Gå til innhold

Den savnede eggløsningen er funnet!


Kakao

Anbefalte innlegg

Innom for å ønske deg ei riktig så fin uke!!

Blir spennende når du får tatt de prøvene da!

Er bare å holde motet oppe og stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk, Skytte! I like måte! :)

Ringte legekontoret for å høre om jeg var blitt henvist til gynekologen, og det var jeg! Liker å ringe og sjekke, jeg. Har opplevd et par ganger før at ting bare blir liggende eller glemt. Det koster så lite å ta en telefon bare for å høre.

Eller, så er det 18.januar i dag, som er min dag nr. 28 siden mensen etter at p-ringen ble tatt ut.......Og mensen kom i dag!!! :klappe::) Jeg ble helt overrasket, jeg. Var sikker på at jeg måtte vente i 60 dager eller noe... :sjenert: Har jo lest her inne at det kan ta kjempelang tid før den første ordentlige mensen kommer.. Dessuten så var jeg plaget med svært uregelmessige sykluser under minipiller i en toårsperiode.

Så den første syklusen ble altså 28 dager! Hehe, kanskje ikke kroppen min er så "vanskelig" som blodprøven skulle ha det til, allikevel. Det skal bli superspennende å få komme til gynekologen og sjekke om jeg har EL! Gleder meg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at første syklus oppfører seg så bra da! Det lover spennede for fremtiden!

Høres ut som en lur ide med vann i ølflaska ja, men hvordan fyller du på da? Uten at andre legger merke til det lissom?? Jeg drikker ikke øl jeg da, men jeg må nok finne på noe lurt når min feste-mase-herje venninne har erklært at nyttårsløftet hennes var å feste mye mer i 2006, og jeg MÅTTE bli med....

Ellers vil jeg ønske deg en finfin kveld! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, folk var så rølpete at de ikke la merke til det. :ler: Men kjøkkenet var jo kanskje litt i bakkant av stua, så det var ikke så åpenlyst. Men jeg kunne jo egentlig bare tatt med flaska inn på badet og fylt på vann fra springen der. Når jeg sitter og prater med folk, så blir jeg så ivrig, og derfor drikker veldig fort og mye øl. Så da er det suverent å bare ha vann i ølflaska. Ikke fordi vi er prøvere, enda, men fordi jeg hater å være i bakrus dagen etterpå... Har skjedd noen ganger, og det frister ikke å gjenta så ofte.

Jeg har også ei venninne (singel) som har store fest-ambisjoner nå til våren! Og jeg skal være med. Denne gangen skal vi ta'n helt ut, visstnok... :ler: Hjelpe meg. Hun har lyst til å finne seg en kjæreste, så vi bør kanskje ikke ha i oss for mye fluid....

Ellers, tips hvis dere skal ut, så er det masse kule alkoholfrie drinker på byen. Har hørt om en strawberry daquari som ser kjempestilig ut.

Lykke til med prøvingen, Missbumblebee! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig uvant å si dette til medprøvere, men grattis med mens da! :klappe: Mens som kommer til riktig tid og greier! Det lover bra for de kommende syklusene og mulige eggløsningene, vet du! ;)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig uvant å si dette til medprøvere, men grattis med mens da! :klappe: Mens som kommer til riktig tid og greier! Det lover bra for de kommende syklusene og mulige eggløsningene, vet du! ;)

Ha en fin dag!

Kaster meg på det Epona skrev, så bra at i allefall antall dager stemte med en normal syklus, nå er det bare å håpe at alt annet også er i orden

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Epona og Pi@! Ja, ble kjempeglad for mens på syklusdag 28, ja! Hehe, trodde aldri jeg skulle bli glad for mensen.... Ikke vanlig å juble for den, akkurat. :ler:

Vi skal bort ei uke, så jeg ringte gynekologen for å høre om de hadde gitt meg en time i den uka. Jeg skulle faktisk ikke på time. Kanskje siden jeg har vært der før.. Ja, uansett så skal jeg jo bare ta blodprøver. (hehe, trodde jeg, kommer mer under ;) ). Hun tenkte å måle meg i neste syklus på dag 3, 10, 20 og 24 i syklusen. Men siden jeg fikk mensen i går, så rekker jeg å ta det denne syklusen!!! :hoppe: Så jeg skal innom i morgen for første blodprøve! Siden jeg dessverre er borte på dag 10, så må jeg komme på dag 13 som er en mandag. Håper det går bra. Det blir for drastisk å avbestille billetter og opphold. Hvis de ikke finner EL, så må jeg jo uansett måle en syklus til, sikkert.

Men nå kommer det morsomme... (for oss, da, vi var ikke forberedt på det :ler: ). Hun damen sa at vi måtte ta hiv-test og hepatitt-test, begge to. Ja, og så måtte mannen komme med sædprøve! Hihi, så måtte jeg forklare at vi ikke var aktive prøvere, men at grunnen til at jeg var henvist var fordi jeg tilsynelatende ikke har eggløsning i følge tidligere blodprøver. Da jeg hadde lagt på, fortalte jeg samboeren min om dette. Var redd han skulle få helt babylaging-angst over at jeg kanskje hadde "meldt oss" på et voldsomt babylaging-prosjekt. Men så overrasker han meg med at han hadde kjempelyst til å få testet soldatene sine! Så vi skal teste ham, også.

Spent på når vi skal begynne å prøve på ordentlig, jeg! Har lovt meg selv at jeg ikke skal mase på mannen. Men han har jo sagt at vi skal kutte ut p-pillene, så vi nærmer jo oss i riktig retning. ;)

Endret av Kakao
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at mannen tok meldingen om testen så bra da. Det blir jo sikkert et ekstra kick for han å høre at alt er i orden og så plutelig så er han helfrelst på å lage baby :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi!! Her var det mange gode nyheter på en gang! Det var godt å lese!

