Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2024

Gjest EmKay

Anbefalte innlegg

Lurer på hvilke symptomer dere har hatt fra positiv test og frem til i dag? Og eventuelt når første symptom meldte seg. 

Har ingen symptomer 😅 Mulig jeg har litt lette murringer innimellom, men ikke noe særlig nevneverdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen og gratulerer til deg @Fullmåne🥰 tror jeg er 5+6 idag, og jeg har som ved forrige graviditet minimalt med symptomer. Husker det stresset meg forrige gang, men det gikk jo bra. Kjenner på ekstrem trøtthet enkelte dager, og har treg mage. Leste det var kroppens måte å få absorbert mest mulig næring fra tarmen, så trøster meg med det😂 Hvordan er deres form?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy'sDuckling skrev (4 minutter siden):

Velkommen og gratulerer til deg @Fullmåne🥰 tror jeg er 5+6 idag, og jeg har som ved forrige graviditet minimalt med symptomer. Husker det stresset meg forrige gang, men det gikk jo bra. Kjenner på ekstrem trøtthet enkelte dager, og har treg mage. Leste det var kroppens måte å få absorbert mest mulig næring fra tarmen, så trøster meg med det😂 Hvordan er deres form?

Takk 😊 og gratulerer til deg også 👏🏻 I mine forrige svangerskap som var vellykkede hadde jeg endel symptomer som varte i 4 mnd faktisk. Er vel derfor jeg syns det er rart jeg ikke kjenner noe nå 😅 Men alle svangerskap er forskjellig. 

Føler meg bra. Enn så lenge 😅 

Interessant det med treg mage. Det visste jeg ikke 😄

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullmåne skrev (48 minutter siden):

Lurer på hvilke symptomer dere har hatt fra positiv test og frem til i dag? Og eventuelt når første symptom meldte seg. 

Har ingen symptomer 😅 Mulig jeg har litt lette murringer innimellom, men ikke noe særlig nevneverdig. 

Jeg begynte å få magekramper og ømme bryster rundt 4+4, er nå 7+2 og har mest vondt i bekken og kvalme, men de to andre er litt tilstede også. Magekrampene var nok ligamentsmerter samt fordøyelsesproblemer, det har mildnet. Kvalmen satte inn skikkelig i går. Også er jeg jo veldig trøtt og vimsete, men det glemmer jeg. 

Endret av *blueberry*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (2 timer siden):

Jeg begynte å få magekramper og ømme bryster rundt 4+4, er nå 7+2 og har mest vondt i bekken og kvalme, men de to andre er litt tilstede også. Magekrampene var nok ligamentsmerter samt fordøyelsesproblemer, det har mildnet. Kvalmen satte inn skikkelig i går. Også er jeg jo veldig trøtt og vimsete, men det glemmer jeg. 

Gratulerer med graviditeten ☘️

Uff kvalmen husker jeg var fæl i kombinasjon med trøttheten. Men heldigvis går det over 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmKay
Fullmåne skrev (4 timer siden):

Synes det er litt gøy å sammenligne forrige svangerskap med dette. Er 6+2 idag, og på denne tiden sist hadde jeg vanvittig vonde bryster, var kvalm, tett nese, halsbrann/sure oppstøt, forstoppet og hadde allerede begynnende bekkenløsning.

Denne gang er det så langt tett nese, forstoppelse og kvalme enn så lenge. Ja, og så er jeg veldig trøtt og har noen voldsomme blodtrykksfall fra tid til annen - det hadde jeg ikke sist! 🤷‍♀️ Hjernen er visst også blitt til potetmos allerede.

Kvalmen kom snikende for en ukes tid siden. Forstoppelse og tett nese var første symptom. Kunne like gjerne vært noe helt annet, men sist hang det i gjennom hele svangerskapet, så jeg fikk noen tanker om at jeg kanskje kunne være gravid da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fullmåne skrev (25 minutter siden):

Gratulerer med graviditeten ☘️

Uff kvalmen husker jeg var fæl i kombinasjon med trøttheten. Men heldigvis går det over 😅

Gratulerer til deg og 💖.

