Gå til innhold

Eponas drøm om å bli mamma...

Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Epona

Takk for hilsner alle dere supergirls som har vært innom!

Og gratulerer med kvinnedagen ja!

Jeg kan i tillegg gratuleres med å ha vært kjærester med min kjære i 8 1/2 år! :hjerter: Eller vi kan gratuleres da - må jo ikke glemme han.. ;)

Og jeg kan gratuleres med 5 måneders røykfrihet! :bukke:

Og da er det fem måneder siden jeg testet positivt første gang.. Ikke så sårt nå når jeg faktisk er gravid igjen. Men jeg kjenner panikken stiger og tårene presser på når jeg tenker tilbake på da vi mistet vår lille engel..

Føler meg veldig gravid nå.. Tisser i ett sett føles det som.. Må opp hver natt, og det forekommer ALDRI til vanlig... I går var puppene større om kvelden enn de var om morgenen, og de var så vonde som bare juling! Sambo sa i går kveld at "hei - de er større enn sist jeg så dem!" og det var jo tross alt samme morgen.. Så nå har jeg bare to BHer som passer... :sjenert: Og magen eser, den er myk og disser når jeg går. :tunge1: Men det er jo bare fett da, men jeg liker å tro at det er mage-mage. Gleder meg til den begynner å vokse på ordentlig..

Begynner å bli litt optimistisk nå. Begynner å tro selv at jeg virkelig er gravid. Og jeg begynner å tro at det kanskje går som det skal denne gangen. Hvorfor ikke? Det gjør jo stort sett det.. Hormonene er i alle fall på vår side her, i aller høyeste grad. Begynner å glede meg veldig til UL, har lyst å smugtitte inni der NÅ NÅ NÅ!!! :ler2:

Har ringt dr. Endokrinolog i dag, men fikk ikke snakket med henne for hun var opptatt. Fikk gitt beskjed, så jeg håper hun ringer tilbake i løpet av dagen. Er så spent på hvordan stoffskiftet egentlig der. Det føles veldig ok egentlig.

I dag MÅ jeg gå en tur! Har litt for lavt aktivitetsnivå fro tiden, men jeg er blitt bedt om å ta det litt med ro også da.. Men ute skinner solen fra knallblå himmmel. Så det er bare å kle på seg varmt og gå ut på tur i solskinnet! Men først en liten KGrunde! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kvinnedagen og 8,5 år som kjærester!

Og 5 mnd som røykfri!

Og at du føler deg gravid! :)

Dette går nok bra skal du se!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg tilbake fra ferie og ser de strålende nyhetene! Gratulerer en hel masse med spire på plass i maven! Og med kvinnedagen, 8,5 år med mannen, 5 måneder røykfri og nok en gang med graviditeten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei snuppeluppa :klem:

Oj det var jammen masse en kunne gratulere deg med i dag da! Så flink med røykekutt, og så kos at dere har vært sammen så lenge. Også er det jo kvinnedagen. Gratulerer så masse.

Magen har jeg allerede gratulert med og jeg smiler ennå over det hele tiden.Synes det er så vidunderlig at du er gravid vennen min :klem:

Håper du fikk deg en fin tur ute i solskinnet! Her skinner sola så deilig også.Nå håper jeg bare at snøen forsvinner og at våren kommer.

Ta godt vare på deg selv og magen og nyt følelsen av å ha spiren inni der. håper Endokrinologen ringte så du fikk svar på det du lurte på.

Kjempeklem fra Charmis :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia vennen! :klem:

Jeg er utrolig stolt av deg som har vært røykfri i 5 måneder!!! :klappe:

Kos deg i sola! Det gjør godt :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å takke for koselig melding i boka mi - kjempekoselig. Håper du har en fin-fin dag... og gratulerer med alt som er å feire!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohoi!! Her var det mye å feire!! Gratulerer så mye!

Står respekt av alt det der ja! Du er en vinner!!

Ha en kanonbra dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en klem til deg og magen din!

Håper sola skinner på deg, og at du har det bra!

