Gå til innhold

Til dere som ikke liker Pride og dere som hetser det: Det er dere som gjør at vi trenger Pride. Dere "ødelegger" for dere selv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har det gått så langt at homofile som ikke støtter pride ikke er homofile nok. Hvor har det blitt av inkluderinga og alt det der som pride snakker så høyt om...

Anonymkode: 13814...ead

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Apis skrev (13 timer siden):

Dessverre er Pride blitt uangripelig, det er umulig å diskutere organisasjonen Fri, barn, seksualitet, hormonbehandling, kjønn etc,, uten å bli angrepet som homofob.

Dette er kjernen i hele problematikken. Nå vet vi ikke om folk/firmaer heiser regnbueflagget fordi de vil eller fordi de føler seg forpliktet til det.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nå har det gått så langt at homofile som ikke støtter pride ikke er homofile nok. Hvor har det blitt av inkluderinga og alt det der som pride snakker så høyt om...

Anonymkode: 13814...ead

Det gjelder "homofile" her og på nett

Anonymkode: 3bc46...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det gjelder "homofile" her og på nett

Du bekrefter bare det brukeren skriver ved å skrive "homofile". Vi eksisterer forresten ute i samfunnet, men du ser oss ikke i pride. 

Anonymkode: 7984f...11d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hank Amarillo skrev (12 timer siden):

Ved å sterilisere de som ikke passer inn?

Ved å gi folket _valget_ om de vil gjennomgå forskjellig type behandling.

Vi er ikke som staten, skjønner du, som krevde at transpersoner steriliserte seg frem til 2016 for å få byttet kjønn juridisk.

https://www.nrk.no/norge/vart-steriliserte-for-a-fa-riktig-kjonn-pa-papiret_-krev-unnskyldning-fra-staten-1.15068993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Bålkaffe said:

FRI og mange av oss som er allierte forsøker å gjøre bukt med de kjønnsrollene hver eneste dag.

Hva tenker du/dere om de i samfunnet som ønsker å beholde de kjønnsrollene man er oppvokst med i samfunnet? Hva synes du burde gjøres med de?

Anonymkode: c2051...5c5

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva tenker du/dere om de i samfunnet som ønsker å beholde de kjønnsrollene man er oppvokst med i samfunnet? Hva synes du burde gjøres med de?

Du velger å leve ditt eget liv. Men du kan ikke bestemme at andre folk skal innordne seg kjønnsroller. Det er styring av andres liv. Sier i hvert fall jeg som alltid før i pride-toget under ulike faner eller ser på toget.

Anonymkode: 65c10...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer regnbueflagg på balkongen i år. Utelukkende på grunn av alle stygge kommentarene rundt om kring på internett. Hadde aldri tenkt tanken før jeg så negativiteten. Føles ut som at vi trenger Pride mer enn noen gang.

Anonymkode: 81e2e...1af

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vurderer regnbueflagg på balkongen i år. Utelukkende på grunn av alle stygge kommentarene rundt om kring på internett. Hadde aldri tenkt tanken før jeg så negativiteten. Føles ut som at vi trenger Pride mer enn noen gang.

Anonymkode: 81e2e...1af

Jeg har heller aldri flagget for pride selv om jeg har sett og gått i toget. Har ikke vært tradisjon her å flagge. Ingen har noensinne kritisert meg for det heller, selv om noen prøver å skape en sannhet om at nå tvinger folk en til å flagge. Men jeg kommer til å henge opp flagg i år. Det er faktisk litt ubehagelig. Det rives ned og brennes en del pride-flagg nå, men det får bare gå. Mange her viser for øvrig sitt sanne ansikt i denne saken. Vanligvis ville de jo ha kritisert konservative muslimer etter terroraksjonen i fjor, men siden de selv får en del kritikk for fremstillingen sin av pride nå, så er de mer irritert på pride  og at de får kritikk selv enn på de som brenner flagg og gjør hærværk på andres private eiendom, samt terroraksjonen mot skeive (det begynner å bli en etablert sannhet også hos pst) i fjor. I alle andre tilfeller ville de ha forstått at flagging og gjennomføring er spesielt viktig i år - det er symbolsk timing - men de er blindet av at de selv får kritikk og at det ikke er mer kritikk mot muslimer. Prinsippløse som få de og, selv om de kritiserer andre for å være prinsippløse selv. Kulturkrigen lenge leve.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom jeg er skeiv selv så kan jeg se hvor folk kommer fra når det kommer til pride. Jeg føler selv at pride har endt opp med å bli nesten litt overtatt av fetisjer. Å elske seg selv er viktig, men det er også viktig at man ikke blir kalt homofob fordi man ikke vil se voksne menn i gaten kledd i lær og bånd. Hvis slike ting kunne blitt droppet så hadde pride betydd mer. Aksept går begge veier. 

