Gå til innhold

Stemor anser ikke meg som familie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tipper faren din er av den typen som gladelig ville forlatt barnekull nr 1 for å stifte ny familie. Mange sånne udugelige menn, se bare utallige historier i Tore på Sporet, Ukjent arving og i media generelt. 

Men så kunne ikke moren din ta vare på deg, så da skulle han liksom gjøre det. Tydelig at han så på deg som din mors barn. Mange menn er så utrolig lite modne! Heldigvis finnes det bra menn også.

Anonymkode: 71c3c...136

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men din far er vel pliktet til å gi deg som avkom en del av arven etter ham? Dette er jo lovregulert? 

Anonymkode: 3482c...a06

Hvis han på papiret ikke eier noe, er det ingenting å arve. Også er det jo den usannsynlig kalde avvisningen her som er det som egentlig er problemet.

Anonymkode: de437...9bc

  • Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men din far er vel pliktet til å gi deg som avkom en del av arven etter ham? Dette er jo lovregulert? 

Anonymkode: 3482c...a06

Ja og hun får sin del av klærne han etterlater seg, for det er alt han eiet.

Han har ført over alt av verdi på stemoren, det er hun som nå er eier av alt.

Anonymkode: 4ca62...38d

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hvis han på papiret ikke eier noe, er det ingenting å arve. Også er det jo den usannsynlig kalde avvisningen her som er det som egentlig er problemet.

Anonymkode: de437...9bc

Meg igjen: jeg brukte feil ord. Mente ikke usannsynlig. Mente "vanvittige".

Anonymkode: de437...9bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Ellevill said:

Hvorfor er du mer opptatt av stemor enn av far? Han har jo hovedansvaret for deg, han lar dette skje og har tydeligvis ingen farsfølelse overfor deg. Hvorfor vil ingen ha hverken kontakt eller at du skal arve noe?

Jeg hadde bare trukket meg unna, selv om det er både trist og urettferdig. Du kan ikke tvinge noen til å ønske deg godt. 

Min far har ikke vært noen god far så tror det at min stemor valgte å gjøre dette stakk skikkelig dypt da jeg alltid har tenkt at hvertfall hun var glad i meg og at hun har vært som hun er mest pga han. Når det kommer til stykket viser det seg nå at jeg ikke betyr noe for henne heller.. Men at de ser på familien sin som de to og min søster. Jeg har aldri forventet å arve henne da jeg arver min mor (selv om det ikke kommer til å bli noe) men når de gjør det på denne måten er det med så veldig overlegg og planlagt for at jeg skal sitte igjen med så lite som mulig. 

Vet ikke hva du viser til men hvorfor ingen vil ha med meg å gjøre.. altså.. hva galt kan du gjøre som barn mellom 5-15 år.. Jeg har vært et pliktoppfyllende barn som har prøvd å passe inn i familien. ting var greit da jeg var liten frem til de fikk felles barn. Da forandret alt seg. Jeg elsker min søster og prøver å ha så mye kontakt som det går og er den som har tatt kontakt med far og stemor for å prøve å ha noe familie forhold overhode.. 

det er sant.. er nok det jeg innser nå.. 

Anonymkode: 2c295...2ef

  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men din far er vel pliktet til å gi deg som avkom en del av arven etter ham? Dette er jo lovregulert? 

Anonymkode: 3482c...a06

Han kan ordne slik at han ikke eier noe hun kan arve.

Anonymkode: 422a9...11d

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvorfor skylder du på stemor for din fars svik? Han er en voksen mann og kan ikke tvinges til noe han ikke vil. Han bestemmer over sine midler og sin tid og det er jo han som svikter grovt her. 

Merkelig at det er henne du hater når det er han som har forpliktelser overfor deg som han svikter på det groveste.

Anonymkode: 49ca6...a37

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men din far er vel pliktet til å gi deg som avkom en del av arven etter ham? Dette er jo lovregulert? 

Anonymkode: 3482c...a06

Om han har skrevet over alt , er det ingenting å arve

Anonymkode: 1961e...e87

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om han har skrevet over alt , er det ingenting å arve

Anonymkode: 1961e...e87

Jepp. Og om har har skrevet over alt, er det HAN som har gjort det.

Anonymkode: 49ca6...a37

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så det er helt greit at din mor er en ubrukelig misfit, men stemor skal du ta? her er det ikke bare stemor og far som er rar, du er ikke helt opplyst selv heller.

Anonymkode: 68418...400

Hva i all verden for et møkkainnlegg er dette? Et barn velger ikke sine foreldre, og i dette tilfellet er tydeligvis ikke mor ansett som egnet omsorgsperson, men far er det. Og så er TS så uheldig å få en stemor som SAMMEN med far forskjellsbehandler så til de grader? Og et halvsøsken som «ser at det kan være litt urettferdig men de har jo tross alt fulgt lover og regler». Nei - er det noen i denne historien det IKKE er noe galt med, så er det TS. Du burde skamme deg for å påstå noe annet.

Anonymkode: c221e...8cd

  • Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor det? Hvorfor skal du få «dobbelt» opp av ditt søsken? 

Anonymkode: 80635...399

Hun får ikke det. I utgangspunktet skulle hi arvet sin far (da delt farsarven 50/50 med sitt søsken), men nå får hi sitt halvsøsken 100 %av farsarven da faren har skrevet alle verdier over på sin kone for å unngå at hi skal få noen farsarv.

Anonymkode: 13c49...926

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så utrolig dårlig gjort 😳møkkafolk rett og slett.

Sender deg en klem ts❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så det er helt greit at din mor er en ubrukelig misfit, men stemor skal du ta? her er det ikke bare stemor og far som er rar, du er ikke helt opplyst selv heller.

Anonymkode: 68418...400

Men i all verden - hvorfor skal du tråkke på HI? 

Ubrukelig misfit? 

Føler du deg veldig truffet av dette innlegget? Har du stebarn du behandler kjipt, også skal du liksom "ta" HI?

Anonymkode: a2c76...b6c

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Så det er helt greit at din mor er en ubrukelig misfit, men stemor skal du ta? her er det ikke bare stemor og far som er rar, du er ikke helt opplyst selv heller.

Anonymkode: 68418...400

Nei jeg sier ikke det. Jeg kommer fra en messed up familie, det er jeg fullt klar over. Men fint at du opplyser meg. Jeg har stått på egen ben fra jeg var 15 år. Er utdannet, gift og driver mitt eget selskap så har klart meg fint uten en "ubrukelig misfit mor" og arv fra min far og stemor. Jeg er ikke ute etter å "ta stemor" men det har såret meg veldig at hun som har vært min morsfigur fra jeg var 5 år og vært det mest stabile av mine foreldre. Hun valgte tross alt å gå inn i den rollen da hun valgte å bli sammen med min far. 

Det var hos dem jeg bodde og de hadde ansvar for meg. Dette var ikke noe jeg kunne velge.

Etter hvert som jeg ble voksen har jeg innsett at jeg har vært utsatt for grov omsorgssvikt og har fått god hjelp i form av terapi til å behandle traumene jeg har vært utsatt for. Vet ikke helt hva du mener med "at jeg ikke er helt opplyst selv" men ser ikke helt nødvendigheten av å blande min mor inn i denne saken. Det betyr likevel ikke at hun har vært super, men det er to ulike saker. 

Høres ut for meg som om du er stemor selv og tydelig noe fornærmet for at man kan forvente noe i den retningen 😉

 

Anonymkode: 2c295...2ef

  • Liker 7
  • Hjerte 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Så det er helt greit at din mor er en ubrukelig misfit, men stemor skal du ta? her er det ikke bare stemor og far som er rar, du er ikke helt opplyst selv heller.

Anonymkode: 68418...400

Empatiløse jævel!

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far og stemor gjorde det samme, de skrev alt over på henne. I tillegg hadde han ikke samvær da vi vokste opp. Jeg forstår dem fordi han kommer til å dø før henne, han er en del år eldre enn henne. 

Min mor var gift igjen og det ble ingen arv til oss da hun døde. Forskjellen mellom deg og meg er at jeg hadde en ikke fungerende mor og en fungerende stefar.

Han var langt fra perfekt men han gjorde virkelig så godt han kunne. Noe jeg virkelig føler med deg at du ikke har hatt. Han er fremdeles glad i oss og han viser det, selv om arven hans går til hans biologiske sønn.

Skjønner veldig godt at du savner kjærlighet. Det gjorde jeg også i mange år, men har slått meg til ro med at iallefall min stefar var glad i meg, selv om ingen andre var det da jeg vokste opp. 

Anonymkode: 42c5c...280

  • Liker 5
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvorfor skylder du på stemor for din fars svik? Han er en voksen mann og kan ikke tvinges til noe han ikke vil. Han bestemmer over sine midler og sin tid og det er jo han som svikter grovt her. 

Merkelig at det er henne du hater når det er han som har forpliktelser overfor deg som han svikter på det groveste.

Anonymkode: 49ca6...a37

Jeg skylder ikke på henne for hans svik. Han har vært en svært dårlig far hele tiden. Jeg har alltid tenkt at hun har vært den beste av de to og jeg har vært veldig glad i henne fra jeg var liten. Det er derfor det gjør veldig vondt at hun nå er driveren av dette. Har alltid trodd at jeg betydde noe for henne. Vet ikke hvorfor du sier at jeg hater henne 😅 det har jeg aldri hverken skrevet eller ment. Da hadde dette vært mye lettere.. Hun har vært min morsfigur fra jeg var 5 år og hun har Tydligvis betydd mer for meg enn jeg har betydd for henne.. 

Må si det er mye interessante tolkninger her.. 

Anonymkode: 2c295...2ef

  • Liker 3
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg! For en forferdelig far og grusom stemor!

Jeg har også en stemor som aldri har brydd seg om meg, og det er veldig vondt og preger hvordan jeg har det i voksen alder. Tror dessverre mange som ikke har opplevd dette skjønner hvordan det er.

 

 

Anonymkode: e206f...b6c

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest alt i tråden, men sånn for ordens skyld så er ikke dette som i USA. De kan ikke skrive et testamente som gjør at alle verdier tilfaller henne etter hans død. Det vil ikke være gyldig. Han må gi bort sine verdier juridisk mens ha ennå er i live og det gjøres ikke gjennom et testament. En ektepakt derimot kan gjøre slik at hun sitter med særeie på alt. Det er jo risikabelt hvis sønnen deres er en bortskjemt dritt, som vil få alt og etterlate din far uten noe som helst, dersom hun skulle falle fra først. Det er overraskende mange familier slikt skjer, når det er penger på bordet. 

Har de skrevet et testamente så vil du uansett ha rett på farsarv og pliktdelsarv. Er testamentet ugyldig så vil du ha rett på halvparten av 2/3 ut av arven og din stemor 1/4 av arven (så fremt de er gift). 

Og når det gjelder dine følelser. Fullt forståelig. Og helt horribel oppførsel fra dem. 

Anonymkode: 979db...e2c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis stemor nå har fått alle verdier som sitt særeie, så hadde det vært helt nydelig om hun skilte seg og lempa gubben ut på bar bakke! Det hadde han fortjent! 

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...