Gå til innhold

Gruer meg til sommerferie. Tips til aktiviteter når du er ensom og småblakk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 8.6.2023 den 3.18):

Nei det er kanskje ikke like gøy alene, men om det er ståa så må man jo bare gjøre det beste utav det. Hjelper ikke å være negativ og syns synd på seg selv ihvertfall. Da blir man ikke kjent med folk heller.

Anonymkode: 54f09...fb1

Det er helt sant, men det er heller ikke poeng i å sammenligne to situasjoner som er helt forskjellige.. 

Anonymkode: 7fa28...be0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor kan ikke dere to bli venner å prøve å finne på noe sammen?

Anonymkode: 8f469...e4f

Tror du ting er så enkelt?  Mange passer ikke sammen som venner :) Handler om kjemi og livsverdier det...

Anonymkode: 1c682...ec9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellturer og turisthytter som nevnt her.

Se om det finnes frivillige organisasjoner som arrangerer sommerturer for voksne eller barn og meld deg frivillig?

Hvis du liker å reise, treffe nye mennesker og har en sofa, så kan coachsurfing være gøy. Både å ha besøk og møte andre reiseglade på treff som arrangeres rundt.

Selv er jeg i småbarnsfamiliebobla, men hadde satt veldig pris på besøk av veninner så lenge de er villige til å gjøre familievennlige aktiviteter. Så prøv å henge deg på strandtur er osv med de? 

Det er ofte fokuset på hverdagen og planer som gjør at jeg ikke tar kontakt eller arrangerer ting og drar på besøk, så jeg elsker når andre inviterer meg på ting eller hører om vi ønsker besøk 👌

 

Håper du får en fin sommer uansett hvilke tips du tar til deg 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Takk! Akkurat sånn har det vært. Det er grusomt og jeg prøver å gjøre noe for at jeg slipper at denne sommeren blir like kvelende ensom som tidligere. Helt enig i at det ikke trengs en fancy reise eller noe store greier. Å ha noen å henge med og gjøre lavterskelting hadde vært mer enn nok. Sender klem tilbake, håper sommeren din blir så bra den kan bli.

Anonymkode: fc105...665

Takk❤️ 

Jeg har prøvd å komme meg mer ut men jeg føler meg bare enda mer ensom og alene når jeg ser andre ute som har noen. Knekker sammen når jeg kommer hjem igjen hver gang. Da blir det til at jeg blir hjemme for da slipper jeg alle de vonde følelsene og tårene når jeg kommer hjem. Jeg beundrer alle som går ut, finner på ting og koser seg i eget selskap. Skulle ønske jeg mestret det jeg også. 

Håper din sommer blir i år blir bra🙂

Anonymkode: 1bfda...ac5

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.6.2023 den 0.39):

Altså, jeg er gift og har to ungdommer. 
Vi skal ikke på ferie i år. Ungdommene har sommerjobb og vil jobbe, og vi har lagt pengene i nytt bad. 
Så her skal vi bade på stranda og sole oss på terrassen hjemme. Lage god mat og gå turer. Gruer jeg meg? Nei.. jeg gleder meg 

Anonymkode: 111dd...87c

Slike innlegg som dette er så utrolig provoserende når det ikke kan sammenlignes i det hele tatt! "VI skal bade, sole OSS" er du alene da? Nei!

Fyfaen 🙄

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Takk❤️ 

Jeg har prøvd å komme meg mer ut men jeg føler meg bare enda mer ensom og alene når jeg ser andre ute som har noen. Knekker sammen når jeg kommer hjem igjen hver gang. Da blir det til at jeg blir hjemme for da slipper jeg alle de vonde følelsene og tårene når jeg kommer hjem. Jeg beundrer alle som går ut, finner på ting og koser seg i eget selskap. Skulle ønske jeg mestret det jeg også. 

Håper din sommer blir i år blir bra🙂

Anonymkode: 1bfda...ac5

Takk ❤️ Jeg har trent meg opp til å kunne være på stranda noen timer alene. Det kan være veldig fint, men tomheten kommer tilbake med en gang jeg er ferdig. 
 

Kratt_ skrev (18 minutter siden):

Slike innlegg som dette er så utrolig provoserende når det ikke kan sammenlignes i det hele tatt! "VI skal bade, sole OSS" er du alene da? Nei!

Fyfaen 🙄

Takk! Det er virkelig ikke det samme når man har familie å gjøre ting med. Setter pris på at andre forstår det ❤️

Anonymkode: fc105...665

  • Liker 2
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk ❤️ Jeg har trent meg opp til å kunne være på stranda noen timer alene. Det kan være veldig fint, men tomheten kommer tilbake med en gang jeg er ferdig. 
 

Anonymkode: fc105...665

Jeg forstår deg veldig godt❤️ Det er akkurat den samme tomheten jeg også kjenner på. For meg føles det kjempevondt og det blir til at jeg bare blir hjemme. Da slipper jeg de vonde følelsene etterpå som knekker meg.

