Gå til innhold

Streng kleskode i bryllup, hvorfor er de frekke nok til å forlange det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeez, hvis man velger å melde avbud pga noe sånn, så bør man vurdere hvor god venn man er til brudeparet. 😅 Man overlever en sånn kveld. 😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Temafest kan være gøy det, og Star Wars bryllup høres digg ut! MEN, har man temafest synes jeg man skal ta hensyn til gjestenes varierende grad av kunnskap til temaet, budsjett, komfort ++
 

Kom med forslag til små ting man kan gjøre for å få et antrekk man allerede har til å passe med tema, evt. del ut små tematiske pyntegjenstander (hodeplagg, beltepynt, «props», etc.) ved inngangen til de som måtte ønske noe, men ikke har selv. 
 

At et brudepar forventer at andre skal bruke en liten formue på å bekle seg, eller kle seg på en måte som de er ukomfortable med for å komme i bryllupet, blir hakket for selvopptatt og arrogant for min smak.. 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonit skrev (På 29.5.2023 den 16.59):

Vi har blitt invitert til et bryllup i høst med fargekode! I invitasjonen lå det tøylapper med eksempler på farger, samt beskjed om å gå FB-siden for bryllupet med linker til kjoler (ingen kostet under 5000 kr). ALLE menn skal stille i kremhvit lindress med tilhørende slips, sokker skjorte med farekodene.

I tillegg skal alle damer ha kjole som går like over anklene, høye sko (ikke under 5 cm hæl) og blomsterkrans i håret med fargekoder...

Er en flott plass de skal feire og det er fri bar og frokost før kirke. Men. Altså. Nei.

Haha, fy! Et uformelt og alternativt temabryllup med rom for økonomiske løsninger synes jeg bare høres gøy ut. Denne typen kleskrav er sært, egoistisk og firkantet. Personlig har jeg boikottet høy hæler etter jeg endte opp i med å vrikke ankelen og gå med krykker i 1 mnd. Kjenner også en del mindre feminine damer som er ekstremt ukomfortabel i alt annet enn bukser eller shorts. Man gidder naturligvis ikke etterkomme slike krav da, og blir heller hjemme 🤷

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tenker jeg at kostymen er en del av gaven faktisk. Kommer selvfølgelig litt an på hvor nært brudeparet er men anyway…. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gjør det fordi det ville vært kjempegøy. Skulle ønske jeg fikk slike invitasjoner!

Anonymkode: cb48b...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.5.2023 den 19.09):

Hadde jeg blitt invitert til noe sånt, med de kravene, hadde jeg bare blitt hjemme.

Anonymkode: d141c...706

KG i et nøtteskall: «Jeg hadde blitt hjemme.» eller «Dump ham!». Say no more!

Anonymkode: a1c99...975

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Savner den tiden da bryllup bare var bryllup og ikke ett show 

Anonymkode: 913bb...e58

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser SÅ tåpelig ut når det legges ut bilder i sosiale medier fra slike bryllup. 

Anonymkode: ee0ff...f47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjirafff

Her prøver folk å lage en original og morsom fest, og så er folk for sutrete og fisefine til å ville delta på morroa. Er vel bare å finne en kul t-skjorte til bestemor det? Regner med at yngre familiemedlemmer hjelper de eldre, dersom det skulle være snakk om star wars feks. Er vel like innafor å ønske at gjestene skal holde seg til et tema, som at de ikke skal møte opp i joggedress. og dèt har de fleste null problemer med å akseptere.

Bunad er selvfølgelig vanskelig da det er et spesielt og veldig dyrt plagg, selv om man leier, men om det er snakk om  et film-tema så trengs det bare pittelitt kreativitet, en spesiell hatt for eksempel, eller et tilbehør lagd av papp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjirafff
On 5/28/2023 at 9:00 PM, AnonymBruker said:

Jeg vil føle meg fin når jeg er i selskap, samme hvilket selskap. Da vil jeg ikke kle meg ut som en karakter fra en film jeg overhodet ikke liker. 

Man kan gjerne ha et tema for pynt, men å bestemme hva gjestene skal gå i er snålt. Virker som det for noen er mye viktigere at bildene fra bryllupet er insta-vennlige, enn å bry seg om at gjestene faktisk kommer slik de er. 

Men igjen, en over nevnte vikingbrullup. Det høres gøy ut. Og kan forstå man ikke vil ha det halvveis. Men jeg syns filmer blir dumt da mange ikke har sett filmen og ikke forstår tema. Hvis man likevel velger tema, så må man komme med forslag til kostymer, hjelpe til (eldre i familien) og tenke på at kostymer som skal vøre gjennomførte ofte er dyrt.

Anonymkode: 09279...792

Så om temaet er joggedress, så kommer du i finkjolen? Da ser du kanskje litt...teit ut? Og vil virke veldig forfengelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjirafff
On 5/29/2023 at 4:36 PM, AnonymBruker said:

De kan jo ikke forlange det. Skal man kaste ut de liksom da som kledde seg feil? Man kommer i det man vil!

Anonymkode: a6242...3a5

Slåbrok også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde takket for innbydelsen og beklaget at jeg jobber den dagen. Kan ikke bytte vakt pga ett eller annet ekstraordinært.

Tenk om noen ville ha tema Dumbo eller Mowgli. Kledd seg ut som elefanter og aper

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv hatet jeg utkledning allerede som barn, så jeg hadde glatt stått over et bryllup  med et eller annet tema som krevde et kostyme.

Anonymkode: ee0ff...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 5/29/2023 at 4:59 PM, Sonit said:

Vi har blitt invitert til et bryllup i høst med fargekode! I invitasjonen lå det tøylapper med eksempler på farger, samt beskjed om å gå FB-siden for bryllupet med linker til kjoler (ingen kostet under 5000 kr). ALLE menn skal stille i kremhvit lindress med tilhørende slips, sokker skjorte med farekodene.

I tillegg skal alle damer ha kjole som går like over anklene, høye sko (ikke under 5 cm hæl) og blomsterkrans i håret med fargekoder...

Er en flott plass de skal feire og det er fri bar og frokost før kirke. Men. Altså. Nei.

Da hadde ikke jeg kommet. Kunne levd med kleskoden, men ikke hælene 

Anonymkode: 614b1...857

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange folk er rett og slett ekstremt høye på seg selv. 

Anonymkode: 22b47...920

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lest alt, men jeg ble hjemme fra "Peaky blinders"/"Great Gatsby"-tema bryllup🙈. Var skinnblakk og hadde ikke råd eller kreativitet til å skaffe noe kostyme. Skjønner deg godt. 

Anonymkode: e1080...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sonit skrev (På 29.5.2023 den 17.07):

Vi holdt på å le oss fordervet da vi fikk invitasjonen 😂

La meg gjette at bruden er aktiv på Instagram?

Anonymkode: f885c...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...