Gå til innhold

Den savnede eggløsningen er funnet!


Kakao

Anbefalte innlegg

Pi@: Håper det går greit om jeg ikke svarer på det. Ønsker ikke å legge ut alt for mye..  :sjenert: Har litt angst for å bli gjenkjent, selv om det ikke er noe gæli jeg skriver her. Men det kan jo bli litt personlig til tider, da.

Det har jeg stor forståelse for :Nikke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klem: til Pi@.

Jeg er kjempemye bedre! Har hørt om 24 hours flu på amerikanske serier. Sikkert det jeg har hatt.

Fikk bare lyst til å :hoppe: litt for at jeg er frisk. Blir sikkert skitur igjen i morgen. Håper jeg er i form igjen, for jeg skal gå et turskirenn i helgen sammen med mannen. Skal ikke gå på tid, selvfølgelig, men jeg gleder meg til å delta.

Nå må jeg pelle meg ut av KG. Er jo blitt helt avhengig.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er bedre!! Får håpe det varer og at du slipper influensaen!

Avhengighet er fort gjort her!! Jeg ble jo storforbruker etter kort tid!! Mer vanedannende enn det meste dette! Men så er det jo så mange koselige folk her!!

Ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Skytte! Ja, en blir fort avhengig, ja. Men superkoselig plass, da!

I morgen får jeg vite svarene på de fire blodprøvene mine, siden jeg fikk timen framskyndet litt. :hoppe: Er superspent på hvordan progesteronet og østrogenet har vært. Østrogenet burde egentlig være ok, siden jeg fikk mensen. Progesteronet burde jo egentlig være bra det, og, siden EL-testen var positiv på dag 17. Så superglad for at jeg sjekker dette ut, i stedet for å gå å bekymre meg!

* et av delmålene mine; bekymre meg mindre. Løse problemer som kan løses. :Nikke:

I dag har jeg hatt besøk! Tror jeg har litt snev av sosial fobi, så jeg er så kjempefornøyd når jeg inviterer folk og sånt. :ler: Lagde chicken tandoori til de. (takk til toro). Og så så vi film.

Nei, nå må jeg legge meg. Føler meg helt smårar som gleder meg sånn til timen i morgen.. Men kanskje Kakaomannen blir litt ivrigere til å prøve når han får høre at jeg virker? For han ble jo så kjempeglad da han hadde bra svømmere, så. Og så har han kommet med andre små drypp om når vi skal ha baby.. og ikke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: til Cr@sh og Skytte!

Jippi!! :hoppe: masse for gode resultater i dag! :sjarmor:

Blodprøvene viste at jeg hadde normale verdier for progesteron og østrogen. Det var tydelig at jeg hadde hatt EGGLØSNING! Herrlig!!

*må endre tittelen på dagboka snart...* :ler:

Prolaktinverdien var for høy, så de skal ta en ny prøve på dag 3-5, for å sjekke en gang til. Ikke så lenge til. Er på dag 30 nå, så mensen burde komme hvert øyeblikk. Hmm, hva betyr høy prolaktinnivå? Spurte fyren to ganger, men neida, han bare avblåste det med at det var bare noe i hypofysen. Han trodde sikkert at jeg ikke ville skjønne noe allikevel, og gadd ikke å forklare. Jaja, ikke så farlig, skal alltids klare å finne det ut selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!!

Så bra med supre prøver!!!!!Og EL og alt!!! Nå er alt bare velstand altså!! Flott å vite at alt er i skjønneste orden!

Nå får dere ha ei superduper helg!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :klem:

Dag 31. Fortsatt ingen mens.

...og jeg som hadde et ørlite håp om en sånn syklus "man kan stille klokken etter". Hehe, har sett mange skriver det. :ler:

Neida, ingen krise enda. Bare 31 dager enda. Har vært borti verre. Eller var det værre med æ. Det husker jeg aldri..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom mensen på dag 32.