Anonymkode: 1bfda...ac5

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en ensom venninne som tilfeldigvis fant kjærligheten på en turistforeningshytte langt oppe på fjellet 😄 Ellers tror jeg det kan være mange andre rundt deg som også er ensomme, men som ikke tør si det høyt. Vær åpen om at du har få å være med ❤️

Anonymkode: a7c2f...96f

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk❤️ 

Jeg har prøvd å komme meg mer ut men jeg føler meg bare enda mer ensom og alene når jeg ser andre ute som har noen. Knekker sammen når jeg kommer hjem igjen hver gang. Da blir det til at jeg blir hjemme for da slipper jeg alle de vonde følelsene og tårene når jeg kommer hjem. Jeg beundrer alle som går ut, finner på ting og koser seg i eget selskap. Skulle ønske jeg mestret det jeg også. 

Håper din sommer blir i år blir bra🙂

Anonymkode: 1bfda...ac5

Har du søkt psykologisk hjelp til å få det bedre med deg selv? Dette høres ikke bra ut.

Anonymkode: 1c682...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.6.2023 den 2.54):

Tips: Ikke sitt på sosiale medier og se på livene du selv skulle ønkse du hadde. 

Anonymkode: af795...670

Denne er viktig. Jeg bruker ikke FB eller Instagram hele sommeren selv, pga kronisk sykdom. Kommer meg ikke ut av huset, og det er vondt å se alle andre leve livet mens jeg er stuck.

Ts, hva med online spill? Bare som et forslag til noe du kan gjøre inne om du vil. Eller lære å tegne/male, strikke, lage makrame. Støtter å komme seg ut om man kan, men er mye som kan gjøres hjemme også for å få tiden til å gå.

Anonymkode: 43cd2...088

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

 

Takk for dyttet, jeg fikk meldt meg som frivillig en uke på en festival her jeg bor. 😊

 

Anonymkode: fc105...665


Å, så flott! Det ble jeg skikkelig glad for å høre :) 

Synes du er flink og initiativrik jeg, som faktisk tar til deg forslag og prøver. Det er ofte langt mellom på KG.

Frivillig på festival kan være både gøy og slitsomt, men uansett meningsfylt å hjelpe til med å arrangere noe. Er ofte ei helt egen stemning rundt det, og som oftest har jeg blitt kjent med nye folk og hatt det veldig gøy.

Håper du også får en fin opplevelse! :)

 

Anonymkode: 5a6b4...02d

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier aldri å dra på ferie om sommeren. Jeg går på turer, er med på noe som skjer i byen osv

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Kjøp hund 😉 Da har du noe å bruke tiden på, og blir aldri ensom. Jeg vet at det er et dårlig tips for mange, men for andre er det helt perfekt. 

Anonymkode: 6f86b...758

Dårligste forslag hittil. Kjempedyrt.

Da hadde jeg heller laget en finn annonse om å feriepasse andres hunder. 

Anonymkode: 59414...c78

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dårligste forslag hittil. Kjempedyrt.

Da hadde jeg heller laget en finn annonse om å feriepasse andres hunder. 

Anonymkode: 59414...c78


TS har hund, om du gadd å lese ferdig tråden og svar fra TS før du bare måtte slenge ut litt grums, så hadde du visst det ;)

 

Anonymkode: 5a6b4...02d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslaget er kommet tidligere, men besøksvenn synes jeg er helt topp, er så mye eldre som bare trenger noen sin tid. Nå elsker jeg å henge med eldre da og det gjør jo sikkert ikke alle. :D

På siden av det skjønner jeg at ensomhet i form av vennskap må være skikkelig tøft. Siden du har hund har du sjekket hundemiljøet? Om det er noen som vil kjøre felles treninger i sommer, det trenger jo ikke være store greiene. Det er garantert noen i din situasjon og treffer du noen med hund har dere allerede en felles interesse. Det er så gøy å trene med noen flere.

Anonymkode: 260e4...052

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på masse dater 😊 piknikdater må jo være fantastisk om sommeren? Treff menn eller damer som du ellers ikke ville tenkt at du matchet med. 

Anonymkode: 60603...649

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Har du søkt psykologisk hjelp til å få det bedre med deg selv? Dette høres ikke bra ut.

Anonymkode: 1c682...ec9

Takk for omtanken❤️

Det er tungt, ja, så ærlig må jeg være.

Nei, har ikke vært hos psykolog. Burde gjerne gjort det.

Anonymkode: 1bfda...ac5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du liker å gå tur, kanskje du kan prøve Stolpejakt? :)

vet ikke hvor du bor, men det er gøy. Du får et mål med turen. Er også en fb-gruppe for Stolpejakta hvor folk deler bilder fra turer og snakker om turene sine

Endret av Addie
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg en sommerflørt på tinder

Anonymkode: 6c972...947

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Takk for omtanken❤️

Det er tungt, ja, så ærlig må jeg være.

Nei, har ikke vært hos psykolog. Burde gjerne gjort det.

Anonymkode: 1bfda...ac5

Har du venner med barn som kunne trengt noen timer avlastning ? Som du kunne fungert som reservetante til , tatt med på kino , teater eller bading ? Barn kan jo det jo være mye selskap i ☺️. Du virker som en fantastisk fin person . Tenk at denne situasjonen er midlertidig 😘. Vær en god venn med deg selv , ta ansiktsmasker / hårkurer , kjøp litt rosa champagne . Les en god bok , oppsøk bibliotek . Å sjekk om det fins turlag eller lignende i nærheten . Blåkors kafé ( jobbe frivillig ) evnt meld deg inn i røde kors eller annet . Ønsker deg masse lykke til ❤️

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...