Stor klem fra Charmis :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia, mitt lille distrè hode husker ikke om jeg har gratulert deg eller ikke, så det er mulig det kommer dobbelt opp fra denne kanten, men altså; GRATULERER!! Det er jo et godt tegn at du føler deg så gravid. Lykke til framover!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Epona

:klem: til MissS, Fjellrypa, Pi@, Charmina, Murmel, Cr@sh, Skytte, Charmina igjen, Pondusa og Missbumblebee!

Akkurat spist frokost og alle "pillene" (Medisinen min, folsyren og 2 trankapsler). Er litt matlei men i dag smakte frokosten godt. Bortsett fra paprika.. Helt ny frisk fin paprika på osten, brakk meg da jeg tygget den... Det som er så godt!! Jaja..

KLarte å drøye helt til kl 8 i morges med å stå opp, det var deilig! Måtte spise litt kjeks, for jeg var ihjelsulten. Har Mariekjeks ved sengen - bedre før var! ;) Har vært litt småuggen de siste dagene, men ikke direkte kvalm heldigvis. Ikke begynt enda. Håper jeg slipper... Har bladd i dagboken fra sist og da begynte kvalmen/brekningene 6+1. I dag er jeg 6+1.... Men man skal sikkert passe seg for å sammenligne så nøyaktig.. Kanskje kroppen tåler høyere hormonverdier denne gangen før kvalmen kommer..?

I går var jeg livredd for at noe var galt, for om kvelden kom det sterkere og sterkere murringer, sånn a la rett før mens.. Ikke smerter, men murringer. Men de tok og slapp på en måte. Var sånn i hele natt, våknet noen ganger av andre årsaker, og hver gang var murringen der. Men nå i morges er det bare et svakt hold igjen, sånn som det har vært hele veien. Sambo og jeg ble enige om at det sikkert ikke var farlig. I følge min nyinnkjøpte svangerskapsbok så vokser knøttet 1 mm i døgnet denne uken, og vi fant ut at det er egentlig veldig mye.. Det er jo tross alt mer inni der - fostersekk og plommesekk og hva dte nå heter alt, og morkake. Alle disse små tingene vokser jo, ikke bare selve spiren. Det krever plass, og da må livmoren utvide seg.. Får ta en dag av gangen.. Foreløpig er alt bra.

Fikk snakket med endokrinologen i går, hun sa prøvene mine var innenfor normalen. Skulle fortsette med en tablett daglig. Så får jeg time i posten snat, skulle få time om tre-fire uker, og ta nye blodprøver en ukes tid før det. Glad for denne oppfølgingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke noe å bekymre seg over!!

Og det må være deilig å ha så bra oppfølging denne gangen! Det går så bra skal du se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Bra tankegang,Epona! Er helt sant,de vokser jo og er jo så mye som skjer så er vel rart om vi ikke kjenner noe til det! Satser på at det er spiren som klorer seg så hardt fast at du kjenner det!

Supert at prøvene var bra og at oppfølgingen er så seriøs og gir deg det du har krav på og trenger! Viktig å føle seg ivaretatt!

Håper du får ei kjempefin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mayamor

Bare aller hurtigst innom og hopper av glede for fantastiske nyheter. :hoppe:

Gratulerer så masse med ny graviditet! :klappe:

Og så raskt og så i noember da!

Kommer sterkere tilbake en annen dag!

Varme klemmer fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Iss: Nei helt sikkert ikke.. Men man blir jo litt nervøs...

Skytte: Jeg håper det er riktig tenkt.. Har spurt de kloke damene i graviditetsforumet til råds nå, greit å høre andres erfaringer om det samme..

Mayamor: Takk!! Endelig var du innom igjen! :klem: Ja, et lite novemberbarn! :) Helt uvirkelig enda.. Er selv novemberbarn og et sent et, og har alltid syntes det har vært sååå kjedelig å ha så sen bursdag. Skulle aaaaldri ha novemberbarn selv! ;) Men barn kommer ikke på bestilling, i alle fall ikke hos meg og sambo, så vi er veldig glade hvis vi virkelig får en liten ti høsten! :hjerte:

MrsP: Takk i like måde! :klem: Tenker mye på deg!

Uggen nå, men har stappet i meg M og drukket brus.. Har egentlig TVkveld, men smat innom her en tur mens sambo og besøket var ute en tur. Får vel gå inn og være sosial igjen snart! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...