*blueberry* Skrevet 3. desember 2023 #321 Del Skrevet 3. desember 2023 Er det noen av dere som har begynt å vaske klær, sette opp utstyr osv? Nærmer meg 32 fullgåtte uker og føler kanskje jeg er litt for avslappet 🙈 klærne er uvasket, madrass til senga er fortsatt innpakket, bilstol er i pappesken og kommoden er ikke satt sammen engang. Når bør alt være klart egentlig? Fødebag har jeg ikke tenkt på engang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 3. desember 2023 #322 Del Skrevet 3. desember 2023 *blueberry* skrev (27 minutter siden): Er det noen av dere som har begynt å vaske klær, sette opp utstyr osv? Nærmer meg 32 fullgåtte uker og føler kanskje jeg er litt for avslappet 🙈 klærne er uvasket, madrass til senga er fortsatt innpakket, bilstol er i pappesken og kommoden er ikke satt sammen engang. Når bør alt være klart egentlig? Fødebag har jeg ikke tenkt på engang. Her er alt klart, men så er jeg snart 36 fullgåtte da🙈 hadde ikke pakket fødebaggen ferdig ved 32, men begynte ikke så lenge etterpå! Tenkte å vente i kanskje 2 uker med å legge på sengetøy i bedside cribben så den ikke blir stående å bare støve ned i tilfelle jeg skulle gå over 😂 men tenker kanskje alt bør være klart når man er 36 fullgåtte/starter på uke 37+0 for da regnes det vel som innenfor termin om bebis kommer da? 🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 3. desember 2023 #323 Del Skrevet 3. desember 2023 Elise93 skrev (30 minutter siden): Her er alt klart, men så er jeg snart 36 fullgåtte da🙈 hadde ikke pakket fødebaggen ferdig ved 32, men begynte ikke så lenge etterpå! Tenkte å vente i kanskje 2 uker med å legge på sengetøy i bedside cribben så den ikke blir stående å bare støve ned i tilfelle jeg skulle gå over 😂 men tenker kanskje alt bør være klart når man er 36 fullgåtte/starter på uke 37+0 for da regnes det vel som innenfor termin om bebis kommer da? 🤔 Takk ❤️ da får vi kanskje begynne med å sette sammen de store tingene snart i alle fall 🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 4. desember 2023 #324 Del Skrevet 4. desember 2023 31+0 her og har fått inn de viktigste tingene i hus, men ingen ting er åpnet eller vasket. Tenkte å vaske igjennom alt av utstyr og klær i løpet av desember og kanskje begynne å pakke fødebaggen i romjulen. Forrige baby kom spontant 38+4 og blir satt igang i uke 38 pga svangerskapsdiabetes vis ikke fødsel starter av seg selv. Mye kynnere nå (var ca hvert 3-5 min i ca 45 min før i dag) og føler at baby ligger langt nedi bekkenet, men vet ikke om det stemmer. Hadde også en del stikninger i underlivet når jeg gikk en kort tur tidligere i dag så har egentlig en følelse på at baby kanskje kommer litt tidlig. Så burde kanskje hatt mer klart, men får ta det gradvis i desember 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 5. desember 2023 #325 Del Skrevet 5. desember 2023 32+2 her! Vi har fått det aller meste i hus, bortsett fra kommode. Har heller ikke vasket noe eller tenkt veldig hardt på fødebag 😅 Alt har virket så fjernt, men i dusjen i dag gikk det plutselig opp for meg at det kanskje er på tide snart! Og å lese ferdig boka om positiv fødsel OG lære meg disse berømte pusteteknikkene 😂 Jeg tror likevel det blir i juleferien.. jobber som lærer, så i disse dager er det helt ekstremt travelt og kappløp om å få alt av prøver og retting ferdig før jul. Og særlig for min egen del - jeg skal ikke ha noe hengende over meg i juleferien denne gangen! Har noen få dager i januar på jobb før perm, men ser helst at det bare blir å flytte noen papirer og ikke veldig viktig arbeid 😬😅 Så de neste to ukene er det bare å få unna alt! Gikk litt besjerk på Black Friday da, kjøpte masse stæsj, hehe. Planen var ikke å kjøpe alt nytt, men det var så stas å bare legge alt i handlevogna 🥹 Formen varierer veldig fra dag til dag, sover generelt ganske dårlig og alt er jo tyngre… Har gått opp ganske mye, så ender helt sikkert på rundt 20kg🥲 Vet at det er vanlig, men uvant likevel! Særlig å føle seg så tung i trappene osv.. Menmen! Bare 8 uker ish igjen nå🤩🙌🏻 Heia oss! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fullmåne Skrevet 5. desember 2023 #326 Del Skrevet 5. desember 2023 Uke 30 her 👋 Her er det meste klart, men jeg har alltid hvert en sånn person som blir litt stresset hvis jeg ikke har ting klart tidlig 😅 Har vasket alle klærne, og pakket opp alt å lagt klart. Fødebagen er 90% ferdig. Og av erfaring sliter jeg mye med bekkenløsning på denne tiden, så derfor er det godt å få mye gjort. Merker nå at jeg får vondt relativt fort om jeg gjør noe. Som for eksempel hvis jeg vasker og legger vekk klær kan jeg ha det vondt etterpå. Så kjenner det er godt å ha ting klart for min del. Har ikke lagt på plass klærne ennå. Og litt sengetøy, og slike ting gjør jeg klart nærmere, så det er rent å pent til den lille kommer til verden 😊 Tror de fleste tenker at rundt 37 uker er en fin tid å pakke fødebagen på 😊 men de store tingene er sikkert godt å få gjort før. Om man skal sette sammen møbler osv. Blir så tungt på slutten 😅 Nå kjenner jeg at jeg gleder meg veldig til den lille i magen kommer 🥰 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fullmåne Skrevet 7. desember 2023 #327 Del Skrevet 7. desember 2023 Forresten har dere kynnere? Eventuelt når startet det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmKay Skrevet 7. desember 2023 #328 Del Skrevet 7. desember 2023 31+6 her! Har forsåvidt "vasket" alle klær, det vil si at jeg arvet hele 8 bæreposer med skikkelig fine og stilige klær av en god venninne, nyvasket og ferdig brettet ❤️ Ellers har jeg ikke gjort noen ting. Tenker nok at jeg setter opp bedside og lekegrind over nyttår, samme med fødebagen. Trenger ikke kjøpe inn så mye, må ha litt nytt sengetøy til minsten bare. Og hente ut alle babypakkene. Men jeg tar det i permisjonen, det er travelt nok som det er akkurat nå Jeg har mye kynnere, og har hatt det fra sikkert rundt uke 15. Det er blitt en del mer i det siste da. Noen ganger synes jeg det er litt vanskelig å kjenne forskjell på det og på baby, han ligger i seteleie og kjennes ut som han prøver å komme seg ut navelen eller halsen min flere ganger om dagen. Så magen er ofte steinhard over lange perioder. Hadde setebarn sist også, så håper virkelig han snur seg! Begynner å se litt mørkt på det dog, han er prikk lik søsteren, som lå i sete fra første gang vi fikk se henne på ultralyd til hun kom ut 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 7. desember 2023 #329 Del Skrevet 7. desember 2023 Fullmåne skrev (4 timer siden): Forresten har dere kynnere? Eventuelt når startet det? Jeg tror det, men som @EmKay sier så blir magen ganske hard når baby presser også så vanskelig å kjenne på hardhet alene. Jeg merker dog at magen blir litt støl og mer ubehagelig når jeg anstrenger meg så tenker det er kynnere. Anstrengelse kan være alt fra mye husarbeid med bøyning fremover til for fort gåtempo. Det begynte vel i trimester 2, men tok en lang pause før det ble mer aktuelt igjen de siste ukene. Jeg har en rolig livsstil så er vel ikke så mange triggere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 7. desember 2023 #330 Del Skrevet 7. desember 2023 Da har jeg blitt forespeilet setefødsel etter ultralyd idag siden de mistenkte at bebis lå med hodet opp.. 