Gå til innhold

Stemor anser ikke meg som familie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor er din mor og hennes familie i dette ? 

Anonymkode: 149aa...28f

  • Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt vanvittig ut! De har spurt h a de kan gjøre? Og så gjør de det motsatte??

Høres ikke ut som at din far er så mye bedre enn din stemor dessverre 💔 

Anonymkode: c25a5...763

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fikk stemor når jeg var 5 år. Bodde med min far og stemor til jeg måtte flytte pga vgs og fikk da beskjed om å klare meg selv. ingen oppfølging eller hjelp på noe måte etter dette. De har et barn sammen og her har de fulgt opp mye. h*n får økonomisk hjelp om det trengs, reiser på ferie og generelt mer tilstedeværelse. H*a har hatt en fin oppvekket og er sørget for en god fremtid. De sørget for at h*n fikk utdannelse uten å måte leie noe sted eller jobbe. Sitter nå med en topp utdannelse og ingen studielån. 

Har prøvd å ta opp kontakten de siste årene da det tross alt er faren min. De har spurt hva vi kan gjøre for å få det til. Jeg har sagt at jeg kun ønsker en ting og det er at alle blir behandlet likt og som fullverdige medlemmer av familien. 

sist jeg var på besøk forteller de meg at de nå har skrevet testamente. Der alt av verdi er skrevet på min stemor for å sikre at ikke noe fra henne tilfaller meg. Jeg bryr meg ikke om pengene.. jeg har klart meg selv så langt. Men for meg bekrefter det egentlig at jeg ikke betyr noe for henne.. hun kunne ha tilskrevet en symbolsk sum bare for å vise at jeg betyr noe for henne.. hun valgte tross alt å bli min stemor og jeg har måtte forholde meg til barn av henne og hennes familie gjennom hele oppveksten.. kjenner for meg at dette bekrefter følelsen jeg har hatt hele oppveksten.. jeg hører ikke til i "hennes" familie..

Anonymkode: 2c295...2ef

Hvorfor det? Hvorfor skal du få «dobbelt» opp av ditt søsken? 

Anonymkode: 80635...399

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er din mor i dette? hva forventer du av henne? Hvis din far og stemor har gitt deg en fin oppvekst så syns jeg det er sært som voksen å være snurt over at du ikke fikk ditt og datt som ditt halvsøsken har fått, for alt du vet kan mye av det være betalt fra hennes familie. Hvordan arven fordeler seg handler også en del om hvem som dør først, du har uansett rett på farsarv, og den kan ikke testamenteres bort. 

Anonymkode: 68418...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en drittfamilie. Det er faren som har latt dette skje . Har ikke ord for hvor bedritent dette er. 

  • Liker 21
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er moren din i bildet? Hvor gammel er du? 
 

Har en liknende historie. Det tok meg noen år før jeg innså hvordan ting var og at jeg ikke blir ansett som en del av kjernen. Vondt, men realiteten. Jeg har jobbet hardt hele mitt voksne liv, men har det meget trangt økonomisk. De andre jobber ikke og sitter på eiendommer til flere titalls millioner i forskudd på arv. Også lurer søsknene på hvorfor jeg er litt «fraværende». Jeg prøver å late som ingenting, og støtte så godt jeg kan med deres problemer i hverdagen, men det er jo litt vanskelig. Det som er mest kjedelig er jo at situasjonen gjør så det er vanskelig å ha et godt forhold med dem. 
 

Men jeg har innsett at slik er situasjonen, jeg er alene og jeg må klare meg selv. Og det skal jeg. 

Anonymkode: 7420a...f23

  • Liker 4
  • Hjerte 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor er din mor i dette? hva forventer du av henne? Hvis din far og stemor har gitt deg en fin oppvekst så syns jeg det er sært som voksen å være snurt over at du ikke fikk ditt og datt som ditt halvsøsken har fått, for alt du vet kan mye av det være betalt fra hennes familie. Hvordan arven fordeler seg handler også en del om hvem som dør først, du har uansett rett på farsarv, og den kan ikke testamenteres bort. 

Anonymkode: 68418...400

Hun burde ihvertfall få pliktarven fra far, men her får hun ikke et øre. De snyter henne ved å skrive all verdi over på stemor . Den er ganske drøy. Men ts skriver at hun uansett ikke bryr seg om pengene men ønsker å være en del av familien, og det er jo ikke et merkelig ønske fra en datter. 

  • Liker 18
  • Hjerte 7
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor det? Hvorfor skal du få «dobbelt» opp av ditt søsken? 

Anonymkode: 80635...399

Du er stemoren i HI?

  • Liker 24
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sagt hva jeg mente om min far, for en svak noldus han er, før jeg hadde gått no contact. 

Det alt for mange ikke skjønner er at selv om du ikke velger din familie ved fødsel, så er det fullstendig null logikk i at man som voksen må ha et forhold til manipulative narsissister, bare for at man bærer felles blod.

Anonymkode: 2696b...2cd

  • Liker 2
  • Hjerte 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor det? Hvorfor skal du få «dobbelt» opp av ditt søsken? 

Anonymkode: 80635...399

Om du ser hva jeg skriver så handler det ikke om pengene eller arven her men det relasjonelle. Vi har en siste gang prøvd å få relasjonen til å fungere og så gjør de dette rett etterpå... i dette tilfellet har de skrevet alt de har av verdi på min stemor som de sammen har kjøpt. Hytten og to leiligheter de har kjøpt sammen.. dette er verdier de to har hatt sammen + det er min far som har gjort all oppgradering, maling osv. de kommer fremdeles til å leve mange år til så jeg synes bare det er veldig rart at de nå skrev dette testamentet hvor de så bevisst sørger for at jeg får minst mulig.. synes bare det understreker hvordan hun ser på meg.. 

