Gå til innhold

Til dere som ikke liker Pride og dere som hetser det: Det er dere som gjør at vi trenger Pride. Dere "ødelegger" for dere selv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men tror ikke dere skjønner det? Jo mer hets det skeive miljøet og pride får under, nettopp pride, jo mer fokus og desto mer Pride blir det. Leste i går at Oslo skal få en ny regnbuegate. På selveste Grønland. Smilte bredt for meg selv når jeg leste det.

Så for å si det med teskje: Jo mer negativitet det postes om pride, jo mer trengs det. Og vil derfor også bli mer synlig.

Som skeiv lærer, tar jeg det som en selvfølge at barna både lærer om mangfold og seksualitet og deltar i slike arrangementer også.

Så hvis dere ikke liker Pride, så ødelegger dere for dere selv ved å for eksempel komme med hets i kommentarmiljø, brenne prideflagg og lignende. Vær tause, så blir det ikke så heftig debatt hver juni. Hvis det er det dere vil. 

 

Anonymkode: 3bc46...49c

  • Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, de som skriker høyest om at man ikke trenger pride er de som er grunnen til at vi trenger det. 

Anonymkode: a3c02...f42

  • Liker 15
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

 Vær tause, så blir det ikke så heftig debatt hver juni. Hvis det er det dere vil. 

 

Anonymkode: 3bc46...49c

Jeg var enig med deg helt til jeg kom til siste setning.

Jeg ville foretrukket at det ble oppfordret til en åpen, god og saklig kommunikasjon fremfor taushet.
Vi trenger debatten, men vi trenger ikke den verbale skyttergravskrigen som skjer fra begge sider.

Anonymkode: 2eaca...ada

  • Liker 34
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg var enig med deg helt til jeg kom til siste setning.

Jeg ville foretrukket at det ble oppfordret til en åpen, god og saklig kommunikasjon fremfor taushet.
Vi trenger debatten, men vi trenger ikke den verbale skyttergravskrigen som skjer fra begge sider.

Anonymkode: 2eaca...ada

Men det er lov å si ifra på en saklig måte. Var vel det jeg mente

Anonymkode: 3bc46...49c

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt riktig, de må være lettere tilbakestående som ikke skjønner det. 

- "Hei jeg har homofobiske og transfobiske holdninger så det renner over og mener at Pride har gått altfor langt!" 

Ehhhh nei kjakan, du er grunnen. 

Anonymkode: 0481e...b8b

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke overta de der anti-woke-folkas argument om at alle andre er grunnen til at alt annet vokser. Det er lavmåls. La de ha den elendige metoden for seg selv.

Anonymkode: 65c10...d88

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

For å si det med teskje:

Jo mer moralpoliti Pride blir, jo mer får de folk mot seg. Veldig mange har ingen problemer med homofili, men de har store problemer med Pride og det å bli tvunget til å følge de meninger og den moral Pride har. Hvis ikke blir man utestengt, kansellert, shamed og kalt for "homofob". 

Jeg var selv veldig for pride før. Syntes det var bra med fokus på like rettigheter også for homofile, parader og flagg.

Nå har jeg hele greia langt oppi halsen. Ikke homofili, men Pride og deres militante moralpolitiske holdning.

Anonymkode: 28c46...9c9

Og jo mer DU fronter dette, jo mer fronter DE (vi) pride. Så enkelt er det bare. Mer hat = mer synlighet

Anonymkode: 3bc46...49c

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Og jo mer DU fronter dette, jo mer fronter DE (vi) pride. Så enkelt er det bare. Mer hat = mer synlighet

Anonymkode: 3bc46...49c

Ja, så det ender med en polarisering i stedet for å komme nærmere hverandre. 

Jeg reagerer i hvert fall dårlig på moralpoliti. Homofili er noe annet.

Anonymkode: 28c46...9c9

  • Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men tror ikke dere skjønner det? Jo mer hets det skeive miljøet og pride får under, nettopp pride, jo mer fokus og desto mer Pride blir det. Leste i går at Oslo skal få en ny regnbuegate. På selveste Grønland. Smilte bredt for meg selv når jeg leste det.

Så for å si det med teskje: Jo mer negativitet det postes om pride, jo mer trengs det. Og vil derfor også bli mer synlig.

Som skeiv lærer, tar jeg det som en selvfølge at barna både lærer om mangfold og seksualitet og deltar i slike arrangementer også.