🙃 de skal prøve et vendingsforsøk imorgen, men de mente hun hadde lagt seg så godt til rette så de var ikke så veldig optimistiske. I tillegg har jeg høyt blodtrykk og proteiner i urinen så mulig jeg må igangsettes tidligere.. 🙃 noen som har erfaring med setefødsel? 🫣 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fullmåne Skrevet 8. desember 2023 #331 Del Skrevet 8. desember 2023 Hmm kanskje jeg kjenner kynnere allikevel 🤣 Men det er relativt lite, men jeg tror jeg kjenner noe hvis jeg anstrenger meg litt 🤔 tror kynnere er fint å ha. Da forbereder kroppen seg til fødsel. Men igjen graviditeter er så forskjellig også individuelt så vi får se hva som skjer 🫣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fullmåne Skrevet 8. desember 2023 #332 Del Skrevet 8. desember 2023 Elise93 skrev (16 timer siden): Da har jeg blitt forespeilet setefødsel etter ultralyd idag siden de mistenkte at bebis lå med hodet opp.. 🙃 de skal prøve et vendingsforsøk imorgen, men de mente hun hadde lagt seg så godt til rette så de var ikke så veldig optimistiske. I tillegg har jeg høyt blodtrykk og proteiner i urinen så mulig jeg må igangsettes tidligere.. 🙃 noen som har erfaring med setefødsel? 🫣 Ingen erfaring med setefødsel, men har blitt igangsatt, og det gikk veldig bra 😊 Fødselen startet 6 timer etter jeg ble satt i gang 👏🏻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmKay Skrevet 11. desember 2023 #333 Del Skrevet 11. desember 2023 Elise93 skrev (På 7.12.2023 den 15.54): Da har jeg blitt forespeilet setefødsel etter ultralyd idag siden de mistenkte at bebis lå med hodet opp.. 🙃 de skal prøve et vendingsforsøk imorgen, men de mente hun hadde lagt seg så godt til rette så de var ikke så veldig optimistiske. I tillegg har jeg høyt blodtrykk og proteiner i urinen så mulig jeg må igangsettes tidligere.. 🙃 noen som har erfaring med setefødsel? 🫣 Jeg fødte i sete og ble satt i gang sist Jeg fikk en grundig gjennomgang av sykehuset i forkant, for det er en del forventede "komplikasjoner" som kan komme. Altså noe de er vant til og håndterer helt fint, men som kanskje kan virke litt skremmende om man ikke er forberedt på det. Som at noen barn er veldig slapp og gjerne trenger en liten kickstart på pustefronten med en gang de kommer ut, eller at de er mer utsatt for hoftedysplasi. Og så kommer jo den største delen ut sist, så det er ikke så uvanlig med klipp og tang. Og så er jo terskelen for hastesnitt mye lavere enn for fødsel i hodeleie, så det er jo greit å være forberedt på at det potensielt kan bli ks også. Men det gikk veldig fint, og siden jeg var forberedt på hvordan forløpet kunne bli, opplevdes det ikke skremmende Blir spennende å se om de har rett da! Jeg ble også fortalt at han i magen lå i sete, og var helt sikker på det selv også fordi jeg alltid har noe som kjennes som et steinhardt hode trykt oppunder ribbeina. Men måtte en tur på kk i helgen, og der lå han jaggu meg med hodet ned gitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmKay Skrevet 11. desember 2023 #334 Del Skrevet 11. desember 2023 Jeg hadde en ganske heftig helg dere. På julebord på torsdag begynt jeg å få ganske vondt i magen og bli litt kvalm. Når jeg skulle kjøre hjem senere tiltok smertene og kom i veldig bølger som jeg måtte puste meg gjennom. "Det er ikke rier da?" sier min mann. "Neeeida, sikkert bare mageknip, alt for tidlig for rier" sier jeg. Kl 01 er det blitt ganske ille