Anonymkode: 2c295...2ef

  • Liker 5
  • Hjerte 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om du ser hva jeg skriver så handler det ikke om pengene eller arven her men det relasjonelle. Vi har en siste gang prøvd å få relasjonen til å fungere og så gjør de dette rett etterpå... i dette tilfellet har de skrevet alt de har av verdi på min stemor som de sammen har kjøpt. Hytten og to leiligheter de har kjøpt sammen.. dette er verdier de to har hatt sammen + det er min far som har gjort all oppgradering, maling osv. de kommer fremdeles til å leve mange år til så jeg synes bare det er veldig rart at de nå skrev dette testamentet hvor de så bevisst sørger for at jeg får minst mulig.. synes bare det understreker hvordan hun ser på meg.. 

Anonymkode: 2c295...2ef

Han. Det er din far som først og fremst gjør dette. Det er din far som velger deg bort. Hvordan ser han på deg? Hvorfor gjør han dette? 

Anonymkode: 7b3cb...a2e

  • Liker 30
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fatter ikke hvorfor tittel og HI handler om en stemor.

Her er det jo far som har sviktet, og fortsetter å svikte. Han er pappa til 2. 

Anonymkode: 143d0...f64

  • Liker 32
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor er din mor i dette? hva forventer du av henne? Hvis din far og stemor har gitt deg en fin oppvekst så syns jeg det er sært som voksen å være snurt over at du ikke fikk ditt og datt som ditt halvsøsken har fått, for alt du vet kan mye av det være betalt fra hennes familie. Hvordan arven fordeler seg handler også en del om hvem som dør først, du har uansett rett på farsarv, og den kan ikke testamenteres bort. 

Anonymkode: 68418...400

Forhold til mor er komplisert. Hun er snill og god men var ikke i stand til å ta vare på et barn da jeg var liten. Har du lest hva jeg skrev? Ja, jeg fikk mat og tak over hode til jeg var 15 år. Da fikk jeg beskjed om at jeg var stor nok til å klare meg selv. Har ikke fått noe oppfølging eller hjelp etter dette. De gir gitt meg en julegave og bursdagsgave i året og det er det vi har av kontakt. Det er ikke arven jeg er ute etter her.. Men synes den handlingen understreker hvordan de ikke ser på meg som en del av familien. at de skriver alt av verdi på min stemor nå så tidlig for å sikre at jeg får minst mulig.. Det har vært en enorm kontrast i hvordan min og min søsters oppvekst har vært. Dette understreker bare det jeg alltid har følt.. 

Anonymkode: 2c295...2ef

  • Liker 6
  • Hjerte 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min

Just now, AnonymBruker said:

Forhold til mor er komplisert. Hun er snill og god men var ikke i stand til å ta vare på et barn da jeg var liten. Har du lest hva jeg skrev? Ja, jeg fikk mat og tak over hode til jeg var 15 år. Da fikk jeg beskjed om at jeg var stor nok til å klare meg selv. Har ikke fått noe oppfølging eller hjelp etter dette. De gir gitt meg en julegave og bursdagsgave i året og det er det vi har av kontakt. Det er ikke arven jeg er ute etter her.. Men synes den handlingen understreker hvordan de ikke ser på meg som en del av familien. at de skriver alt av verdi på min stemor nå så tidlig for å sikre at jeg får minst mulig.. Det har vært en enorm kontrast i hvordan min og min søsters oppvekst har vært. Dette understreker bare det jeg alltid har følt.. 

Anonymkode: 2c295...2ef

Min mor er en god og snill mamma men var dessverre ikke i stand til å ta vare på et barn da jeg var liten. 

Anonymkode: 2c295...2ef

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, Snok1 said:

Du er stemoren i HI?

hahah ja 😂

Anonymkode: 2c295...2ef

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvorfor det? Hvorfor skal du få «dobbelt» opp av ditt søsken? 

Anonymkode: 80635...399

Nei, så hun skal få bittelitt i farsarv.

Anonymkode: 4ca62...38d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg fatter ikke hvorfor tittel og HI handler om en stemor.

Her er det jo far som har sviktet, og fortsetter å svikte. Han er pappa til 2. 

Anonymkode: 143d0...f64

Enig. Her er faren problemet. 

Anonymkode: 22d0e...959

  • Liker 14
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg fatter ikke hvorfor tittel og HI handler om en stemor.

Her er det jo far som har sviktet, og fortsetter å svikte. Han er pappa til 2. 

Anonymkode: 143d0...f64

Min har har ikke vært noe god far til meg. Men i dette tilfellet er det hun som har drevet dette med å få testamentet skrevet. Hun har alltid vært litt taus i relasjonen så har på en måte alltid trodd at dette var bare min far som var en dårlig forelder. nå ser jeg jo at hun egentlig aldri har ansett meg som en fullverdig del av familien. Det er hun så bevisst planlegger testamentet (de er bare i 60 årene) for å sikre at jeg holdes utenfor sier for meg mye hvordan hun ser på meg.. Jeg kom tross alt i livet hennes fra jeg var 5 år og har måtte forholde meg til henne som en morsfigur.. har alltid vært glad i henne og trodd at hun ville mitt beste selv om standaren har vært svært lav.. man skjønner jo ikke alltid hvor ille oppveksten har vært før man blir voksen.. 

Anonymkode: 2c295...2ef

  • Liker 1
  • Hjerte 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...