Jeg har så dårlig samvittighet for at jeg ikke kommer meg på trening i dag 🥲 men tar ikke sjansen med denne kvalmen. Synes kvalmen kom sent så trodde jeg slapp, men der tok jeg feil. Det verste med trøttheten er jo at kroppen nekter å sovne så er jo utslitt i tillegg 😫

Men, skal ikke klage for mye. Alt for den lille i magen 💖

Endret av *blueberry*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EmKay skrev (5 timer siden):

Velkommen til deg også! Jeg prøvde regne meg frem til termindato for deg i oversikten, si ifra om jeg har bommet 😛 Var i samme båt som deg forrige svangerskap - 15 år på hormonprevensjon, og rimelig slurvete med den, så hadde slått meg litt til ro med at det kunne ta lang tid om det i det hele tatt gikk. Men jaggu satt den på første 😛 

Tror regnestykket ditt stemmer sånn nogenlunde, det er rundt der jeg har regnet meg fram til også 😊 Godt å høre at det er innafor med litt bakoversveis når den sitter på første. Tror heldigvis sveisen er i ferd med å normalisere seg litt igjen nå, har kommet over det verste sjokket og begynt å glede meg 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EmKay skrev (3 timer siden):

Synes det er litt gøy å sammenligne forrige svangerskap med dette. Er 6+2 idag, og på denne tiden sist hadde jeg vanvittig vonde bryster, var kvalm, tett nese, halsbrann/sure oppstøt, forstoppet og hadde allerede begynnende bekkenløsning.

Denne gang er det så langt tett nese, forstoppelse og kvalme enn så lenge. Ja, og så er jeg veldig trøtt og har noen voldsomme blodtrykksfall fra tid til annen - det hadde jeg ikke sist! 🤷‍♀️ Hjernen er visst også blitt til potetmos allerede.

Kvalmen kom snikende for en ukes tid siden. Forstoppelse og tett nese var første symptom. Kunne like gjerne vært noe helt annet, men sist hang det i gjennom hele svangerskapet, så jeg fikk noen tanker om at jeg kanskje kunne være gravid da.

Ja enig. Man klarer nesten ikke la være å sammenligne 😄

Er rimelig sikker på at jeg allerede hadde symptomer i de to første svangerskapene. Før IKM husker jeg at jeg følte meg litt ør, uggen, sliten og hadde også litt blodtrykksfall. Hadde også ømme bryster.

Så langt (14dpo) har jeg ingen symptomer. Min IKM var i går. Sorry TMI men er rimelig tørr også nedentil😄. Burde vel hvert omvendt.

Så jeg går rundt å venter på en ny SA. Men  samtidig prøver jeg å tenke at alle svangerskap er forskjellige. Også hos enkeltindivider. 

Nå er det også så fryktelig varmt 🔥, så symptomer som jeg har i dag gir jeg varmen skylden for 🥵. Er 29 grader her nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (3 timer siden):

Gratulerer til deg og 💖.

Jeg har så dårlig samvittighet for at jeg ikke kommer meg på trening i dag 🥲 men tar ikke sjansen med denne kvalmen. Synes kvalmen kom sent så trodde jeg slapp, men der tok jeg feil. Det verste med trøttheten er jo at kroppen nekter å sovne så er jo utslitt i tillegg 😫

Men, skal ikke klage for mye. Alt for den lille i magen 💖

Takk 😊 Det syns jeg ikke du skal ha. Viktig å høre på kroppen sin, og spesielt nå som du er gravid.

Du har lov til å klage. Det er faktisk ikke en enkel jobb å produsere ett barn 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullmåne skrev (1 minutt siden):

Takk 😊 Det syns jeg ikke du skal ha. Viktig å høre på kroppen sin, og spesielt nå som du er gravid.