så jeg ringer føden for litt råd. Blir enig om en varm dusj, en paracet og at jeg skulle prøve å sove litt, antakelig fordi jeg hadde konstante smerter, men med smertetopper oppå, som kommer jevnlig hver 3-4 minutt. Utover dagen fredag blir jeg verre og verre, og begynner å spy i tillegg. Omgangssyke, tenker jeg 😛 Sender mannen på julebord, klart han skulle få kose seg, men innser jo etterhvert at jeg antakelig burde på en sjekk på føden. Får svigermor til å hente småen, lillebror kjører meg til sykehuset, og der har jeg jaggu premature rier (32+0). Blir lagt inn med en gang for lungemodning og riehemmende drypp, og blir liggende til søndag kveld. Heldigvis fungerte det greit, så lillebror har det fint i magen enda. Men veldig ekkelt, og føler meg jo superteit som ikke skjønte at det var rier før jeg hadde gått med det i 24t. Men sist ble jeg satt i gang, og fikk epidural før jeg fikk rier, så hadde liksom ingen referanser på det området. Så blir spennende når fremover kjenner jeg. Kommer han i nærmeste fremtid, går jeg til termin, eller kommer han en plass midt i mellom? 😛 Nå vet jeg hvertfall hva jeg skal kjenne etter i det minste, og får kanskje ringt inn litt tidligere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 11. desember 2023 #335 Del Skrevet 11. desember 2023 EmKay skrev (2 timer siden): Jeg hadde en ganske heftig helg dere. På julebord på torsdag begynt jeg å få ganske vondt i magen og bli litt kvalm. Når jeg skulle kjøre hjem senere tiltok smertene og kom i veldig bølger som jeg måtte puste meg gjennom. "Det er ikke rier da?" sier min mann. "Neeeida, sikkert bare mageknip, alt for tidlig for rier" sier jeg. Kl 01 er det blitt ganske ille så jeg ringer føden for litt råd. Blir enig om en varm dusj, en paracet og at jeg skulle prøve å sove litt, antakelig fordi jeg hadde konstante smerter, men med smertetopper oppå, som kommer jevnlig hver 3-4 minutt. Utover dagen fredag blir jeg verre og verre, og begynner å spy i tillegg. Omgangssyke, tenker jeg 😛 Sender mannen på julebord, klart han skulle få kose seg, men innser jo etterhvert at jeg antakelig burde på en sjekk på føden. Får svigermor til å hente småen, lillebror kjører meg til sykehuset, og der har jeg jaggu premature rier (32+0). Blir lagt inn med en gang for lungemodning og riehemmende drypp, og blir liggende til søndag kveld. Heldigvis fungerte det greit, så lillebror har det fint i magen enda. Men veldig ekkelt, og føler meg jo superteit som ikke skjønte at det var rier før jeg hadde gått med det i 24t. Men sist ble jeg satt i gang, og fikk epidural før jeg fikk rier, så hadde liksom ingen referanser på det området. Så blir spennende når fremover kjenner jeg. Kommer han i nærmeste fremtid, går jeg til termin, eller kommer han en plass midt i mellom? 😛 Nå vet jeg hvertfall hva jeg skal kjenne etter i det minste, og får kanskje ringt inn litt tidligere Åå, det var jo litt tidlig med rier ja! Skjønner godt at man kan avfeie det som mageknip og omgangssyke og lignende, det er jo ganske likt egentlig.. har lest at man kan få løs mage også, samme som med omgangssyke 😜 så bra at de fikk stoppet riene og at du fikk lungemodningssprøyte. Blir ekstra spennende å se framover da ja! Det beste er jo om han holder seg der inne en liten stund til men! Vil man ut så vil man jo 🙈👶 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 11. desember 2023 #336 Del Skrevet 11. desember 2023 EmKay skrev (2 timer siden): Jeg fødte i sete og ble satt i gang sist Jeg fikk en grundig gjennomgang av sykehuset i forkant, for det er en del forventede "komplikasjoner" som kan komme. Altså noe de er vant til og håndterer helt fint, men som kanskje kan virke litt skremmende om man ikke er forberedt på det. Som at noen barn er veldig slapp og gjerne trenger en liten kickstart på pustefronten med en gang de kommer ut, eller at de er mer utsatt for hoftedysplasi. Og så kommer jo den største delen ut sist, så det er ikke så uvanlig med klipp og tang. Og så er jo terskelen for hastesnitt mye lavere enn for fødsel i hodeleie, så det er jo greit å være forberedt på at det potensielt kan bli ks også. Men det gikk veldig fint, og siden jeg var forberedt på hvordan forløpet kunne bli, opplevdes det ikke skremmende Blir spennende å se om de har rett da! Jeg ble også fortalt at han i magen lå i sete, og var helt sikker på det selv også fordi jeg alltid har noe som kjennes som et steinhardt hode trykt oppunder ribbeina. Men måtte en tur på kk i helgen, og der lå han jaggu meg med hodet ned gitt! Takk for godt svar! Mye informasjon her som jeg ikke har fått av sykehuset (enda) 😊 jeg fikk bekreftet seteleie med ultralyd og hadde mislykket vendingsforsøk på fredag. Sta frøken 🙈 Jeg er forberedt på mulig ks, de sa at de som regel rekker å legge spinal da, så da kan jeg hvertfall være våken forhåpentligvis. Og hvis hun blir over 4 kg så blir det nok ks da jeg er ganske liten. Hun veier heldigvis "bare" 2,9 foreløpig men om jeg går over termin kan hun jo fort legge på seg mye. Skal på kontroll om ei ukes tid for å sjekke leie på nytt og estimere ny vekt 👶 men må innrømme at jeg håper fødselen kan starte litt før så hun da slipper å bli så stor 😂 blir noen spennende uker fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmKay Skrevet 11. desember 2023 #337 Del Skrevet 11. desember 2023 Elise93 skrev (21 minutter siden): Takk for godt svar! Mye informasjon her som jeg ikke har fått av sykehuset (enda) 😊 jeg fikk bekreftet seteleie med ultralyd og hadde mislykket vendingsforsøk på fredag. Sta frøken 🙈 Jeg er forberedt på mulig ks, de sa at de som regel rekker å legge spinal da, så da kan jeg hvertfall være våken forhåpentligvis. Og hvis hun blir over 4 kg så blir det nok ks da jeg er ganske liten. Hun veier heldigvis "bare" 2,9 foreløpig men om jeg går over termin kan hun jo fort legge på seg mye. Skal på kontroll om ei ukes tid for å sjekke leie på nytt og estimere ny vekt 👶 men må innrømme at jeg håper fødselen kan starte litt før så hun da slipper å bli så stor 😂 blir noen spennende uker fremover! Åh, så kjedelig at vendingen ikke fungerte da. Jeg hadde "heldigvis" en liten baby på 3.2kg sist. Men har hørt at i sete kan det nesten være verre, fordi hodet da blir så stort ift resten av kroppen om du skjønner. Det er liksom det som kommer først som baner vei for resten, så da er det større sjans for at de sitter fast. Jeg fødte på Haukeland, der elsker de jo setefødsel, så hverken vending, ks eller ultralyd av bekkenet mitt var noe som ble nevnt engang 😛 Hadde i utgangspunktet sagt til meg selv at hvis det ble et setebarn til så ville jeg ha ks, men nå som jeg faktisk er gravid igjen kjenner jeg at jeg heller tar den setefødselen altså. Men har fryktelig lite lyst på ks, mtp at vi har en 2,5 åring hjemme som gjerne også vil løftes og ha kos Men blir spennende på neste kontroll da! Er jo fortsatt en liten sjanse for at hun kan snu seg, selv om jeg forstår sannsynligheten gjerne ikke er så stor 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 11. desember 2023 #338 Del Skrevet 11. desember 2023 EmKay skrev (1 time siden): Åh, så kjedelig at vendingen ikke fungerte da. Jeg