Anonymkode: 330cc...b66

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvom jeg er skeiv selv så kan jeg se hvor folk kommer fra når det kommer til pride. Jeg føler selv at pride har endt opp med å bli nesten litt overtatt av fetisjer. Å elske seg selv er viktig, men det er også viktig at man ikke blir kalt homofob fordi man ikke vil se voksne menn i gaten kledd i lær og bånd. Hvis slike ting kunne blitt droppet så hadde pride betydd mer. Aksept går begge veier. 

Anonymkode: 330cc...b66

De fleste har regnbueflagg i hånda eller trynet når de kommer fra pride, kanskje et slags kostyme, men ikke lakk og lær. Slutt å jug. Hvis du ser toget, så er fetisjer en bitteliten del av det. Det er ingen av dere som faktisk ser toget, for det er umulig å komme til den konklusjon at fetisjer har tatt over. Det er rett og slett en usannhet man selv kan avklare hvis man ser det og teller hvor mange fetisjinnslag det er. Ikke det at jeg tror dere egentlig er opptatt av empiri. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

De kan for all del holde seg til de trange kjønnsrollene som de selv vil, men de har ingen rett til å be andre om å innfinne seg i å måtte leve etter de samme trange kjønnsrollene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/8/2023 at 8:13 AM, AnonymBruker said:

Vær tause, så blir det ikke så heftig debatt hver juni. Hvis det er det dere vil. 

Har man ikke noe pent å si så må man holde kjeft, skjønner jeg. 
Man må få si at man ikke synes noe om den militante holdningen Pride har (fått). Hvis man tror det gagner noe som helst, tar man feil. Dessuten har man vel militante i ymse variasjoner (religiøse), og de er jo helt gærne. 

Så det er sagt, 🌈 er nødvendig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amantha skrev (Akkurat nå):

Har man ikke noe pent å si så må man holde kjeft, skjønner jeg. 
Man må få si at man ikke synes noe om den militante holdningen Pride har (fått). Hvis man tror det gagner noe som helst, tar man feil. Dessuten har man vel militante i ymse variasjoner (religiøse), og de er jo helt gærne. 

Så det er sagt, 🌈 er nødvendig. 

Har man ikke noe pent å si så ikke si det er en fin leveregel, men ganske så situasjonsbasert.

I dette tilfellet så kan man egentlig se på mye av dette som konstruktive tilbakemeldinger som blir sagt med god hensikt. I mine øyne er det nyttig å få vite at hele opplegget er på vei i feil retning. Da kan det være smart å gjøre noe med det, som for eksempel å gå litt inn i seg selv og tenke at kanskje alle skal få ha rett til å ha sine egne preferanser så lenge de ikke hetser og utsetter andre for det.

Anonymkode: d5375...609

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har man ikke noe pent å si så ikke si det er en fin leveregel, men ganske så situasjonsbasert.

I dette tilfellet så kan man egentlig se på mye av dette som konstruktive tilbakemeldinger som blir sagt med god hensikt. I mine øyne er det nyttig å få vite at hele opplegget er på vei i feil retning. Da kan det være smart å gjøre noe med det, som for eksempel å gå litt inn i seg selv og tenke at kanskje alle skal få ha rett til å ha sine egne preferanser så lenge de ikke hetser og utsetter andre for det.

Hvem får ikke ha sine egne meninger? Og hvis man kommer med kritikk om at hele opplegget er på vei i feil retning, må man også dokumentere dette, slik at det blir troverdig. Hvis kritikken ikke er troverdig, er det vanskelig å ta den seriøst. Det kommer en rekke vage, uavklarte påstander om pride. Pride er blitt «noe mer». Pride går i feil retning. Pride får motstanden mot seg selv til å vokse. Pride er en ideologi. Pride handler ikke lenger om mangfold og aksept for skeive, men noe mer. Hvordan i all verden kan dette kalles konstruktiv kritikk når man overhodet ikke forstår hva kritikken er fordi det er så vag og insinuerende. At dere forstår hverandre, skjønner jeg heller ikke. Dere ser et eller annet, men det er veldig vanskelig å skjønne hva det er dere er, spesielt når formidlingen er så dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Bålkaffe said:

De kan for all del holde seg til de trange kjønnsrollene som de selv vil, men de har ingen rett til å be andre om å innfinne seg i å måtte leve etter de samme trange kjønnsrollene.