Så hvis dere ikke liker Pride, så ødelegger dere for dere selv ved å for eksempel komme med hets i kommentarmiljø, brenne prideflagg og lignende. Vær tause, så blir det ikke så heftig debatt hver juni. Hvis det er det dere vil. 

 

Anonymkode: 3bc46...49c

Ja Vi trenger jo Pride fordi det handler om mennesker som er en utsatt gruppe for hets og angrep og hatske handlinger skal få lov å være synlige. Derfor trenger vi Pride.  Man er jo homofob man ikke liker at de tar plass og ikke gidder å forstå at de er en gruppe som risikerer å bli utsatt for vold bare for å elske den man elsker. De som klager på at "jammen må de være så synlige da" forstår jo ikke poenget. Ja de må være synlige . 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke homofob, men begynner å bli veldig lei alt som har med Pride å gjøre fordi det blir too much. Det er mange som meg. Altså ødelegger også "dere" for dere selv...

Anonymkode: 637b5...a46

  • Liker 29
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg er ikke homofob, men begynner å bli veldig lei alt som har med Pride å gjøre fordi det blir too much. Det er mange som meg. Altså ødelegger også "dere" for dere selv...

Anonymkode: 637b5...a46

Hvorfor mener du at det blir too much?

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ikke homofob, men begynner å bli veldig lei alt som har med Pride å gjøre fordi det blir too much. Det er mange som meg. Altså ødelegger også "dere" for dere selv...

Anonymkode: 637b5...a46

Men er man ikke strengt talt homofob da? 

Anonymkode: 3bc46...49c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Men er man ikke strengt talt homofob da? 

Anonymkode: 3bc46...49c

Homofob vil si at man har frykt for, eller svært negative holdninger til, homofili/homofile.

De fleste som skriver i disse trådene og er kritiske er det til Pride, woke og moralpolitiet - ikke homofili.

Anonymkode: 28c46...9c9

  • Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Homofob vil si at man har frykt for, eller svært negative holdninger til, homofili/homofile.

De fleste som skriver i disse trådene og er kritiske er det til Pride, woke og moralpolitiet - ikke homofili.

Anonymkode: 28c46...9c9

Og hvem er pride for og hvem går i pride-toget? Hva er hostorikken til hvorfor vi trenger pride?

Merkelig at de ikke klarer å forstå sammenhengen.

Anonymkode: 3bc46...49c

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Og hvem er pride for og hvem går i pride-toget? Hva er hostorikken til hvorfor vi trenger pride?

Merkelig at de ikke klarer å forstå sammenhengen.

Anonymkode: 3bc46...49c

Det er ikke hvem som går i toget eller hvem Pride er for som er problemet. Det er måten Pride går frem på og hvordan de presser andre til å måtte vise at de støtter dem. 

Pride snakker om at de jobber mot fordømmelse og intoleranse, men de ser ikke at de er på god vei til å bli fordømmende og intolerante selv.

Anonymkode: 28c46...9c9

  • Liker 30
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke hvem som går i toget eller hvem Pride er for som er problemet. Det er måten Pride går frem på og hvordan de presser andre til å måtte vise at de støtter dem. 

Pride snakker om at de jobber mot fordømmelse og intoleranse, men de ser ikke at de er på god vei til å bli fordømmende og intolerante selv.

Anonymkode: 28c46...9c9

Såklart er det det.

Anonymkode: 3bc46...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er Pride blitt uangripelig, det er umulig å diskutere organisasjonen Fri, barn, seksualitet, hormonbehandling, kjønn etc,, uten å bli angrepet som homofob.

  • Liker 31
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Såklart er det det.

Anonymkode: 3bc46...49c

Det begynner å bli vel fanatisk når man insisterer på å være et offer. 

Anonymkode: 28c46...9c9

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og jo mer DU fronter dette, jo mer fronter DE (vi) pride. Så enkelt er det bare. Mer hat = mer synlighet

Anonymkode: 3bc46...49c

Og jo mer synlighet, desto mer hat. Desto mer hat, desto mer synlighet. Det er jo helt likt tankesett som de dere klager på. Ser du ikke at dere er helt like?

Mens dere krangler så sitter vi andre på sidelinjen og venter på at verden kan gå videre. 

Anonymkode: 068df...9ee

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...