vet det er noe jeg har spist og ikke omgangssyke. Umulig å kunne løpe på toalettet når man må. Det er dårlig bemanning og ikke rom for å jobbe tregere/ta ekstra pauser om man ikke er helt bra. 

Anonymkode: ec716...480

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...