Og her ser vi jo at toleranse og aksept kun gjelder den ene veien for noen. Men når det gjelder den andre veien så er det et problem. Dette er litt av problemet for mange, at dere flagger aksept og toleranse for alle, men er ikke med på det selv.

(Da snakker jeg ikke om hat og hets, bare for å legge den ballen død)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

53 minutter siden, AnonymBruker said:

De fleste har regnbueflagg i hånda eller trynet når de kommer fra pride, kanskje et slags kostyme, men ikke lakk og lær. Slutt å jug. Hvis du ser toget, så er fetisjer en bitteliten del av det. Det er ingen av dere som faktisk ser toget, for det er umulig å komme til den konklusjon at fetisjer har tatt over. Det er rett og slett en usannhet man selv kan avklare hvis man ser det og teller hvor mange fetisjinnslag det er. Ikke det at jeg tror dere egentlig er opptatt av empiri. 

Men er ikke fetisj folkene en del av toget?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Og hvis man kommer med kritikk om at hele opplegget er på vei i feil retning, må man også dokumentere dette, slik at det blir troverdig.

Dersom du leser alle uttalelsene i denne tråden og alle andre tråder så ser du hva jeg mener. Den røde tråden er rett og slett at enhver ytring om at noen føler pride blir for mye blir møtt med at man settes i bås og da automatisk er en hater. Hvis vedkommende prøver å utdype hvorfor man tenker sånn blir man møtt med enda tykkere vegger i den båsen og slik fortsetter det.

Det er DET som blir for mye. Ikke nødvendigvis pride i seg selv. Det er enkeltindvider som sørger for at det er på vei i feil retning, og det går fort den veien jo flere som slenger seg på.

Vær venner, aksepter hverandres meninger uten å diskutere noe mer så går dette helt fint. La enkeltindivider og bedrifter delta og/eller flagge som de vil så går dette så fint atte. Er ikke hele poenget med pride å akseptere, inkludere og at alle skal behandles likt?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og her ser vi jo at toleranse og aksept kun gjelder den ene veien for noen. Men når det gjelder den andre veien så er det et problem. Dette er litt av problemet for mange, at dere flagger aksept og toleranse for alle, men er ikke med på det selv.

(Da snakker jeg ikke om hat og hets, bare for å legge den ballen død)

Nei nei nei nei nei. Å kritisere og ikke akseptere at andre skal styre andres liv, når dette livet er deres og ikke skader andre, er ikke intoleranse. Mener du at når man for eksempel ikke tolererer islamisters syn på at kvinner ikke får kjøre bil eller gå på skole, så er man selv intolerant. Dette blir for dumt. Hvis ikke man kan enes om hva noen ting betyr lenger, går det ikke an å ha noen diskusjon. Da kan vi like godt ta livet av språket først som sist.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dersom du leser alle uttalelsene i denne tråden og alle andre tråder så ser du hva jeg mener. Den røde tråden er rett og slett at enhver ytring om at noen føler pride blir for mye blir møtt med at man settes i bås og da automatisk er en hater. Hvis vedkommende prøver å utdype hvorfor man tenker sånn blir man møtt med enda tykkere vegger i den båsen og slik fortsetter det.

Det er DET som blir for mye. Ikke nødvendigvis pride i seg selv. Det er enkeltindvider som sørger for at det er på vei i feil retning, og det går fort den veien jo flere som slenger seg på.

Vær venner, aksepter hverandres meninger uten å diskutere noe mer så går dette helt fint. La enkeltindivider og bedrifter delta og/eller flagge som de vil så går dette så fint atte. Er ikke hele poenget med pride å akseptere, inkludere og at alle skal behandles likt?

For å legge til:
Det går selvsagt andre veien også. Igjen enkeltindivider som ikke klarer å la andre være i fred og begynner med hets som overhodet ikke er akseptabelt. Men det trenger ikke å bety at alle som ikke flagger, feirer eller synes det blir litt for overveldende for de personlig skal feies under samme kam og settes i samme bås. Sett i utenfra så settes nå denne gruppen i samme bås som pride deltakerne vil ut av. Hva oppnår vi med det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...