Du har lov til å klage. Det er faktisk ikke en enkel jobb å produsere ett barn 😅 

Det er sant det du sier. Og gud så mange rare symptomer ingen forteller om 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (43 minutter siden):

Det er sant det du sier. Og gud så mange rare symptomer ingen forteller om 😅

Ja 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullmåne skrev (13 timer siden):

Er 8+3 i dag. Fikk symptomer ganske tidlig, i 3 uke: ømme bryster, trøtt og kvalm. Fortsatt de samme symptomene, men morgenkvalmen har blitt enda verre. Kaster opp om jeg ikke spiser/får i meg frokost. Har også hetetokter til tider😅 Cravings på vannmelon og nektarin. Rart å tenke på at graviditetssymptomer oppleves så veldig ulikt, noen har plager mens andre nesten ikke merker noe☺️

Endret av kristinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kristinn skrev (8 timer siden):

Er 8+3 i dag. Fikk symptomer ganske tidlig, i 3 uke: ømme bryster, trøtt og kvalm. Fortsatt de samme symptomene, men morgenkvalmen har blitt enda verre. Kaster opp om jeg ikke spiser/får i meg frokost. Har også hetetokter til tider😅 Cravings på vannmelon og nektarin. Rart å tenke på at graviditetssymptomer oppleves så veldig ulikt, noen har plager mens andre nesten ikke merker noe☺️

Hehe morsomt med disse cravingsene. Er så rart hva man får lyst på.

Det må være deilig å ikke ha symptomer 😅 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått 3+. Og er 18dpo i dag 👏🏻

Godt med fremgang.

Da er jeg nok ferdig med å teste 😅

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen💞 Da har vi vært på første offisielle tidlige ultralyden i regi av ivf-en og fikk se er flott bankende hjerte nå også ☺️ Etter en litt skummel blødning for en uke siden var vi veldig nervøse, men det viser seg at jeg har et lite hematom og at alt står bra til med den lille. Jeg fikk beskjed om at det ikke var noe å være veldig nervøs for - så det er bra!

Termin er tydeligvis 31.Januar og ikke 1 februar mente de? Men jeg er likevel 8 + 0 i dag

Koselig å se den lille bamsemumsen 🥰

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
sommerfugl154 skrev (7 timer siden):

Hei igjen💞 Da har vi vært på første offisielle tidlige ultralyden i regi av ivf-en og fikk se er flott bankende hjerte nå også ☺️ Etter en litt skummel blødning for en uke siden var vi veldig nervøse, men det viser seg at jeg har et lite hematom og at alt står bra til med den lille. Jeg fikk beskjed om at det ikke var noe å være veldig nervøs for - så det er bra!

Termin er tydeligvis 31.Januar og ikke 1 februar mente de? Men jeg er likevel 8 + 0 i dag

Koselig å se den lille bamsemumsen 🥰

Så koselig 🥰. Det må være fint å få høre hjertebank som bekreftelse ❤️. Godt å høre at alt var bra.

Jeg skal ta enkel UL i sammenheng med NIPT om to uker og håper virkelig alt er i orden. Kan ikke tro det er 8 + 0 allerede, samtidig som det går altfor sakte. Kvalmen sitter godt i her enda så jeg ligger for det meste og slapper av med kjeks og brus tilgjengelig. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg på første ultralyd, 7+3! Er så nervøs for at det skal gå dårlig denne gangen også😭 Ømme bryster er fortsatt det eneste symptomet. Det er rart hvordan man kan ønske seg noe så fælt som kvalme, men det hadde definitivt gjort meg roligere 🙈

Hååper håper håper å se et bankende hjerte imorgen!!!😭❤️🤞🏻 får håpe det stemmer som de sier; third time's the charm🌈

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Georgin skrev (12 minutter siden):

I morgen skal jeg på første ultralyd, 7+3! Er så nervøs for at det skal gå dårlig denne gangen også😭 Ømme bryster er fortsatt det eneste symptomet. Det er rart hvordan man kan ønske seg noe så fælt som kvalme, men det hadde definitivt gjort meg roligere 🙈

Hååper håper håper å se et bankende hjerte imorgen!!!😭❤️🤞🏻 får håpe det stemmer som de sier; third time's the charm🌈

Ååå, du må bare se et bankende hjerte imorgen!! 🤞❤ krysser alt jeg har og skal tenke på deg 🤞🤞🤞❤️❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Georgin skrev (46 minutter siden):

Krysser fingrene for at alt er bra ❤️🤞🏻. Så håper jeg du slipper kvalmen i tillegg, for jeg angrer litt på det ønsket akkurat nå 🥲

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...