Gå til innhold

Den savnede eggløsningen er funnet!


Kakao

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, håper jeg får et svar snart. Det er lenge å vente på jobb, ja.

I dag var vi og leverte sædprøve for mannen. Alt var normalt. :) Vi fikk til og med se sædcellene på en skjerm. De svømte rundt omkring og noen pilte hit og dit. Så alt var innenfor de normale kriteriene. Han ble veldig stolt over å se "sine" på skjermen. ;)

Etterpå sa han spøkefullt at han ble litt skuffet over at de bare var "normale". Hehe, han ville helst hatt superceller! :ler:

Håper han har lyst til å bruke de små svømmerne sine snart..! :sjenert::ler:

Ellers, negativ EL-test i dag. Dag 15.

Endret av Kakao
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Skytte! Jeg postet før jeg så deg. Er så treg på å skrive i dag, driver med så mye annet samtidig.

Mannen går og svever på skyer og er så glad i dag... :) Tror det er fordi han har fått "målt" mandigheten sin. Han ble veldig glad av og se de små tassene. :icon_smile:

Jeg går jo bare rundt og håper på at vi skal finne ut at jo, nå, vil vi prøve å bli gravide. :roll: Er jo babysyk som bare det, jeg, og det hjalp jo ikke at mannen ble så ivrig over at han virkelig er fertil! Håper ikke det blir så lenge til at vi kan glemme å passe oss midt i syklusen..

Hmm, skal prøve å finne ut litt om hva en kan gjøre om jeg ikke har eggløsning. Har hørt noe om sprøyter eller tabletter, men er usikker på om det er tiltak som en gjør i det en skal prøve å lage barn. Akkurat nå vil jeg ha en kropp som fungerer, og har jeg for lite av østrogen i alle fall, så skal det visst gå på skjelettet. Jeg trenger skjelettet mitt, altså! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om pergo fra Barnimagen:

Pergo er Pergotime. Det er et eggstimulerende hormon i pilleform. Det kan være (minst) to grunner til at man tar pergo. Det kan enten være fordi det er noe feil med egen hormonstyring, slik at man faktisk ikke får eggløsning av seg selv, men må ta pergo for å stimulere fram noe som helst av eggløsning. Det går også an å ta pergo for å stimulere kroppen til å modne flere egg i samme syklus, for å ha større sjanse for å bli gravid. Det blir som å kjøpe flere lodd i samme lotteri. Men så må man da ta med på kjøpet at det er større sjanse for tvillinger eller det som værre/flere er...

Fra snartgravid:

Kvinner som har problemer med å få eggløsning på egen hånd kan også tilbys såkalt FSH-forsøk (folikkelstimulerende hormoner) hvis Pergo ikke gjør susen. Da brukes de samme eggmodningssprøytene som ved IVF og ICSI, men i mindre doser, og man har sex på hjemmebane etterpå.

Ok, så det er to muligheter for å fikse på eggløsningen. Pergo er tabletter og så er det en sprøyte.

Lurer fortsatt på om de kommer til å sette i gang eggløsningen hos meg dersom vi ikke er aktive prøver akkurat nå.. ? Vi skal jo prøve om litt, så det hadde jo vært greit om eggløsningen var i orden innen den tid, sånn at vi kan klare oss selv. På kortere sikt, så må jo i alle fall progesteronet og østrogenet evt rettes på, slik at det ikke går på bekostning av skjelettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 16, negativ el-test.

Nå skal jeg i svømmehallen. Noen fordeler med å være arbeidsledig, kan besøke f.eks. svømmehallen på tider det ikke er overfylt av folk der. Betyr mye i dusjen, i alle fall, for det er bare to dusjer som går an, mens de andre 20 er helt håpløse... Og så slipper jeg å svømme i stim i treningsbanene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Bare innom og sier hei jeg! Så deilig det høres ut med svømmetur! Det skal jaggu jeg også prøve å få til snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var herlig. Tror du ikke det var en liten gutt i garderoben, da. Kanskje 1,5-2 år, er så dårlig på å tippe alder. Han drev og sprang fram og tilbake og var supersøt! Og så gjemte han seg inni skapene, han var jo så liten, fikk plass i de!

Ble jo ikke mindre babysyk av å se denne søte krabaten, da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ser for meg stolte mannen! Var bra å høre! Da er liksom en ting sikkert i allefall! Skal se det blir årnings etterhvert ja!

Skal kanskje begynne med svømming,eller vanngym,jeg! Men har en sånn sperre mot offentlige bad............!!! Så den må jeg overvinne!

Ellers ville jg bare ønske deg en fin torsdagskveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MILDE MOSES........!!!!!!

..noe jeg forøvrig aldri sier til vanlig... :ler:

Dag 17.......POSITIV EL-test!!!!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Kanskje jeg virker allikevel??? For en deilig dag!!! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel på tide at jeg gir meg til kjenne i din dagbok også...og hva leser jeg.... Den mystiske eggløsningen er funnet!!!!!! :klem:

Ikke annet en fryd og glede!!!! Hurra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JOHO!!!!!!!!!!!!!!! GRATTIS!!!!!

