Gå til innhold

Gruer meg til sommerferie. Tips til aktiviteter når du er ensom og småblakk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange gode tips her så skal prøve å ikke repetere men hva med å ta et fysisk kurs? Da er man rundt andre mennesker i samme situasjon. Maling, tegning, noe teknisk, fotografi, koding, keramikk? Jeg vet ikke hva som interesserer deg. Kan noen ganger koste litt, men er ofte verdt det også kan man utvikle seg selv på egenhånd, finnes jo mye bra på youtube. Meld deg inn i grupper som omhandler hobbien din på nett. 

En annen ting er å dra på dagsturer, vet ikke om du kjører buss men jeg tar ofte bussen litt på måfå til jeg finner et litt nytt sted i nærheten av nabobyen f.eks. I turløyper er det jo mindre folk, hvis det gjør at du føler deg mer ensom. Hvis du f.eks. Bestemmer deg for at du skal lære deg å male eller fotografi kan du bruke det som "grunn" til at du drar rundt. Lærer deg motiver, lys, skygge. Bilder du tar kan også brukes som referanser hvis du maler eller tegner. Kanskje du kan lage deg et mål for sommeren? Noe som inspirerer deg? 

Er du glad i lage mat/bake? Her kan du også ha som mål at du skal lære deg noe nytt. At du skal ta et dypdykk i thaimat og lære deg å lage 4-5 retter. Her leser man mye bra på nettet eller ser på youtube. Dra på asiatiske butikker for inspirasjon kanskje, kjøp eller lån e en kokebok osv. 

Og til slutt vil jeg bare sende deg en 🤗 Er en del her i tråden som ikke forstår, og de er egentlig veldig heldig. Jeg synes også du er veldig flink som prøver og spør etter råd. Kanskje du også kan ta neste steget og være mere åpen om dette til venner også? Synes en del skrev på en litt flåsete måte ikke trådet når de brukte "vi" f.eks. men sannheten er jo at man kan være ensom selv om man er gift og har barn. Mange dårlige forhold der ute. Man kan være ensom selv om det ser ut som noen har 100 venner, fordi kanskje det er veldig overfladisk og/eller at man føler man ikke kan være seg selv rundt noen. Vet det er mange fler der ute som føler på ensomhet enn man tror, kanskje en av vennene dine gjør det selv om alt ser bra ut fra utsiden. Kanskje paret du ser i parken krangler hver dag, men at du oppfører seg når de er ute blandt andre. Viktig å tenke på det også. 

 

Lykke til 🤗

(skrev nok surrete fordi jeg akkurat sto opp, beklager det men håper det er forståelig) 

 

Anonymkode: ad3a8...93b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis hun jobber ellers i året og skal ha fire ukers ferie, er det litt rart å foreslå sommerjobb. Hun trenger jo ferie som alle andre. Jeg ville gått masse på stranda, dratt på utflukter, gjort prosjekter i huset, hagearbeid, grillet i hagen eller på terrassen, spist is, lest gode bøker, mm

Anonymkode: 5d6c1...f60

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter oppunder forslag som å telte/campe ute i naturen (bua har jo mye man kan låne). Det er de fineste tidene jeg har om sommeren. Gjerne med en fiskestang. Og avhengig av hvor du bor så kan du lage digg fiskemiddag på plassen (fleste steder på Østlandet er det jo totalforbud mot all ild akkurat nå)

Ta med ei god bok også, pluss noe snacks, stemningslys, noe godt å drikke og man har jo nesten en glampingopplevelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...