Gå til innhold

Streng kleskode i bryllup, hvorfor er de frekke nok til å forlange det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det er helt hårreisende at noen ikke bare ønsker, men forlanger at gjester SKAL gå i det og det. Tenker det må jo kun være mennesker som har en overflod med venner som kan holde på sånn. Og da tenker jeg ikke bare på kleskoder som stil, farge osv. Men tema type fra en film eller serie som betyr mye for paret. Hvordan kan noen forlange at tante Olga på 77 MÅ komme i noe Star Wars aktig, og alle andre både små og store. Og alt dette bare for at de skal få kule bilder ? Her har folk satt av dagen og brukt penger på gave. Og så må de kle seg i noe de ikke er komfortable i.

why 😳

Anonymkode: f8cf8...fa6

  • Liker 11
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kombinasjon av narsissisme og overdose av amerikanske "brude serier". 

  • Liker 38
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, er det krav altså? Jeg synes temabryllup er kjempegøy og kunne tenkt meg å ha det selv når jeg gifter meg, men da vil det selvsagt ikke være et krav, men noe gjestene kan gjøre hvis de ønsker og har mulighet. 

Anonymkode: 63849...822

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha nå fikk jeg morsomme bilder i hodet. 🤣 tante Olga i kappe m/hette og lyssverd 

Endret av non_stop
  • Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

non_stop skrev (1 minutt siden):

Haha nå fikk jeg morsomme bilder i hodet 🤣

Tante Olga i kappe m/hette og lyssverd 

Nå fikk jeg nesten lyst til å gifte meg bare for å ha muligheten til å oppleve noe sånt 😂

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

non_stop skrev (18 minutter siden):

Haha nå fikk jeg morsomme bilder i hodet 🤣

Tante Olga i kappe m/hette og lyssverd 

Haha, jeg heier på tante Olga😂😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg blitt invitert til noe sånt, med de kravene, hadde jeg bare blitt hjemme.

Anonymkode: d141c...706

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk oppfører seg som at å gå i bryllup er noe av det kjedeligste en kan finne på å gjøre og at en skal være glad gjestene gidder å komme. Syns det er litt rart. Jeg er glad for å gå i bryllup  og tema er da gøy? Antrekk må man jo skaffe seg uansett? Eller så trenger en ikke gjøre så mye ut av det? Star Wars kostyme koster sikkert mindre enn en kjole. 

Anonymkode: 04e54...e70

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne videresende invitasjonen til meg, jeg hadde blitt supergira for dette bryllupet. 

Bryllup har en tendens til å bli formelle, langdryg og kjedelig. Hvorfor ikke bryte opp med noe gøy. 

Jeg har forøvrig kun vært i et temabryllup, men det var dødsmorsomt. Tema: vikingbryllup. Alt var gjennomført i den minste detalje, maten, klærne, drikken og lokalet. Som en tidsreise! 

Anonymkode: 84495...205

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo egentlig bare gøy ut syns jeg da, bryllup er som regel ikke det mest interessante å gå i. Men hvis noen hadde hatt tema og prøvd å gjøre det litt annerledes, hadde det blitt ganske kult!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spesielt! Men man kan jo bare ta på en kjole og si at det var det nærmeste du fant tema😉

Anonymkode: 3c792...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil føle meg fin når jeg er i selskap, samme hvilket selskap. Da vil jeg ikke kle meg ut som en karakter fra en film jeg overhodet ikke liker. 

Man kan gjerne ha et tema for pynt, men å bestemme hva gjestene skal gå i er snålt. Virker som det for noen er mye viktigere at bildene fra bryllupet er insta-vennlige, enn å bry seg om at gjestene faktisk kommer slik de er. 

Men igjen, en over nevnte vikingbrullup. Det høres gøy ut. Og kan forstå man ikke vil ha det halvveis. Men jeg syns filmer blir dumt da mange ikke har sett filmen og ikke forstår tema. Hvis man likevel velger tema, så må man komme med forslag til kostymer, hjelpe til (eldre i familien) og tenke på at kostymer som skal vøre gjennomførte ofte er dyrt.

Anonymkode: 09279...792

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett bryllup jeg var i krevde de at gjestene kom bunad. Tror en del droppet ånkomme, og jeg vet flere hadde lånt/leigd bunad for dagen. 

Anonymkode: 597d9...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det synes jeg er skikkelig uting. 

Jeg kunne syntes det var kult med kostyme om jeg fikk låne det. Jeg vil ikke kjøpe det. I hvert fall ikke et dyrt vikingkostyme el..

Anonymkode: 47101...f71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngår kostymefester uansett, et bryllup hadde ikke vært et unntak.

Anonymkode: 5bcc2...df0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Huff, er det krav altså? Jeg synes temabryllup er kjempegøy og kunne tenkt meg å ha det selv når jeg gifter meg, men da vil det selvsagt ikke være et krav, men noe gjestene kan gjøre hvis de ønsker og har mulighet. 

Anonymkode: 63849...822

Det oppfattes som krav. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 hours ago, AnonymBruker said:

Ett bryllup jeg var i krevde de at gjestene kom bunad. Tror en del droppet ånkomme, og jeg vet flere hadde lånt/leigd bunad for dagen. 

Anonymkode: 597d9...0b1

Krevde? Som at de faktisk forventet at folk skulle kjøpe bunad til mange tusen bare til den anledningen? Ingen vanlige kjoler/dress godtatt? Finnes det virkelig så tanketomme folk? Er ikke alle som får lånt heller, og bunad er ikke et plagg jeg personlig ville gått i. Og hva med menn, har inntrykk av at de færreste av dem har bunad.

Anonymkode: c6fa3...6e6

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Krevde? Som at de faktisk forventet at folk skulle kjøpe bunad til mange tusen bare til den anledningen? Ingen vanlige kjoler/dress godtatt? Finnes det virkelig så tanketomme folk? Er ikke alle som får lånt heller, og bunad er ikke et plagg jeg personlig ville gått i. Og hva med menn, har inntrykk av at de færreste av dem har bunad.

Anonymkode: c6fa3...6e6

Det går fint an å leie/låne en bunad. Jeg forstår veldig godt kravet om bunad hvis dette var det vi kaller for et bondebryllup.

Anonymkode: 9b175...7cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Det går fint an å leie/låne en bunad. Jeg forstår veldig godt kravet om bunad hvis dette var det vi kaller for et bondebryllup.

Anonymkode: 9b175...7cf

Da håper jeg brudeparet forstår hvorfor en god del takker nei også. Jeg kjenner bare et fåtall som har bunad, ingen i min størrelse. Og jeg ville ikke brukt penger på å leie et plagg jeg ikke liker kun for en kveld, bare fordi brudeparet (mest sannsynlig bruden) er kravstore og ikke tenker på gjestene sine. 

Anonymkode: c6fa3...6e6

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...