Foreløpig fornøyd med at syklusene er velopdragne og ikke drar ut i 40-50 dager som tidligere. Syklus 1 på 28 dager og syklus 2 på 32 dager, siden jeg sluttet med p-pillene. Så når vi endelig kan hoppe i halmen på ordentlig, så håper jeg det går fort og blir gravid. Tror ikke menn legger inn at det kan ta både måneder og lengre før det klaffer, selv om alt er normalt med både EL og svømmere. :sjenert:

Samboeren har sagt at jeg aldri skal gå på p-piller igjen! :hoppe: Skal se litt rundt etter persona og pearly. Finnes det andre? Må lese litt om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til Grace.

Har sett bare litt på Persona og Lacycomp nå. Når jeg tenker meg om, så blir det litt vel mye styr på lang sikt. Kanskje det heller blir spiral i framtiden, etter fødsel, altså. Ikke hormonspiral, men vanlig. Vet ikke så mye om det, men, det er uansett lenge til.

Før første graviditet kommer vi ikke til å bruke noe prevensjon, bortsett fra å hoppe av i svingen midt i syklusen.. Er det da lov til å be til høyere makter om at en, bare en, liten sædcelle hopper ut og når fram? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Det er definitivt lov å be om det ja Kakao!!

Ser for meg en stakkars svømmer som piler fremover for livet!!

Man vet aldri!

Blir aldri mer hormonprev. her i huset heller!! Det er noe dritt rett og slett!!

Håper mensen ikke blir for fæl med deg eller varer for lenge nå!

Ha en fin søndagskveld!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:  Det er definitivt lov å be om det ja Kakao!!

Ser for meg en stakkars svømmer som piler fremover for livet!!

Man vet aldri!

:ler: Ja, ser han for meg nå. Hihi.

Enig i at hormonprevensjon bare er dritt. Jeg merker superforskjell på meg med og uten p-piller! Og samboeren er også mer fornøyd, så. :sjarmor:

Nå har jeg lest en fin artikkel på babyverden: Er du klar?

Den stiller noen viktige spørsmål som er greit å tenke over før en begynner å prøve. Greit nok det, men hvis mannen skal vente til han svarer "ja, jeg er klar" på alle emnene, så hadde vi blitt 50 år før noe prøving hadde startet... Tror ikke jeg vil printe ut den artikkelen, nei. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hellu!!

:ler: Enig i at det er en del bra ting å tenke gjennom der ja! Leste selv der da vi ble prøvere!! Men hvis mannen din kommer til å bruke så mange år,så ikke vis han den nei!!!

Men tror du ikke han blir å føle seg klar snart? Litt værtfall?

Håper det,og at du får en fiiin tirsdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kakao! Fikk ikke med meg de gode resultatene foer naa jeg.... :flau:

Men det er jo flott at du har el!

Fant ut dette om hoyt prolaktin paa nettet:

High prolactin levels have the effect of suppressing the hormones responsible for the normal functioning of the ovaries and testes. High prolactin levels can therefore lead to menstrual irregularity and/or fertility problems.

Men mest sannsynlig er det nok ingenting i veien, tror jeg!

Ha en fin dag!

:klem:

Deler av sitatet er fjernet. I henhold til Kvinneguidens regler er det ikke tillatt å gjengi materiale med kopirett. Se også Kopinors regler.

Hannen (moderator)

Endret av Hannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før første graviditet kommer vi ikke til å bruke noe prevensjon, bortsett fra å hoppe av i svingen midt i syklusen.. Er det da lov til å be til høyere makter om at en, bare en, liten sædcelle hopper ut og når fram?  :sjenert:

Det er akkurat det jeg også ber om :ler:. Holdt på slik i snart 1 1/2 år vi, men det ser vist ut som om det er litt krøll på linja til han der oppe....

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest en fin artikkel på babyverden: Er du klar?

Kjempefin artikkel...

Den stiller noen viktige spørsmål som er greit å tenke over før en begynner å prøve. Greit nok det, men hvis mannen skal vente til han svarer "ja, jeg er klar" på alle emnene, så hadde vi blitt 50 år før noe prøving hadde startet... Tror ikke jeg vil printe ut den artikkelen, nei.  :sjenert:

:ler: Ikke vis den fram du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...