:ler: Måtte så le da du skrev;"kanskje jeg virker" for da tenkte jeg på reklamen med hun som har fått en homo som ikke virker!!

Ja nå er det bare å senke skuldrene for DU VIRKER!!!!!!!!!!

Ha ei superduper helg!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saa gode nyheter at EL-testen ble positiv! :klappe:

For aa forsoeke aa svare paa spoersmaalene dine (som sannsynligvis ikke trengs svar paa naa!) saa pleier ikke pergo eller sproeyter aa tas enn akkurat naar man proever, da det ikke er sunt aa ta dem for lenge....Pergo skal visst ikke tas i mer enn tre maaneder foer man tar en pause fra dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, alle sammen! Ble superlettet da jeg så den positive EL-testen, altså! :Nikke: Nå håper jeg bare spesialisten som tar blodprøver av meg finner ut det samme. For jeg har skjønt at EL-testene viser at kroppen forbereder seg på EL, og at temping viser at EL faktisk skjedde. Men når EL-testen er positiv, så er det sikkert mest sannsynlig at EL kommer, sier vi. ;)

Popelka; tusen takk for informativt svar om det med pergoen. :klem: Så deilig med sånne svar hvor ting står svart på hvitt på ett sted. Mye jeg føler jeg må lete rundt omkring for å finne ut av, altså. Så da blir det ikke aktuelt med igangsetting med eventuelle tiltak for å få tilbake EL, før vi sier at vi vil bli prøvere. Men nå har jeg jo EL, sikkert da. :)

Har vært noen dager sørpå for å gå på ski nå. Her hjemme har det jo bare regnet og regnet. Vi hadde sol i dag, og flotte skiløyper! Er så kjempeglad for at Kakaomannen tar meg med på sånne fine turer. :hjerter:

Siste blodprøve er på fredag, og 22.februar skal jeg til spesialisten for å høre hva som har blitt målt. Usikker på om det skjer andre ting på timen. Tror jeg hadde GU sist jeg var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er jeg innom for første gang, og finner umiddelbart gode nyheter: Gratulerer med positiv EL-test, og gratulerer til mannen med friske svømmere! Så moro og så godt å vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia vennen.

Takk for koselig hilsen i dagboka mi. Håper det er bra med deg og dine...

Ser du stiller spm om pergotime over her.. og Popelka svarer deg også. Jeg har brukt pergo for å bli gravid - har PCO og så godt som manglende eggløsning. Jeg tror ikke du vil få pergo dersom dere ikke er aktive prøvere å ønsker dere barn nå. Da blir jeg overrasket i hvert fall... Det er som Popelka sier at man ikke skal bruke det over lengre tid. Jeg har alltid måtte ha en mnd's pause mellom hver kur... altså 1. mnd = pergo, 2. mnd = pause (ingen pergo) 3. mnd = pergo, osv... Er ikke sikkert du er interessert i denne informasjonen nå da... men... jeg skriver den nå ned... :sjenert:

Hvis du går inn på www.felleskatalogen.no og søker på "pergotime" så får du forresten veldig utfyllende og god informasjon.... ;)

Håper du lykkes med å bli kjent med kroppen din og eggløsningene... Lovende med positiv EL-test over her da... :hoppe:

Stooor :klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellrypa: Tusen takk! Og takk for besøket! Kom gjerne igjen! :klem:

Skytte: Hei hei! :klem:

I dag har jeg vært nede i en bølgedal, men synes jeg har kommet meg bra opp igjen. Nå føler jeg meg helt fin. :) Kakaomannen pekte på hva som var problemet. Jeg bekymrer meg alt for mye.... :tristbla:

Jeg kan bekymre meg for å glemme ting, om vi skal invitere noen hjem...kanskje vi finner ut at vi skal bort den kvelden, om jeg kommer til å ombestemme meg i noe, om jeg sender e-post med alvorlige skrivefeiler (f.eks. glemme ordet ikke), om jeg kommer til å få jobb snart..., om vi kan få barn, om jeg vil bli en god mor, om jeg blir kjent med nye kollegaer, om jeg gjør noe feil, sier noe feil osv osv osv osv.

Ikke sunt......I DET HELE TATT.... jeg vet.

Men sambo var superkose-hobbypsykolog i dag! :hjerter: Han fant i tre artikler på internett som han skrev ut og leste høyt for meg mens vi drakk ettermiddagskaffen vår. Den ene var om bekymringer, den andre om prestasjonsangst (der scorer jeg høyt..... :tristbla: ) og den siste om frykten for å ikke strekke til.

Jeg er ikke depressiv eller noe, så det er ikke noe superalvorlig dette. Tror jeg lider litt av flink-jente-syndromet. Jeg har alltid vært flink og pliktoppfyllende, og nå er jeg bare arbeidsledig og klarer ikke å få meg jobb, en gang...

Fra nå av kommer jeg ikke til å finlese over innleggene mine på KG før jeg poster de. Blir det feil, så blir det feil. Ingen alvorlige konsekvenser. :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...