Gå til innhold

Streng kleskode i bryllup, hvorfor er de frekke nok til å forlange det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

48 minutter siden, Fru Uperfekt said:

Vikingkostyme er ikke dyrt å lage

Eh, tror du jeg har lyst å lære meg å lage kostymer? Og bruke hvor mye tid på det?? Bryllup skal være en fest. Å møte opp, ha på seg fine klær og gi gave er gjestenes bidrag. 

Å sitte med symaskin eller kjøpe dyre kostymer er ikke innafor. 

Anonymkode: 47101...f71

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eh, tror du jeg har lyst å lære meg å lage kostymer? Og bruke hvor mye tid på det?? Bryllup skal være en fest. Å møte opp, ha på seg fine klær og gi gave er gjestenes bidrag. 

Å sitte med symaskin eller kjøpe dyre kostymer er ikke innafor. 

Anonymkode: 47101...f71

Du trenger ikke gå ei heller trengs det symaskin for å lage ett vikingkostyme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fru Uperfekt said:

Du trenger ikke gå ei heller trengs det symaskin for å lage ett vikingkostyme

Jeg har gudskjelov aldri vært invitert i bryllup hvor det er merkelige dresskoder. Heldigvis er de fleste mennesker i gifteklar alder fornuftige og ikke fullstendig navlebeskuende 

Anonymkode: 47101...f71

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har gudskjelov aldri vært invitert i bryllup hvor det er merkelige dresskoder. Heldigvis er de fleste mennesker i gifteklar alder fornuftige og ikke fullstendig navlebeskuende 

Anonymkode: 47101...f71

Jeg har vært invitert i noen sære brylluper og fester med tema, men har barn som driver med cosplay så vet å være kreativ

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er dems drømmedag og minne for livet. Frekt å synes det er frekt 

Anonymkode: 75039...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi det er dems drømmedag og minne for livet. Frekt å synes det er frekt 

Anonymkode: 75039...95b

🤣🤣🤣

Anonymkode: 0d5e2...133

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan kjøpe billig Star Wars kostyme på nett fra 150 kr, så man trenger da ikke ruinere seg for å delta. 

Anonymkode: c73b8...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Man kan kjøpe billig Star Wars kostyme på nett fra 150  250 kr, så man trenger da ikke ruinere seg for å delta. 

Anonymkode: c73b8...199

Typo. 240 kr var billigste pris jeg så. 

Anonymkode: c73b8...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (På 28.5.2023 den 18.39):

Kombinasjon av narsissisme og overdose av amerikanske "brude serier". 

This

Anonymkode: fc481...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karneval i bryllup er ikke gøy, nei. 

Anonymkode: fc481...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jo ikke så mye til å gjøre noe star wars aktig. Man må ikke være en stormtropper eller evok. Kan fint gå i klærne til lokalbefolkningen og gjøre noe med håret på egenhånd. Tenker det kan koste noen hundrelapper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mange gjør seg så vanskelige.

Et kostyme kan gjøres veldig enkelt, ofte gratis. Man kan låne eller få hjelp av venner - det er veldig vanlig rundt halloween og slik, da man gjerne vil ha en ny vri hvert år. 

Ved fargekoder så kan man kjøpe nytt, men gjennomtenkt, slik at det er en pen kjole man har til både sommerferie og flere anledninger fremover. 

Nå har jeg aldri opplevd "temafest" i bryllup, men jeg har aldri følt det er vanskelig når det ellers er temafester og kostymer. 

Anonymkode: f05d5...ac5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Typo. 240 kr var billigste pris jeg så. 

Anonymkode: c73b8...199

Sjekket Aliexpress nå. Du får ok ting for ned mot 50-lappen.

Selv om det hadde vært kjempegøy å stille som Chewbacca, maske for 310. 

Om så ville jeg bare kjøpt billig et sort laken, og hentet inn en tjeneste fra noen som kan sy. Eller hevet på meg en hvit kjole jeg eier, og flettet håret. 

Anonymkode: f05d5...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.5.2023 den 19.14):

Folk oppfører seg som at å gå i bryllup er noe av det kjedeligste en kan finne på å gjøre og at en skal være glad gjestene gidder å komme. Syns det er litt rart. Jeg er glad for å gå i bryllup  og tema er da gøy? Antrekk må man jo skaffe seg uansett? Eller så trenger en ikke gjøre så mye ut av det? Star Wars kostyme koster sikkert mindre enn en kjole. 

Anonymkode: 04e54...e70

Nei, man MÅ ikke kjøpe nytt antrekk hver gang man er i bryllup. Jeg har enda til gode å måtte kjøpe antrekk for å gå i bryllup. 

Anonymkode: b5811...72d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Da håper jeg brudeparet forstår hvorfor en god del takker nei også. Jeg kjenner bare et fåtall som har bunad, ingen i min størrelse. Og jeg ville ikke brukt penger på å leie et plagg jeg ikke liker kun for en kveld, bare fordi brudeparet (mest sannsynlig bruden) er kravstore og ikke tenker på gjestene sine. 

Anonymkode: c6fa3...6e6

Samme her. Jeg er i tillegg utenlandsk og synes det er feil å gå med bunad, da jeg ikke har noe sted i Norge jeg kommer fra eller assosierer meg med. 

Anonymkode: b5811...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (9 timer siden):

Ferdig ligger de fort dyrere enn 1k, du kan leie eller sy selv (trengs ikke symaskin) for rundt 500, billigere om du kan sy om noe du alt har

Du får ikke nok ullklede til 500 kroner. Jeg syr mye i ullklede, og det ligger på rundt 495 per meter. Kostyme for en voksen kvinne krever mye mer enn 1 meter.

Anonymkode: b5811...72d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da kommer alle damene som prinsesse Leia, i hvit kjole, og bruden kan ikke klage 👌🏼

Anonymkode: 53ce3...606

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herlighet.. ikke rart det er krig i verden.. dress code har vell vært vanlig i alle år og hvor gøy er vell ikke det om det er tema på et bryllup/fest. Er vell heller ingen som sjekker i døra og tante Olga på 77 slipper nok unna med sin vanlige fest kjole.

Mitt tantebarn på 5 hadde pirat fest og hennes oldeforeldre på nesten 90 kom oppkledd, og koste seg mer enn de fleste.. Om du setter på et lite smil og en positiv holding koser du deg kanskje også... 

Anonymkode: 42d3e...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du får ikke nok ullklede til 500 kroner. Jeg syr mye i ullklede, og det ligger på rundt 495 per meter. Kostyme for en voksen kvinne krever mye mer enn 1 meter.

Anonymkode: b5811...72d

Jeg syr mye kostymer og syr heller om enn å kjøpe nytt stoff. Eldstejenta sin vikingskjole kom på ca 100kr alt inkludert. Bruker Finn/Bruktbutikker osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.5.2023 den 19.09):

Hadde jeg blitt invitert til noe sånt, med de kravene, hadde jeg bare blitt hjemme.

Anonymkode: d141c...706

Så kjedelig du er da. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...