Lykke til og ha ei riktig trivelig helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia! Har du hatt en fin helg? Så bra at mannen din tok teste-greiene så bra da!!

Håper du får en fin-fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med tester! Du faar oppdatere naar du vet noe!

Merker at jeg gleder meg til aa ta (dvs. faa tatt, og faa resultatene fra), de neste blodproevene - merkelige greier! :ler: Haaper jo at jeg har el, selvsagt...

Ha det bra saa lenge!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi tilbake fra en ukes ferie, det har vært deilig. Så koselig med så mange hilsener i boka mi mens jeg var borte. :klem:

Jeg skal ta blodprøve nr 2 i morgen. Den skulle egentlig ha blitt tatt på fredag på dag 10, men siden jeg var borte, må jeg ta den i morgen på dag 13. Hvis jeg ikke husker helt feil, så er det vel etter eggløsningen at progesteronet skal være høyt.

Samboeren skal teste soldatene sine på onsdag, tror jeg. Vi måtte ringe dagen før for å sjekke om det var folk på labben. Han måtte holde seg "avholds" i minimum 2 dager før. Resultatet får han på 20 minutter, så det gleder han seg til! :)

Hehe, smøyg meg til å ta en EL-test i stad.. Den var negativ. Nå er jeg på dag 12. Usikker på om jeg skal ta hver dag framover. Jeg tar jo uansett prøver hos legen.. Blir kanskje litt bortkastet... Men nå ligger det jo så mange tester i skuffen... :sjenert: Hmm, spennende å sjekke, ja. Og så var de jo ikke dyre, da.. Bestilte på babyornot.

Ellers, så må jeg si at det popper ut babyer over alt rundt meg... Ikke folk jeg omgås nå, men som jeg gikk på ungdomsskolen med eller videregående skolen med. Folk gifter seg og får barn i racerfart for tiden.. Men det er jo koselig, da. ;) Synes jeg har hørt om noen nesten hver uke i det siste. Når blir det vår tur, mon tro?

Gleder meg til å se i andres prøvedagbøker, men det får vente til i morgen. Håper alle har hatt ei fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med ferie!! Jeg vil også...............

Det blir nok deres tur snart!! Vi satser på det og krysser alt vi har!!

Ha ei strålende uke og lykke til med prøvene begge to!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, Skytte! Håper du også får ei fin uke! :klem:

Er på dag 13 i syklusen. Tok dag10-blodprøven min i dag, siden jeg var borte fredag. Det skulle nok gå bra, mente de. Tok en EL-test i morges, den var negativ. Hehe, klarer ikke å la være.

Mannen gleder seg til å se soldatene sine på skjermen på onsdag!! De er sikkert i orden. Han hadde blitt spurt i dag om vi ikke skulle få baby, og da hadde han svart at jo, det kunne jo hende, ja. Og når han fortalte det til meg, senere, mente han at kanskje om ett år!!! :hoppe: Jippi, han har aldri sagt noe så konkret om babylagingen før!! :) Så jeg ble jo kjempeglad. Spurte litt forsiktig om han mente å lage babyen om ett år eller om den skulle "komme ut" om ett år, men det svarte han ikke helt på. Men jeg skal ikke presse fram noe i denne saken, så jeg lot det være med det. ;)

Ønsker alle en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 14, negativ el-test. Sikkert bare teit å måle, jeg vet, men jeg er jo så spent.

Planer for dagen;

*kjøpe fliser til kjøkkenet. Valgets kvaler... hva skal man velge?

*skrive to jobbsøknader, minst.

*lage kyllingmiddag.

*vinkveld ute med noen venninner.

*skvise inn litt trening, men det er jo så regn og vind ute... :sjenert: All snøen er borte...liker best å gå på ski om vinteren. Får se om jeg finner joggeskoene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei på deg! Inne og snikleser litt jeg! Så heldig du er som har vært på ferie! Kunne jeg godt tenke meg også....

Kjenner meg igjen med den EL testinga ja... Man blir litt hekta! :ler: Men, de er jo så billige, så da er det ikke sååå farlig lissom... ;)

Ellers håper jeg du får en flotters uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte mannen da!! Det var bra! De kommer liksom frem med tingene litt etter litt,mens vi helst skulle hatt alt på bordet tvert!! I allefall var/er jeg sånn!

Kanskje du har hatt EL eller den kommer om noen dager?!

Krysser fingrene jeg!!

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselige hilsener! :klem::)

Vi har kjøpt fliser i dag!!! :klappe: Jeg har litt vanskelig for å ta sånne valg og bruker vanligvis flere dager, men vi fant noen som var pene, og bestilte de. Kommer om noen dager. Kan bli spennende å sette de opp, for det har vi aldri gjort før. Men synes å ha hørt at det skal være ganske lett. Vi gikk for små mosaikk-fliser som er i litt forskjellige farger. Da slipper vi å kutte fliser, bare klippe i nettingen de er festet til.

Jupp, til pers på jobbsøknad nr. 1. (nr. 1 i dag, da...). Er vel oppe i en 6 nå, tror jeg. Men arbeidsstedene har jo all verdens med tid på seg, så jeg har jo enda ikke hørt noe fra noen....verken ja eller nei. Kan ta lang tid å få jobb i dette tempoet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med jobbjakt! Kan være frustrerende det der, sende både ti-og hundretalls med søknader uten å få napp... Men plutselig, plutselig får man et fantastisk svar tilbake!

*snike seg fort ut igjen for ikke å smitte med forkjølelse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...