hadde "heldigvis" en liten baby på 3.2kg sist. Men har hørt at i sete kan det nesten være verre, fordi hodet da blir så stort ift resten av kroppen om du skjønner. Det er liksom det som kommer først som baner vei for resten, så da er det større sjans for at de sitter fast. Jeg fødte på Haukeland, der elsker de jo setefødsel, så hverken vending, ks eller ultralyd av bekkenet mitt var noe som ble nevnt engang 😛 Hadde i utgangspunktet sagt til meg selv at hvis det ble et setebarn til så ville jeg ha ks, men nå som jeg faktisk er gravid igjen kjenner jeg at jeg heller tar den setefødselen altså. Men har fryktelig lite lyst på ks, mtp at vi har en 2,5 åring hjemme som gjerne også vil løftes og ha kos Men blir spennende på neste kontroll da! Er jo fortsatt en liten sjanse for at hun kan snu seg, selv om jeg forstår sannsynligheten gjerne ikke er så stor 🙈 Okei, kanskje best å få en helt gjennomsnittlig bebis da! Ser den 🙈 godt at han lå med hodet ned da, så slipper du mest sannsynlig det ☺️ jeg skal føde på rikshospitalet, føler meg ganske trygg der mtp setefødsel. De overvåker jo ganske nøye under setefødsel også så det er betryggende☺️ ja, det blir veldig spennende. Jeg kjenner hodet (som jeg trodde var rumpa inntil forrige uke 😂) ganske tydelig da, så trooor jeg ville merket selv om hun plutselig skulle snu seg. Men man vet aldri 😜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 11. desember 2023 #339 Del Skrevet 11. desember 2023 @EmKay Bra du dro inn og de fikk stoppet riene. Ble livmorhalsen din sjekket? Jeg måtte inn en tur forrige uke pga økte kynnere, mindre liv osv. Baby hadde det helt fint, men livmorhalsen min ble målt til 25mm. Kort til å være i uke 31 og helt i grenseland for innleggelse og lungemodningssprøyte. Vet jo ikke om den har vært kort lenge, eller om det nylig har skjedd. Har tatt det helt med ro de siste dagene og skal på ny kontroll på onsdag. Blir spennde å se hvor lang livmorhalsen er da. 31+6 dager nå. Jeg tar hver dag som et pluss. Første delmål er uke 34 (15 dager) for da vil de ikke stoppe fødsel. Men jeg håper hun holder seg inne i 3 uker til så vi kommer over i januar og 2024 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmKay Skrevet 13. desember 2023 #340 Del Skrevet 13. desember 2023 Dame1989 skrev (På 11.12.2023 den 19.25): @EmKay Bra du dro inn og de fikk stoppet riene. Ble livmorhalsen din sjekket? Jeg måtte inn en tur forrige uke pga økte kynnere, mindre liv osv. Baby hadde det helt fint, men livmorhalsen min ble målt til 25mm. Kort til å være i uke 31 og helt i grenseland for innleggelse og lungemodningssprøyte. Vet jo ikke om den har vært kort lenge, eller om det nylig har skjedd. Har tatt det helt med ro de siste dagene og skal på ny kontroll på onsdag. Blir spennde å se hvor lang livmorhalsen er da. 31+6 dager nå. Jeg tar hver dag som et pluss. Første delmål er uke 34 (15 dager) for da vil de ikke stoppe fødsel. Men jeg håper hun holder seg inne i 3 uker til så vi kommer over i januar og 2024 Ja, den ble målt til 33mm når det sto på. Så egentlig mente ikke legen det var nødvendig med lungemodning helt enda, men pga riene var så intense og vonde, så ombestemte de seg just in case. Som de sa selv, kjipt om jeg hadde gått i fødsel og så hadde de droppet lungemodningen. 🤷♀️ Før jeg ble utskrevet ble livmorhalsen målt til 38mm igjen, så ble heldigvis ikke særlig påvirket Kjenner veldig på murringer og mye økt ubehag og generelt vondt i magen nå, så er jo spent om dette går over eller om det betyr noe 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå